Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot dilemma : welke fullframe camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

    Bij de aankoop destijd van mijn 7D met L-glas , heb ik deze lenzen op de 350D gezet en ik stond verstomd van het verschil.De 30D word nog steeds gebruikt al is het niet veel meer met het combo van de 7D en de 5DmkII er bij.

    Comment


    • #17
      Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

      Nog een kleine reden om bij canon te blijven:
      je hebt al een canon body...kun je straks evt ook met 2 bodies en je complete setje lenzen op pad.
      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
      Canon powershot s120

      Comment


      • #18
        Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

        als je hart bij Canon ligt...

        ...lijkt het mij als de keuze tussen een paaltje en een bobijn als je den draad hebt.
        Last edited by putor; 7 november 2011, 15:45.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

          Als je twijfelpunt die lenzen van je vader zijn, dan vraag ik: welke lenzen zijn het dan? Een kitlens en een 50mm lens is wat anders dan een dure portretlens, super breedhoek en een lange lichtsterke tele...

          Comment


          • #20
            Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

            Omdat de 5Dii zo vaak wordt gekelderd in fora (niet snel genoeg, teveel ruis, slechte AF...) en de D700 tekens wordt opgehemeld. Dacht ik na een tijdje met mijn 5Dii een verkekerde keuze gemaakt te hebben.

            Dus ik heb een D700 en 70-200 lens geleend en er een weekend mee geëxperimenteerd waaronder een dansoptreden (mijn area). Nu is een WE misschien niet echt voldoende om een camera helemaal te leren kennen.

            Maar mijn conclusie was dat zelfs op ISO6400, F2.8 en dan nog maar 1/100s te halen. De beelden uit de 5Dii beter waren dan wat ik uit de D700 kon krijgen. Mijn besluit was in ieder geval dat de investering voor mij om naar de D700 over te stappen geen enkel nut had.

            Ik werk alleen op hoge ISO's bij zeer weinig licht. Ik heb van de ruis of slechte AF nog nooit last gehad.

            Men zegt wel dat je die resolutie niet nodig hebt. Maar de beelden zelfs op A4 spreken wel voor zich. De beelden uit een 5Dii komen ook pas echt tot hun recht op papier. Als je drukt zelfs op kleiner formaat zal je die resolutie nooit betreuren.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #21
              Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Men zegt wel dat je die resolutie niet nodig hebt. Maar de beelden zelfs op A4 spreken wel voor zich. De beelden uit een 5Dii komen ook pas echt tot hun recht op papier. Als je drukt zelfs op kleiner formaat zal je die resolutie nooit betreuren.
              Op A4 lijkt mij het onderscheid tussen 10MP en al wat daarboven zit nauwelijks te maken.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

                Op dit moment ben ik de Nikon D700 uitgebreid aan het testen waarbij ik de testgegegevens en jarenlange praktijk van de 5D MK2 in mijn achterhoofd heb.

                Op ruis wint de D700 het uiteindelijk. Maar dan praat je wel over hoge ISO waarden. Bij de 5D MK2 kan je moeteloos 30 x 45 bij 3200 ISO maken. Eventueel zelfs, zoals al gemeld is, bij 6400.

                Het dynamisch bereik van de D700 is groter dan van de 5D MK2.

                De AF van de D700 is beter. Mijn eigen ervaring is dat je de middensensor van de 5D MK2 moet gebruiken i.c.m. lichtsterke lenzen. Dan is het aantal missers zeer gering. Ook bij weinig licht.

                Ik heb de 5D MK2 ingezet bij concertfotografie tot volle tevredenheid.

                De menustructuiur van de D700 is smal en diep, van de 5D MK2 breed en ondiep. In mijn beleven handiger.

                Het gewicht van de D700 is hoger, voor sommigen een belangrijk - punt.

                Niets is ergerlijker om op 1 plek op het zelfde moment lenzen van elkaar te moeten lenen die je tegelijkertijd wilt inzetten.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

                  Ook ik stond bij de aanschaf van mijn full-frame voor een gelijkaardig dilemma. Ik had echter wel geen uitgesproken voorkeur tussen beide merken.

                  De ruis bij hogere ISO-waarden, dat was al een belangrijk punt voor mij. En ja, de Canon 5D MarkII heeft meer pixels, meer pixels, meer pixels... tot je gaat lezen wat dat doet met ruis op de hogere ISO-waarden. En dan weet je waarom de D700 met minder pixels hier beter scoort. Google bvb maar eens op "meer pixels meer ruis". De vraag is of dat voor jou belangrijk gaat zijn.

                  Zelf heb ik een vriend die een Canon heeft. Altijd leuk als één van beiden dan een lens koopt en je die even kan uitlenen om te testen of die lens de ander ook bevalt. Leuk, maar meer misschien ook niet.

                  Mijn keuze werd o.a. bepaald door de minder snelle ruis op hogere ISO-waarden en... dat ik een Nikkor lens van mijn vader (nagenoeg permanent) in bruikleen kon krijgen was mooi meegenomen, maar meer ook niet, ik bedoel, het was niet bepalend voor mijn keuze.

                  Wat mij vooral belangrijk lijkt is dat je hart al uitgaat naar een merk waar je vertrouwd mee bent, Canon. Zoals reeds aangehaald, maak voor jezelf een lijstje met wat voor jou belangrijk is aan een toestel, verlies de onderwerpen die je wil fotograferen hierbij niet uit het oog, ga naar een winkel en neem beide toestellen eens in de hand, want uiteindelijk is die body dan toch een verlengstukje van jezelf en dat moet gewoon goed aanvoelen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

                    Hartelijk bedankt allemaal voor de (nieuwe) reacties...
                    Ik vind het wel grappig dat mijn vraag van vorig jaar opeens weer naar boven komt, net nu ik de vraag gesteld heb of ik nu zou wachten op de 5D III of toch maar aan de kriebels zou toegeven om de 5D II nu al te kopen. :-)

                    Ik ben dus bij Canon gebleven en heb me toen 2 goede lenzen bijgekocht.
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #25
                      Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Hartelijk bedankt allemaal voor de (nieuwe) reacties...
                      Ik vind het wel grappig dat mijn vraag van vorig jaar opeens weer naar boven komt....
                      tja... die Johan toch hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        tja... die Johan toch hè.
                        grt,bouk.
                        Het lijkt mij veel beter om beide camera`s eens vast te pakken en kijken of alle knoppen voor jouw op de juiste plaats zitten.Beide merken hebben goede body`s het is meer wat je zelf het prettigste vindt werken

                        Comment


                        • #27
                          Re: Groot dilemma : welke fullframe camera?

                          Ja Bouk, maar duidelijk niet alleen Johan hè!
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment

                          Working...
                          X