Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede kwaliteit voor een goede prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede kwaliteit voor een goede prijs

    Dag iedereen,

    ik ben een beginner in de fotografiewereld, en dus zeker ook in de spiegelreflexwereld, maar omdat je ergens moet beginnen, ben ik van plan een DSR te kopen (ik heb enkele maanden met een andere camera gewerkt maar de kwaliteit was zodanig slecht dat het frustrerend werd: 1,7megapixel). Ik heb al heel veel hulp van dit forum gehad voor de selectie van de camera, en heb ook al veel bijgeleerd. Het klassieke scenario is dat men dan begint te twijfelen tussen twee types camera's. Bij mij is dit niet anders. Daarom graag wat hulp.

    Ik twijfel tussen de Canon EOS 350d en de Nikon D70s.
    Waar ik het meest mee bezig ben is de lens (aangezien dit de kwaliteit van de foto bepaalt). Het budget is wat beperkt, vandaar dat ik opteer voor een kit. Op het forum las ik dat de kitlens van de Canon minder van kwaliteit was dan de kitlens van de Nikon. Is dit werkelijk zo'n verschil? Als je de kitlenzen apart koopt is er in ieder geval een serieus prijsverschil (de Nikon is ongeveer 3 keer duurder), dus ik denk dat Nikon wel een mooie kit samengesteld heeft. Canon geeft wel veel meer extra bij zijn kit, maar ik wil eerst en vooral kwaliteit, geen kwantiteit (vandaar mijn vraag ook hier).

    Ik ben ook van plan een zoomlens te kopen. Op het forum las ik veel positieve reacties over de 70-300mm lens van Sigma, ook omdat deze macrofunctie heeft (waar ik ook een voorliefde voor heb). Wat zijn de ervaringen van deze lens op deze body's?

    En dan de slotvraag: sommigen zeggen dat Nikon beter is dan Canon... Zijn er personen die met beide cameramerken gewerkt hebben die hier ervaring mee hebben? En is het verschil in megapixel niet merkbaar (Canon 8.2, Nikon, 6; als dit een stomme vraag is, sorry, het is door mijn minder leuke ervaring met 1,7 pixels)

    In ieder geval bedankt voor de moeite en ik hoop van binnekort mooie foto's op dit forum te zetten!

    Groeten
    Steven
    Nikon D70s, Nikkor 18-70mm, Sigma 70-300mm, SB-600

  • #2
    Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

    Oorspronkelijk geplaatst door Stevin
    Dag iedereen,

    ik ben een beginner in de fotografiewereld, en dus zeker ook in de spiegelreflexwereld, maar omdat je ergens moet beginnen, ben ik van plan een DSR te kopen (ik heb enkele maanden met een andere camera gewerkt maar de kwaliteit was zodanig slecht dat het frustrerend werd: 1,7megapixel). Ik heb al heel veel hulp van dit forum gehad voor de selectie van de camera, en heb ook al veel bijgeleerd. Het klassieke scenario is dat men dan begint te twijfelen tussen twee types camera's. Bij mij is dit niet anders. Daarom graag wat hulp.

    Ik twijfel tussen de Canon EOS 350d en de Nikon D70s.
    Waar ik het meest mee bezig ben is de lens (aangezien dit de kwaliteit van de foto bepaalt). Het budget is wat beperkt, vandaar dat ik opteer voor een kit. Op het forum las ik dat de kitlens van de Canon minder van kwaliteit was dan de kitlens van de Nikon. Is dit werkelijk zo'n verschil? Als je de kitlenzen apart koopt is er in ieder geval een serieus prijsverschil (de Nikon is ongeveer 3 keer duurder), dus ik denk dat Nikon wel een mooie kit samengesteld heeft. Canon geeft wel veel meer extra bij zijn kit, maar ik wil eerst en vooral kwaliteit, geen kwantiteit (vandaar mijn vraag ook hier).

    Ik ben ook van plan een zoomlens te kopen. Op het forum las ik veel positieve reacties over de 70-300mm lens van Sigma, ook omdat deze macrofunctie heeft (waar ik ook een voorliefde voor heb). Wat zijn de ervaringen van deze lens op deze body's?

    En dan de slotvraag: sommigen zeggen dat Nikon beter is dan Canon... Zijn er personen die met beide cameramerken gewerkt hebben die hier ervaring mee hebben? En is het verschil in megapixel niet merkbaar (Canon 8.2, Nikon, 6; als dit een stomme vraag is, sorry, het is door mijn minder leuke ervaring met 1,7 pixels)

    In ieder geval bedankt voor de moeite en ik hoop van binnekort mooie foto's op dit forum te zetten!

    Groeten
    Steven
    Het verschil tussen Nikon en Canon (en de andere) , er is hier op dit forum al veel over gezegd (geschreven). Gewoon op je gevoel afgaan , kijken wat het best in de hand ligt. In deze categorie van toestellen is er weining verschil , ook wat de prijzen betreft.
    Je kan natuurlijk ook een 2de hands body kopen en opteren om kwaliteitslenzen aan te schaffen. Mij is hier altijd de raad gegeven om te investeren in goed glas , body's vervangen na verloop van tijd maar een deftige lens blijfft steeds bruikbaar.

