Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handgrip camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handgrip camera

    Vandaag heb ik mijn camera binnen gedaan (eos 550D), het rubber van de handgrip is aan het lossen. Vind dit toch wel snel, nog net geen jaar oud. Nog herkenbaar voor iemand?
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Niet hier teminste...
    Misschien dagelijks gebruik of erg zware omstandigheden gebruikt?
    Anders ff naar de winkel om te vragen hoe en wat..
    Succes!

    Comment


    • #3
      Re: Handgrip camera

      Nope normaal gebruik. Hij is terug in de winkel. Je voelt onder het rubber dat de lijm aan het lossen is.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Handgrip camera

        Is zowel bij Canon als Nikon een regelmatig gezien "probleempje". Die rubbers delen zitten nu éénmaal vast met een een dun lijmlaagje wat bij warmte en mechanische kracht op den duur wel wil loslaten. Nieuwe rubbers erop laten zetten is eigenlijk het enige wat de problemen oplost...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Handgrip camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
          Is zowel bij Canon als Nikon een regelmatig gezien "probleempje". Die rubbers delen zitten nu éénmaal vast met een een dun lijmlaagje wat bij warmte en mechanische kracht op den duur wel wil loslaten. Nieuwe rubbers erop laten zetten is eigenlijk het enige wat de problemen oplost...
          Mijn Nikon D300 rubbers heb ik er zelf terug opgeplakt met Pattex. Heeft toch een volle 2 jaar zo dienst gedaan tot ik hem verkocht, was geen spoor van te zien.


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Handgrip camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Mijn Nikon D300 rubbers heb ik er zelf terug opgeplakt met Pattex. Heeft toch een volle 2 jaar zo dienst gedaan tot ik hem verkocht, was geen spoor van te zien.


            Walter
            Idd dit kan je zelf gewoon terug vastlijmen imho.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: Handgrip camera

              Ik heb nog geen lijmsoort gevonden(allerlij soorten bison en pattex en zo meer), die echt voldoet. Het probleem zit hem aan de rubberkant, de lijmresten moeten met verdunner van de camera gehaald worden en de rubbers zijn bijna schoon.

              Ik heb ooit, dacht ik, de vraag ingediend bij Bison en kreeg als antwoord een lijmtype dat al was losgelaten.

              Bij Nikon een paar nieuwe bestellen en die gaan weer 2 jaar mee.

              Coninuing story sinds de D200......
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Handgrip camera

                Vervangen ze die niet onder garantie (indien minder dan 2 jaar) ?
                Ik heb er nu geen last meer van, maar bij Minolta 7D was het ook van dat (ook het rubberstuk aan de duim en het rubber van de batterijgrip kwam soms los trouwens). Dat werd toen steeds gratis hersteld indien nog binnen de garantieperiode.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Handgrip camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik heb nog geen lijmsoort gevonden(allerlij soorten bison en pattex en zo meer), die echt voldoet.

                  Coninuing story sinds de D200......
                  TEC7 voorzichtig aanbrengen met een staafje/stokje
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handgrip camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    TEC7 voorzichtig aanbrengen met een staafje/stokje
                    Bedankt, heeft dat ook nog een merk?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handgrip camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Bedankt, heeft dat ook nog een merk?
                      Dat is sillicone van het beste soort, noemt ook TEC7 bv in de brico te verkrijgen. Wel niet te dik aanbrengen want is geen echte lijm.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handgrip camera

                        Tec 7 is inderdaad een stevige lijm. Ik laat hem nu opsturen, valt onder garantie Dan heb ik meteen een nieuwe grip.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment

                        Working...
                        X