Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Canon EOS 40D topic

    Kom maar op met jullie ervaringen.
    Wat ivm de ruis
    Liveview - maak je er gebruik van of niet en in welke toepassing
    gebruiksvriendelijkheid
    Tips?

    kortom vertel hoe jij aankijkt tegen dit mooie apparaat van Canon

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

  • #2
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Ik heb er mij vandaag eentje besteld , tis mijn eerste DSLR, hopelijk is de stap niet te groot

    Duurzaamheid tegenover de 400D waren, samen met de live-view,groter lcd-scherm en 6.5 beelden per sec de doorslaggevende factor.

    Hier mijn bestelling:

    -Canon EOS 40D + 17-85 IS + 70-300 IS

    -Canon ET-65B zk. EF 70-300 (DO) IS USM

    -Canon EW-73B zk. EF-S 17-85mm

    -Tiffen 58mm uv protector

    -Tiffen 67mm circular polarizer

    - 2X Sandisk CF 2048Mb Extreme III


    Dan ben'k nog een tweede batterij gekeken en 'n rugzak, maar daarvoor ga'k terplaatse kijken.
    Canonian

    Comment


    • #3
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      Als 40D eigenaar en eerste DSLR ga ik dat hier zeker volgen.
      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

      Comment


      • #4
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Als je 40D eigenaar bent kun je ons misschien al je bevindingen meegeven?
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Voor zover ik ermee overweg kan ben ik er heel tevreden over.
          Maar dat kan ook niet anders als je van een compactje (Sony DSC-P7) komt.
          Ik moet natuurlijk nog veel leren dat kan ik misschien ook in deze topic.
          En vergelijken kan ik ook niet aangezien het mijn eerste DSLR is.

          Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

          Comment


          • #6
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Als ex Nikon D70 gebruiker ben ik zeer tevreden over dit toestel !!

            - Zeer robuust gebouwd
            - Veel echte knoppen ( niet in de menu's gaan prullen )
            - Met batterygrip goed gebalanceerd met lange lenzen.
            - Zeer goede ruiseigenschappen
            - 6,5 fps
            - Grootste voordeel : C1,C2,C3 ( custom settings met een draaiwiel )
            - ...



            Wat mij wel opviel is dat men dit toestel echt moet leren kennen ( D70 was simpeler )
            Wat mij ook opviel is dat de foto's recht uit het toestel er veel beter uizien dan de D70.
            Dit is waarschijnlijk omdat men de settings veel beter kan "tunen".

            In combinatie met 24-105L IS USM en 85/f1,8 een systeem dat zelfs bij schemering goed te gebruiken is. ( ook door de lage ruis op hoge ISO )
            Met 70-200 IS zeer scherp en extreem snelle scherpstelling.

            Als ik tijd heb zal ik het iets uitgebreider neerpennen.

            + mijn sig eens updaten
            Canon 40D met grip, 24-70L, 85/f1,8, 50/f1.4 , 70-200L IS en als het niet anders kan : 580 EX II.

            Comment


            • #7
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Ik zit ook op massa's reacties te wachten op deze vraag. Ik wil graag m'n 350D verkopen en een 40D aanschaffen. Maar maak ik er wel een voldoende grote upgrade mee?

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                Ik heb deze nu al ongeveer twee weken, vind het een enorme verbetering tov mijn 10D hoe kan het anders.
                Ligt misschien iets minder goed in de hand maar ben zeer tevreden.
                De scherpstelpunten werken echt goed.
                Het enige minpunt vind ik het scherm, misschien iets te groot, mijn neus plakt steeds tegen het scherm
                www.knfotostudio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Ik zit ook op massa's reacties te wachten op deze vraag. Ik wil graag m'n 350D verkopen en een 40D aanschaffen. Maar maak ik er wel een voldoende grote upgrade mee?

                  Djienbe
                  wees maar gerust dat het een wereld van verschil gaat zijn
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    ik ben vorige week overgestapt van nikon d80 (18-200 VR & Sigma 20mm 1.8 EX DG) naar canon ...

                    En moet zeggen, ik had hem zelfs zo goed niet verwacht.

                    Zit momenteel ook een goede lens op (canon 17-55 f2,8 USM IS, de 70-200 f4 L is besteld...) en ben positief geschrokken van de kwaliteit.
                    Haarscherp, enorm rijke kleuren, en na enkele uren wennen had ik de camera volledig onder controle.
                    En de hoge iso's zijn uiteraard ook een verademing, ruisloos op iso 800, zeer weinig ruis tot 1200 en nog zeer acceptabel op iso 1600. Zonder ruisonderdrukking dan nog !

                    Wat live view betreft: denk dat dit op 2 punten interessant is:
                    - voor studio: met statief, kan je met liveview nog eens 10x inzoomen op een punt van bv. een produkt om daar op scherp te stellen
                    - opname laag bij de grond: ipv op de buik te gaan liggen kan je liveview inschakelen

                    Maar eerlijk gezegd is liveview voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
                    Doet te veel denken aan compactjes en kan je toch nooit zo snel controle hebben over wat je gaat schieten en het daadwerkelijk afdrukken
                    Last edited by frankyds; 19 december 2007, 20:14.
                    Fuji XPRO1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Ik weet genoeg, vanaf er genoeg geld in het kastje ligt ga ik achter de 40D en 17-55 2.8 "L" lens! Ben nu ook in bezit van een 350D. Maar wil echt verder kunnen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Ikzelf vind die custom settings C1-C3 ook een zeer positieve verandering in de 40D. Nu kan ik dadelijk switchen van Av naar mijn concertsettings door gewoon naar C1 te gaan. Geweldig
                        Ook zeer tevreden van de ruis of beter gezegd weinig ruis op 1600 ISO.
                        Na 10D, 400D nu best tevreden met de 40D. De 400D en 40D zijn vanaf nu mijn metgezellen op concertshoots.

                        Hans
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Totaal nutteloze post maar toch effe meedelen dat mijn 40D binnen is, ik mocht hem van madam welgeteld 5 minuten in mijn pollen pakken om te kijken of hij werkte..
                          1e indruk; jawadde! ferm spel. Vorige was 350D.
                          Ligt erg goed in de hand, zelfs zonder grip zoals op de 350D.
                          Dat groot scherm is mooi meegenomen, knoppen staan op de juiste plaats, menu's zijn heel verzorgd en makkelijk toegankelijk met de draaiwieltjes.
                          Had even de 17-55 IS erop geschroefd en dan ligt hij past echt goed in de hand.
                          Maar enkele testfoto's gemaakt en dan moest hij terug de doos in. Flashkaartje heb ik wel snel kunnen rippen, de foto's zien er op standaardinstellingen mooier, warmer en levendiger uit dan met de 350D. Welke ik trouwens nog steeds een hele goeie instapper vind.
                          Greetz!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het Canon EOS 40D topic


                            Hallo allemaal,
                            na lang twijfelen en veeeeeeeeel forums gelezen te hebben en vergelijkingen gemaakt te hebben , heb ik mij een D40 aangekocht met een 28-135 usm IS lens! tweemaal hip hip hoera!!
                            1° een pracht van een toestel !
                            2° een pracht van een lens !
                            3° prachtige beelden en kleuren
                            met andere woorden: een reuze koop !
                            allemaal even veel geluk ermee!
                            Raf

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Hopelijk is het een 40D en geen D40 zoals je schrijft
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment

                              Working...
                              X