Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

    Hallo iedereen.

    Ik had graag een aankoop gedaan van een degelijke spiegelreflexcamera.

    Ik ben op zoek naar een camera die heel mooie degelijke foto's kan nemen, waar ik zelf heel veel kan van leren. Het zou foto's zijn van natuur, vooral landschapsfoto's maar ook wel in tuinen en personen.

    Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een canon eos 1000D of canon eos 550D of een nikon D3000 of nikon D5000.

    mijn voorkeur gaat uit naar de 550D met een lens 18-55.

    Welke geniet jullie voorkeur? Waarom?
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

    De 550d is een geweldig toestel !

    Voor landschap heb je wel eerder een 10-22 mm lens nodig.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

      Indien je een voorkeur hebt voor de 550D van Canon, zeker niet laten. Maar ook de Nikons
      zijn goed en bovendien heb je ook nog Sony, Pentax en Olympus. Dus heel veel kun je niet
      verkeerd doen.
      En dat lensje is prima om mee te beginnen. Ook qua bereik. Ik trek al jaren landschappen
      met een 17-55 en heb nog nooit de behoefte gehad aan een 10-22 of iets dergelijks. Kijk
      bijvoorbeeld maar eens in de sectie landschappen, dan zul je zien wat ik bedoel. Kortom,
      een goede keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

        Ik ben op zoek naar een camera die heel mooie degelijke foto's kan nemen
        Het is de man/vrouw achter het toestel die hiervoor verantwoordelijk is, de camera is enkel een "tool" en heeft enkel invloed op de "kwaliteit" van de foto's

        Een dure professionele (reflex)camera levert niet per definitie mooie degelijke beelden.

        Ben zelf Nikon gebruiker maar de Canon 550D blijkt id een geweldig toestel te zijn
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Indien je een voorkeur hebt voor de 550D van Canon, zeker niet laten. Maar ook de Nikons
          zijn goed en bovendien heb je ook nog Sony, Pentax en Olympus. Dus heel veel kun je niet
          verkeerd doen.
          En dat lensje is prima om mee te beginnen. Ook qua bereik. Ik trek al jaren landschappen
          met een 17-55 en heb nog nooit de behoefte gehad aan een 10-22 of iets dergelijks. Kijk
          bijvoorbeeld maar eens in de sectie landschappen, dan zul je zien wat ik bedoel. Kortom,
          een goede keuze.
          hallo, ik heb via vrienden de canon aangeraden gekregen, echter in de winkel zei de verkoper dat ook de nikon goed was.

          daarna begon ik te twijfelen maar hier op het forum heb ik al heel wat opgestoken.

          mvg
          Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

          Comment


          • #6
            Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
            hallo, ik heb via vrienden de canon aangeraden gekregen, echter in de winkel zei de verkoper dat ook de nikon goed was.

            daarna begon ik te twijfelen maar hier op het forum heb ik al heel wat opgestoken.
            Die winkelier heeft natuurlijk groot gelijk. Op school vaak genoeg meegemaakt dat we
            een shoot hadden gedaan en tijdens de evaluatie een weekje later kon niemand zeggen
            wat met welk toestel geschoten was. Alleen dat er mensen met en zonder talent tussen
            zaten, en dat dit niets te maken had met het soort toestel dat ze bezaten.
            Gewoon naar de winkel gaan, je hart volgen en de knoop zo vlug mogelijk doorhakken.
            Mensen denken vaak dat ze op de grenzen van hun toestel stuiten maar even zo vaak
            zijn het hun eigen grenzen en levert een betere body zelden betere resultaten. Dit wil
            niet zeggen dat er geen verschil is, maar dat dit miniem is. Zelf ben ik voor Canon
            gegaan omdat ze met de 17-55 2.8 een fantastische lens in huis hadden die bij Nikon
            een paar honderd euro's meer kostte. Moest het omgekeerd zijn had ik nu een Nikon.
            Veel succes en plezier met je keuze.

            Comment


            • #7
              Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

              Ik heb na 2 maanden vergelijken een 550 gekocht, eens moet je beslissen.
              Wel heb ik al opgemerkt dat bij goede omstandigheden de foto's gemaakt met mijn S3IS (6Mpix) en veel manueel gebruikt (dus niet de auto stand), het verschil niet prijsevenredig is. Hou er rekening mee dat je bij een reflex ook betere lenzen zal willen aanschaffen en je prijskaartje al snel de hoogte ingaat.
              Op deze site kan je veel info terug vinden, wat de waarde is moet jezelf uitfilteren.

