Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Ik denk dat je best zelf met die instellingen gaat prutsen om te weten hoe je aan een goed resultaat komt.

    Lees ook eens goed rond, vb op http://www.beertjesfotosite.tk/, want ik weet niet als je echt veel kennis hebt van bepaalde zaken, zoals witbalans enzo.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      beste,
      ik ben dus een autospotter,
      ik zou het liefst prachtige foto's hebben van de wagens,
      ik heb een sony alpha 230, maar ik ben nog niet zo heel blij met de resultaten,
      hebben jullie tips voor mij om zo mooi mogelijke resultaten uit die cam te halen?,

      grtzz saens

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Wat is er niet zoals je verwacht (kleur, scherpte, compositie, ...) ?
        In welke omstandigheden maak je foto's (binnen/buiten) ?
        Welke lens gebruik je ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Wat is er niet zoals je verwacht (kleur, scherpte, compositie, ...) ?
          In welke omstandigheden maak je foto's (binnen/buiten) ?
          Welke lens gebruik je ?
          beste,
          de foto's worden langs de weg(dus buiten) gemaakt,
          ik gebruik de gewone kit lens(18-55).
          soms heeft mijn cam echt moeite met het scherpstellen van een wagen die passeerd bv, panning shots enz.. lukken bijna nooit.
          de wagen schemert meestal voor de helft.
          de kleuren vind ik niet echt goed uitkomen.
          hier is een voorbeeld van een aantal foto's die ik gemaakt heb,


          denk je dat er meer uit de cam te halen is?

          mvg saens

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            tegen de reflecties een polarisatiefilter aanschaffen wil wel helpen.
            Maar zou eerder een andere lens aanschaffen. Heb zelf ook de 18-55 maar het is een erg standaard lens. Mijn Sigma maakt echter veel mooiere foto's t.o.v. de standaard lenzen.

            Verder, schiet je automatisch of niet? Misschien de Autofocus op continue zetten, op deze manier blijft je camera scherpstellen op een bewegend object.
            Wat huidig gebruikte instellingen zou op zich handig zijn (hoewel ik je foto's al niet slecht vind voor een 'beginner'.)
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
              tegen de reflecties een polarisatiefilter aanschaffen wil wel helpen.
              Maar zou eerder een andere lens aanschaffen. Heb zelf ook de 18-55 maar het is een erg standaard lens. Mijn Sigma maakt echter veel mooiere foto's t.o.v. de standaard lenzen.

              Verder, schiet je automatisch of niet? Misschien de Autofocus op continue zetten, op deze manier blijft je camera scherpstellen op een bewegend object.
              Wat huidig gebruikte instellingen zou op zich handig zijn (hoewel ik je foto's al niet slecht vind voor een 'beginner'.)
              beste,
              bedankt al voor de tip,
              voor een nieuwe lens moet ik nog effen wachten van mijn ouders(ik ben nog maar 14)
              een polarisatie heb ik al,
              ik shiet altijd op A, weet jij mischien op wat je je diafragma het best zet?
              het is de eerste keer dat ik met een reflex werk,
              ik heb hem zo al een jaar, maar weet er nog niet zo goed weg mee,
              ik heb zeker nog mooiere foto's gemaakt dan deze,
              bv. deze,

              en deze


              maar deze zijn dan wel met mijn telelens genomen,

              mvg saens

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                het valt me op dat de auto's steeds net iets scheef staan. (LamboCars hier op het forum is een verfent auto fotograaf, misschien hem eens om wat tips vragen). Maar verder inderdaad toch al goede foto's.

                Diafragma hangt er een beetje vanaf wat je scherp wilt hebben.. Gebruik je een te groot diafragma (dus een 'laag getal' zoals F4) dan zal de auto er waarschijnlijk niet helemaal scherp op staan. Denk dat ik rond de F8 of F11 zou schieten. Maar beste eens wat tips vragen aan LamboCars, die heeft veel meer verstand van auto-fotografie.
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  een polarisatiefilter bij rijdende auto's acht ik alvast niet realistisch en zou ik er zeker afdoen;
                  verder valt het inderdaad op dat alle auto's/foto's een beetje scheef staan, maar op zich is er weinig mis met scherpte of kleuren...

                  speel eens met de de autofocuspunten en met DRO (aan/uit); idem voor de lichtmeting (spotmeting bij die matzwarte R8 bv.)

