Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fullframe toestel kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fullframe toestel kiezen

    Vermits ik graag zou investeren in een fullframe toestel zou ik graag jullie mening weten.
    Momenteel heb ik een Sony a65, zeer goed toestel, maar aangezien ik graag als beroepsfotograaf
    wil starten is dit de volgende stap. Natuurlijk heb ik ook goede lenzen nodig dus wil ik wel zeker
    zijn van mijn keuze.

    Sony a99, Nikon D800 of Canon EOS Mark III zijn zowat die waartussen ik twijfel.

    Ik heb Sony wel graag maar heb twijfels of ik na een tijd tegen barrières zal aanlopen.
    bvb als ik studio fotografie doe? Ik weet wel dat de a99 een standaard hotshoe heeft dus
    verwacht ik wat meer dan op de a65.

    Heeft er iemand ervaring met de a99? Of kunnen jullie de pro/contra uitmaken?

  • #2
    Re: Fullframe toestel kiezen

    Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
    Vermits ik graag zou investeren in een fullframe toestel zou ik graag jullie mening weten.
    Momenteel heb ik een Sony a65, zeer goed toestel, maar aangezien ik graag als beroepsfotograaf
    wil starten is dit de volgende stap. Natuurlijk heb ik ook goede lenzen nodig dus wil ik wel zeker
    zijn van mijn keuze.

    Sony a99, Nikon D800 of Canon EOS Mark III zijn zowat die waartussen ik twijfel.

    Ik heb Sony wel graag maar heb twijfels of ik na een tijd tegen barrières zal aanlopen.
    bvb als ik studio fotografie doe? Ik weet wel dat de a99 een standaard hotshoe heeft dus
    verwacht ik wat meer dan op de a65.

    Heeft er iemand ervaring met de a99? Of kunnen jullie de pro/contra uitmaken?
    frank doorhoof (lid BD) is overgeschakeld van canon md5kiii naar a99
    als belangrijke reden herinner ik mij
    - uiteraard de kwaliteit vd lenzen
    - gemakkelijker focussen bij modelfotografie
    - dynamisch bereik

    Yesterday night it was time for me to introduce the new Sony Alpha99 to the public at the auditorium in Dubai at the Gulf Photo plus photo weekend. These are the kind of shows that really make me nervous. It’s not a standard seminar, it’s the introduction of (in my opinion) one of the most […]

    schrijft ook welke wireless trigger systeem hij gebruikt, iin de comments kun je ook andere triggers vinden
    You probably already know I’m now shooting with the Sony Alpha 99. When adding a new system to your workflow (or a new tool to your toolbox, whatever you want to call it) there are always things that don’t work, or don’t work as you would want to, and this time it’s no different. It […]


    gebruikt momenteel ook de oudere minolta lenzen welke nog altijd schitterend zijn voor portret

    welke problemen heb je met de a65 in de studio ? zou verwachten dat je in de studio daar betere beelden zou kunnen mee maken dan bvb 5dmkiii

    Comment


    • #3
      Re: Fullframe toestel kiezen

      Ik kan vooral de Nikon D800 aanraden.

      Super kwaliteit en door zijn 36 MP ENORM veel detail, wat natuurlijk extra zichtbaar is als je heel groot formaat gaat afdrukken.
      Groot kleur- en dynamisch bereik, maar de andere 2 zitten dicht in de buurt.
      De beste in hoge ISO (in RAW), als je dat van doen hebt.
      Goed gespreide focuspunten, maar dat is bij Canon ook natuurlijk.

      Maar je hebt nu Sony, dus heb je al lenzen waarschijnlijk.
      Als je graag met die EVF en vaste spiegel wil zitten, blijf je toch gewoon bij Sony ?

