Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede wandel elke dag camera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede wandel elke dag camera...

    Ik blijf met een probleem zitten.
    Nog steeds ben ik op zoek naar een goede bridge, wandel camera.
    Voor de gewone wandeling, dag aan zee en feestje en uitstapje.
    Heb al gehad : Ixusjes , Sonytjes Pana FZ 38 , een kleine lumix ( was ik beide niet tevreden over, vooral onscherpte ) en tot 2 maal toe een Olympus Pen. Die laatste lukte helemaal niet omdat ik bijna niet gewoon kan raken aan het mankeren van een al dan niet optische zoeker. Een pen met digitale zoeker vind ik te duur accessoire, in combinatie met de lenzen. Was hier ook niet helemaal te vinden in de kleuren en trage niet accurate AF, zelfs met een AF punt in het midden. Misschien ben ik te veeleisend in die dingen.
    Zou nu een G12 willen proberen, maar voor weer eens een aankoop te doen die ik mij ga beklagen vraag ik raad.
    G12 ? Alhoewel ik ook graag een groot zoom bereik heb op een wandeling, SX 30 ?
    Iets anders ? Of in extremis een 1000D met een tamron 18 - 270 ? die past ook in mijn eastpak schoudertasje
    Last edited by MDY; 23 november 2010, 17:06.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Goede wandel elke dag camera...

    Ik vind deze een aanrader : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...s10-zwart.html
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Goede wandel elke dag camera...

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

      Kende ik niet, ziet er goed uit , zeker met die draaizoom, effe verder op googelen.
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: Goede wandel elke dag camera...

        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        Kende ik niet, ziet er goed uit , zeker met die draaizoom, effe verder op googelen.
        Geen oplaadbare li-ion batterij, van daar de manuele zoom ( energie besparend ) en lage prijs... jammer, maar no go voor mij gegarandeerd na een paar uur batterijtjes leeg....
        Vind dit niet meer kunnen AA batterijtjes in zulke toestellen...
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #5
          Re: Goede wandel elke dag camera...

          Batterijen wisselen is goedkoper als accu's wisselen in de meeste gevallen
          Groeten Remco.

          Comment


          • #6
            Re: Goede wandel elke dag camera...

            Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
            Batterijen wisselen is goedkoper als accu's wisselen in de meeste gevallen
            Oplaadbare batterijen zijn goed voor afstandsbedieningen, draadloze muizen en keyboards en aanverwanten. Heb hopen oplaadbare AA en AAA 's en gebruik ze constant , je moet gek zij om nog wegwerp te komen , maar voor mechanische toepassingen en foto toestellen zijn deze absoluut niet goed.Een accu, dat meestal enkel 2 x zo duur is dan 4 oplaadbare AA's gaat 5 tot 10 maal langer mee voor dat je moet opladen, dus goedkoper ? ergonomie ?
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Goede wandel elke dag camera...

              Nu heb ik geen ervaring met de Pen en soortgelijke camera's... maar ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat deze langzamer zijn dan een compact of bridgecamera

              Het gemis van een optische zoeker kan ik me wél heel goed voorstellen maar zal een Pen o.i.d. met een zo'n elektronische zoeker dan kwalitatief niet beter zijn dan een compact of bridge met zo'n piepkleine sensor?
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Goede wandel elke dag camera...

                Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                Geen oplaadbare li-ion batterij, van daar de manuele zoom ( energie besparend ) en lage prijs... jammer, maar no go voor mij gegarandeerd na een paar uur batterijtjes leeg....
                Vind dit niet meer kunnen AA batterijtjes in zulke toestellen...
                ik weet niet met welke oplaadbare batterijen en lader voor die batterijen je werkt
                als je tegenwoordig bv sanyo enloop batterijen neemt en een degelijke lader ervoor dan zal je zeker niet om de paar uur je batterijen moeten vervangen.
                ik deed vroeger met een fuji S7000 rond de 250foto's met een setje batterijen, dat was nog met de oudere type's oplaadbare batterijen.
                dat zal zeker met de nieuwere toestelen en nieuwere types batterijen niet minder zijn , eerder meer foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Goede wandel elke dag camera...

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Nu heb ik geen ervaring met de Pen en soortgelijke camera's... maar ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat deze langzamer zijn dan een compact of bridgecamera

                  Het gemis van een optische zoeker kan ik me wél heel goed voorstellen maar zal een Pen o.i.d. met een zo'n elektronische zoeker dan kwalitatief niet beter zijn dan een compact of bridge met zo'n piepkleine sensor?

                  Deze 4/3 's moet je vergelijken met DSLR's niet met bridge en compact, en dan is deze inderdaad echt traag ( vond de FZ 38 sneller ). Bovendien, een beetje ontgoocheld in gebruiks gemak, werk altijd in A stand of M met M42 lensjes, en kleuren en accuraatheid AF veld niet OK.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede wandel elke dag camera...

                    MDY, ik kan je er maar ene aanraden.
                    De Canon G12.
                    Gebruik zelf ook de G10
                    succes
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede wandel elke dag camera...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                      MDY, ik kan je er maar ene aanraden.
                      De Canon G12.
                      Gebruik zelf ook de G10
                      succes
                      Hoorde en las ik al vaak, maar kan je je nader verklaren, zeker waneer ik je handtekening lees en je zo veel lof hebt over de G10.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede wandel elke dag camera...

                        Ik heb na veel afwegen gekozen voor de LX5. Wel in de veronderstelling dat je een DSLR hebt voor het zwaardere werk. Indien ik geen DSLRs had gehad, koos ik waarschijnlijk eerder voor een bridge.
                        Mijn motivatie voor de LX5 kan je ook lezen op m'n blog.
                        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                        Focaldesign

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede wandel elke dag camera...

                          de nieuwe nikon P7000 heeft meer zoom als de G12 en is voor de rest zowat evenwaardig... ik ga 'm binnenkort eens uittesten...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede wandel elke dag camera...

                            Ik heb destijds de g9 verkocht wegens de waardeloze optische zoeker, die zat er bij het tele-bereik gewoon 20% naast. Ik heb geen idee of `canon daarna op het idee gekomen is om iets aan die zoeker te doen.
                            Over de PEN ben ik eigenlijk redelijk tevreden, na de firmware update is de autofocus vrij behoorlijk, zeker met Panasonic lenzen. Wel heb ik nu ook de GF1 omdat ik de menu's en knoppen wat overzichtelijker vind (en er een erg mooi leren tasje bij kon kopen), de PEN heeft beter (stereo) geluid bij film en ietsje minder ruis bij hoge iso.
                            Kans dat als de Fujifilm X100 uitkomt dat ik die neem en de andere laat vallen.

                            Een D7000+ 16-85 is overigens ook heel fijn als walkaround.

                            Voor lekker wandelen vind ik een PEN of GF1 met de 1.7mm onverslaanbaar.
                            Jammer dat Panasonic met de GF2 helemaal de weg kwijt is.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede wandel elke dag camera...

                              Ieder zijn meug natuurlijk maar voor mij vallen ALLE toestellen die geen manuele zoom hebben, helemaal uit de boot . . . in en uitzoomen met een knopje is gewoon een verschrikking, je kan er onmogelijk nauwkeurig mee werken.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X