Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, ziet door de bomen het bos niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, ziet door de bomen het bos niet meer

    Hey,

    Ik wil sinds enige tijd een reflexcamera kopen, maar na veel google werk en zoeken op dit forum zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben een beginner, en wil gewoon wat ontdekken wat ik allemaal kan, heb nog niet echt een voorkeur voor de dingen die ik wil fotograferen, dus wil het nog algemeen houden. Wat is voor een beginner een goede camera en lens, binnen een budget van 400-600 euro.

    En is het eveneens mogelijk om lenzen van een analoge camera te gebruiken op een digitale(met natuurlijk enige beperkingen). Want ik heb thuis nog een paar oude lenzen van pentax en chinon liggen, en misschien zou het wel leuk zijn om deze te gebruiken om wat te experimenteren.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

    de meeste toestellen in deze prijsklassen zijn goed te noemen, de meeste verschillen zitten doorgaans in de ergonomie van de toestellen, dus het beste is eens naar (bv) een Mediamarkt waar alles netjes op een rijtje staat en aldaar de toestellen eens grondig vast te houden en te bekijken, diegene die je het beste ligt is waarschijnlijk voor jou het beste toestel, fototechnisch ontloopt het elkaar niet zoveel.
    Oude lenzen hetgebruiken kan vaak niet zo een op een en heb je adapters voor nodig, deze zijn voor de meeste merken wel te krijgen, enige nadeel is dat deze oude lenzen niet meer automatisch werken.
    Dus of je nou Nikon, Canon, Sony, Olympus, Pentax neemt, maakt qua kwaliteit niet zoveel uit, de een is mischien ietsje beter in dat en de ander in dat.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

      Oorspronkelijk geplaatst door guesswhoiam Bekijk bericht
      Hey,