Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Bedankt voor het aanbod Guido.
    Van waar ben je eigenlijk? Als je het niet on-forum wilt plaatsen stuur me dan maar een PM'tje.

    Morgen 777? Joepie, nieuwen brol om mijn geld in te investeren .

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      5 weken is toch nog redelijk lang. Waarschijnlijk gaat het dus effectief een heel stuk vlugger als je rechstreeks bij VIDEP langs gaat...

      Maar OK, je hebt hem in elk geval op tijd terug om van het betere weer te kunnen genieten .
      Ik heb begin april 2 7D bodies en een flits 5600HSD afgeleverd bij VIDEP.
      Beide bodies hadden "First frame blackout" en 1 body had bovendien een foutieve kleurbalans.(1500°K te laag). First Frame Blackout wordt gratis hersteld en de 5600HSD flits heeft een vaste herstelkost van 80€ (eender wat er aan scheelt behalve valschade).

      Na 2 weken kreeg ik een bestek voor de flits met melding 80€ herstelkost.
      Die tarief wist ik 2 weken vroeger ook al Nogmaals opdracht voor herstelling gegeven en nog eens 2 weken later had ik de flits terug.

      Na 5 weken kwam de eerste 7D terug met een nieuwe sluiter (gratis).

      Na 8 weken kwam de tweede 7D terug met vermelding : sluiter vervangen, software ingesteld , AF mechanisme vervangen.(gratis)
      Er was voordien niets mis met de AF ! VIDEP heeft dan per email opheldering gevraagd bij Sony Duitsland. "het AF systeem was preventief vervangen" Die body had slechts 4700 clicks!
      Misschien bij demontage van de sluiter iets gebroken aan de AF ?

      Herstelling flits : 4 weken.
      Herstelling eerste 7D : 5 weken
      Herstelling tweede 7D : 8 weken
      Mijn derde body is nu "preventief" naar VIDEP voor First Frame Blackout.
      Het is nu verlofperiode in Duitsland en hoogseizoen voor de herstellingen.
      Ik pronostikeer op 12 weken

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik heb begin april 2 7D bodies en een flits 5600HSD afgeleverd bij VIDEP.

        Herstelling flits : 4 weken.
        Herstelling eerste 7D : 5 weken
        Herstelling tweede 7D : 8 weken
        Mijn derde body is nu "preventief" naar VIDEP voor First Frame Blackout.
        Het is nu verlofperiode in Duitsland en hoogseizoen voor de herstellingen.
        Ik pronostikeer op 12 weken
        Wordt sony materiaal in tegenstelling tot KM, bij Videp ter plaatse hersteld, of is Videp maar een doorvoer sluis ???

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik pronostikeer op 12 weken
          Misschien heb ik gewoon geluk gehad...

          Twee 7D's waren binnen de 10 werkdagen weer klaar om af te halen, hersteld en helemaal gereinigd: zagen eruit als nieuw. Bij eentje was naast black frame het duimrubbertje eraf. Men heeft er gewoon helemaal een nieuwe achterkant op gemonteerd . Bij beide stond inderdaad ook vermeld dat o.a. het AF-mechanisme vervangen was. Blijkbaar preventief, hoewel ik niet weet wat er met het oorspronkelijke niet in orde zou geweest zijn.
          Herstelling van een lens duurde wat langer: 3.5 weken.
          Dit was telkens tussen eind november en maart, maar in elk geval qua wachttijd prima in orde voor mij.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Wordt sony materiaal in tegenstelling tot KM, bij Videp ter plaatse hersteld, of is Videp maar een doorvoer sluis ???
            Videp herstelt niets zelf.

            Het is een service-organisatie die werkt voor een heel aantal electronica-producenten. Ze werken heel efficiënt vind ik: dagelijkse koeriers van en naar de hersteldiensten van de verschillende merken, netjes een emailtje bij je thuis wanneer iets weer binnen is, klaar om af te halen met vermelding van eventuele herstelkost (ook al weet je die gewoonlijk vooraf al).
            Alle herstellingen voor Minolta en Sony gaan voor zover ik weet naar de vroegere Europese Minolta-hersteldienst in de buurt van Hamburg.

