Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

    Yoi iedereen,

    Ik twijfel om een nieuwe camera te kopen uit de Sony 7series.
    Momenteel heb ik een A99 & een A77 in mijn fototas zitten maar denk ik er aan om mijn A77 in te ruilen.
    Nu heb ik de laatste dagen al heel wat gelezen over de A7-series van Sony, maar ondanks het feit dat ze allemaal wel pareltjes zijn, geraak ik er maar niet uit welke voor mij nu de beste zou zijn.
    Daarom hoop ik op wat advies en feeback van jullie.

    Zo ver ben ik tot nu geraakt:

    A7:
    Geen ingebouwde beeldstabilisatie  
    __________
    A7 II:
    wel beeldstabilisatie maar geeft niet dezelfde lowlight resultaten als de 7S
    __________
    De a7r (36mp)
    wordt niet meteen aangeraden voor event & weddingphotography door zijn minder goede auto-focus resultaten en heeft ook geen beeldstabilisatie. perfect toestel voor landscape (of triepod fotografie).
    De trigger blijkt ook zeer luidruchtig te zijn en de flashsync beperkt tot 160.
    _____________
    A7R II:
    Is werkelijk een bom, maar 42mp is voor wedding en events gewoon niet werkbaar. Is ideaal voor fashion en magazine photography.
    Weet niet of de luidruchtige trigger al opgelost is en de flashsync van 160.
    ________________
    A7S:
    Topper in low-light omstandigheden maar heeft geen beeldstabilisatie en is maar een 12,5 mp
    _________________
    A7S II:
    Wel beeldstabilisatie maar slechts 12,5mp
    __________________
    NEWKIDONTHEBLOCK A6000
    Perfect backup toestelletje maar heeft dan weer een cropped sensor en geen stabilisatie.
    ___________________


    Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de a7sII, maar de lage megapixles (slechts 12mp) houden mij nog wat tegen.
    Voor die prijs wil ik ook zeker zijn dat het een verbetering is tov mijn A77.
    Zoals gezegd fotografeer ik voornamelijk huwelijken en evenementen en zoek ik nu naar de beste oplossing.
    Jullie ervaring en feedback is dus meer dan welkom.
    Hier vinden jullie wat werk van mij: www.david-torres.be

    Alvast Bedankt
    David Torres
    DAVID TORRES
    Visual Artist Photographer
    www.david-torres.be

  • #2
    Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

    Weet niet of 1 van die body's al dual card slots heeft, dat zou voor mij bij die soort fotografie een vereiste zijn...
    Hoeveel trouwfoto's worden groter dan a2 formaat afgeprint?
    Aan de andere kant heeft de a7ii de beste kaarten, waarom schrikt de 42 megapixel u af?
    Als je computer(s) up to date zijn geen probleem, en geheugenkaarten kan je groter kopen


    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

      Bedankt voor de feedback.
      Ik denk dat je waarschijnlijk de "A7R-MarkII" bedoeld, die is idd. 42mp, en ja ik denk gewoon dat ik dan ook weer n'n nieuwe MAC mag gaan komen. Hahahaha :-)
      Ik ben voornamelijk gecharmeerd door de low-light prestaties van de a7sII :-)
      Thx
      Bulke41
      DAVID TORRES
      Visual Artist Photographer
      www.david-torres.be

      Comment


      • #4
        Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

        Bedoelde idd de a7r mkii....
        Welke iso's wil je kunnen gaan gebruiken?
        Belangrijk detail in de kwestie toch, de a6000 krijgt natuurlijk een opvolger, geen idee wat die gaat aankunnen, maar je boet dan wel beperkte scherptediepte in natuurlijk...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

          Volgens mij is de A7II een uitstekende keuze.Ik heb zelf reeds 2 jaar de A7i en ik klaag niet over de lowlight prestaties.Kijk even op het forum naar mijn foto Filipijnse danseres.Deze is genomen bij 4000 ISO.Niet slecht al zeg ik het zelf.

          Comment


          • #6
            Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

            Iso 4000 is bij de nieuwere toestellen gewoon op crop sensor zo goed, heb onlangs nog mijn d800e (toch 3 jaar oude technologie) op iso 12800 en 25800 getest en op 12800 nog echt bruikbare beelden

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

              Prachtige foto's op je website, kunstzinnig en heel creatief. Tevreden klanten veronderstel ik.

              Bij de a7s(II) ligt de nadruk vooral op video, is een van de redenen waarom men het aantal mp beperkt heeft tot 12.
              Het betere hoge ISO gedrag, bij een print van zelfde formaat, wordt pas zichtbaar boven de 25000 ISO toz van bvb de a7rii. Bij 4k video ligt dit anders en zijn de verschillen op hoge ISO vlugger zichtbaar.

              Nadelen van de a7 en de a7r vindt ik gemis aan beeldstabilisatie, vooral bij de a7r moet je toch voldoende hoge sluitersnelheden gebruiken om bewegingsonscherpte te vermijden is te vergelijken met klassieke DSLR.
              Verschillende E-mount lenzen hebben wel ingebouwde beeldstabilisatie maar toch.
              Lawaai van de sluiter kun je ook vergelijken met deze van klassieke DSLR, is wel lawaaierig als je een stiller toestel gewoon bent zoals de a7ii of a7rii
              Als je A-mount lenzen wil gebruiken moet je ofwel terugvallen op AF-systeem vd LA-EA4 adapter of op de uitzonderlijk trage AF snelheid met LA-EA3 adapter.

