Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekmakende fout: Display gespiegeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gekmakende fout: Display gespiegeld

    Konica Minolta Dimage E50.

    Ineens is het display op zijn kop in spiegelbeeld!
    Zowel het beeld als de menu's.

    Alles in de setups geprobeerd: Resets, taal veranderen, zelfs Chinees geeft de fout, te zien aan de getallen.
    Toestel spanningsloos tijdje, Accu laten op-gebruiken en herladen, ...

    Al geprobeerd officieel hulp te krijgen: afschuifsysteem
    Konica: "Sony heeft overgenomen"
    Sony: "FRS doet onze support"
    FRS: "Vraag het eens bij Konica"
    Diverse emails gestuurd, lieve, boze, ...

    Iemand een suggestie? Het is zoooooo'n fijn toestelletje

  • #2
    Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

    Als je het pas gekocht hebt terugdoen als ze u niet kunnen helpen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Als je het pas gekocht hebt terugdoen als ze u niet kunnen helpen.
      Heb je al gereset naar fabrieksinstellingen????

      Comment


      • #4
        Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

        Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
        Heb je al gereset naar fabrieksinstellingen????
        Ja,dat schrijf ik.
        Tenminste de "Reset all" die in het menu staat.
        Mijn - niet zo stille - hoop is dat er ook een hardere reset is.

        Knopje in camera bijvoorbeeld?
        Of zoals bij sommige apparaten dat als je ze inschakelt met bepaalde toetsen ingedrukt, dat je dan in een onderhoudsmenu terechtkomt.
        Heb al van alles geprobeerd.
        Als iemand dat weet ... Desnoods van een ander merk camera, dan heb ik een houvast.

        Comment


        • #5
          Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

          Jou cameratype ken ik niet zo, is dat met zoeen schermpje dat je kan uitklappen en ronddraaien?
          Indien dat zo is, dan denk ik dat er inwendig een schakelaartje is die doorgeeft aan de software in welke stand het staat, en het beeld omdraaid indien nodig.

          Als het schakelaartje niet goed meer werkt, dan is in dat geval het scherm op zijn kop.

          Is em nog in garantie?

          Comment


          • #6
            Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

            Als het beeld in spiegelbeeld staat, dan is het volgens mij zeker geen software fout, maar een hardware probleem.
            Ik heb hetzelfde probleem gehad met een SmartPhone.
            Telkens ik op een bepaalde plaats drukte op het toestel, sprong het beeld terug van spiegelbeeld naar normaal.
            Ik vermoed dus dat het een kwestie van ergens een slecht contact was in mijn geval.
            Canon 7D + Canon G11

            Comment


            • #7
              Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

              Oorspronkelijk geplaatst door PatrickW Bekijk bericht
              Als het beeld in spiegelbeeld staat, dan is het volgens mij zeker geen software fout, maar een hardware probleem.
              Ik heb hetzelfde probleem gehad met een SmartPhone.
              Telkens ik op een bepaalde plaats drukte op het toestel, sprong het beeld terug van spiegelbeeld naar normaal.
              Ik vermoed dus dat het een kwestie van ergens een slecht contact was in mijn geval.
              Mmmm, Wist niet dat dat zo "simpel" kon gebeuren in de hardware.
              Goed te weten!
              Ik ga zeker eens meer schudden, knijpen, gooien, ..
              Dat wordt dan openmaken dus.
              Dank je.

              Comment


              • #8
                Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                Camera niet omdraaien bij gebruik hé, kan ook een aanleiding zijn tot .....


                was maar een grapje hé, kon het niet laten
                Jos
                Site

                Comment


                • #9
                  Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                  Ik kan je ook niet helpen, maar als je in het Engels zoekt vindt je wel meer van die toestellen met hetzelfde probleem, er stond helaas nergens een oplossing aangegeven voor zover ik kon zien.
                  Succes ermee, anders mss toch uitkijken naar een nieuw (/2de hands) compactje, zo duur zijn die niet meer tegenwoordig, goedkoper dan laten herstellen in ieder geval en ze zijn toch ook wel weer enorm geëvolueerd de laatste jaren!
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                    Oorspronkelijk geplaatst door Casey44 Bekijk bericht
                    Mmmm, Wist niet dat dat zo "simpel" kon gebeuren in de hardware.
                    Goed te weten!
                    Ik ga zeker eens meer schudden, knijpen, gooien, ..
                    Dat wordt dan openmaken dus.
                    Dank je.
                    Inmiddels gedemonteerd, alle verbindingen bekeken en bevoeld, stekkertjes los en weer vast.
                    Geen dipswitches of reset knopjes intern.
                    Geen verbetering!

                    Ergerlijker: Officiele servicekanalen weigeren ook maar enige moeite te doen.
                    Bijvoorbeeld intern even rond te vragen naar documentatie of zo.
                    Alleen kastje-naar-muur antwoorden.

