Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope dslr

    Hallo ,

    er lopen hier 4 meisjes rond , maar als ik de camera bovenhaal dan is het spontane direct weg en word er geposeerd , te gemaakt , onnatuurlijk.
    De oudste heeft een Canon Ixus.Zij kan daar wel leuke snapshot van de zussen , tuin enzo mee maken , maar dan is de foto vaak mislukt door ofwel bv te donker (binnenshuis) of door flare want die schieten altijd naar de zon toe.
    Nu was ik van plan om een oude (lees goedkope) dslr te kopen, die leg ik hier in de schuif , en laat de kids maar doen.
    Ongetwijfeld komen daar prachtige fotos uit.
    Welke zou ik kopen?
    Goedkoop zijn bv een sony alfa 100 , of een nikon d40.
    De nikon zou zeer licht zijn , en 1000 fotos per batterijlading doen ?
    Of mss nog andere ideeen ?

  • #2
    Re: goedkope dslr

    Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
    .......... de foto vaak mislukt door ofwel bv te donker (binnenshuis) of door flare want die schieten altijd naar de zon toe.
    Nu was ik van plan om een oude (lees goedkope) dslr te kopen......
    Ongetwijfeld komen daar prachtige fotos uit.
    daar heb ik toch mijn bedenkingen over.
    waarom zou dat met een DSLR wel lukken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: goedkope dslr

      en welke lenzen had u in gedachte? Wij verkopen onze back up canon 550D en de canon 50mm 1.8. Ideale combinatie, lichtsterk en perfect goedkoop portretlensje. De 550D is nog een nieuw model (wordt nog nieuw verkocht) en is dus misschien niet het 'goedkoopste/oudste' model, maar geeft wel zeer goede beelden af.

      Wat is voor u een 'goedkope' combinatie. Afhankelijk van de prijs kunnen mensen hier beter voorstellen doen van body's en lenzen.

      Comment


      • #4
        Re: goedkope dslr

        Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
        en welke lenzen had u in gedachte? Wij verkopen onze back up canon 550D en de canon 50mm 1.8. Ideale combinatie, lichtsterk en perfect goedkoop portretlensje. De 550D is nog een nieuw model (wordt nog nieuw verkocht) en is dus misschien niet het 'goedkoopste/oudste' model, maar geeft wel zeer goede beelden af.

        Wat is voor u een 'goedkope' combinatie. Afhankelijk van de prijs kunnen mensen hier beter voorstellen doen van body's en lenzen.
        Is in te koop zetten misschien een idee?

        Comment


        • #5
          Re: goedkope dslr

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          daar heb ik toch mijn bedenkingen over.
          waarom zou dat met een DSLR wel lukken.
          grt,bouk.
          Wel , de fotos zijn niet echt mislukt , maar de kwaliteit is verre van goed ; flare , ruis ........
          ik denk toch dat een dslr betere fotos zal opleveren , zelfs op auto-mode

          goedkoop omdat ; als ie moest vallen , geen been gebroken
          heb eens gelezen dat Olympus heel mooie jpegs geeft , mss een E reeksje zoeken?
          Maar die D40 batterylife vind ik zeer interessant , want kinderen zitten heel graag en lang met dat schermpje te spelen
          Dus klein , lichtgewicht ,simpele bediening ,dat zoek ik
          Last edited by Kurt1968; 26 april 2013, 10:32.

          Comment


          • #6
            Re: goedkope dslr

            Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
            Wel , de fotos zijn niet echt mislukt , maar de kwaliteit is verre van goed ; flare , ruis ........
            ik denk toch dat een dslr betere fotos zal opleveren , zelfs op auto-mode
            jij zal toch beter moeten weten hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: goedkope dslr

              Ik denk dat oudere DSLR modellen nog altijd last van ruis zullen hebben binnenshuis. Flare zal vooral van de lens afhangen en het al dan niet gebruiken van een zonnekap.

              Comment


              • #8
                Re: goedkope dslr

                kijk eens naar een Nikon V1 of een Nikon j1, ontettend snel, sneller dan de goedkopere DSLR, goed in hoge iso, handig en klein, kortom ideaal als ladetoestel.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: goedkope dslr

                  Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  kijk eens naar een Nikon V1 of een Nikon j1, ontettend snel, sneller dan de goedkopere DSLR, goed in hoge iso, handig en klein, kortom ideaal als ladetoestel.
                  ja idd mss beter een nikon1 kopen

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkope dslr

                    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                    kijk eens naar een Nikon V1 of een Nikon j1, ontettend snel, sneller dan de goedkopere DSLR, goed in hoge iso, handig en klein, kortom ideaal als ladetoestel.
                    Ik durfde het zelf niet zeggen omdat ik te veel in een V1 fanboy aan het veranderen ben

                    Voordelen van de V1: batterij gaat lang mee, stevig gebouwd (als ik hem liet vallen zou ik me meer zorgen maken over de vloer dan het toestel), ingebouwde zoeker (geen idee of de jeugd van tegenwoordig daar nog iets aan heeft). Weegt en kost wel iets meer dan de J1.
                    Last edited by Jefzor; 26 april 2013, 11:11.

                    Comment


                    • #11
                      Re: goedkope dslr

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                      Ik durfde het zelf niet zeggen omdat ik te veel in een V1 fanboy aan het veranderen ben

                      Voordelen van de V1: batterij gaat lang mee, stevig gebouwd (als ik hem liet vallen zou ik me meer zorgen maken over de vloer dan het toestel), ingebouwde zoeker (geen idee of de jeugd van tegenwoordig daar nog iets aan heeft). Weegt en kost wel iets meer dan de J1.
                      de v1 heeft eigenlijk maar 1 nadeel , de DOF.
                      Momenteel is ook de gf3 + 14mm f2.5 voor 299 te krijgen
                      zal 1 van de 2 worden

                      Comment


                      • #12
                        Re: goedkope dslr



                        Ben Spice ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: goedkope dslr

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
                          ja idd mss beter een nikon1 kopen
                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: goedkope dslr

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
                            ja dit is de camera die wij verkopen. Komt straks ook op BD, maar kan momenteel geen foto plaatsen via internet

                            Comment


                            • #15
                              Re: goedkope dslr

                              Of een panasonic lumix LX7. Zeer goede lens en lichtgevoelig.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment

                              Working...
                              X