Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het grote Pentax K-7 topic

    Bon, ik ben het wachten op mijn K-7 beu.

    De levering van de nieuwe Pentax K-7 is eindelijk begonnen in de Benelux, dus zal ik maar het draadje openen (net zoals ik voor de K10D en K20D deed).

    Eerste indrukken en besprekingen mogen hier thuishoren! Ik hoop dat mijn bijdrage terzake niet te lang mag uitblijven...

    mvg, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

  • #2
    Re: Het grote Pentax K-7 topic

    Nog dit: Volgens wat ik begreep heeft DB enkel Body+Kitobjectief dozen binnengekregen. Moet ik toch net body-only hebben zeker... 100 EUR voor het kitobjectief is me net iets teveel extra uitgifte voor een stuk glas dat ik niet gebruiken zal en allicht ook niet voor voldoende zou kunnen doorverkopen in deze tijden van crisis. Dan wacht ik deze keer liever wat langer...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Het grote Pentax K-7 topic

      Ik geloof dat er op het NL pentaxforum wel amateurs waren om voor 100 Euro die WR kitlens over te nemen hoor... Moest je 't overwegen kan je daar checken.
      Wie een WR lens wil en de 16-50 niet kan-wil-mag kopen kan hier toch wel wat mee i.c.m. spatwaterdichte oudere body...

      Ikzelf zou wel willen, maar de fun police heeft een nauwlettend oogje in het zeil

      Wouter

      Comment


      • #4
        Re: Het grote Pentax K-7 topic

        Vroeg of laat koop ik de K7 wellicht ook, maar 'k wacht tot eventuele zwakheden aan het licht komen en tot de prijs wat zakt. Langer dan een jaar zal dat toch niet duren en voorlopig kan ik goed verder met de voorgangers van de K7.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Het grote Pentax K-7 topic

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Nog dit: Volgens wat ik begreep heeft DB enkel Body+Kitobjectief dozen binnengekregen. Moet ik toch net body-only hebben zeker... 100 EUR voor het kitobjectief is me net iets teveel extra uitgifte voor een stuk glas dat ik niet gebruiken zal en allicht ook niet voor voldoende zou kunnen doorverkopen in deze tijden van crisis. Dan wacht ik deze keer liever wat langer...

          Wim
          Ik wil die kitlens wel van je overnemen hoor

          Comment


          • #6
            Re: Het grote Pentax K-7 topic

            Trouwens, om je helemaal warm te maken, voor de snelle beslisser...
            In Frankrijk heeft een internetshop blijkbaar een prijsfoutje gemaakt, en staat de grip voor K7 ca 100€ te goedkoop geprijsd... bestellen voor ze het doorkrijgen zou ik zeggen.. Moet je wel iemand in Fr kennen



            Dus daarmee en met iemand die de WR overneemt wordt het misschien nog draaglijk...

            Wouter

            Voor de liefhebber van afkortingen, dit heet denk ik PGBA -Projected Gear Buying Addiction (is -toch voor mij- iets goedkoper dan GBA )

            Comment


            • #7
              Re: Het grote Pentax K-7 topic

              Oh, even nagekeken, ze leveren zelfs in België blijkbaar, enkel nog een mondje Frans nodig dus

              Comment


              • #8
                Re: Het grote Pentax K-7 topic

                ik ben in ieder geval hard aan het werken om in augustus die pentax K7 in me handen te krijgen.
                De k100d die ik nu heeft voor mij na 2-3 jaar te weinig mogelijkheden ( i.v.m. flitsen, ISO,dynamic range) en daarom zou ik eventueel voor de K7 gaan, omdat ik zoiezo bij dat merk wil blijven, maar is dit nog een goeie keus ( lees toekomst gericht) ?
                Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                Comment


                • #9
                  Re: Het grote Pentax K-7 topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                  ik ben in ieder geval hard aan het werken om in augustus die pentax K7 in me handen te krijgen.
                  De k100d die ik nu heeft voor mij na 2-3 jaar te weinig mogelijkheden ( i.v.m. flitsen, ISO,dynamic range) en daarom zou ik eventueel voor de K7 gaan, omdat ik zoiezo bij dat merk wil blijven, maar is dit nog een goeie keus ( lees toekomst gericht) ?
                  Waarom zou dit geen goede keuze zijn?


                  Even nadenken ….reden, denk … reden, denk, denk!


                  Niks gevonden.

                  Volgens mij is dit een degelijke “no nonsens” keuze.

                  Raf’ke
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het grote Pentax K-7 topic

                    Net bericht gehad dat de kits bestaan uit aparte dozen. Vals alarm dus, ik kan weldegelijk body only kopen. Daardoor nog wel dit WE met m'n K20D een laatste keer op stap geweest, maar daar was die laatste niet rouwig om. Vandaag of vrijdag ga ik de K-7 halen. Ik zal zo snel mogelijk daarna verslag uit trachten te brengen.

                    Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het grote Pentax K-7 topic

                      Ik kan bevestigen dat de camera apart te koop is.
                      Ik ben deze namiddag een K-7 gaan kopen bij Konijnenberg voor 1066 EUR.

                      Nu nog wachten tot de batterij opgeladen is.

                      Roger

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het grote Pentax K-7 topic

                        Na 't werk in MediaMarkt Antwerpen langsgelopen en met een K-7 (zonder objectief) buiten gekomen. In de winkel mocht ik even met het toonzaalmodel spelen en schrok ik toch even van de snelheid van de K-7. Dat en de erg stille sluiter vielen me dadelijk op. Zeker in vgl met de K20D die enkele meter verder in de rekken lag.

