Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help...is mijn sensor stuk ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help...is mijn sensor stuk ???

    Onlangs bemerkte ik dat ik bij bepaalde foto steeds weer een streep lichter zie (zie ook vb foto) , ondertussen heb ik de sensor schoongemaakt en het matglas ook samen met iemand die dit gewoon is, de lens ondertussen ook aangepakt om alles uit te sluiten
    maar mijn probleem gaat dus niet weg ! De persoon die me geholpen heeft vreest dat er een serieus probleem is met mijn sensor...
    Zijn er mensen die al een soortgelijk probleem hebben gehad, of hebben en wat er aan te doen valt??
    Alvast dank voor de reacties

    smile ! ...it confuses people ...

  • #2
    Re: help...is mijn sensor stuk ???

    Lijkt meer op een reflectie of lichtinval in de lens of camerahuis. Al eens een andere lens geprobeerd? Ook eens een foto maken waarbij je camera en lens minder omgevings licht zien.

    Comment


    • #3
      Re: help...is mijn sensor stuk ???

      Vuil op het matglas zie je niet terug op de foto maar dit terzijde.

      Zo te zien is de sensor allesbehalve schoon.
      Ik geef je een goede kans van het probleem af te zijn als je de sensor eens goed schoonmaakt. (of laat schoonmaken)

      Comment


      • #4
        Re: help...is mijn sensor stuk ???

        De blauwe lucht zit vol met rommel.Sensor vol vuiligheid.
        Streep:waarschijnlijk ook te maken met vuile sensor.
        Eerst deftig reinigen en dan kijken.

        Comment


        • #5
          Re: help...is mijn sensor stuk ???

          ter info deze foto werd voordien genomen, de sensor is ondertussen gereinigd...andere lenzen geprobeerd niets wat helpt, nog suggesties ?
          bij minder omgevingslicht of foto's waarin meer effen structuur zit valt het niet zo duidelijk op nee
          sinds de reiniging vind ik het zo mogelijk nog slechter


          Last edited by Mightycat; 11 september 2010, 17:48.
          smile ! ...it confuses people ...

          Comment


          • #6
            Re: help...is mijn sensor stuk ???

            Hoe is hij gereinigd ??

            Comment


            • #7
              Re: help...is mijn sensor stuk ???

              met eclipse vloeistof en sensorswabs, door een proffotograaf, die het regelmatig doet bij zijn toestellen...?
              heb twee verschillende lenzen opgestoken, idem resultaat...
              eerste foto werd genomen met 24-105 mm ; laatste twee met 50 mm dus aan lenzen zal het hoogstwaarschijnlijk ni liggen??
              Last edited by Mightycat; 11 september 2010, 18:49.
              smile ! ...it confuses people ...

              Comment


              • #8
                Re: help...is mijn sensor stuk ???

                Ik zou eens een andere lens proberen dan kan je uitsluiten of het in de body of in de lens zit.
                Die waas die gebogen is kan misschien iets in je lens zijn doordat er een lensdeel verschoven is.

                Lenzen geprobeerd lees ik nu hierboven dus dat zal het ook niet zijn.
                Last edited by Sus; 11 september 2010, 20:58.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: help...is mijn sensor stuk ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Streep:waarschijnlijk ook te maken met vuile sensor.
                  De conclusie moet dan zijn: hele sensor vuil behalve de streep, lijkt mij onwaarschijnlijk, maar mogelijk.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: help...is mijn sensor stuk ???

                    Een gelijkaardig probleem hier.
                    Het zou de sluiter zijn...

                    Comment


                    • #11
                      Re: help...is mijn sensor stuk ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
                      Een gelijkaardig probleem hier.
                      Het zou de sluiter zijn...
                      Dank je wel voor de opzoeking !
                      lijkt inderdaad helemaal hetzelfde zelfde richting van de boog
                      de sluiter dus...enige idee iemand ... wat de kosten zouden kunnen zijn en/of het de moeite is de reparatie nog te doen...plus een deftig adres in vlaanderen waar dit aan het raden is om binnen te brengen?
                      smile ! ...it confuses people ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: help...is mijn sensor stuk ???

                        mijn sluitermotor was geheel kapot,
                        laten repareren bij nikon nederland,
                        na 2 weken weer terug, nieuwe spiegelmotor en schoonmaak: 23,80 euries
                        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: help...is mijn sensor stuk ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                          de sluiter dus...enige idee iemand ... wat de kosten zouden kunnen zijn en/of het de moeite is de reparatie nog te doen...plus een deftig adres in vlaanderen waar dit aan het raden is om binnen te brengen?
                          Je hebt volgens mij nog niet onthult wat je camera is, dus daar is weinig zinnigs over te vertellen. De importeur lijkt mij een goed adres.

                          Reken op minstens 10x meer als de reparatie van de D40. Ik was alleen al meer als €200 kwijt voor een sluiter, de plaatsing was gratis, ivm open maken voor een andere reparatie.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: help...is mijn sensor stuk ???

                            canon 5d ter info
                            smile ! ...it confuses people ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: help...is mijn sensor stuk ???

                              ... the shutter leaves move in a slight arc. Try a long exposure (several seconds, at least), with ND filters or in very dim light, to negate the effect of the shutter, and you'll have your answer!
                              KP
                              Kens right,
                              That's a sign of a bent or chipped shutter blade.
                              The faster the shutter speed the more prevelent it will show....
                              If it's chipped you might find pieces of it in the camera.
                              Ik ben heel benieuwd als je nog wat getest hebt...het lijkt verdacht veel op wat de mensen hier omschrijven inderdaad.
                              Ik hoop dat je het snel, goed en voor weinig gefixed hebt!

                              Comment

                              Working...
                              X