Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help !

    Dag forumvrienden,

    ik zit met een probleem

    Mijn Canon 7 DII heeft altijd normaal de foto's op geslagen op de geheugenkaartjes.

    Jpeg op de CF kaart en RAW op de SD kaart of andersom.

    Nu is de camera sinds kort in opstand denk ik, want hij neemt nog normaal zijn foto's, maar als ik thuis kom en de geheugenkaarten in de kaartlezer steek, zegt die dat er geen foto's op de kaarten staan.

    Als ik dan de camera met een kabel aansluit op de PC, komen de foto's wel op de PC te voorschijn.

    Ik heb de camera al eens terug op fabrieksinstelling gezet om te zien wat er dan gebeurd maar dat brengt geen oplossing.

    Iemand dit probleem ook al eens gehad of weet wat er fout kan zijn.

    Een instelling, een kapotte kaartleesmodule in de camera ....


    Alvast bedankt voor jullie meedenken/hulp.

    Groetjes,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Help !

    als je de foto's kan uitlezen via de camera denk ik dat je je kaartlezer eens moet bekijken. Misschien even een andere kaartlezer proberen om dat uit te sluiten. Eventueel je kaartlezer eesn testen op een andere pc. dat om dan weer de pc als probleem uit te sluiten
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Help !

      Als je de kaartjes wel kunt lezen vanaf de camera kun je zowel de camera als de geheugenkaartjes uitsluiten.
      Dan is inderdaad uw kaartlezer het enige dat overschiet. Eens proberen met een andere misschien, een multikaartlezer kost peanuts in de handel
      Eén ding is gelukkig zeker: jouw camera is zeker niet de oorzaak
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: Help !

        De geheugenkaartlezer, of eventueel het kabeltje tussen de geheugenkaartlezer en de pc, de kans dat daar het probleem zit is heel erg groot (ik heb vandaag nog een USB3 kabeltje voor een compacte externe harde schijf doorgeknipt omdat de datatransfer daarmee verschrikkelijk traag verliep, met een ander kabeltje was de snelheid wel normaal).
        Als de geheugenkaartlezer ingebouwd is in de pc, dan zal die kaartlezer zelf waarschijnlijk wel defect zijn (contactje versleten of iets dergelijks), al is het ook mogelijk dat de stekkerverbindingen tussen die module en het moederbord geen goed contact meer maken, dat heb ik ooit met een pc gehad die al wat jaren oud was.
        De stekkertjes van de kaartlezer los trekken van de verbinding aan het moederbord, en dan terug insteken, dat loste dat probleem dan tijdelijk op (die pc was toen meer dan 8 jaar oud).
        Ter vervanging van een ingebouwde kaartlezer kan je ook een externe kopen als je de kast van de pc niet graag open maakt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X