      Denk niet dat Sony barrières heeft.
      Behalve kleinere vertegenwoordiging in 2de hands.
      Last edited by TimberWolf; 13 maart 2013, 17:54.
      Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

      Comment


      • #4
        Re: Fullframe toestel kiezen

        Misschien heb je hier iets aan: *klik*
        Het begin van het filmpje gaat over studio fotografie (D800 vs 5D Mark III).
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: Fullframe toestel kiezen

          ik ken het antwoord van Sony en Canon op het CLS systeem van Nikon niet. Als je studiowerk belangrijk vindt zou ik dat grondig vergelijken.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Fullframe toestel kiezen

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            ik ken het antwoord van Sony en Canon op het CLS systeem van Nikon niet. Als je studiowerk belangrijk vindt zou ik dat grondig vergelijken.
            Normaal gesproken heb je niks aan CLS in een studio.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Fullframe toestel kiezen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Normaal gesproken heb je niks aan CLS in een studio.
              Ik werk 100% CLS in mijn studio...
              Zou niets minder willen.

              Persoonlijk zou ik een voorkeur geven aan de D800 als je nog geen fullframe lenzen van Sony hebt.
              Want de hoge ISO-kwaliteit van de a99 is niet zo goed als die van de D800, ook het detail (scherpte) op hoge iso is een wereld van verschil. Dit wil ook zeggen dat je veel verder kan gaan in de ruisreductie bij de D800 om een even scherp beeld te bekomen als dat van de a99/5D.

              Comment


              • #8
                Re: Fullframe toestel kiezen

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                frank doorhoof (lid BD) is overgeschakeld van canon md5kiii naar a99
                als belangrijke reden herinner ik mij
                - uiteraard de kwaliteit vd lenzen
                - gemakkelijker focussen bij modelfotografie
                - dynamisch bereik

                Yesterday night it was time for me to introduce the new Sony Alpha99 to the public at the auditorium in Dubai at the Gulf Photo plus photo weekend. These are the kind of shows that really make me nervous. It’s not a standard seminar, it’s the introduction of (in my opinion) one of the most […]

                schrijft ook welke wireless trigger systeem hij gebruikt, iin de comments kun je ook andere triggers vinden
                You probably already know I’m now shooting with the Sony Alpha 99. When adding a new system to your workflow (or a new tool to your toolbox, whatever you want to call it) there are always things that don’t work, or don’t work as you would want to, and this time it’s no different. It […]


                gebruikt momenteel ook de oudere minolta lenzen welke nog altijd schitterend zijn voor portret

                welke problemen heb je met de a65 in de studio ? zou verwachten dat je in de studio daar betere beelden zou kunnen mee maken dan bvb 5dmkiii
                Ik heb nog niet echt ervaring met studio werk maar hoop hier ooit mee bezig te zijn. Nu is het meer op
                locatie. Denk je dat de lens keuze voldoende is bij Sony?

                Er zijn ook veel fotografen dat zweren bij de
                2 andere merken. Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
                voor mij een probleem is maar ik vraag me gwn af wrm ze dit nooit kiezen.

                Comment


                • #9
                  Re: Fullframe toestel kiezen

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  frank doorhoof (lid BD) is overgeschakeld van canon md5kiii naar a99
                  als je 't artikel echt leest, lees je dat hij niet overgeschakeld is, doch de A99 erbij genomen heeft als extra tool voor straat travel & fotografie

                  In the end it all boils down to the big adding and subtracting of features and things you like and don’t like.
                  With the 5DMKIII there is actually nothing I don’t like.
                  With the Sony Alpha99 there are some things I think can be improved but they are minor (except probably the small flash system), however the advantages I just summed up makes me very confident that for me to add the Alpha99 for my travel/street photography is a very good move, and now that tethering is solved I feel very confident to also be using the camera on stage and in workshops.
                  mijn persoonlijke indruk is dat Frank heel erg commercieel gedreven is (lees: hij kreeg een Sony A99 en wordt betaald om hem te gebruiken)
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fullframe toestel kiezen

                    Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
                    Ik heb nog niet echt ervaring met studio werk maar hoop hier ooit mee bezig te zijn. Nu is het meer op
                    locatie. Denk je dat de lens keuze voldoende is bij Sony?

                    Er zijn ook veel fotografen dat zweren bij de
                    2 andere merken. Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
                    voor mij een probleem is maar ik vraag me gwn af wrm ze dit nooit kiezen.
                    Op locatie ben je enorm veel met CLS van Nikon, Canon probeert nu ook zoiets, maar heb niet het gevoel dat het even goed is als dat van Nikon.
                    Welke lenzen heb je nu eigenlijk? En welke lenzen zou je willen aanschaffen (is toch zo goed als gelijk bij deze merken).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fullframe toestel kiezen

                      Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
                      Ik heb nog niet echt ervaring met studio werk maar hoop hier ooit mee bezig te zijn. Nu is het meer op
                      locatie. Denk je dat de lens keuze voldoende is bij Sony?

