Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag advies ivm nieuwe camera/lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag advies ivm nieuwe camera/lenzen

    Ik ben vroeger vrij intensief bezig geweest in het analoge tijdperk (Exacta, Zenza Bronica, Minolta, doka etc), dan een aantal jaren op een laag pitje digitaal gefotografeerd met een Kodak DX6490 (bridge), en krijg nu de tijd en de mogelijkheden om terug digitaal te gaan fotograferen, en budget om een DSLR te kopen.

    Ik heb het forum en op internet een aantal maanden gevolgd, maar blijf met vragen zitten:
    - ik heb nog een Minolta 7000 AF met lenzen 35-70 AF 1:4 en 70-210 AF 1:4; de analoge body kan ik vergeten, anderzijds zouden deze lenzen nog kunnen werken op een Sony A 350 - een Sony A 380 ( maar die schijn niet de beste naam te hebben)-Sony A. Minolta lenzen ook de oudere schijnen wel behoorlijke kwaliteiten te hebben (zijn wel analoge kleinbeeldlenzen). De kit A350 met 18-70 lost ook een beetje mijn groothoek probleem op ( oude lenzen minimum 35mm in 24x36 zijn dat niet)
    - anderzijds overweeg ik de Nikon A5000 of de D90, na wat info ( oa konijnenberg - toestel eens vasthouden...) lijkt de keuze meer naar de D90 te gaan. De oude Minilta lenzen zijn dan wel te vergeten.
    - op een Nikon D90 twijfel ik tussen de kit set met 18-105 ( kunststof bajonet /metalen bajonetvatting ?)- en eventueel later een 70-300 of zo, of de 18-200 ( die wel niet in stock was vorige week). Is deze laatste lens goed ? is die niet "topzwaar" ?
    Nu lees ik op internet vorige week dat Nikon met een nieuwe versie van die laatste lens uitkomt ( misschien daarom niet in stock ? hoe weet ik dat er een nieuwe versie in de kit zit ?) Beter wat wachten ?

    Er zit wel wat prijsverschil tussen de mogelijkheden, maar ik wil desnoods wel een budget uittrekken dat ik een aantal jaren kwalitatief goed materiaal heb.

    Graag advies en of goede raad.

    Bedoeling is portretten, algemene fotografie, beetje macro ( later )

    met dank
Working...
X