Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G11 of G12

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G11 of G12

    Net terug van weekendje weg (en er komen er nog) en merk echt dat voor sommige stuaties ik een lichtere camera nodig heb. Ik dacht eerst de 350D zonder grip met een 15-85 Is te gebruiken, maar dan kom ik nog op 1,kg rond mijn nek of in de tas. Daarom wil ik mij nu een Powershot uit de G-reeks aanschaffen, MAAR;

    Budget is heel belangrijk, ik heb momenteel andere financiële prioriteiten dan fotografie (huis ) en wil op korte termijn mijn 40D upgraden naar een 7D. De G12 is net uit, en sommige winkels hebben de G11 nog in aanbieding.

    Ik volg wel de prijzen van reflexen, maar minder vancompactcamera's. De G11 kan ik aankopen voor 400€, de G12 staat hier en daar tussen de 500 en 580€. wat denken jullie ervan? Zou de prijs van de G12 nog zakken, of gaat die blijven hangen rond de 500€? Iemand advies?

    greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

  • #2
    Re: G11 of G12

    Ik loop zelf rond met de 50D + 17-55 2.8, ook geen lichte combinatie, maar heb net 11 dagen Auvergne achter de rug en ik heb mij geen enkele keer overladen gevoeld met deze combinatie die toch ook iets weegt. Ik moet wel zeggen dat wij geen (lange) wandelingen doen. Als het toch zou beginnen wegen is het tijd voor een terrasje .
    Ik heb ook altijd mijn G10 bij (mijn vrouw draagt die ), maar ik ga nooit op pad met enkel de G10.
    Ik kan je wel verzekeren dat je kwalitatieve foto's neemt met de G10, dus zal het met de 11 of 12 niet anders zijn.
    Wat de prijs betreft : ik betaalde m'n G10 een jaar terug tegen de 500 euro en toen ik hem 3 maanden later wou verkopen bood men me nog 300 euro...., gevolg : ik heb hem behouden en nog geen ogenblik spijt van gehad. Misschien een 2de hands 10 of 11 trachten te kopen (maar niet die van mij ) ?
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: G11 of G12

      Kijk ook eens naar de powershot S95 heeft dezelfde sensor als de G12. En zal ook dezelfde kwaliteit afleveren als de G12 maar is dan toch een stuk compacter.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: G11 of G12

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik loop zelf rond met de 50D + 17-55 2.8, ook geen lichte combinatie, maar heb net 11 dagen Auvergne achter de rug en ik heb mij geen enkele keer overladen gevoeld met deze combinatie die toch ook iets weegt. Ik moet wel zeggen dat wij geen (lange) wandelingen doen. Als het toch zou beginnen wegen is het tijd voor een terrasje .
        Ik heb ook altijd mijn G10 bij (mijn vrouw draagt die ), maar ik ga nooit op pad met enkel de G10.
        Ik kan je wel verzekeren dat je kwalitatieve foto's neemt met de G10, dus zal het met de 11 of 12 niet anders zijn.
        Wat de prijs betreft : ik betaalde m'n G10 een jaar terug tegen de 500 euro en toen ik hem 3 maanden later wou verkopen bood men me nog 300 euro...., gevolg : ik heb hem behouden en nog geen ogenblik spijt van gehad. Misschien een 2de hands 10 of 11 trachten te kopen (maar niet die van mij ) ?
        Groetjes
        Ik sleur de 40D + grip + walk around(15-85 IS of 17-55 2.8 IS) ook bijna overal mee naartoe hoor en meestal stoort dat met inderdaad ook niet. Ik zoek zeker geen vervanger voor een reflex want die is er niet (spiegelloze reflex is voor mij bijvoobeeld geen alternatief).

        Ik zoek eigenlijk eerder een camera om bijvoorbeeld
        - s' avond mee naar het restaurant mee te nemen, en op weg naar het hotel toch geen kans op mooie foto's te missen.
        - een hele dagtocht waar ik misschien 30 foto's ga nemen
        - een camera om tijdens familiefeesten mee aan tafel te nemen, ipv een hele fototas ergens aan de kant te leggen...
        - tijdens een fietstocht mee te nemen, misschien neem ik geen foto, maar misschien valt er mij iets op waarvan ik spijt zou hebben geen camera mee te hebben.

        Ik zoek dus iets van ongeveer max 500g dat zonder veel hinder aan een riem rond mijn heup gedragen kan worden, en mij niet stoort voor het geval ik hem de hele rit/tijd niet nodig heb

        Ben ook eens aan het kijken naar een tweedehands G11, maar de G12 staat maar 100€ meer en als ik hem nieuw koop kan ik hem verzekeren...

