Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag wat hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag wat hulp

    Ik heb in het verleden al heel wat dslr's gehad. Mijn laatste was nog een sony alfa 700, waar ik zeer over te spreken was. Wel nu ga ik een nieuwe dslr kopen. Maar twijfel enorm...
    Als geld geen probleem was ging ik voor de canon 60D. Maar die ligt net buiten mijn prijsklasse.

    Dus is mijn oog gevallen op volgende 2; de canon 600d of de sony a55. Welke van de 2 geeft het meeste detail, scherpte enzo verder? Het toestel zou ook gebruikt worden om de sterren en melkweg mee te fotograferen. Alle info welkom over welk de beste zou zijn voor dit doel.

    Alvast bedankt, Syro.
    Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

  • #2
    Re: Graag wat hulp

    Op de site van DPReview vindt je gegevens over scherpte en ruis. Je kan dan deze 2 camera's vergelijken onder gelijke omstandigheden.

    Echter, het uiteindelijke resultaat zal sterk bepaald worden door de kwaliteit van het gebruikte objectief.

    Wel objectief denk je te gaan gebruiken?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Graag wat hulp

      Ik vermoed dat je voor astronomie (wegens langere belichtingstijden) een camera nodig hebt met lage ruis (CMOS of zoiets, want de sensor warmt op tijdens de belichting, wat ruis in het beeld veroorzaakt).

      YMMV Nerdi
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Graag wat hulp

        In het begin zou het de kitlens zijn. Maar het zou de bedoeling zijn om er een degelijke lens bij te kopen, na een tijdje. En het is idd de lens die minstens even belangrijk is als de body.

        Maar geraak er niet uit welke van de 2 het beste is. En lang heb ik nite meer, want ik vertrek binne een dikke week naar cuba. En zou de camera tegen dan natuurlijk al wille meenemen.

        Voor het astronomie gedeelte, is mijn grote voorbeeld Alex Cherney. Wat die man doet is prachtig. Nog eens rondkijken wat voor (dure) lenzen ik dan nodig zou moete hebben.

        Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

        Comment


        • #5
          Re: Graag wat hulp

          Ik zou de A65 nemen, maar die komt pas volgende maand uit. Met een 24MP ga je iets meer detail uithalen.
          Als je kunt leven met de kleine body is de A55 ook zeker goed, voor mij is die te klein. De EVF bij de A65 is beter (OLED), grotere body, enz ...
          Je hebt 2 kwaliteitsvolle lenzen voor Sony, zonde om die te verkopen, je gaat waarschijnlijk toch verlies maken als je naderhand weer nieuwe lenzen moet kopen voor een ander merk.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Graag wat hulp

            Heb die 2 lenzen toen mee verkocht met de body! Dus moet alles terug opnieuw beginnen. En het lijkt er niet op dat ze de canon 60d snel in prijs zulle laten zakken...
            Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

            Comment

            Working...
            X