Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goeie compact

    hallo,

    Ik ben van plan om een deftige compact te kopen.
    Ik heb momenteel een D200 met een 70-200 2.8 die ik van de hand ga doen,althans de lens omdat de body stuk is.
    Ik ga dikwijls naar rally's en dan neem ik foto's.
    De rest van de tijd ligt hij in de kast,omdat hij te groot is om overal mee te zeulen,foto's te nemen van de kinderen etc.
    Kortom,de lens verkoop ik wetende dat ik zal moeten inboeten op de kwaliteit van mijn fotos als ik dan eens naar de rally ga.

    Ik zoek dus een goeie compact,die ik kan meenemen naar rallys en voor alledaagse fotos te nemen die je (met manier van spreken)in je broekzak kunt steken.
    of bestaat dit niet???

    mercikes
    nikon D200
    nikkor 70-200 2.8VR
    nikkor 18-70 DX

  • #2
    Re: goeie compact

    De nex natuurlijk
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

    Comment


    • #3
      Re: goeie compact

      Het liefst zou ik er een willen zonder verwisselbare lenzen.
      coolpix P300?
      Canon Powersht s95?

      Ik ben er nog niet helemaal uit.

      Indien er iemand interesse heeft in een 70-200 laat maar weten
      nikon D200
      nikkor 70-200 2.8VR
      nikkor 18-70 DX

      Comment


      • #4
        Re: goeie compact

        Die S95 of S100 heeft een zoomfactor van 4 of 5 : zal wat weinig zijn voor rally-foto's...
        Die S100 heeft een max. equivalente tele van 120 mm, je 70-200 zat op 300 mm. dacht ik.

        Je zal eerder een compactje met een 15x zoom ofzo nodig hebben. Maar hoe groter die zoomfactor, hoe groter het compactje ook wordt natuurlijk.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: goeie compact

          Als het budget het toelaat kan je de Fuji X10 overwegen.
          Zeer degelijk toestelletje met goede beeldkwaliteit.
          Wel "maar" 4X zoom maar een een zeer kwalitatieve lens.

          Comment


          • #6
            Re: goeie compact

            Overweeg misschien de Nikon V1 of J1. Body met de 10-30 mm is betaalbaar en bruikbaar voor familiefoto's en mits aankoop van de (dure) adapter kun je die mooie 70-200 als 190-540 mm f2,8 gebruiken voor de rally's.
            Ikzelf heb het toestel (nog) niet maar er staat heel wat voorbeelden op het web natuurlijk.
            Luc Crul
            http://www.flickr.com/photos/luccrul/
            Nikon D7000

            Comment


            • #7
              Re: goeie compact

              Mocht u een compact vinden die dit van uw DSLR met lens kan overnemen -minstens even
              zo goede foto's- geeft u me dan maar een seintje. Ik denk dat er velen zijn die zoiets zoe-
              ken, maar al die compactjes bijten er hun kindertanden op stuk.

              Comment


              • #8
                Re: goeie compact

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Mocht u een compact vinden die dit van uw DSLR met lens kan overnemen -minstens even
                zo goede foto's- geeft u me dan maar een seintje. Ik denk dat er velen zijn die zoiets zoe-
                ken, maar al die compactjes bijten er hun kindertanden op stuk.

                Misschien wat beter lezen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door snelle eddy Bekijk bericht
                ...Kortom,de lens verkoop ik wetende dat ik zal moeten inboeten op de kwaliteit van mijn fotos ...

                Comment


                • #9
                  Re: goeie compact

                  Ik heb sinds kort een Panansonic Lumix DMC-LX5 naast mijn Nikon D7000 omdat ik niet altijd met dat bakbeest wil sjouwen entoch cvaak eem opname mis. Ik vind het een prima handzaam toestelletje met een Leica lens met een 24-9omm (35mm equivalent) lens. De kwaliteit van de foto's doet zeker niet onder voor die met de Nikon. In de hoge ISO waardeen(6400/12.800) presteert hij zelfs beter.
                  Zie hier een vergelijkende test:
                  http://www.dpreview.com/reviews/q420...dcompactgroup/
                  http://www.opmeeractueel.nl
                  Panasonic Lumix DMC G7 24-140mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: goeie compact

                    Oorspronkelijk geplaatst door opmeeractueel Bekijk bericht
                    ...in de hoge iso waarden(6400/12.800) presteert hij zelfs beter...
                    http://www.dpreview.com/reviews/q420...dcompactgroup/
                    lol
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: goeie compact

                      We weten allemaal dat het steeds een compromis is, maar voor mij is de NEX 5 toch zeker een aanvaardbaar compromis, al voeg ik er onmiddellijk bij dat ik dit toestel gebruik samen met mijn 3 Professionele reflexbodys van Canon. Wisseloptiek is steeds een voordeel, wens je der geen gebruik van te maken dan kan dat zonder meer, en blijf je bij bijvoorbeeld de 18-55 mm lens. Maar de mogelijkheid tot wisselen blijft bestaan.
                      Momenteel vandaag in solden bij artencraft in Gent Nex 5 plus 18-55 nieuw voor 299 Euro ! Maar Op = Op slechts 1 stuk verkrijgbaar !

                      MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: goeie compact

                        Oorspronkelijk geplaatst door opmeeractueel Bekijk bericht
                        Ik heb sinds kort een Panansonic Lumix DMC-LX5 naast mijn Nikon D7000 omdat ik niet altijd met dat bakbeest wil sjouwen entoch cvaak eem opname mis. Ik vind het een prima handzaam toestelletje met een Leica lens met een 24-9omm (35mm equivalent) lens. De kwaliteit van de foto's doet zeker niet onder voor die met de Nikon. In de hoge ISO waardeen(6400/12.800) presteert hij zelfs beter.
                        Zie hier een vergelijkende test:
                        http://www.dpreview.com/reviews/q420...dcompactgroup/
                        Dat vind ik toch baarlijke nonsens! De vergelijking op de door jou aangehaalde pagina is met een P7000 (en een P is geen D) en waar de Lumix complete troep levert op iso 6400 is de D7000 nog zeer toonbaar.
                        Zoiets als beweren dat een Susuki Alto op het circuit beter presteert dan een Ferrari omdat een Fiat 500 met de lichtste motor het in de test ook best moeilijk had.
                        Ik begrijp niet hoe je zoiets kunt zeggen als je beide toestellen zelf gebruikt.

                        Ik sluit me dus aan bij ericvanhout!
                        Last edited by Spanjaart; 26 januari 2012, 21:19.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: goeie compact

                          Testshot van een Lumix GX1 op iso3200 ... dus voor een compact nog perfect bruikbaar.

                          Géén ruisonderdrukking, enkel een RAW to JPG conversie in Lightroom:

                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: goeie compact

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Testshot van een Lumix GX1 op iso3200 ... dus voor een compact nog perfect bruikbaar.

                            Géén ruisonderdrukking, enkel een RAW to JPG conversie in Lightroom:
                            Tiens : is een M4/3 nu ook al een compact ?
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: goeie compact

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Tiens : is een M4/3 nu ook al een compact ?

                              Tiens neen

                              Maar als je het vanuit het standpunt bekijkt van "iemand" die een alternatief zoekt voor een "zwaardere" reflex misschien wel.

                              Als je als gebruiker (zoals TS) de instellingsmogelijkheden van een reflex gewoon bent is is een MFT een goede tussenstap alvorens een compact te kopen.
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X