                  probeer eens met de kleuren op vivid en schroef verzadiging en scherpte nog iets verder op bij minder goed weer
                  Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                    een polarisatiefilter bij rijdende auto's acht ik alvast niet realistisch en zou ik er zeker afdoen;
                    verder valt het inderdaad op dat alle auto's/foto's een beetje scheef staan, maar op zich is er weinig mis met scherpte of kleuren...

                    speel eens met de de autofocuspunten en met DRO (aan/uit); idem voor de lichtmeting (spotmeting bij die matzwarte R8 bv.)

                    probeer eens met de kleuren op vivid en schroef verzadiging en scherpte nog iets verder op bij minder goed weer
                    oke,
                    zal ik zeker doen,
                    iedereen zeer bedankt voor de tips

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      hallo,
                      ik heb eens jullie tips geprobeerd en ik bekom dit resultaat:

                      ik vind het al stukken beter,
                      maar nu heb ik het volgende probleem,deze foto is genomen op A genomen o diafragma 8 en de sluitertijd in maar 1/4 tot 1/20,
                      is dit normaal of ligt dat aan het weer

                      mvg: saens

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        Dit is normaal...
                        Wanneer je op A foto's neemt, en je stelt je diafragma in op F8 en hoger, wil dit dus zeggen dat je een klein diafragma gebruikt (hoe hoger het F getal, hoe kleiner de opening).
                        Als gevolg heeft dit dus dat er minder licht door dat kleine diafragma tot op je sensor raakt...
                        Om dit te compenseren (en toch genoeg licht op de sensor te krijgen), verlengt de camera je sluitertijd...
                        Als je toch snellere sluitertijden wil, zal je op M moeten fotograferen bijvoorbeeld...
                        Je diafragma én je sluitertijd instellen (vb: F/8 en sluitertijd 1/80) en je ISO dan wat opkrikken naar ISO 200-400.
                        Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Inderdaad, probeer eens op M te schieten (manueel).
                          Je zet je diafragma bijv op f8 en sluitertijd 1/80 (los uit de hand heb je minimaal 1/30 nodig, langer wordt het erg lastig om niet te bewegen). Vervolgens schroef je je iso wat op. (zorg dat het streepje in je viewfinder ongeveer in het midden staat (eventueel een stop naar links (onderbelichten)).

                          Verder als je op M knipt even opletten wat voor witbalans je instelt. Buiten kun je nu het beste bewolkt kiezen (althans hier ). Heb je deze verkeerd staan, kun je verkeerde kleuren gaan krijgen in je foto.
                          WillemClassensDesign: Mijn website
                          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                          Flitsers:HVL-F42AM;

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                            Inderdaad, probeer eens op M te schieten (manueel).
                            Je zet je diafragma bijv op f8 en sluitertijd 1/80 (los uit de hand heb je minimaal 1/30 nodig, langer wordt het erg lastig om niet te bewegen). Vervolgens schroef je je iso wat op. (zorg dat het streepje in je viewfinder ongeveer in het midden staat (eventueel een stop naar links (onderbelichten)).

                            Verder als je op M knipt even opletten wat voor witbalans je instelt. Buiten kun je nu het beste bewolkt kiezen (althans hier ). Heb je deze verkeerd staan, kun je verkeerde kleuren gaan krijgen in je foto.
                            zeker bedankt voor de tip,
                            maar ik heb vroeger al op M getrokken maar dat vind ik echt ambetant,
                            je moet echt constant je sluitertijd veranderen,
                            en nu heb ik het ook geprobeerd, sluitertijd wat hoger gezet,
                            iso op 400-800 maar de foto's waren dan echt te donker,

                            mvg saens

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Dan heb je de foto dus onderbelicht.
                              Wat je kan doen is de diafragma iets vergroten (van F8 naar F6 bijvoorbeeld). De sluitertijd wat langer maken en goed in de gaten houden wat het lijntje in je zoeker aangeeft (het streepje moet ongeveer in het midden staan, dan heb je een goede combinatie).

                              Overigens wordt het nu wel erg snel donker, dus zal het vandaag niet meer lukken zonder flits.
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Wanneer je op M foto's wil nemen... is er maar 1 ding om dat onder de knie te krijgen...
                                Veel proberen, en veel resultaten bekijken, zowel van anderen als van jezelf
                                Ik heb een Exif viewer geinstalleerd in mijn browser en bij bijna elke foto ga ik kijken op welke sluitertijd, diafragma en iso deze genomen is
                                Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

                                Comment

                                Working...
                                X