Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart fout - Ixus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart fout - Ixus

    Hallo allemaal...

    Regelmatig krijg ik op de Canon Ixus 50 de volgende boodschap "Geheugenkaart fout". Als ik dan het toestel in de modus zet om de foto's te bekijken, krijg ik "Geen beeld" of "Onbekend beeld". Het is bijgevolg ook niet mogelijk om mijn foto's op pc over te zetten.

    Soms wacht ik dan even en trek ik nog een foto en is alles weer normaal...
    Als ik het kaartje in een ander toestel steek (vb. Qtek) dan kan ik de foto's wél zien...

    Ligt het aan mijn toestel op zich? Aan het kaartje (512 mb van TakeMS)? Of de combinatie kaartje-toestel?

    Iemand een idee voor ik mezelf in de kosten steek?

    Alvast bedankt!

    PS Eerst dacht ik dat de foutmelding maar voorkwam als ik een filmpje gemaakt had, maar dat blijkt ook niet helemaal te kloppen?!?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Geheugenkaart fout - Ixus

    Oorspronkelijk geplaatst door liep
    Hallo allemaal...

    Regelmatig krijg ik op de Canon Ixus 50 de volgende boodschap "Geheugenkaart fout". Als ik dan het toestel in de modus zet om de foto's te bekijken, krijg ik "Geen beeld" of "Onbekend beeld". Het is bijgevolg ook niet mogelijk om mijn foto's op pc over te zetten.

    Soms wacht ik dan even en trek ik nog een foto en is alles weer normaal...
    Als ik het kaartje in een ander toestel steek (vb. Qtek) dan kan ik de foto's wél zien...

    Ligt het aan mijn toestel op zich? Aan het kaartje (512 mb van TakeMS)? Of de combinatie kaartje-toestel?

    Iemand een idee voor ik mezelf in de kosten steek?

    Alvast bedankt!

    PS Eerst dacht ik dat de foutmelding maar voorkwam als ik een filmpje gemaakt had, maar dat blijkt ook niet helemaal te kloppen?!?

    Bedankt!
    De geheugenkaartjes in consumertoestellen werken vaak nog op FAT12 (file allocation table, de 'dirigent' die vertelt waar de files op het kaartje ergens staan).

    Moderne PCs werken met FAT32 of (ouder) FAT16. Vandaar het advies je kaartje uitsluitend in de camera te formatteren. Moderne en professionele canera's kunnen zonder meer FAT32 aan, en daar maakt het niet meer uit.

    Misschien je kaartje eens herformatteren in je Ixus? Alleen wissen is niet genoeg, want de structuur blijft dan bestaan.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart fout - Ixus

      Bedankt voor je reactie.

      Dat heb ik al gedaan... maar 't helpt (blijkbaar) niet

      Nog iemand een idee?

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart fout - Ixus

        Ach, dit is niet zo ongewoon, kaartje houd niet zo van de mem controler in de cam. Probeer eens een ander kaartje van een vriend of collega. Heb hetzelfde al gezien op een 20D en een 1ds mk2. Bij een cf kaart zit de controller in het kaartje en die kan aangepast worden door de fabrikant, maar als ik me niet vergis zit de controller van een sd kaart in de cam.
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart fout - Ixus

          Tja liep, wat moet ik daarop zeggen....

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart fout - Ixus

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            Tja liep, wat moet ik daarop zeggen....
            Ik wist dat je erop ging reageren, maar ik heb je reactie niet nodig. Zeker niet als je geen oplossing hebt

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart fout - Ixus

              Oorspronkelijk geplaatst door Drill
              Ach, dit is niet zo ongewoon, kaartje houd niet zo van de mem controler in de cam. Probeer eens een ander kaartje van een vriend of collega. Heb hetzelfde al gezien op een 20D en een 1ds mk2. Bij een cf kaart zit de controller in het kaartje en die kan aangepast worden door de fabrikant, maar als ik me niet vergis zit de controller van een sd kaart in de cam.
              Wie heeft er nog een Ixus? Welk merk geheugenkaarten gebruiken jullie dan?

              Bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                Merk maakt geen zier uit. Ligt dus aan de cam, lijkt me duidelijk na de replies. Raad: vriendelijk naar de winkelier stappen en vragen of het zeker gratis hersteld wordt (en laten ondertekenen die uitspraak). Anders gaat het naar Canon, en zit je met een duur prijsbestek...

                Of ermee leren leven en enkel op pc bekijken

                ps: zeker eerst nog proberen met andere sd-kaartjes

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                  Als het aan cam ligt, maakt het niet uit of ik het nog met andere kaartjes probeer of niet, toch

                  Soit, mocht er iemand nog een gelijkaardig probleem hebben / gehad hebben: hoe heb je dit opgelost?

                  Ondertussen ga ik maar op zoek gaan naar iemand met een SD kaartje (van een ander merk) dat ik mag/ kan lenen...


                  Bedankt allemaal alvast!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                    Oorspronkelijk geplaatst door liep
                    Als het aan cam ligt, maakt het niet uit of ik het nog met andere kaartjes probeer of niet, toch

                    Soit, mocht er iemand nog een gelijkaardig probleem hebben / gehad hebben: hoe heb je dit opgelost?

                    Ondertussen ga ik maar op zoek gaan naar iemand met een SD kaartje (van een ander merk) dat ik mag/ kan lenen...


                    Bedankt allemaal alvast!

                    Ik heb een digitale IXUS 750 en 2 SD kaartjes van 1 Giga en één van twee giga, allemaal van het merk Ridata en die werken perfect.

                    Op mijn ixus staat een functie de Low Level Format en die gebruik ik steeds om te formateren. Misschien een tip voor Bij U.

                    Anders kom je maar is langs, dan kan je is proberen met mijn kaartjes.

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                      Oorspronkelijk geplaatst door liep
                      Bedankt voor je reactie.

                      Dat heb ik al gedaan... maar 't helpt (blijkbaar) niet

                      Nog iemand een idee?
                      Ook een low level format (hard format)? Zie elders in dit forum. Je PC en camera geven alleen een gewone (high level) format. Bij een low level spreek je elke individuele geheugencel afzonderlijk aan en kan je dus veel dieper ingrijpen.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                        Ik heb een digitale IXUS 750 en 2 SD kaartjes van 1 Giga en één van twee giga, allemaal van het merk Ridata en die werken perfect.

                        Op mijn ixus staat een functie de Low Level Format en die gebruik ik steeds om te formateren. Misschien een tip voor Bij U.

                        Anders kom je maar is langs, dan kan je is proberen met mijn kaartjes.

                        MVG, Jeff
                        Kàn die Ixus LLF aan? Dat is nieuwe informatie voor mij. De meeste camera's zetten alleen de FAT tables op nul.
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                          Ook een low level format (hard format)? Zie elders in dit forum. Je PC en camera geven alleen een gewone (high level) format. Bij een low level spreek je elke individuele geheugencel afzonderlijk aan en kan je dus veel dieper ingrijpen.
                          Ga ik es proberen, ik kan dat inderdaad ergens aanvinken. Ik denk dat het aangevinkt stond en dat ik het uitgevinkt heb of omgekeerd. Straks es kijken...

                          Bedankt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                            Kàn die Ixus LLF aan? Dat is nieuwe informatie voor mij. De meeste camera's zetten alleen de FAT tables op nul.

                            Ja op de 750 zit deze functie, met de bedoeling de boel een beetje te versnellen voor het maken van behoorlijk lange video opnames.
                            Dat is wat er in de handleiding staat.

                            MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geheugenkaart fout - Ixus

                              Joew, liep,

                              had hetzelfde probleem op m'n Ixus 40, waar een 512Mb Sandisk UltraII in steekt. Eerst 'alles wissen' geselcteerd, en de 'Onbekend beeld' was weg. Daarna voor alle zekerheid nog eens geformatteerd op de camera zelf. Het was de eerste keer dat ik dit opmerkte, heb er echter geen echte hinder van ondervonden. Zeker op te volgen.

                              Succes,
                              Tinto

                              Comment

                              Working...
                              X