                    Enige resultaat: Konica Minolta staat nu op de zwarte lijst in het bedrijf waar ik werk!
                    En Sony staat als 'verdacht' te boek

                    Dank aan alle reageerders.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                      Mmh, raar. 't Is niet mooi van K-M, Sony, of FRS...maar voor een compactcamera uit 2005, moet je je daar zo druk over maken ? Ik begrijp het wel enerzijds, maar anderzijds...'t is nu niet dat het een A900 ofzo is die kuren krijgt.

                      Als je voor dit soort dingen Konica-Minolta of Sony gaat afschrijven, dan ga je 't bij veel winkels en/of fabrikanten mogen doen, denk ik (ik las hier onlangs nog iets van de sluiter van een D300S...daar was de service ook niet wat het zou moeten zijn). Zelf heb ik alleen nog maar goede ervaringen gehad met mijn Sonymateriaal en de service van Sony - een lens sneller geleverd dan verwacht, herstelling binnen twee weken van m'n camera,...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Mmh, raar. 't Is niet mooi van K-M, Sony, of FRS...maar voor een compactcamera uit 2005, moet je je daar zo druk over maken ? Ik begrijp het wel enerzijds, maar anderzijds...'t is nu niet dat het een A900 ofzo is die kuren krijgt.

                        Als je voor dit soort dingen Konica-Minolta of Sony gaat afschrijven, dan ga je 't bij veel winkels en/of fabrikanten mogen doen, denk ik (ik las hier onlangs nog iets van de sluiter van een D300S...daar was de service ook niet wat het zou moeten zijn). Zelf heb ik alleen nog maar goede ervaringen gehad met mijn Sonymateriaal en de service van Sony - een lens sneller geleverd dan verwacht, herstelling binnen twee weken van m'n camera,...
                        Er is een verschil tussen "van het kastje naar de muur" gestuurd te worden of een
                        degelijk antwoord krijgen met "sorry, maar dit product wordt niet meer ondersteund ter herstelling vermits het al X jaar oud is".
                        Bij het laatste weet je echt waar je staat als klant, Ik begrijp de TS volkomen en het zou
                        voor mij ook een reden zijn om dit merk in de toekomst even te mijden.
                        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                          Het probleem is mijn inziens de marketing machine "Sony" zelf, service is gewoon totaal belabberd of zelfs onbestaande. Ze proberen je te doen geloven van kindsaf in "my first sony" en onderweg maken ze je nog wel meer wijs, maar eigenlijk zijn het ook maar producten die veelal in korea of zo gemaakt worden.

                          Vroeger was ik ook Sony-minded.Maar die tijden zijn gedaan!!

                          AL wat ik ooit al van Sony gekocht heb in de laatste pakweg 40 jaar, is er NIET 1 iets dat nog fatsoenlijk werkt!!
                          Hier komt dat kl....-merk niet meer in huis, ook Philips staat op die blacklist bij mij.

                          Zijn gewoon marketingmachines die rommel duur verkopen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                            Bij het laatste weet je echt waar je staat als klant, Ik begrijp de TS volkomen en het zou voor mij ook een reden zijn om dit merk in de toekomst even te mijden.
                            Daar heb je gelijk in natuurlijk, het is geen manier van werken...maar toch .

                            Ik lees hier het verhaal van Nikon waar men pertinent weigert om de sluiter van een professioneel toestel (D300) te herstellen, van een gebruiker die naast dit toestel ook nog een D700 heeft, om te zwijgen van het andere materiaal zoals lenzen enz waarschijnlijk.

                            Matthias (tijdje geleden dat ik 'm hier nog gezien heb op 't forum) had een Canon 1DIII, 5DII en heeft uiteindelijk een 7D genomen om beide toestellen te vervangen. Probleem met de AF op z'n 7D dat een hele tijd heeft aangesleept (misschien is het zelfs nog bezig ?)...Zo kan je blijven doorgaan en koop je op den duur niets meer, of 't Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic,...of wat dan ook is.

                            Ik hoop dat 't uiteindelijk opgelost geraakt, maar ik zou toch uitkijken naar iets nieuws...je hebt tegenwoordig compactcamera's die het heel goed doen en die niet duur zijn .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gekmakende fout: Display gespiegeld

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Daar heb je gelijk in natuurlijk, het is geen manier van werken...maar toch .
                              ...
                              Ik hoop dat 't uiteindelijk opgelost geraakt, maar ik zou toch uitkijken naar iets nieuws...je hebt tegenwoordig compactcamera's die het heel goed doen en die niet duur zijn .
                              Toch weer ± €100
                              Tja .... dat is een systeem dat ik niet wil meedoen.
                              Auto wil niet meer in zijn achteruit: koop maar een nieuwe?
                              Groets

                              Comment

                              Working...
                              X