Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede laptop voor op lokatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede laptop voor op lokatie

    Wat is een goede laptop voor op lokatie?


    12-inch (is dit groot genoeg om foto's te beordelen)
    gewicht
    Uploaden van fotos. via de Nokia 9210i Communicator naar website
    Cd of DVD brander
    +/- 1500 / 2000 Euro
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

  • #2
    Originally posted by 4nightlife
    Wat is een goede laptop voor op lokatie?


    12-inch (is dit groot genoeg om foto's te beordelen)
    gewicht
    Uploaden van fotos. via de Nokia 9210i Communicator naar website
    Cd of DVD brander
    +/- 1500 / 2000 Euro

    Heb zelf tot grote tevredenheid een Sony Vaio. Deze heeft dan een 60 Gig harde schijf , 256 MB ram , en is een Celeron 2ghz. Hij heeft een beeldscherm van 15 inch, en er zit er een cd brander in. Ik heb deze buiten bovengenoemde specificaties , voor deze laptop gekozen omdat er een aparte slot in zit waar ik mijn memorystick in kan doen.
    Enfin. Sony is naar mijn idee wel een goed merk voor de prijsklasse waar jij op doelt.

    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      sony vaio of compaq nx9010 zijn een goede keuze .. jammer dat laptops niet meer zo robuust gemaakt worden als vroeger (ik denk dan bv. aan de armada serie .. al heb ik die op de duur ook kapot laten vallen)

      als echt robuust moet zijn, en het iets meer mag kosten .. ik heb hier ergens reklame liggen voor laptops voor industrieel en militair gebruik .. bestand tegen schokken van 3G, vriestemperaturen en kan gebruikt worden in de gietende regen .. maar dan heb je een budget van minstens 5000 euro nodig

      Comment


      • #4
        ik heb zelf een 12" powerbook (ook wel alubook genoemd)..
        dat ding heeft al heel wat meegemaakt, maar is heel robuust. en klein, slechts 2kg en iets kleiner dan A4 blaadje. net iets boven budget voor jou denk ik, maar 2100 euro kost het model met superdrive (CD+DVD brander/lezer) dacht ik.. ik heb em al een tijdje, er zijn alweer nieuwe uitgebracht.
        ingebouwde bluetooth, gebruik ik samen met mijn t68i voor internet of met clicker, de t68i als "afstandsbediening" bij presentaties.
        http://marcof.net - geheel nieuw!

        Comment


        • #5
          ook voor mij zonder twijfel een 12" powerbook G4. geweldig ding, kan tegen een serieuze stoot en is nog prachtig om te zien ook het verschil met de nieuwe ibook is echter niet zo groot, en de laatste is een stuk goedkoper. Zie ook:

          powerbook: http://www.apple.com/powerbook/index12.html
          iBook: http://www.apple.com/ibook/

          Comment


          • #6
            Ik heb een Dell Inspiron 8600. Zalig toestel een groot 15,4" sherm, ideaal om foto's te bekijken.
            Minder robuust dan een Apple, maar wel goedkoper, vooral qua software.
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

            Comment


            • #7
              nu jullie er toch over beginnen. Ik heb een EVO 600c en ik heb de indruk ( ik zal mij wellicht niet vergissen ) dat de foto's toch wel heel anders op dat scherm worden getoond tegenover het PC scherm dat ik gewoon ben. Ik merk toch een opmerkelijk verschil. Of ligt dat aan het merk?
              I know nooothing , me from Barcelona

              Comment


              • #8
                Dit hangt ten eerste af van je type beeldscherm en ten tweede van je grafische kaart. Daarenboven heeft geen enkele PC exact dezelfde instellingen.

                Het scherm van een laptop heeft een vaste resolutie. Mijn 15,4" scherm heeft een resolutie van 1680x1050. Ideaal om foto's te bekijken, omdat je ze bijna niet moet verkleinen.
                Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                Comment


                • #9
                  Iemand hier ervaring mee?

                  Apple 12-inch 800-MHz PowerPC G4
                  256 KB L2-cache (op 800 MHz)
                  12-inch TFT-beeldscherm
                  Een resolutie van 1024 x 768
                  256 MB DDR266
                  30 GB Ultra ATA-schijf
                  Dvd/cd-rw-speler
                  ATI Mobility Radeon 9200
                  32 MB videogeheugen
                  Interne 56K-modem
                  Geschikt voor AirPort Extreme
                  Euro 1199,00
                  #Dyslexie#
                  Fotoacademie Amsterdam Digitaal

                  Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

                  Comment


                  • #10
                    De specificaties die je daar geeft zijn die van de nieuwe iBooks. Zeer goede laptops en imo onklopbaar wat betreft de verhouding prijs/kwaliteit. Enige voorwaarde is dat je moet bereid zijn met Mac OS X te gaan werken, maar dat mag geen probleem zijn, want dat is een pracht van een besturingssysteem. Zowat alle software (behalve PS natuurlijk) wordt overigens al meegeleverd met het systeem, zoals iPhoto enz. Zie ook http://www.apple.com/macosx/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 4nightlife

                      Uploaden van fotos. via de Nokia 9210i Communicator naar website


                      Als je geld teveel hebt geen probleem, maar dat gaat wel tergend traag

                      Comment


                      • #12
                        Per 100 foto's Euro 6,-
                        #Dyslexie#
                        Fotoacademie Amsterdam Digitaal

                        Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

                        Comment


                        • #13
                          Kijk eens naar het gamma van Acer (http://www.acer.be)
                          Ik heb al zo een paar laptops verkocht (en ik heb er zelf ook een). Ik heb nog nooit een negatieve opmerking gekregen omtrend de presaties.

                          De prijzen liggen laag, de kwaliteit is hoog.
                          Sommige modellen hebben zelfs een ingebouwde card-reader (voor zowat alles behalve CF )

                          Op de site van Acer vind je ook een indicatieve prijslijst.

                          Groeten,
                          Christopher
                          A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

                          Comment


                          • #14
                            Inderdaad, Acer heeft een onklopbare prijs/kwaliteit.
                            Als het gaat om stevigere bouw, dan zijn denk ik alleen HP/Compaq en IBM echt beter. Dell is absoluut zeer slecht afgewerkt, vooral dan de Inspiron-reeks. Voor HP/Compaq, neem geen Presario, maar een Evo of een HP-toestel. Maar je zit dan wel aan een fiks hoger bedrag dan de Acer.

                            Groetjes
                            Peter
                            Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

                            Comment


                            • #15
                              Eindelijk is er een waardige concurrent voor Dell. Het is ook duidelijk te merken, want sinds Acer deftig begint te rommelen op de markt is de afwerking van de laatstse Dell modellen er sterk op vooruit gegaan. De Inspiron reeks begint eindelijk de afwerking te krijgen die een Toshiba benaderd.
                              We zijn helemaal tevreden als Acer nu ook leert om een aantal mogelijke aopties te voorzien voor zijn laptops, pas dan zijn er twee waardige alternatieven voor de 'gewone' consument.

                              HP/compaq is echt rommel, slechte componenten, slechte service.

                              Als je afwerkingskwaliteit wil, moet je bij Toshiba of IBM zijn, maar die hebben een beperkt aanbod aan grafisch sterke laptops.

                              Apple is gewoon het summum, beter kan je echt nergens vinden. Zalige afwerking, service, grafische kwaliteiten en software.
                              Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                              Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                              Comment

                              Working...
                              X