              Zowel met de a7ii (?) en a7rii kun je zonder problemen geluidloze sluiter gebruiken tot +/- 1/4000s.
              Bieden snelle AF met LA-EA3 adapter voor A-mount lenzen met ingebouwde AF-motor. (SSM-SAM)
              Ingebouwde beeldstabilisatie.

              Beeldkwaliteit van de a7rii is subliem, met zeer goed hoog ISO gedrag.
              A7rii heeft meer geavanceerd AF-systeem dan a7ii.

              Ik denk dat zowel de a7ii en de a7rii in aanmerking komen, de a7rii heeft een aantal voordelen maar of dit het prijsverschil verantwoord is iets wat jezelf dient uit te maken.
              -24-> 42mp
              -A7r heeft beter hoog iso gedrag dan a7ii
              -a7r heeft meer focuspunten

              Comment


              • #8
                Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                Wow THX Puerte, dit is het soort uitleg waar je echt wat aan hebt!
                Heb je die camera's zelf in je fototas steken (kunnen testen) of heb je deze info van het net?
                Bedankt voor je complimentje, ja hoor klanten zijn voorlopig nog tevreden, alleen wil ik zelf nog een stapje verder gaan vandaar ook de switch.
                Heb vooral veel gelezen zoals je zelf ook al hebt aangegeven dat die beeldkwaliteit zo goed is :-)
                Nogmaals bedankt voor je professioneel advies
                Cheers

                David
                DAVID TORRES
                Visual Artist Photographer
                www.david-torres.be

                Comment


                • #9
                  Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door ARTBREAK Bekijk bericht
                  Wow THX Puerte, dit is het soort uitleg waar je echt wat aan hebt!
                  Heb je die camera's zelf in je fototas steken (kunnen testen) of heb je deze info van het net?
                  ...
                  Cheers

                  David
                  Net als jij nu even heel benieuwd naar het antwoord

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door ARTBREAK Bekijk bericht
                    Wow THX Puerte, dit is het soort uitleg waar je echt wat aan hebt!
                    Heb je die camera's zelf in je fototas steken (kunnen testen) of heb je deze info van het net?
                    Bedankt voor je complimentje, ja hoor klanten zijn voorlopig nog tevreden, alleen wil ik zelf nog een stapje verder gaan vandaar ook de switch.
                    Heb vooral veel gelezen zoals je zelf ook al hebt aangegeven dat die beeldkwaliteit zo goed is :-)
                    Nogmaals bedankt voor je professioneel advies
                    Cheers

                    David
                    Heb al die toestellen met uitzondering van de a7ii en de a7sii gebruikt/getest.
                    De a7rii is een toestel dat me overdonderd heeft wat beeldkwaliteit betreft.
                    De a7 en bij uitbreiding a7ii hebben zeer goede beeldkwaliteit, te vergelijken met andere FF 24mp toestellen vd laatste 2 jaar, niet beter niet slechter. Zal naar schatting 0,5 tot 1 stop voordeel hebben in de hoge ISO toz vd A99.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                      Ik mis de nieuwe A6300 in de rij ... splinternieuwe sensor ... !

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                        VERTEL!, ervaring mee Regulus?
                        Ga meteen wat google'n heb ik blijkbaar wel over geslagen!
                        Thx 4 the feedback
                        DAVID TORRES
                        Visual Artist Photographer
                        www.david-torres.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door ARTBREAK Bekijk bericht
                          VERTEL!, ervaring mee Regulus?
                          Ga meteen wat google'n heb ik blijkbaar wel over geslagen!
                          Thx 4 the feedback
                          Ervaring met een camera die pas volgende maand op de markt komt ? Moeilijk .. maar er zijn al n-tig previews te vinden voor wie wil zoeken .. en ik heb wel een A6000 en die bevalt mij perfect voor wat ik wil doen, zeker na mijn Canon low-end dSLR's ...
                          zo oa sony-releases-a6300-video-showing-af-tracking-and-8-fps-live-view-burst-performance

                          PS ik kan mij voorstellen dat dit echt zo werkt als in de video want de A6000 ie al een verbluffend stukje techniek waar het op focus-locking aankomt samen met een whopping 11 frames/sec en een even verbluffende low light performantie. (aka bruikbaar op heel hoge iso waarden)
                          Last edited by Guest41; 20 februari 2016, 16:06.

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                            trouwens "42megapixel nadeel voor event"

                            Dan stel je die in in een kleinere resolutie ?

                            3:2, full-frame (5168 x 3448, 3984 x 2656), APS-C (5168 x 3448, 3984 x 2656, 2592 x 1728);

                            Comment


                            • #15
                              Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

                              Een camera kopen voor hem maar half te gebruiken is ook niet echt je dat hé
                              Het is geen makkelijke beslissing veronderstel ik, je gaat toch een gans nieuw camera-systeem aan ook hé...
                              Met zo'n adapter werken vind ik maar een eigenaardig iets, de af kan toch niet anders dan trager werken hierbij??

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X