Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp aankoop nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag hulp aankoop nieuwe camera

    Beste BD-forumleden,

    Ik zal me eventjes super kort voorstellen, ik ben Ellen, 22 jaar, zorgkundige in een RVT.
    We zijn reeds lang in het bezit van een canon ixus 60 (denk ik) en zou graag overschakelen naar een digitale spiegelreflexcamera? (vermoed toch dat ik dit zoek)
    Ik en m'n vriend trekken veel foto's, we hebben thuis namelijk wat schildpadden rondlopen, welke geregeld vragen om een fotoshoot.
    Ook zijn we geabboneerd op Plankendael & De zoo, waardoor we ook 2x gratis toegang krijgen tot Blijdorp & Artis, welke we dan ook zeker meenemen.

    Ik ben weer de zoveelste met de vraag welke camera het meest geschikt is voor mij... *lastig*
    Ben al wat aan het lezen geslagen hier op het forum, maar er valt toch o zoveel te lezen hier...
    En het is me allemaal nog niet zo duidelijk, de FAQ hier helpt goed moet de afkortingen e.d. te vertalen maar toch vind ik het een moeilijk aspect.

    Ik ga proberen het zo ordelijk mogelijk te formuleren en neer te zetten, dat het wat overzichtelijk blijft. Zo is het misschien makkelijker voor jullie om hierop te antwoorden ook.

    1. Wat is mijn budget?
    - Tot zo'n 700 € voor het toestel zelf.
    Lenzen en dergelijke dus niet bijgerekend, hoewel ik deze wel nodig zal hebben

    2. Waarvoor moet het toestel dienen?
    - Vooral voor in dierentuinen en zoo's foto's te nemen
    - Foto's te kunnen nemen van onze dieren , ook close-up foto's van de kop

    Dit zijn de 2 voornaamste redenen.

    Ik zal ook waarschijnlijk graag landschappen willen fotograferen, en macro natuurlijk ook.
    Ook voor binnenshuis, met feestjes zal misschien moeten diene

    Lees wel : ik weel zeer goed, dat dit niet met een 1 all-round-lensje zal lukken, en dus meerdere lenzen zal moeten aankopen

    3. Welke lenzen zijn goede beginlenzen ?
    Ik ga hier geen prijs op kleven, ik kan enkel zeggen, geen lenzen van 1000€ voor een beginneling als ik.
    a. voor ver verwijderde dieren/objecten (zoals bv een boom)
    Is er dan nog verschil in lens voor bewegend als stilstaand?

    b. voor onze eigen dieren, veel in terrariums, dus ook wel vrij sterk belicht, meestel van kortbij getrokken? (met ons oude toestel dan)
    de raampjes gaan open, zodat oneffenheden op het glas niet op de foto staat.

    c. eventueel later voor binnenshuis op feestjes

    d. macro (zoals de bloemen, waterdruppels, insecten hier op de foto-albums)

    4. Dan komen er nog accessoires bij
    Ik wil natuurlijk ook een goede opbergtas en dergelijke, maar dit kan ik zelf wel uitzoeken natuurlijk welke ik het beste geschikt vind

    5. Waar het beste te kopen?
    Ik ben van gedacht het in de fotowinkel te gaan waar we meestal naartoe gaan, en dit eens niet aan te kopen in een photohall ofzo... Ze kunnen ons daar misschien ook beter bijstaan qua advies. niet dat ik twijfel aan andere winkels hoor.

    [COLOR="Red"][U]6. Welk merk?]/U]COLOR]
    Mijn eerste voorkeur gaat uit naar Canon, sony
    liever geen olympus of casio... weet niet waarom , ze spreken me minder aan?
    Mijn oog viel op een canon450D, de reden tja... sprak me wel aan, Ik weet niet of dit wel geschikt is voor wat ik wil, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.

    Zo, hopelijk heb ik de belangrijkste informatie doorgegeven?

    Ik hoop dat jullie vooral enkele voorbeelden geven van wat ik zou kunnen nemen, en ik vind ook belangrijk waarom, ook qua lenzen. Welke lens voor wel doel.

    De theorie is nog wat "chinees" voor me, ik vermoed dat het ook allemaal wat duidelijk wordt eens ik zo'n toestel in handen heb, en zelf kan testen

    Ik voeg graag ook eventjes 2 foto's toe van welke ik bedoel te trekken van onze dieren, maar dan met een veel betere kwaliteit, en professioneler na veel oefenen
    (geen overbelichten e.d. meer )





    hoop dat ze er netjes genoeg opstaan.


    Alvast bedankt voor de reacties en jullie hulp !
    Last edited by TurtleVirus; 15 december 2008, 15:55.

  • #2
    Re: Graag hulp aankoop nieuwe camera

    Naar je budget ziende zou ik opteren voor de canon 1000D of 450D met de 2 kitlenzen. Een zeer mooi startpakket en zeker geschikt om in het begin mee te experimenteren en leren goede foto's nemen...

    De nikon D60 staat nu ook mooi geprijst met twee kitlenzen,tas en 4gb kaart erbij voor 699 euro..gezien in een folder van grobet.

    succes

    Groet Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Graag hulp aankoop nieuwe camera

      Ik vond de eos 450 D alleszins een mooie keuze omwille vd goede prijs/kwaliteit alsook de lenzenkeuze in de goedkopere sectoren (heb ik nu in kit erbij gekocht)
      Op zich heb ik wel geen ervaring, maar nr wat ik lees van reacties etc kan je met de 450D body al niet misgaan..dan is het enkel de keuze met welke lenzen je het beste gesteld gaat zijn.
      Wel kan ik je aanraden toch eens in de winkel de toestellen vast te nemen etc. Zo vond ik de Nikons standaard beter zitten , maar met bepaalde kitlenzen minder leuk , ook zo met de 450D trouwens . Toch ze voelen heel verschillend en het is toch twijfelen eens je ze vastgehad hebt. Andere merken zoals Nikon bv dus zeker niet uitsluiten.

      Mvg
      Canon EOS 450D (15/12/08)
      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
      Statief : Velbon Sherpa 450R

      Comment

      Working...
      X