Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, ziet door de bomen het bos niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, ziet door de bomen het bos niet meer

    Hey,

    Ik wil sinds enige tijd een reflexcamera kopen, maar na veel google werk en zoeken op dit forum zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben een beginner, en wil gewoon wat ontdekken wat ik allemaal kan, heb nog niet echt een voorkeur voor de dingen die ik wil fotograferen, dus wil het nog algemeen houden. Wat is voor een beginner een goede camera en lens, binnen een budget van 400-600 euro.

    En is het eveneens mogelijk om lenzen van een analoge camera te gebruiken op een digitale(met natuurlijk enige beperkingen). Want ik heb thuis nog een paar oude lenzen van pentax en chinon liggen, en misschien zou het wel leuk zijn om deze te gebruiken om wat te experimenteren.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

    de meeste toestellen in deze prijsklassen zijn goed te noemen, de meeste verschillen zitten doorgaans in de ergonomie van de toestellen, dus het beste is eens naar (bv) een Mediamarkt waar alles netjes op een rijtje staat en aldaar de toestellen eens grondig vast te houden en te bekijken, diegene die je het beste ligt is waarschijnlijk voor jou het beste toestel, fototechnisch ontloopt het elkaar niet zoveel.
    Oude lenzen hetgebruiken kan vaak niet zo een op een en heb je adapters voor nodig, deze zijn voor de meeste merken wel te krijgen, enige nadeel is dat deze oude lenzen niet meer automatisch werken.
    Dus of je nou Nikon, Canon, Sony, Olympus, Pentax neemt, maakt qua kwaliteit niet zoveel uit, de een is mischien ietsje beter in dat en de ander in dat.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

      Oorspronkelijk geplaatst door guesswhoiam Bekijk bericht
      Hey,

      Ik wil sinds enige tijd een reflexcamera kopen, maar na veel google werk en zoeken op dit forum zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben een beginner, en wil gewoon wat ontdekken wat ik allemaal kan, heb nog niet echt een voorkeur voor de dingen die ik wil fotograferen, dus wil het nog algemeen houden. Wat is voor een beginner een goede camera en lens, binnen een budget van 400-600 euro.

      En is het eveneens mogelijk om lenzen van een analoge camera te gebruiken op een digitale(met natuurlijk enige beperkingen). Want ik heb thuis nog een paar oude lenzen van pentax en chinon liggen, en misschien zou het wel leuk zijn om deze te gebruiken om wat te experimenteren.

      alvast bedankt
      plaats even pentax voor je titel, zo trek je de aandacht van pentax(ers).

      Maar ik heb een vermoeden dat je een pentax instapper kan kiezen, voor de oude objectieven te gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

        Liefst ook ineens met oplaadbare baterij(en) maar daar valt wel een mouw aan te passen

        en hoe pas ik de titel aan, ik zie hoe je een bericht aanpast maar niet de titel
        Last edited by guesswhoiam; 22 januari 2010, 15:53.

        Comment


        • #5
          Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

          Eerst je eigen eisen vast legge: 3 zie ik er al accu's, prijs en bijlomend de pentaxlenzen.

          Dan ga je hakken in de bomen en hou je er één a twee per merk over(denk ik) en dan de spec's van deze camera's eens goed bekijken en welke je het meest aantrek.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

            Oorspronkelijk geplaatst door guesswhoiam Bekijk bericht
            Hey,


            En is het eveneens mogelijk om lenzen van een analoge camera te gebruiken op een digitale(met natuurlijk enige beperkingen). Want ik heb thuis nog een paar oude lenzen van pentax en chinon liggen, en misschien zou het wel leuk zijn om deze te gebruiken om wat te experimenteren.
            Die lenzen zullen ofwel M42 zijn of de Pentax K bajonet hebben en zijn dan bruikbaar , al dan niet met adapter op Pentax, Canon en Olympus.

            Comment


            • #7
              Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

              Oorspronkelijk geplaatst door guesswhoiam Bekijk bericht
              Liefst ook ineens met oplaadbare baterij(en) maar daar valt wel een mouw aan te passen
              Geen punt om je druk over te maken, alle camera's werken op ofwel een Li-ion accu, of oplaadbare AA's
              In het geval van het merkeigen type accu, zijn daar ook weer goedkope imitaties voor te vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

                vervallen

                Comment


                • #9
                  Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

                  Hi,

                  Bij Pentax kan je oude lenzen nog steeds verder gebruiken.
                  Een Pentax K-X is in jouw geval dan aangewezen met als bijkomend voordeel dat die oude lenzen meteen ook gestabiliseerd zijn wegens de in-body stabilisatie.

                  De laatste versie van kit-lenzen zijn ook met water- en stofdichtingen uitrust.

                  Zeker de toestellen eens vastnemen want het moet goed in de hand liggen.
                  Indien je een brildrager bent best ook nagaan of de dioptrie instellingen ver genoeg gaan zodat je zonder bril kan fotograferen.

                  Success met de zoektocht, het heeft bij mij een jaar geduurd.
                  mvg
                  Marc
                  Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                  M.v.g. Marc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

                    Bedankt voor de tips,
                    Ik ben van plan morgen wat winkels af te lopen(gwn fnac enzo, zodat ik alles is kan vastnemen, prijzen vergelijken en dergelijke) en misschien dat ik dan plots weer alles wat beter zie. Ik heb hier op het forum gelezen dat de konijnberg in turnhout vrij "goedkoop" en goed van service is? Het is wel 50km rijden, maar ligt vlak bij de autostrade dus kan geen probleem zijn, als dit redelijk wat in prijs scheelt met andere winkels.

                    Dus is de konijnberg één van de goedkoopste, of is er in de regio antwerpen iets van vergelijkbare service en prijs?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

                      Foto Rubens in Wilrijk zit doorgaans in de buurt van de prijzen van Konijnenberg.
                      In Antwerpen heb je ook nog Digicamshop (winkel in de buurt van de Waaslandtunnel).
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

                        dat is handig dat u dat zegt van foto rubens aangezien ik daar op de universiteit zit, en dat het een pakske dichter is dan Turnhout. Zal daar dan misschien is binnenspringen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help, ziet door de bomen het bos niet meer

                          Iemand ervaring met een pentax k-x eigelijk? Is het 539 euro waard(kitlens 18-55mm?

                          en Nete nog eens bedankt voor foto rubens, zie net dat de pentax k-x misschien iets duurder is, maar geleverd wordt met li-ion baterij en lader wat niet zo zou zijn in de konijnenberg, ga morgen na mijn examen is kijken in de winkel
                          Last edited by guesswhoiam; 24 januari 2010, 13:12.

                          Comment

                          Working...
                          X