Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Ik zou hem binnen brengen zonder er iets aan te veranderen zodat het defect zo duidelijk mogelijk is. Dat maakt het ook voor de hersteldienst misschien gemakkelijker om een diagnose te stellen.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      toestel is binnen; begrepen ook niet echt wat er aan de hand was.....
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Nog een praktisch vraagje over de Alpha 100.
        Dit weekend wou ik eens een poging tot HDR wagen met mijn camera.
        Maar toen ik de EV-bracketing (voor de allereerste keer) wou gebruiken kwam ik tot de vaststelling dat ik alleen maar kan kiezen tussen 0,3 en 0,7 als bracket-instelling. En dan worden er maar 3 foto's genomen, niet meer.

        Klopt dit? Of zie ik hier iets over het hoofd? Ik heb gans het menu afgelopen en heb nergens iets gevonden waardoor ik de EV-stappen groter kan maken. Noch heb ik gevonden hoe ik meer dan 3 stappen zou kunnen fotograferen.

        Als dit zo is dan zie ik niet hoe men met dit toestel foto's kan nemen om te gebruiken voor HDR. Toch niet met een treffelijk resultaat. Of het zou moeten zijn dat men de camera-instellingen tussen de verschillende foto's in moet wijzigen. Ook niet echt praktisch lijkt me.

        Hulp gevraagd dus .

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Oorspronkelijk geplaatst door Lucdepeut Bekijk bericht
          Nog een praktisch vraagje over de Alpha 100.
          Dit weekend wou ik eens een poging tot HDR wagen met mijn camera.
          Maar toen ik de EV-bracketing (voor de allereerste keer) wou gebruiken kwam ik tot de vaststelling dat ik alleen maar kan kiezen tussen 0,3 en 0,7 als bracket-instelling. En dan worden er maar 3 foto's genomen, niet meer.

          Klopt dit? Of zie ik hier iets over het hoofd? Ik heb gans het menu afgelopen en heb nergens iets gevonden waardoor ik de EV-stappen groter kan maken. Noch heb ik gevonden hoe ik meer dan 3 stappen zou kunnen fotograferen.

          Als dit zo is dan zie ik niet hoe men met dit toestel foto's kan nemen om te gebruiken voor HDR. Toch niet met een treffelijk resultaat. Of het zou moeten zijn dat men de camera-instellingen tussen de verschillende foto's in moet wijzigen. Ook niet echt praktisch lijkt me.

          Hulp gevraagd dus .
          Ik kan alleen maar bevestigen dat dit juist hetzelfde is bij mijn Minolta 5D.
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
            Ik kan alleen maar bevestigen dat dit juist hetzelfde is bij mijn Minolta 5D.
            bracketing is wezenlijk niet gemaakt voor HDR opnames, maar je kunt het in sommige toestellen het er wel heel elegant voor gebruiken.
            Voor HDR opnames gebruik je sowieso een statief, je zet je toestel op manueel en verandert de sluitersnelheid (niet diafragma !!!!) tussen de verschillende opnames.

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Een vraag die ik enige tijd geleden ook al gesteld heb maar toen was het boek nog niet verschenen.
              Heeft er al iemand het boek 'Sony@ DSLR - A100 Digital field guide' van David DBush gekocht. Isbn 0470126566.
              De prijs zou rond de 19 € liggen
              Zo ja, is het de moeite waard?
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                Een vraag die ik enige tijd geleden ook al gesteld heb maar toen was het boek nog niet verschenen.
                Heeft er al iemand het boek 'Sony@ DSLR - A100 Digital field guide' van David DBush gekocht. Isbn 0470126566.
                De prijs zou rond de 19 € liggen
                Zo ja, is het de moeite waard?
                Ik heb hem, en ik zou het eerlijk gezegd niet kopen. Er staat véél algemene (en elementaire) info over digitale fotografie in (witbalans, compositie, exposure, enz) maar voor de info specifiek over de A100 kan je volgens mij beter de handleiding lezen. Ik heb erg weinig echt nuttige info uit het boek gehaald. Van het hele boek gaan er waarschijnlijk maar 80 bladzijden over de Sony Alpha zelf, met grotendeels info die enkel nuttig is als beginner die de handleiding niet gelezen heeft, of niet goed snapt. Nu ja, ik weet niet wat je er eigenlijk van verwacht
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Als het inderdaad 'dat' maar is, kan ik mijn geld beter aan iets anders besteden.
                  Bedankt voor de reactie.
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    a100 firmware 1.04 :

                    http://photoclubalpha.com/2007/10/21...re-update-104/
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Wat zijn ze snel bij Sony, die versie stond er bij mij al op bij aankoop in April
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        Hehe even toch een hoera gevoel. Deze avond mijn camera opgehaald (was 4 weken binnen voor herstelling). Op eerste zicht werkt hij prima!!! Morgen thuis en hebben weekend geboekt aan zee (ja weet het, weer zal niet goed zijn) en kan dus vollop aan het shooten slaan popel popel.....
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Hallo, ik ben één van die beginners die wat vragen heeft.
                          Zou willen overstappen naar reflex, heb nu een canon A 75 compact.
                          Kan ik iets gebruiken van men oude Minolta SRT 100b analoge reflex die nog werkt met een 55mm lens,een tele MC Rokkor Minolta 1 : 2.8 /f 135mm, een Tokina spiegeltele van 1:8/500mm en een Tokina convertor auto 2x met een Metz Mecablitz 34BCT1,op een A100 of een A700.

                          En wat kunnen deze analoge lenzen op een digitaal toestel.
                          groetjes,

                          Albert
                          Last edited by albert; 10 november 2007, 21:51. Reden: wat vergeten

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Op het eerste zicht vrees ik er een beetje voor...
                            Klik even op onderstaande link voor een wel zéér uitgebreide database van alpha compatibele lezen.
                            Succes

                            Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


                            Greetz
                            Aster
                            When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Ik twijfel om te updaten ?
                              De camera doet het uitstekend dus waarom vraag ik me af ....

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                dag iedereen,
                                ik heb van gisteren maar nog mijn nieuwe alpha 230.
                                ik kan er nog niet goed weg mee.
                                zouden jullie mij kunnen helpen bij wat instellingen voor een alpha om mooiere kwaliteit foto's te kunnen nemen?
                                bv.:verzadiging,contrast,witballans,scherpte,en nog wat instelling
                                dank bij voorbaat.

                                Comment

                                Working...
                                X