Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grip voor Fuji X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Grip voor Fuji X-T1

    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Heftig! Die versie met grip lijkt eerlijk gezegd op een kuisheidsgordel die niet goed past... (of zoiets )
    Ik vind dat het gewoon op niks trekt. Dit toestel heeft dit niet nodig en is daar niet voor gemaakt.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #17
      Re: Grip voor Fuji X-T1

      Bedankt Baloo, dus volgens jou zeker de moeite waard om die grip te gebruiken. Zoveel op tripod werk ik niet dus zo een L Bracket is overkill voor mij maar zo een grip ....ik ben er nog niet uit.

      Pieter juist een beetje die 50-140 kunnen gaan testen en wel focus is zeker snel. Was vergeten mijn focus op continuous te zetten in eerste instantie, maar heb wel focus priority opstaan ipv release priority en een aanstormende trein daar focuste hij gewoon snel genoeg om die aan 8fps scherp te hebben. Enkele frames waren onscherp maar daar zat de sluitertijd meer voor tussen denk ik 1/125 bij f2.8 1 stop onder bij iso6400 en 200 mm bleef gewoon te weinig..... De volgende trein met continuous aan gaf hetzelfde resultaat. Eerste indruk is dus zeker positief.

      Comment


      • #18
        Re: Grip voor Fuji X-T1

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        1/125 bij f2.8 1 stop onder bij iso6400 en 200 mm bleef gewoon te weinig.....
        Stond je in een tunnel te fotograferen of zo?
        Als er een goeie scherpe tussen zit op iso6400 mag je gerust een raw online zetten die ik mag downloaden om te bekijken

        Ik ben eerlijk gezegd al dik tevreden als de statische onderwerpen er bij beperkt licht al goed uit komen. Mijn dochter zal ik wel fotograferen als de zon schijnt
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #19
          Re: Grip voor Fuji X-T1

          Ik heb ze nog niet allemaal gedelete omdat ik ze toch eens op de pc wou bekijken maar dat zal voor later zijn. Dus ik laat je nog wel iets weten. En tja het was donker he

          Comment


          • #20
            Re: Grip voor Fuji X-T1

            Ik zit momenteel ook te twijfelen. De 5DmkII staat te koop wegens niet meer uit de kast komen sinds Fuji x-e2. Ik twijfel nog of ik al mijn canon lenzen zou houden of niet. Na de winter eens zien wat er op de markt te koop is. In de winter neem ik toch bijna geen foto's. Ik dacht momenteel aan een canon 6D maar die is niet veel kleiner dan de 5D. Of een x-t1 maar ik heb deze vandaag eens vast gehad en vind hem dan weer aan de kleine kant om goed in de hand te liggen.

            Ik kan dus wel begrijpen dat mensen er een grip op zetten.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: Grip voor Fuji X-T1

              Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
              Ik gebruik zowel:

              - een L-bracket: als ik uitgebreid vanop statief werk (architectuur, product- en macrofotografie, ...); er is ook een versie met extra handgreep

              Elke grip heeft zijn eigen voor- en nadelen...
              Baloo, ik heb ook die L-bracket, maar als ik die mount kan ik de afstandsbediening niet meer koppelen indien ik protret-modus wil. De afsluitklep zit dan immers in de weg ....
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Grip voor Fuji X-T1

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Heb je de 50-140 al in je bezit? Nu ben ik wel heel nieuwsgierig Ik twijfel niet aan de kwaliteit, maar ik wil het gewicht wel eens voelen, en zien hoe snel ze is in bediening en focus.
                Vriend Bjorn Moerman heeft deze reeds ruim getest in Myanmar Pieter, ziet er een deftig objectief uit.

                Comment


                • #23
                  Re: Grip voor Fuji X-T1

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Vriend Bjorn Moerman heeft deze reeds ruim getest in Myanmar Pieter, ziet er een deftig objectief uit.
                  https://m.google.com/app/basic/+Bjor...apu9vnwAI4AUAC
                  Wel die leek er heel tevreden mee, nu ik nog, Morgen serieuze test denk ik, nu hopen dat ik het niet verknoei want het is me toch allemaal nogal aanpassen.....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Grip voor Fuji X-T1

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Vriend Bjorn Moerman heeft deze reeds ruim getest in Myanmar Pieter, ziet er een deftig objectief uit.
                    Ik had inderdaad gelezen dat hij een early production exemplaar mee had en dat zijn eerste bevindingen goed waren
                    Af en toe ga ik eens kijken op zijn blog, dus als er een heuse review van de 50-140 komt, ga ik hem met plezier lezen.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Grip voor Fuji X-T1

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Baloo, ik heb ook die L-bracket, maar als ik die mount kan ik de afstandsbediening niet meer koppelen indien ik protret-modus wil. De afsluitklep zit dan immers in de weg ....
                      Bij mij ook hoor, Wim. De versie met de extra handgrip heeft iets meer ruimte (zie site) maar wellicht nog steeds krap.