              De reden dat ik een reflex heb aangeschaft is mijn fotografisch verleden.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #8
                Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                Ik heb 3 maanden terug een Canon EOS 500D met EF-S 18-55 IS lens gekocht en ben er zeer tevreden over.

                Mijn schoonzus gaf me het advies van geen kitlens te nemen, maar meteen voor een betere te gaan. Prijskaartje afgewogen en als beginner toch maar gekozen voor de kitlens, want het wordt dan ook allemaal meteen toch een stuk duurder.

                Nu zijn we 3 maanden verder en ondertussen met avondschool begonnen en jawel spijt dat ik geen betere lens genomen heb. Niet dat de huidige niet goed is, maar ik had voor het trekken van portretfoto's graag een lichtsterkere lens gehad.

                Moest ik in jou plaats zijn ik zou de Canon 550 kopen met een Tamron 17-50 f2.8 lens (de Canon 2.8 lens is een stuk duurder vandaar dat ik de Tamron zeg).

                Ben nu zelf aan het twijfelen om de Tamron te kopen i.p.v. mijn kitlens of voor portret een Canon 50 f1.8 lens te kopen.
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment


                • #9
                  Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
                  Ik ben op zoek naar een camera die heel mooie degelijke foto's kan nemen, waar ik zelf heel veel kan van leren. Het zou foto's zijn van natuur, vooral landschapsfoto's maar ook wel in tuinen en personen.

                  Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een canon eos 1000D of canon eos 550D of een nikon D3000 of nikon D5000.

                  mijn voorkeur gaat uit naar de 550D met een lens 18-55.
                  niet twijfelen... Canon is uitermate geschikt voor landschappen en natuur!
                  moest je nu nog zeggen sport, concert, donkere zalen, snelle focus... dan zou ik je eerder Nikon aanraden (groeipad naar D700/D3s op termijn)
                  Last edited by d_oracle; 26 oktober 2010, 15:48.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    niet twijfelen... Canon is uitermate geschikt voor landschappen en natuur!
                    moest je nu nog zeggen sport, concert, donkere zalen, snelle focus... dan zou ik je eerder Nikon aanraden (groeipad naar D700/3Ds op termijn)
                    hallo, welke lens zou je dan nemen?

                    alvast bedankt voor je antwoord
                    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      niet twijfelen... Canon is uitermate geschikt voor landschappen en natuur!
                      moest je nu nog zeggen sport, concert, donkere zalen, snelle focus... dan zou ik je eerder Nikon aanraden (groeipad naar D700/D3s op termijn)
                      Ik denk niet echt dat het heel veel uitmaakt welk van deze 2 merken je kiest. Het zijn ook directe concurenten van elkaar. Zie het een beetje als intel en amd. De ene keer is amd beter en de andere keer intel.
                      Groeten Remco.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                        Ik denk niet echt dat het heel veel uitmaakt welk van deze 2 merken je kiest.
                        Om te zwijgen van Pentax of Sony...alle merken maken prima camera's dezer dagen.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Om te zwijgen van Pentax of Sony...alle merken maken prima camera's dezer dagen.
                          Is ook zeker zo. Nikon en Canon hebben wel de meeste en beste lenzen. Sony is ook hard op weg.
                          Groeten Remco.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                            Bedankt iedereen voor de reacties.

                            Ondertussen heb ik niet stilgezeten. Heb beslist om een canon 550 D aan te schaffen.

                            Echter ben ik er nog niet overtuigd van de lenzen.

                            Zoals in mijn eerste post is het de bedoeling om natuur in beeld te brengen. Geen echt bewegende beelden. Wel planten en landschappen.

                            Nu is mijn vraag welke set ik best aankoop.

                            De lens 18-35 SL of toch de 10-22? Samen met een kid versie of toch maar niet?

                            Groeten
                            Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag advies voor de aankoop van een spiegelreflexcamera

                              Als je lenzen e.d. wil testen kijk dan eerst even naar http://focustestchart.com dan voorkom je een hoop ellende,regel altijd als je niet tevreden ben je de camera terug kan geven.

                              Comment

                              Working...
                              X