Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help met probleem nieuwe lens 28-135

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help met probleem nieuwe lens 28-135

    Als ik de kit lens op mijn 300D probeer : geen probleem, als ik mijn 50mm erop probeer geen probleem, als ik mijn 28-135 erop probeer blijkt alles te werken behalve dat mijn aperture steeds op "00" blijf, geen focus mogelijk, als ik manueel probeer te focusen en trek dan een foto komt er "Err 01" (clean contacts) : maar de lens is nieuw, de body is een maand oud en het was de eerste keer dat ik de lens veranderde.
    Opnieuw de andere lenzen geprobeerd en geen probleem. Opnieuw de 28-135 en hetzelfde probleem. Na een 10tal keren proberen werkte de lens. Ik heb er een antal fotos mee getrokken en ben dan in bed "gevallen van de stress"
    Vanmorgen pak ik de 300D opnieuw op ... en ja hoor : aperture blijft op "00" en als ik een foto trek "Err 01".

    Iemand een oplossing ????
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Iemand een oplossing ????
    garantie !! spijtig maar volgens mij heb je een slecht contact in de lens zelf, binnensteken voor reparate dus.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Misschien dat het diafragma blijft steken?
      Gezien de "00", vermoed ik ook een communicatieprobleem, maar als je de contacten al hebt schoongemaakt en de error blijft, is er maar één oplossing: omruilen, die handel.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Heb eens op internet opgezocht :
        Het blijkt een probleem te zijn die dikwijls voorkomt met IS lenzen : 70-200 vooral waar de IS defect blijkt te zijn.
        Het was een nieuwe lens, aangezien ik geen probleem hebt met de kit lens en de 50mm heb ik zelfs niet geprobeerd om de contacten te kuisen (eerste keer dat ik de error had was de eerste keer dat ik een andere lens op de body zette dus ik vermoed dat de contacten toch niet vuil waren).
        Het probleem is blijkbaar ook gekend onder "aperture 00".
        Sommige mensen konden de problemen oplossen door de batterij eruit te nemen, andere door de lens een paar keren eraf/erop maar bij de meeste mensen die de lens niet binnenbrachten kwam de error af en toe terug.
        Ik wil geen risico nemen en ik zal de lens maar gaan omruilen
        Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

        Comment


        • #5
          Al eens geprobeerd met dezelfde lens op een andere body? Als de lens daar ook problemen geeft, ben je zeker dat het de lens is.
          http://www.demetrius.be
          Canon EOS 10D with battery grip + the following Canon EF USM lenses: 17-40mm f4,0 L | 50mm f1,4 | 28-135mm f3,5-5,6 IS | 35-350mm f3,5-5,6 L | 100mm f2,8 Macro

          Comment

          Working...
          X