                      Er zijn ook veel fotografen dat zweren bij de
                      2 andere merken. Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
                      voor mij een probleem is maar ik vraag me gwn af wrm ze dit nooit kiezen.
                      het is gewoon een merk dat minder 'gekend' is op de reflex-markt, doch zeker goede toestellen

                      en er zijn pro's die wel met sony werken hoor, vraag maar aan geertvandenbroeck

                      die heb ik weten een a300 kopen, dan achteraf een a700 welke hij nog altijd gebruikt en hij overweegt nu toch wel de a99 dacht ik
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fullframe toestel kiezen

                        zou eerder lenzen vergelijken. een body vervang je ongeveer elke 2 jaar. de drie genoemde bodies liggen waarschnlijk in elkaars buurt. heb zelf nikon en kan zeggen dat de d800 de scherpste beelden levert van alle cameras waarmee ik al gewerkt heb (ook de 5d, maar niet lang genoeg om hem mij eigen te maken) .... let wel, ik gebruik de toplenzen van nikon.
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fullframe toestel kiezen

                          Als prof in spé zou ik kiezen voor één van de twee "gevestigde" waarden, Canon of Nikon.
                          Een groter aanbod aangaande objectieven en een uitgebreide tweedehandsmarkt. Niet enkel interessant om iets aan te kopen maar ook om je materiaal te slijten indien nodig !

                          Belangrijk is de ergonomie van, zowel objectieven als camera. Het is aan te raden om een beurs te bezoeken ( niet naar Mediamarkt of Konijnenberg ...) en eens naar de stand van Canon en Nikon te gaan waar je diverse opstellingen/combinaties ziet en kan testen ( en niet onbelangrijk ...voelen !!!)

                          Het type fotografie dat je wilt beoefenen bepaalt ook voor een deel je keuze ! Beide merken hebben niet eenzelfde soort objectieven en dan nog, scheelt de prijs soms behoorlijk.

                          (op) Lange termijn denken is de boodschap !!! Je koopt geen camera en een objectief .... je koopt een systeem !!!!!!!!!
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fullframe toestel kiezen

                            Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
                            Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
                            voor mij een probleem is maar ik vraag me gwn af wrm ze dit nooit kiezen.
                            De meesten hebben een 'besmet' verleden en daardoor een kapitaal aan spul voor een merk, ook even iets lenen wordt een stuk moeilijker.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fullframe toestel kiezen

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              als je 't artikel echt leest, lees je dat hij niet overgeschakeld is, doch de A99 erbij genomen heeft als extra tool voor straat travel & fotografie



                              mijn persoonlijke indruk is dat Frank heel erg commercieel gedreven is (lees: hij kreeg een Sony A99 en wordt betaald om hem te gebruiken)
                              het is aangewezen alles te lezen voor je verkeerde insinuaties maakt.

                              in zijn latere artikels schrijft hij dat hij overgeschakeld is naar sony, mogelijk dat hij de 5dmkiii nog heeft dat weet ik niet, maar al zijn foto's die ik van de laatste maanden gezien heb zijn gemaakt met a99 inclusief studio.

                              Hij schrijft ook in een van zijn artikels dat hij het toestel van sony een aantal weken heeft mogen gebruiken en dat hij het daarna met tegenzin moest teruggeven. (er zijn verschillende fotografen die dit toestel tijdens lancering een paar weken hebben mogen testen, groot deel daarvan is overgeschakeld) Schrijft ook dat overschakelen hem veel geld ging kosten door investering in lenzen en dat dit voor hem een struikelblok was.
                              Schrijft ook dat het toestel beter geschikt is voor studio door betere focus mogelijkheden.
                              Denk niet da hij geld krijgt van Sony maar als je dat precies wil weten vraag het hem ipv van valse geruchten de wereld in te sturen.

                              Comment

                              Working...
                              X