                      Ik ben al een tijdje in contact met Matthew (ondertussen een goede vriend) om te zien of een verlengd hoekstukje een oplossing zou kunnen zijn.

                      In afwachting neem ik voor die situaties mijn toevlucht tot een "generische" L-bracket (bv. Benro MPU100), die het prima doet maar wel minder steun biedt aan de body m.b.t. rotatie.
                      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                      Comment


                      • #26
                        Re: Grip voor Fuji X-T1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Bedankt Baloo, dus volgens jou zeker de moeite waard om die grip te gebruiken. Zoveel op tripod werk ik niet dus zo een L Bracket is overkill voor mij maar zo een grip ....ik ben er nog niet uit.
                        Ik gebruik de MHG-XT (niet de large) nu een paar weken. Deze voegt niet teveel volume toe aan de XT1 en het extra gewicht is beperkt (+/- 40 gr). Is ook heel goed afgewerkt (mag ook wel voor 100 euro) en het ziet er samen met de XT1 mooi uit, maar over smaak .... Ik vind de XT1 een hele mooie camera en deze grip doet daar geen afbreuk aan.
                        Deze grip geeft mij extra comfort bij het gebruik en zeker bij het gebruik van een iets zwaardere lens zoals de xf 55-200 (is natuurlijk relatief) Een ander voor mij positief punt is de extra bescherming van de onderzijde (batterij-deurtje en afdekking vert.grip) en dus ook van de onderzijde vh scherm. Samengevat een ideaal cadeautje voor onder de kerstboom :-)
                        Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

                        Comment


                        • #27
                          Re: Grip voor Fuji X-T1

                          Kleine update van mijn kant, voor wie er iets aan heeft...

                          Ik was aanvankelijk erg gewonnen voor het idee van de large handgreep. Ik verwachtte dat de balans met een iets zwaardere/grotere lens sterk naar voor zou neigen en dat ik daardoor minder greep op het toestel zou hebben. Ondertussen heb ik de X-T1 vrij uitgebreid kunnen testen, en ik ben zeer te spreken over de subtiele maar goed ontworpen greep van de body zelf. Het rubber waarmee de zone voor de rechterhand bekleed is, blijft ook mooi vast in mijn hand zitten alsof het er bijna aan kleeft. Ik ga in elk geval starten zonder extra handgreep.

                          Ter vergelijking: een X-E1/2 body ligt helemaal anders in de hand, en daar zou ik ook meteen een grotere grip op monteren.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Grip voor Fuji X-T1

                            Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            .Iinteressant vind ik dit. Velen kopen de x-t1 omdat ze hun zware dslr moe zijn en wat lichter+kwalitatief willen. Er dan nu een grote grip opzetten vind ik wel afbreuk doen aan het toestel. Ziet er trouwens niet uit imho.
                            Bovendien staat bij dit toestel de ontspanknop terug bovenaan zoals vroeger. En toen drukte een stoere fotograaf in verticale positie af met de duim

                            Comment


                            • #29
                              Re: Grip voor Fuji X-T1

                              Was deze thread begonnen en tja dus wat meer info, over waarom ik hem toch gekocht heb.

                              Dus ja ik heb de gewone MGH-XT gekocht, de hoofdreden was eigenlijk de arca-swiss compatibiliteit. Ik was helemaal overtuigd toen ik opmerkte dat ik mijn Blackrapid connector erop kon laten en toch nog de camera op mijn tripod kon bevestigen. Dat is een combinatie die ik dan weer heel interessant vond want dat is in mijn ogen het grote nadeel van die blackrapid riemen.

                              Ondertussen vind ik de grip toch wel handig want ik merk toch op dat ik hem iets beter in de hand heb. Maar daarvoor alleen vind ik het wel de moeite niet waard want te duur. Maar als je ook regelmatig een tripod gebruikt is het een heel handige grip

                              Comment


                              • #30
                                Re: Grip voor Fuji X-T1

                                Ik heb hem sinds gisteren ook (de X-T1)
                                En voor mij is de standaard body dus voldoende qua grip, ook met de 50-140 erop
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X