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Kijk ook eens naar de powershot S95 heeft dezelfde sensor als de G12. En zal ook dezelfde kwaliteit afleveren als de G12 maar is dan toch een stuk compacter.

        mir
        Thx voor de tip, had ik ook al bekeken, want wordt inderdaad veel als alternatief aangeraden Maar wat mij aan de G reeks zo aanspreekt is dat de instellingen zo op een relex lijken. Belichtingscorrectie, iso, A/S/P/M direct selecteerbaar... EN vooral het bereik van 28-140 samen met de beeldkwaliteit vind ik echt super aan de G-serie.

        greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

        Comment


        • #5
          Re: G11 of G12

          Ik gebruik nu enkele maanden een G11 voor straatfotografie en ben daarover behoorlijk tevreden.
          Wees je wel bewust dat je met een compact toestel ook bepaalde beperkingen moet aanvaarden :
          - Autofocus kan wat betreft nauwkeurigheid en snelheid niet concurreren met een goede reflex
          - Snelheid van meerdere foto's na elkaar in RAW is redelijk bedroevend te noemen, vergeleken met de betere reflex
          - DOF mogelijkheden zijn beperkt
          - Kwaliteit bij hoge ISO beperkter

          Het grote voordeel is dan weer dat je het toestel makkelijk kan meenemen en dat je op straat veel minder opvalt wanneer je foto's neemt (grootte van toestel en geluid van sluiter).
          Het feit dat je het scherm kan kantelen, wat ik dacht eerder een gimmick te zijn, gebruik ik veel meer dan verwacht.

          Als ik persoonlijk nu moest kiezen tussen de G11 en G12, was de keuze voor mij op 5 seconden gemaakt : de G12.
          Alleen al de nieuwe AF tracking mode, waar de autofocus een object volgt indien het beweegt, is voor mij het verschil in prijs waard.

          Maar veel hangt af wat je wil fotograferen.
          Canon 7D + Canon G11

          Comment


          • #6
            Re: G11 of G12

            Oorspronkelijk geplaatst door PatrickW Bekijk bericht
            Maar veel hangt af wat je wil fotograferen.
            Dat zullen vooral landschappen zijn (onderweg) en familiefoto's. Nu nam ik altijd een Pentax optio W60 mee, maar die beeldkwaliteit is echt niet zo denderend en de bediening is echt die van een compact, vb. om de belichting aan te passen moet je in de menu duiken... 90% van de tijd zal mijn reflex nog steeds de foto's maken, ik kan het eigenlijk best samenvatten;
            "ik neem hem mee wanneer foto's bijzaak zijn, maar wanneer ik toch niet zonder fototoestel wil zitten"

            greetz,
            www.fotopie.be
            Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

            Comment


            • #7
              Re: G11 of G12

              ik heb enkele maanden geleden een G11 gekocht voor 350 tweedehands. Dat was toen een goeie prijs.
              Ben nu zelf niet zo wild van de mogelijkheden vd camera, maar wat wil je als je meestal met een 5D + L rond je nek loopt.
              De zoeker, bijvoorbeeld, is gewoon een plastiek tunneltje. Bij mijn vorige compact zat daar dus echt een mini-lcd schermpje in voor realtime of review van foto's.

              En ik moet de handleiding nog eens lezen voor ik ermee op vakantie vertrek, want ik kan er nog echt niet mee overweg wat diepere submenu's betreft
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • #8
                Re: G11 of G12

                Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                Dat zullen vooral landschappen zijn (onderweg) en familiefoto's. Nu nam ik altijd een Pentax optio W60 mee, maar die beeldkwaliteit is echt niet zo denderend en de bediening is echt die van een compact, vb. om de belichting aan te passen moet je in de menu duiken... 90% van de tijd zal mijn reflex nog steeds de foto's maken, ik kan het eigenlijk best samenvatten;
                "ik neem hem mee wanneer foto's bijzaak zijn, maar wanneer ik toch niet zonder fototoestel wil zitten"

                greetz,
                In dat geval lijk je met de G12 weinig te winnen t.o.v. de G11.
                Wil je ultra-mobiel werken, dan is de S95 een mogelijke oplossing.
                Canon 7D + Canon G11

                Comment


                • #9
                  Re: G11 of G12

                  Ik heb mij enkele weken geleden de G11(een set) erbij aangekocht, want de G12 had ,voor de meerprijs, geen toegevoegd belang voor mij.
                  Ben best tevreden over de fotokwaliteit, is natuurlijk minder dan de DII, dat kan ook niet anders als je enkel al de prijs vergelijkt.
                  Ben ook tevreden met het minimale gewicht die ik nu moet meezeulen voor die ' altijd beschikbare shootdoos'.
                  Wil je de post lezen waar ik raad vroeg, misschien zit er ook wel iets leerrijks in voor jou:
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                  Groeten.
                  Klein kodakske

                  Comment


                  • #10
                    Re: G11 of G12

                    Hier G12 voor 470 euro



                    @@dg

                    Comment


                    • #11
                      Re: G11 of G12

                      Bedankt voor de reacties allemaal! Het is een G12 geworden. Nu al even kunnen testen en voorlopig echt enorm tevreden van.