            Als je iets in een winkel binnen brengt, loop je het risico dat je spullen daar eerst een week blijven liggen voordat ze bij Videp geraken, en bij terugkomst idem... Vandaar dat ik tot nu toe gewoon bij Videp rechtstreeks langs gegaan ben. Gewoon een tussenstap minder. Als je van de kust naar Antwerpen moet komen, ligt dat misschien wel wat moeilijker natuurlijk...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
              Bedankt voor het aanbod Guido.
              Van waar ben je eigenlijk? Als je het niet on-forum wilt plaatsen stuur me dan maar een PM'tje.
              Ik heb (voor zover ik weet) geen AF problemen met mijn Alpha (behalve als het te donker is). Als je je lenzen op de mijne wil testen kan dat ook, en mijn lenzen op de jouwe, ik zit tijdens de week in Brussel maar 's weekends in Brugge. Ik heb wel geen toestel van een ander merk om extra te vergelijken, maar goed, misschien woon ik dichter bij? Laat maar weten
              Mijn foto's en fractals
              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Ben van Grimbergen, das geen geheim hoor. Probleem dat ik heb met de sony A is dat mijn witbalans soms volledig de kluts kwijtraakt. Zit dan meestal in met totaal onderbelichte foto's. Gelukkig kan je dit bij digitaal checken anders had ik al een hele resem foto's niet bruikbare foto's of dia's gehad. Misschien moet ik toch maar de software upgraden, you never know.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  Ben van Grimbergen, das geen geheim hoor. Probleem dat ik heb met de sony A is dat mijn witbalans soms volledig de kluts kwijtraakt. Zit dan meestal in met totaal onderbelichte foto's. Gelukkig kan je dit bij digitaal checken anders had ik al een hele resem foto's niet bruikbare foto's of dia's gehad. Misschien moet ik toch maar de software upgraden, you never know.
                  denk dat dit geen witbalans probleem is, bij verkeerde WB krijg je verloop vd kleuren. Zijn eerder belichtings problemen, is daarom nog geen camera fout.
                  Licht meting zal in de war geraken als je bv een onderwerp tegen een lichte achtergrond of in tegenlicht fotografeert. In deze gevallen gebruik je spot meting of center meting, waarschijnlijk zijn beide voorzien op de A100.

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Ik heb zojuist de Sony folders gelezen die ik van Barcelona heb meegebracht.
                    In Spanje krijgt men 4 jaar garantie op de ALPHA100 indien hij gekocht is
                    tussen 15/06/2007 en 15/08/2007. Deze extra garantie is gratis en bij registratie heeft men kans een reis te winnen.
                    De garantie omvat het gratis ophalen en terug verzenden naar je woonplaats,
                    wisselstukken en werkuren.
                    Geen idee of Sony Belgium hetzelfde gaat doen.

                    zie www.sony.es/garantia100

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      In Spanje krijgt men 4 jaar garantie op de ALPHA100 indien hij gekocht is tussen 15/06/2007 en 15/08/2007.

                      Interessant voor wie deze zomer naar ginder op vakantie trekt en toch van plan was een toestel van die klasse aan te schaffen. Komt er dan enkel nog op aan een winkel te vinden met een redelijke prijs.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        correct puerte
                        heb dat vooral voor bij het aanzetten van het toestel. En het speelt geen rol of ik met tegenlicht of niet fotografeer. Spot of centermeeting of rastermeeting verhelpen het niet hoor. Lijkt precies of mijn toestel moet opwarmen
                        feit is wel als ik de WB niet op auto laat staan ik het minder voorheb, vreemd he.
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Ben dus naar Andorra geweest en daar was het prijsvoordeel ongeveer 1/3; zowel voor toestellen of accesoires en lenzen. Variëerde een beetje van winkel tot winkel en toestel tot toestel. Ook waarschijnlijk naarglang de 'kop' van de kope: de rekenmachientjes kwamen boven en er werd driftig getokkeld.
                          De garantie was twee jaar daar.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                            prijsvoordeel ongeveer 1/3
                            33% goedkopere lenzen in Andorra ? Sony 70-200 SSM -33% (dus 1400 à 1500) lijkt me wel OK... En er is nog wel iets dat ik zou zien zitten .

                            't Zou dan best wel eens kunnen zijn dat volgend jaar onze vakantie richting Zuid-Frankrijk gaat .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                              Ben dus naar Andorra geweest en daar was het prijsvoordeel ongeveer 1/3; zowel voor toestellen of accesoires en lenzen. Variëerde een beetje van winkel tot winkel en toestel tot toestel. Ook waarschijnlijk naarglang de 'kop' van de kope: de rekenmachientjes kwamen boven en er werd driftig getokkeld.
                              De garantie was twee jaar daar.
                              Meen je dat? 1/3de goedkoper in vergelijking met de goedkoopste Internetwinkelprijzen of in vergelijking met de catalogusprijzen?

                              Ik heb namelijk nog altijd niet beslist waar naartoe te gaan deze zomer. Maar Andorra staat dus ook nog als mogelijkheid op mijn lijstje. Zijn er daar trouwens winkels die ook de betere en duurdere lenzen in voorraad hebben? En krijg je geen problemen aan de Franse grens als je die passeert met een lading lenzen?

                              Ja, ik zou direct ook een Sony 70-200 SSM meebrengen voor K-2 natuurlijk .

                              En, is Andorra aan te raden als vakantiebestemming?

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                                Ja, ik zou direct ook een Sony 70-200 SSM meebrengen voor K-2 natuurlijk .
                                Nen dikke merci op voorhand !

                                (Als er in de koffer nog plaats is, breng dan maar direct ook een 135/1.8 mee ).
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X