Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GoPro dashboard camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GoPro dashboard camera

    Voor een volgende roadtrip, kwam ik net op het idee om zo een ding op mijn dashboard te zetten, en zo alles op te nemen.
    Iemand ervaring met deze dingen? Tips?
    Bedankt

  • #2
    Re: GoPro dashboard camera

    Gewoon Triggertrap op je Iphone of smartphone installeren en een zuignap met houder,
    kan je vanalles mee instellen, zelfs op geluid laten reageren als het bv. een grote boenk geeft,
    kan je dat ding een foto laten nemen.

    Comment


    • #3
      Re: GoPro dashboard camera

      Een GoPro is zeker een aanrader als je veel buiten activiteiten doet, de kwaliteit van de video is zeer goed, zolang er voldoende licht is,
      bij slechte lichtomstandigheden neemt de ruis snel toe. Twee van mijn vrienden werken er regelmatig mee, en gebruiken sommige van de
      beelden zelfs voor Broadcast in full HD. De nieuwe Hero 3 heeft ingebouwde WiFi zodat je op de iPhone kan zien wat je opneemt, en ook
      da camera remote bedienen.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: GoPro dashboard camera

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Gewoon Triggertrap op je Iphone of smartphone installeren en een zuignap met houder,
        kan je vanalles mee instellen, zelfs op geluid laten reageren als het bv. een grote boenk geeft,
        kan je dat ding een foto laten nemen.
        Fantastic!!! ga dat gelijk eens proberen, kom ik wel volgende issues tegen, hoe goed is de I5 video kwaliteit, welke steun zou voldoen, en hoeveel GB gaat dat kosten op mijn device natuurlijk?
        Last edited by Rudy; 4 mei 2013, 08:16.

        Comment


        • #5
          Re: GoPro dashboard camera

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Gewoon Triggertrap op je Iphone of smartphone installeren en een zuignap met houder,
          kan je vanalles mee instellen, zelfs op geluid laten reageren als het bv. een grote boenk geeft,
          kan je dat ding een foto laten nemen.
          Heb jij dit al gebruikt? Het werkt, mijn beelden op de iphone worden opgenomen, maar staat allemaal in portraitmode, terwijl de iphone in landscape staat, dus moet ik al die beelden draaien, en het zijn er nogal wat. een ritje van 20km levert ongeveer 200 beelden op.

          Comment


          • #6
            Re: GoPro dashboard camera

            Deze dashboard camera's zijn in een aantal landen 'verplicht' en de beelden dienen bij een ongeval als bewijsmateriaal voor zowel Verzekering als rechtbank, ook van niet bij het ongeval betrokken maar als getuigenmateriaal. Met 1 enkele foto 'Na een grote boenk' bewijst men niets. Er zijn behoorlijke HD-dashboard camera's te bekomen met uitstekende nachtbeelden zonder ruis. Op Youtube zijn een massa ongeval opnamen te zien met een dashboardcamera.

            Comment


            • #7
              Re: GoPro dashboard camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Heb jij dit al gebruikt? Het werkt, mijn beelden op de iphone worden opgenomen, maar staat allemaal in portraitmode, terwijl de iphone in landscape staat, dus moet ik al die beelden draaien, en het zijn er nogal wat. een ritje van 20km levert ongeveer 200 beelden op.
              Neen, zelf nog niet gebruikt op de Iphone zelf, maar ik gebruik Triggertrap met de bijhorende kabel op mijn camera en als multifnctionele
              afstandsbediening, je kan er wel een en ander mee doen vind ik.

              Comment


              • #8
                Re: GoPro dashboard camera

                Pech, funktioneel is het in orde, die triggertrap, maar, een kort rekensommetje leert me dat ik op 3000km toch 50GB aan beelden ga hebben, onmogelijk met de iphone op reis. Zelfs met icloud en alles, krijg je dit via de wifi's van de hotels niet weg. En de iphone heeft geen memory slot.
                En ik heb geen zin om een laptop mee te sleuren.

                Comment


                • #9
                  Re: GoPro dashboard camera

                  Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                  Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: GoPro dashboard camera

                    Zelf heb ik de POV HD Digital cam: http://vio-pov.com

                    Recorder unit achter de stoel; camera kop in een hoekje achter de voorruit. Afstandsbediening bij de versnellingspook; en zodra ik wat zie druk ik op de knop en worden de 5 minuten daarvoor en 5 minuten daarna naar de SD kaart weggeschreven.

                    dit dus: http://www.regio15.nl/images/video/20120817-POV.mp4
                    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: GoPro dashboard camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                      Zelf heb ik de POV HD Digital cam: http://vio-pov.com

                      Recorder unit achter de stoel; camera kop in een hoekje achter de voorruit. Afstandsbediening bij de versnellingspook; en zodra ik wat zie druk ik op de knop en worden de 5 minuten daarvoor en 5 minuten daarna naar de SD kaart weggeschreven.

                      dit dus: http://www.regio15.nl/images/video/20120817-POV.mp4
                      Maar dan moet je dus wel zélf op een knop drukken om het te bewaren. Maar wat als je zelf in een (zware) crash terechtkomt en je raakt buiten westen?
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: GoPro dashboard camera

                        net voor de crash moet je de knop indrukken hé, niet er na :-)
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: GoPro dashboard camera

                          wij gebruiken een sony handycam gemonteerd op het dashboard met een manfrotto balhoofd. Kan je uren mee filmen tijdens het rijden en is nog full hd ook. Zelfs 's avonds filmt dat ding verdorie goed. Dit geheel kost ook een pak minder dan een GoPro, want enkel de black edition is echt de moeite waard.
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: GoPro dashboard camera

                            Ikzelf heb een Blackvue DR380G HD Dashcam. Zeer tevreden van. Met GPS sensor. 5m 12v sigarettenaanstekerkabel enz...
                            Steekt vanachter in de koffer in zodat ik geen kabel in het vizier heb.

                            Zijn genoeg filmkes te vinden op youtube.
                            Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen :)

                            Comment


                            • #15
                              Re: GoPro dashboard camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              net voor de crash moet je de knop indrukken hé, niet er na :-)
                              wel eens een ongeluk meegemaakt? Wedden dat je daar niet aan denkt, enkele tienden van seconden voordat je merkt dat het misgaat?
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X