    Kitlenzen blijven kitlenzen , het zijn instappers goed om mee te beginnen niet meer niet minder

    Ik kijk al uit naar je eerste foto's
    ***Ne kodak en ne zak...***

    Comment


    • #3
      Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

      Het belangrijkste is denk ik het gevoel dat je er bij hebt. Wat houdt het makkelijkkste vast, waar vind je makkelijkker de verschillende knoppen. De kitlenzen zullen elkaar niet veel ontlopen. Het voordele van een 17-70 of daaromtrend is dat je er aardig mee uit de voeten kunt in een boel situaties. En tijdens het werken zul je op een bepaald moment tegen de beperkingen aanlopen. Dan ga je daar je oplossingen voor zoeken. Het verschil in pixels is niet zodanig dat je erdoor beperkt zult worden.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

        De kitlens van de D70 is hoger aangeschreven dan die van Canon, is m.i. ook beter afgewerkt, die 18-70 van de kitlens is ook een plezanter bereik en is ook in het bereik rond 50mm, wat lichtgevoeliger dan de kitlens van Canon. De kitlens van de 350D heb ik ook al eens kunnen testen (op een Canon natuurlijk) en is beter te vergelijken met de kitlens van mijn D50 dan met die van de D70. Enfin, dat is mijn mening.
        Welke het ook wordt, als beginner zal je met de kitlens van zowel D70, als 350D foto's kunnen maken die een pak beter zijn dan wat je in het verleden gewoon was. Daarom zou ik ook de raad volgen om de D70 en de 350D eens vast te nemen, eens te kijken hoe makkelijk en logisch je de camera's qua ontwerp vindt.
        sommigen zeggen dat Nikon beter is dan Canon...
        tja, en anderen beweren dat Canon beter is dan Nikon...Het is logisch dat wie voor een merk gekozen heeft, daar redenen voor had, die belangrijk genoeg waren voor hem of haar, waardoor voor die persoon het gekozen merk het beste is. Feit is beide merken maken goede toestellen, gewoon eens testen en nemen wat je zelf het beste vindt.

        Comment


        • #5
          Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

          Oorspronkelijk geplaatst door Stevin
          Het budget is wat beperkt <knip> maar ik wil eerst en vooral kwaliteit, geen kwantiteit (vandaar mijn vraag ook hier) <knip>

          Beste Steven,


          als je met een beperkt budget zit en je alsnog kwaliteit wilt hebben kan ik je enkel adviseren om eens de verkoophoek van dit forum te raadplegen en kiezen voor deftige tweedehandsspullen.
          Ik ben er zeker van dat die kitlenzen niet slecht zijn, maar goed zijn ze zeker ook niet. Neem maar eens een kitlens ter hand en daarna een andere lens met hetzelfde bereik. Aan het gewicht alleen al zul je merken dat die kitlenzen echt niet veel voorstellen. Enkel goed om een makkelijker en goedkoper instap te maken voor de doorsnee gebruiker, maar daar houdt het jammer genoeg dan ook op.

          Maar ja, jij bent het die de keuze moet maken

          Alvast veel succes met je aankoop!

          Mvg,

          Comment


          • #6
            Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

            Als het over prijs/kwaliteit gaat zijn je beide keuzes eigenlijk niet zo denderend momenteel. Als je low-budget wil gaan zou ik eerder eens naar de pentax *ist DL kijken. Als het een tikkeltje meer mag zijn en je kunt nog wat wachten : deze zomer komen zowel pentax als sony met een beeldgestabiliseerde body op de markt. De pentax wordt verwacht voor 699 €, de sony heeft momenteel een richtprijs van 999 € maar zal in de on-line shops wellicht een stuk goedkoper uitkomen. Wss zal de sony ook een tikkeltje boven de pentax uitsteken. Opvolgers van C/N zullen wss slechts ten vroegste in het najaar te krijgen zijn, als ze al komen...

            Comment


            • #7
              Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

              Dank voor de reacties (als er nog zijn, laat maar komen, hoe meer info ik heb, hoe beter!). Ik hoop jullie binnenkort te verrassen met een aantal mooie foto's!

              Groeten
              steven
              Nikon D70s, Nikkor 18-70mm, Sigma 70-300mm, SB-600

              Comment


              • #8
                Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

                Waarom geen Olympus E500

                Ik twijfel ook tussen Nikon 70s en Olympus E500.

                Ben al bij "verschillende" fotoboeren (handelaars) geweest,
                sommige zeggen voor "beperkt" budget kunt ge beter Olympus
                E500 kopen, prijs/kwaliteit beste toestel.

                Alleen jammer dat lensen beperkt te vinden op 2e hands markt,
                maar de 2 bijgeleverde lensen zijn wel SUPER

                Nikon 70's krijgt (naar het schijnt) vanaf september een opvolger
                (waarschijnlijk 10 MP)

                Ik ga waarschijnlijk voor de E500, ook al omwille van wave filter (stoffilter), is handig naar het schijnt

                Is moeilijke keuze, beste is winkel (boer) gaan en alles uittesten en vragen stellen en rondkijken en afdingen, daar kan je veel mee uitsparen

                Comment


                • #9
                  Re: Goede kwaliteit voor een goede prijs

                  Vergeet wel niet dat de nikon D70 toch een eind duurder is dan de canon 350 (in kit wel te verstaan)!

                  Als je dan toch een iets groter bereik wil kun je misschien iets meer uitgeven en niet de kitlens er bij te nemen:
                  Bijv:

                  http://www.topfoto-online.de/index.p...b072953e2343aa

                  http://www.topfoto-online.de/index.p...b072953e2343aa

                  Dit is wel op een Duitse site (opsturen kost maar 12 Euro geloof ik). Kijk ook noch eens naar andere samenstellingen op deze site.


                  Pomeke

                  Comment

                  Working...
                  X