Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    En jouw taktiek van op voorhand uit te geven wat je plant te sparen, is natuurlijk wel goed gezien hé. Nu ben je eigenlijk wel verplicht je aan de rookstop te houden
    Ik heb in elk geval het zekere voor het onzekere gekozen .

    Comment


    • #92
      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Des schreef: gelukkig ben je net terug van reis,dat is al iets positief,
      (anders mocht je daar je fotos vergeten)
      wat is het probleem precies? toch niet dat geval van bakfocus?
      Nog een geluk bij een ongeluk dat het probleem van de ontspanknop zich pas beginnen voordoen is nadat we terug waren van onze reis.
      Dat back-focusprobleem was ik eigenlijk al aan gewend geraakt. Maar misschien maakt het ook een deel uit van het "ontspanknopprobleem"?

      Wat nen brol hé, die Sony Alpha's?

      Comment


      • #93
        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Vraag me af of dit een van de eerste gediregeerde geruchten zijn ivm lancering nieuwe Alpha, als dat zo is zal er wel kortelings een officiele aankondiging volgen.
        Geen specs. maar er wordt gespeculeerd op 12mp


        Komt nogal geloofwaardig over maar men weet nooit.

        Comment


        • #94
          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Vraag me af of dit een van de eerste gediregeerde geruchten zijn ivm lancering nieuwe Alpha...
          Als ik dat topic op DPR zo bekijk, dan lijkt het me wel zo dat Sony gewoon een paar (nog steeds weinig zeggende) foto's lekt om de aandacht te trekken, wat niet ongewoon is net voordat een nieuw model in de markt geplaatst wordt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #95
            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Volgens een bron op dixum zou er op 9 jul een aankondiging zijn ....

            @K2 : ik moet er plots aan denken dat ik nog altijd eens moet langskomen voor die lensdoppen, maar met dit weer heb ik nog niet veel kans gehad om te fotograferen eigenlijk ....
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

            Comment


            • #96
              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Er was al een hele tijd sprake van 07/07/07 als release-datum. Op Dxyum gaan er nu geruchten over 9 Juli als aankondigingsdatum. In elk geval, we zijn er bijna denk ik.

              En niks te vroeg ook.

              Oh ja, gisteren heb ik het goede nieuws mogen ontvangen dat mijn camera terug is uit reparatie .
              Op iets minder dan 5 weken hersteld dus. Valt eigenlijk best nog wel mee. Morgen ga ik hem ophalen. Ik ben eens benieuwd of ze hun werk een beetje goed hebben gedaan.

              Comment


              • #97
                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                Oh ja, gisteren heb ik het goede nieuws mogen ontvangen dat mijn camera terug is uit reparatie .
                5 weken is toch nog redelijk lang. Waarschijnlijk gaat het dus effectief een heel stuk vlugger als je rechstreeks bij VIDEP langs gaat...

                Maar OK, je hebt hem in elk geval op tijd terug om van het betere weer te kunnen genieten .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #98
                  Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Een 7D-vervanger zou ik op dit moment niet meteen kopen. De combinatie 7D + a100 doet op dit moment alles wat ik wil.

                  Maar wat wel interessant is als er snel een vervanger komt, dat is vooral dat de prijs ervan alweer wat gedaald zal zijn tegen het moment dat ik er wel eentje wil aanschaffen .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #99
                    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    5 weken is toch nog redelijk lang. Waarschijnlijk gaat het dus effectief een heel stuk vlugger als je rechstreeks bij VIDEP langs gaat...
                    Misschien wel. Maar mijn camera is dus, voor alle duidelijkheid, niet naar VIDEP gegaan voor reparatie maar naar Almere.
                    Aangezien ik de camera net over de grens heb gekocht moest die volgens de winkelier ook in Nederland hersteld worden, niettegenstaande VIDEP (in Antwerpen) een heel stuk dichterbij is .

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                      Aangezien ik de camera net over de grens heb gekocht moest die volgens de winkelier ook in Nederland hersteld worden, niettegenstaande VIDEP (in Antwerpen) een heel stuk dichterbij is .
                      Mijn spullen zijn tot nu toe allemaal via Videp hersteld: een lens uit België, een 7D uit Nederland en een 7D uit Duitsland...
                      De winkelier was blijkbaar niet goed geïnformeerd.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        Vandaag ben ik dus mijn gerepareerde Alpha gaan ophalen.
                        Bij thuiskomst moest ik hem uiteraard eerst en vooral eens grondig testen. En inderdaad hij deed het weer. Toch een foto of twintig lang in elk geval.

                        Je acht het toch niet voor mogelijk . Identiek hetzelfde probleem dus, niks, nada gerepareerd. Bij het half indukken van de releaseknop doet het toestel nog altijd weinig (en dan nog slecht) of zelfs helemaal niets. Volgens het papier van de reparatiedienst hebben ze de releaseknop vervangen en ook nog ergens een druppeltje olie opgedaan.

                        Dat van dat druppeltje olie kan ik best geloven...

                        Ik ben het toetsel direct gaan terugbrengen naar de winkel, zo'n 25 km verderop. Ondertussen ben ik dus al 4 keer naar ginder gemoeten wegens het defect, maar dat terzijde.

                        Ik denk dat de winkelier deze keer wel merkte dat ik het meer dan beu ben.
                        Van de kleine 5 maanden dat ik het toestel in mijn bezit heb heeft het 2,5 maanden goed gewerkt. Meer dan een maand heeft het toestel gebrekkig gewerkt, gaande van een licht ongemak tot totaal onbruikbaar. Meer dan een maand was het toestel in reparatie.

                        Spuugzat ben ik het . Och ja, en geen enkele breedhoeklens focust correct op dit toestel. Een typisch Sony Alpha probleem volgens wat ik al gelezen heb. De belabberde en trage auto-focus wordt immers door velen gehekeld.
                        Of daar wat aan te doen is? Ja, één raad: koop een ander merk van DSLR.

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Da's nie best...
                          Als je wil, spreken we nog een keer ergens af en dan breng ik wel mijn 7D, a100 en Sigma 12-24 mee. Als jij jouw toestel(len) meebrengt, kunnen we dan meteen e.e.a. vergelijken en zien of het werkelijk een Alpha probleem is, of eerder een van jouw exemplaar.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Da's nie best...
                            Als je wil, spreken we nog een keer ergens af en dan breng ik wel mijn 7D, a100 en Sigma 12-24 mee. Als jij jouw toestel(len) meebrengt, kunnen we dan meteen e.e.a. vergelijken en zien of het werkelijk een Alpha probleem is, of eerder een van jouw exemplaar.
                            Bedankt voor de aangeboden hulp Paul. Ik apprecieer het echt wel.
                            Momenteel wacht ik nog op een Sigma 10-20 die ik eergisteren op E-bay gekocht heb. Als deze ook dezelfde back-focus geeft op mijn ander toestel dan zou het best wel eens kunnen dat ik op je vriendelijke aanbod inga. Ik wil je alleen niet te veel tot last zijn .

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Er schiet me iets te binnen.

                              Is de Sony alpha niet op 666 geïntroduceerd?
                              Volgende alpha: 777? (=morgen)

                              Man ik ga goed slapen
                              flickr

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Desnoods, als het lukt voor het werk, wil ik ook wel met mijn toestel komen hoor. Maar tis vakantie en het zal nogal moeten lukken vrees ik. We kunnen altijd proberen.
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

                                Comment

                                Working...
                                X