Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand hier al de Canon G7X ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft iemand hier al de Canon G7X ?


    Ik wil iets kleins, maar van goede kwaliteit hebben vooral voor straatfotografie, maar ook voor ander omstandigheden waar ik licht wilt reizen. Als ik op papier alle compact kameras met groot sensors vergelijkt komt de Canon G7X op papier het dichtste uit bij mijn verlangenlijst. (klein, licht sterk, goede breedhoek, liefst 24-120mm zoom, en niet al te duur.) Als hier iemand is de G7X al in huis heeft, hoor ik heel graag jouw mening erover, vooral over beeldkwaliteit in vergelijking met een DSLR. Beeldkwaliteit zal zeker minder zijn, maar hoeveel? Ik heb trouwens ook mirrorless systeem kameras overwogen. De kameras zelf lijken allemaal wel heel mooi, maar juist de lensen keuze valt vaak tegen. Vandaar dat ik toch in de kompakt segment kijkt.

    Alvast bedankt voor de replies.

    groeten,
    Helen

    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Heeft iemand hier al de Canon G7X ?

    Helen,

    Bij de systeemcamera's vallen de Fuji lenzen toch wel (positief) op hoor ...
    Met de canon heb ik geen ervaring.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Heeft iemand hier al de Canon G7X ?

      Ik zelf heb de Sony rx100 m3 fantastisch toestel en iemand in de club bij ons heeft de GX7 gekocht. Beeldkwaliteit is bijna hetzelfde al is de Sony scherper en geeft hij minder ruis bij low Light vonden we allebei na een test. Maar hij is er tevreden van. Ik zou ook eens kijken naar de Panasonic Gm5 er staan hier een paar mooie reviews van op het forum.
      Grtz.
      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Heeft iemand hier al de Canon G7X ?

        Beste,
        Hier een site waar je toch wat vergelijkingsplezier(lees) zal vinden.
        http://www.dpreview.com/reviews/canon-powershot-g7-x
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Re: Heeft iemand hier al de Canon G7X ?

          Ik heb er eentje al een paar maanden. Ben ook in het bezit van een EOS 550 met veel duur glas en een IXUS 85. Ik kan dan een waardering geven. Het is gewoon een fantastisch toestel met veel afstel mogelijkheden. Hij reageert zeer vlug met het AF. Bied veel speciaal effecten waarbij eentje voor portretten te maken. Geen spijt tot nu toe. Wel iets minder in macro maar ik moet nog een beetje wennen. In vol auto doet hij het ook zeer goed.

          Comment


          • #6
            Re: Heeft iemand hier al de Canon G7X ?

            Wat mij tegenhoudt om de G7x aan te schaffen is geen EVF en de 210 shots/batterij t.o.v. RX100m3. Dit is voor mij de meerprijs (A&C) van € 136 zeker waard.
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment

            Working...
            X