                        Bij mij laadt de batterij bij deze op... Spannend, hoewel ik het intss gewoon begin te worden, zo om de 15 maanden een nieuwe camera...

                        M'n O-ME53 zoekerloep zit er al op en past netjes. De iets grotere zoeker is voor de loep geen probleem (voor mij tenminste, ik draag geen bril).

                        De riem bevestigen was iets lastiger dan bij eerdere modellen. Komt er nog bij dat ik een Lowepro Voyager C gebruik, en die is nog wat lastiger te bevestigen dan de bijgeleverde. Maar hij zit er nu op. Eerste indruk is dat de riem met de nieuwe bevestiging (incl de beschermende lederen stukjes) een pak flexibeler is dan voordien, en dus minder in de weg kan zitten bij bepaalde handelingen.

                        Nu kan ik alleen nog maar schijnfotograferen. Ik kan bevestigen dat de camera erg goed in de hand ligt. Beter dan de K10D/K20D voor mijn gevoel.

                        Ik merkte al twee zaken op die ik nog nergens op het net tegenkwam:
                        - Pro: wieltjes staan beter. Ik kan m'n middenvinger gebruiken op 't voorste instelwieltje en m'n wijsvinger op de ontspanknop houden. Kon niet op de K10D/K20D. Erg handig.
                        - Con: de batterijlader is een stuk minder handig omdat hij een pak dikker is. Dat maakt dat hij minder makkelijk in m'n cameratas past.

                        wordt vervolgd...

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het grote Pentax K-7 topic

                          De batterij is ondertussen opgeladen

                          In vergelijking met K10D:
                          Beter:
                          - Auto witbalans bij kunstlicht
                          - Sluiter veel stiller en sneller
                          - Autofocus is sneller en mijn DA16-45 stelt nu zonder aarzeling scherp, ook op 16mm. Mijn K10D kon vaak niet scherp stellen op 16mm.
                          - LCD-scherm
                          - electronische waterpas is handig

                          Slechter:
                          - Geheugenkaart is lastiger te verwijderen

                          Nog verder te testen:
                          - Ruis bij hogere ISO. Lijkt op het eerste gezicht niet spectaculair beter.

                          Morgen test ik nog wat verder.

                          Roger

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het grote Pentax K-7 topic

                            Mooi eerste overzicht Roger!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pentaxman Bekijk bericht
                            De batterij is ondertussen opgeladen
                            Gisteren net voor ik in m'n bed kroop was 't bij mij ook gelukt. 't Duurde wel niet de 6 uur waarvan sprake me dunkt...

                            Ik heb 'm dus heel even opgezet en de instellingen geconfigureerd. Meer niet...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pentaxman Bekijk bericht
                            In vergelijking met K10D:
                            Beter:
                            - Auto witbalans bij kunstlicht
                            - Sluiter veel stiller en sneller
                            Nog niet gemerkt, maar da's omdat ik nog geen foto nam. Ik wel de eerste maken van een zinnig onderwerp, geen domme testfoto. Dus ik wacht nog even.
                            Maar in de winkel viel die sluiter me idd op, en de AWB was inderdaad schijnbaar beter toen ik even het WB menu indook om de settings te bekijken (na activering van preview, da's niet echt een foto hé...).

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pentaxman Bekijk bericht
                            - Autofocus is sneller en mijn DA16-45 stelt nu zonder aarzeling scherp, ook op 16mm. Mijn K10D kon vaak niet scherp stellen op 16mm.
                            - LCD-scherm
                            - electronische waterpas is handig
                            Dat merkte ik allemaal ook op. Inderdaad. Zelfs tov de K20D.
                            - Ik had de DA15 op m'n camera en schrok van de snelheid waarmee de AF werkte.
                            - LCD scherm is giga. Maar dat had ik ook bij alle twee m'n vorige camera's (de K10D tov de *istDS en de K20D tov de K10D).
                            - De waterpas had ik niet direct gevonden, maar van zodra hij actief was vond ik 'm heel goed werken. Die gaat bij mij permanent geactiveerd blijven. Leuk ook dat de Ev comp knop dan als toggle werkt, en niet ingedrukt moet gehouden worden om de Ev schaal te zien.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pentaxman Bekijk bericht
                            Slechter:
                            - Geheugenkaart is lastiger te verwijderen
                            Mss wel... dat was ook m'n eerste gedacht. Maar even testen toonde aan dat het deurtje onder lichte druk iets meer kan openen en dat kan ik het met mijn (weliswaar relatief fijne) vingers makkelijk grijpen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pentaxman Bekijk bericht
                            Nog verder te testen:
                            - Ruis bij hogere ISO. Lijkt op het eerste gezicht niet spectaculair beter.
                            Volgens wat ik begreep is de ruis anders, maar niet "beter" inderdaad.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pentaxman Bekijk bericht
                            Morgen test ik nog wat verder.
                            Bij mij zal 't tot zaterdag moeten wachten. Twee drukke avonden voor de boeg. Tenzij ik 'm morgen mee naar 't werk neem en onder de middag een shoot doe...

                            Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het grote Pentax K-7 topic

                              Ziet er een prachttoestel uit Proficiat met jullie aankopen.

                              En hoe je het al zo lang kunt uithouden zonder een foto te trekken begrijp ik toch niet
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X