                      Mijn mening voor de mensen die later op deze post uitkomen; een Gxx is geen vervanging voor een reflex, maar wel een aardig alternatief op momenten dat je niet aan wil sleuren. De G12 is en blijft een compact, maar ziet zomaar een compact; echt het neusje van de zalm onder de compact camera's. Megazooms niet meegerekend, maar dat zit je weer met uitstekende lens die iets meer plaats vraagt (en die hebben volgens mij ook een kleinere sensor...). Ik heb ook een W60 van pentax en de G12 steekt er met kop en schouders mijlenverbovenuit! Wie dus net zoals ik een camera zoekt voor momenten dat foto's maar bijzaak zijn en op sommige momenten een zeer licht compact alternatief voor een reflex nodig heeft, zit goed met een G12!

                      greetz,
                      www.fotopie.be
                      Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                      Comment


                      • #12
                        Re: G11 of G12

                        Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                        Bedankt voor de reacties allemaal! Het is een G12 geworden. Nu al even kunnen testen en voorlopig echt enorm tevreden van.
                        Mijn mening voor de mensen die later op deze post uitkomen; een Gxx is geen vervanging voor een reflex, maar wel een aardig alternatief op momenten dat je niet aan wil sleuren. De G12 is en blijft een compact, maar ziet zomaar een compact; echt het neusje van de zalm onder de compact camera's.
                        Proficiat met uw aankoop.
                        G12 zal zeker een goed toestel zijn. Maar het neusje van de zalm van de kleinere compacts
                        (enfin die met een kleinere sensor dan) vind ik de Panasonic Lumix LX5.

                        Comment


                        • #13
                          Re: G11 of G12

                          Als binnenkort mogelijk G11/12 aanschaffer een vraagje aan jullie als ervaringsdeskundigen :-)

                          Ik merk dat de camera (voor mij, ben compact compact gewend en heb reuma) ondanks het lage gewicht toch zwaar aanvoelt. De Nikon P100 bijv is zwaarder maar voelt lichter door de goede grip (de rechterkant is niet plat, maar is net als bij spiegelreflex).

                          Weet iemand of er opzetstukken (om het een naam te geven) zijn waardoor je de grip kan veranderen zodat je hem beter kan vasthouden?

                          Comment


                          • #14
                            Re: G11 of G12

                            Oorspronkelijk geplaatst door catwoman Bekijk bericht
                            Als binnenkort mogelijk G11/12 aanschaffer een vraagje aan jullie als ervaringsdeskundigen :-)

                            Ik merk dat de camera (voor mij, ben compact compact gewend en heb reuma) ondanks het lage gewicht toch zwaar aanvoelt. De Nikon P100 bijv is zwaarder maar voelt lichter door de goede grip (de rechterkant is niet plat, maar is net als bij spiegelreflex).

                            Weet iemand of er opzetstukken (om het een naam te geven) zijn waardoor je de grip kan veranderen zodat je hem beter kan vasthouden?
                            Als je moeilijkheden hebt om een camera vast te houden, weet ik niet of ik de G11 zou aanraden. Eén van de nadelen van de G11 is dat je snel ongewild een van de knopjes indrukt naast het LCD scherm.
                            Na een week of twee ben ik het gewoon geworden het fototoestel zodanig vast te nemen dat dit niet meer gebeurt, maar als je met reuma zit ...

                            Het zou me verbazen mochten er grips bestaan voor dit soort toestellen, vermits dat tegen het concept van compact camera's ingaat.
                            Canon 7D + Canon G11

                            Comment


                            • #15
                              Re: G11 of G12

                              Oorspronkelijk geplaatst door catwoman Bekijk bericht
                              Als binnenkort mogelijk G11/12 aanschaffer een vraagje aan jullie als ervaringsdeskundigen :-)

                              Ik merk dat de camera (voor mij, ben compact compact gewend en heb reuma) ondanks het lage gewicht toch zwaar aanvoelt. De Nikon P100 bijv is zwaarder maar voelt lichter door de goede grip (de rechterkant is niet plat, maar is net als bij spiegelreflex).

                              Weet iemand of er opzetstukken (om het een naam te geven) zijn waardoor je de grip kan veranderen zodat je hem beter kan vasthouden?
                              Dan zou ik toch eens uitkijken naar de Lumix LX5. Dat toestel heeft een grip en is nog
                              lichter dan die G's van Canon. Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse en is ook zeer goed
                              van beeldkwaliteit. Het is maar een tip, hoor.

                              Comment

                              Working...
                              X