Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

    Sinds deze week ben ik de eigenaar van een Nikon D7500. Tot voor kort fotografeerde ik met een Nikon D300.
    Ik wil bij mijn nieuwe toestel graag zelf het punt kunnen bepalen waarop wordt scherp gesteld. Maar de handleiding lijkt me niet wijzer te maken.
    Ik ben niet op zoek naar hoe ik handmatig moet scherpstellen, wel naar hoe ik zelf het punt kan bepalen bij automatische scherpstelling.
    Bij mijn D300 zag ik 1 kotje in de zoeker, en met de pijltjes rechts kon ik dan eenvoudig dat kotje verplaatsen naar het gewenste punt. Nu blijft de camera zelf bepalen wat hij scherp stelt, ook al zou ik bijvoorbeeld liever iets op de achtergrond scherp hebben.

    Kan iemand mij helpen?
    Alvast een dikke merci!

  • #2
    Re: handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

    Aan de zijkant van je camera waar af en M staat kan je een knopje indrukken , dat indrukken en tegelijk aan voorste instelwiel draaien tot je de s van single in je bovenplaat ziet .
    dan achteraan je camera heb je een ok knop en een draaischijf een bolleke en L , zet dat op bolleke nu kan je door op ok naast op te drukken je scherpstelpunt kiezen waar je wil in de zoeker

    gr Danny

    Comment


    • #3
      Re: handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

      Waarschijnlijk is ingesteld dat alle xx punten gelijk gebruikt moeten worden en de camera kiest het punt of volgt een bewegend voorwerp.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

        Oorspronkelijk geplaatst door Miram Bekijk bericht
        Sinds deze week ben ik de eigenaar van een Nikon D7500. Tot voor kort fotografeerde ik met een Nikon D300.
        Ik wil bij mijn nieuwe toestel graag zelf het punt kunnen bepalen waarop wordt scherp gesteld. Maar de handleiding lijkt me niet wijzer te maken.
        Ik ben niet op zoek naar hoe ik handmatig moet scherpstellen, wel naar hoe ik zelf het punt kan bepalen bij automatische scherpstelling.
        Bij mijn D300 zag ik 1 kotje in de zoeker, en met de pijltjes rechts kon ik dan eenvoudig dat kotje verplaatsen naar het gewenste punt. Nu blijft de camera zelf bepalen wat hij scherp stelt, ook al zou ik bijvoorbeeld liever iets op de achtergrond scherp hebben.

        Kan iemand mij helpen?
        Alvast een dikke merci!

        Comment


        • #5
          Re: handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

          @dvlfoto Super! Hele dikke merci, dit is precies wat ik zocht en nergens vond. Eeuwige dankbaarheid. :-)
          Last edited by Miram; 15 november 2021, 12:04.

          Comment


          • #6
            Re: handmatig scherpstelpunt kiezen Nikon D7500

            Oef probleem ook opgelost bij mij. Had dit ook aan de hand na het overschakelen van D5300 naar D7500.
            Fel bedankt!!

            Comment

            Working...
            X