Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede kwaliteit voor een goede prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede kwaliteit voor een goede prijs

    Dag iedereen,

    ik ben een beginner in de fotografiewereld, en dus zeker ook in de spiegelreflexwereld, maar omdat je ergens moet beginnen, ben ik van plan een DSR te kopen (ik heb enkele maanden met een andere camera gewerkt maar de kwaliteit was zodanig slecht dat het frustrerend werd: 1,7megapixel). Ik heb al heel veel hulp van dit forum gehad voor de selectie van de camera, en heb ook al veel bijgeleerd. Het klassieke scenario is dat men dan begint te twijfelen tussen twee types camera's. Bij mij is dit niet anders. Daarom graag wat hulp.

    Ik twijfel tussen de Canon EOS 350d en de Nikon D70s.
    Waar ik het meest mee bezig ben is de lens (aangezien dit de kwaliteit van de foto bepaalt). Het budget is wat beperkt, vandaar dat ik opteer voor een kit. Op het forum las ik dat de kitlens van de Canon minder van kwaliteit was dan de kitlens van de Nikon. Is dit werkelijk zo'n verschil? Als je de kitlenzen apart koopt is er in ieder geval een serieus prijsverschil (de Nikon is ongeveer 3 keer duurder), dus ik denk dat Nikon wel een mooie kit samengesteld heeft. Canon geeft wel veel meer extra bij zijn kit, maar ik wil eerst en vooral kwaliteit, geen kwantiteit (vandaar mijn vraag ook hier).

    Ik ben ook van plan een zoomlens te kopen. Op het forum las ik veel positieve reacties over de 70-300mm lens van Sigma, ook omdat deze macrofunctie heeft (waar ik ook een voorliefde voor heb). Wat zijn de ervaringen van deze lens op deze body's?

    En dan de slotvraag: sommigen zeggen dat Nikon beter is dan Canon... Zijn er personen die met beide cameramerken gewerkt hebben die hier ervaring mee hebben? En is het verschil in megapixel niet merkbaar (Canon 8.2, Nikon, 6; als dit een stomme vraag is, sorry, het is door mijn minder leuke ervaring met 1,7 pixels)