Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag advies nieuwe aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag advies nieuwe aankoop

    Hallo iedereen,

    Sinds enkele weken zit ik met het idee om een nieuwe camera te kopen. Momenteel heb ik een Finepx A204. Dit is al een oud toestel waar iedereen in het gezin de nodige prentjes kon trekken.
    We gebruiken het toestel, dus ook het nieuwe hoofdzakelijk voor familiefeestjes en uitstapjes. Ikzelf trek ook regelmatig sfeerbeelden van de voetbal (jeugd).

    Ik heb hier de folder van Mediamarkt en momenteel staat de Nikon D40 in promotie voor 399. Inclusief een sandisk 4 GB en hama EN-EL9 batterij+ draagtas.
    Het is wellicht een instapmodel voor beginnende DSLR gebruikers. Ik zelf heb ook geen ervaring.
    Op dit forum heb ik ook al gelezen over Bridge camera's welke goede prestaties leveren.
    Persoonlijk vrees ik dat de Nikon D40 momenteel iets te hoog gegrepen is omdat de twee kinderen van 8 en 13 ook regelmatig foto's trekken.

    Nu wil ik bij aankoop wel rekening houden met:
    budget 350-400 euro
    snellere sluiertijd...meer foto's per seconde (zie voetbal)
    betere zoom (zie eveneens voetbal)
    Ook rekening houden met status van amateurfotograaf, dus absoluut geen kenner.

    In dezelfde folder stonden er nog enkele degelijke toestellen
    Panasonic DMC-FZ 28 voor 349 euro (18x zoom)
    Nikon P90 voor 388 euro (24x zoom)

    Ik wil het momenteel bij deze toestellen houden uiteraard zijn er wellicht nog daarom ook mijn vraag voor advies.
    Wat raden jullie mij aan?
    Dank bij voorbaat voor jullie suggesties.

  • #2
    Re: Graag advies nieuwe aankoop

    Ik denk dat de sport dingen alleen kunnen gaan lukken met de D40. Ook je kinderen kunnen daar foto's meemaken in de auto stand, het is dan zoomen(moet ook op de bridges) en klik en klaar.

    De snelle, liever korter, sluitertijd heeft weinig te maken met aantal opnames per sekonden, tot het moment dat de tijd van de totale opname(spiegel op, sluiteropen, belichtings tijd, spiegelneer) in de buurt gaat komen van 1/(aantal opnamen per sekonden).

    Met een sluitertijd van 1/3 sek kun je geen 3 fps schieten, maar met een 1/100 sek wel.

    Zoom bij een dslr kun je zelf kiezen, met een bigma(Sigma 50-500) en een Nikkor 18-55 heb je bereik waar geen bridge aankomt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Graag advies nieuwe aankoop

      De Nikon D40 is normaal goedkoper te vinden hoor. Als het je niet afschrikt om online te handelen kan je best een koopje doen.
      Ik betaalde mijn D40 kit met 18-50 lens omgerekend EUR 238,00 (B-stock)
      Inbegrepen twee batterijen, 2 opladers, LCD proshade van Delkin, 2Gb geheugenkaart, afstandsbediening.
      Een weekje geleden gekocht op E-bay England en heeft 300 clicks.
      Wat betreft handelbaarheid voor de kinderen zal dat wel meevallen hoor.
      In het begin op Auto stand kan er niet veel misgaan.
      Geleidelijk aan leren ze dan wel bij als ze er tenminste interesse in vertonen.
      Ikzelf ben ook maar een DSLR beginneling, zodus....Bovendien leren die gasten rapper dan je denkt
      B-stock zijn returns, demo's, beschadigde verpakking, toonzaal modellen enz...
      Het enige wat ontbrak, in de overigens onbeschadigde verpakking, was de NL handleiding.
      Tenandere kan je dit model vinden aan prijzen rond de 300 euro op het net.
      Tot nu toe is dat altijd reeds meegevallen om online aan te kopen. Ik koop overigens reeds een tiental jaar alles op het net.
      Last edited by fromdad; 7 mei 2009, 18:45. Reden: toevoeging

      Comment

      Working...
      X