Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 53

Question Fullframe toestel kiezen

Vermits ik graag zou investeren in een fullframe toestel zou ik graag jullie mening weten.
    Momenteel heb ik een Sony a65, zeer goed toestel, maar aangezien ik graag als beroepsfotograaf
    wil starten is dit de volgende stap. Natuurlijk heb ik ook goede lenzen nodig dus wil ik wel zeker
    zijn van mijn keuze.

Sony a99, Nikon D800 of Canon EOS Mark III zijn zowat die waartussen ik twijfel.

Ik heb Sony wel graag maar heb twijfels of ik na een tijd tegen barrières zal aanlopen.
    bvb als ik studio fotografie doe? Ik weet wel dat de a99 een standaard hotshoe heeft dus
    verwacht ik wat meer dan op de a65.

Heeft er iemand ervaring met de a99? Of kunnen jullie de pro/contra uitmaken?

Standaard Re: Fullframe toestel kiezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
    Vermits ik graag zou investeren in een fullframe toestel zou ik graag jullie mening weten.
    Momenteel heb ik een Sony a65, zeer goed toestel, maar aangezien ik graag als beroepsfotograaf
    wil starten is dit de volgende stap. Natuurlijk heb ik ook goede lenzen nodig dus wil ik wel zeker
    zijn van mijn keuze.

Sony a99, Nikon D800 of Canon EOS Mark III zijn zowat die waartussen ik twijfel.

Ik heb Sony wel graag maar heb twijfels of ik na een tijd tegen barrières zal aanlopen.
    bvb als ik studio fotografie doe? Ik weet wel dat de a99 een standaard hotshoe heeft dus
    verwacht ik wat meer dan op de a65.

Heeft er iemand ervaring met de a99? Of kunnen jullie de pro/contra uitmaken?
    frank doorhoof (lid BD) is overgeschakeld van canon md5kiii naar a99
    als belangrijke reden herinner ik mij
    - uiteraard de kwaliteit vd lenzen
    - gemakkelijker focussen bij modelfotografie
    - dynamisch bereik

http://www.frankdoorhof.com/site/201...tion-and-more/
    schrijft ook welke wireless trigger systeem hij gebruikt, iin de comments kun je ook andere triggers vinden
    http://www.frankdoorhof.com/site/201...robe-solution/

gebruikt momenteel ook de oudere minolta lenzen welke nog altijd schitterend zijn voor portret

welke problemen heb je met de a65 in de studio ? zou verwachten dat je in de studio daar betere beelden zou kunnen mee maken dan bvb 5dmkiii

Ik kan vooral de Nikon D800 aanraden.

Super kwaliteit en door zijn 36 MP ENORM veel detail, wat natuurlijk extra zichtbaar is als je heel groot formaat gaat afdrukken.
    Groot kleur- en dynamisch bereik, maar de andere 2 zitten dicht in de buurt.
    De beste in hoge ISO (in RAW), als je dat van doen hebt.
    Goed gespreide focuspunten, maar dat is bij Canon ook natuurlijk.

Maar je hebt nu Sony, dus heb je al lenzen waarschijnlijk.
    Als je graag met die EVF en vaste spiegel wil zitten, blijf je toch gewoon bij Sony ?

Denk niet dat Sony barrières heeft.
    Behalve kleinere vertegenwoordiging in 2de hands.
    Laatst gewijzigd door TimberWolf; 13 maart 2013 om 18:54
    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Misschien heb je hier iets aan: *klik*
    Het begin van het filmpje gaat over studio fotografie (D800 vs 5D Mark III).
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

ik ken het antwoord van Sony en Canon op het CLS systeem van Nikon niet. Als je studiowerk belangrijk vindt zou ik dat grondig vergelijken.
    The Knight That Says Ni...kon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    ik ken het antwoord van Sony en Canon op het CLS systeem van Nikon niet. Als je studiowerk belangrijk vindt zou ik dat grondig vergelijken.
    Normaal gesproken heb je niks aan CLS in een studio.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Normaal gesproken heb je niks aan CLS in een studio.
    Ik werk 100% CLS in mijn studio...
    Zou niets minder willen.

Persoonlijk zou ik een voorkeur geven aan de D800 als je nog geen fullframe lenzen van Sony hebt.
    Want de hoge ISO-kwaliteit van de a99 is niet zo goed als die van de D800, ook het detail (scherpte) op hoge iso is een wereld van verschil. Dit wil ook zeggen dat je veel verder kan gaan in de ruisreductie bij de D800 om een even scherp beeld te bekomen als dat van de a99/5D.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    als belangrijke reden herinner ik mij
    - uiteraard de kwaliteit vd lenzen
    - gemakkelijker focussen bij modelfotografie
    - dynamisch bereik

http://www.frankdoorhof.com/site/201...tion-and-more/
    schrijft ook welke wireless trigger systeem hij gebruikt, iin de comments kun je ook andere triggers vinden
    http://www.frankdoorhof.com/site/201...robe-solution/

gebruikt momenteel ook de oudere minolta lenzen welke nog altijd schitterend zijn voor portret

welke problemen heb je met de a65 in de studio ? zou verwachten dat je in de studio daar betere beelden zou kunnen mee maken dan bvb 5dmkiii
    Ik heb nog niet echt ervaring met studio werk maar hoop hier ooit mee bezig te zijn. Nu is het meer op
    locatie. Denk je dat de lens keuze voldoende is bij Sony?

Er zijn ook veel fotografen dat zweren bij de
    2 andere merken. Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
    voor mij een probleem is maar ik vraag me gwn af wrm ze dit nooit kiezen.

als je 't artikel echt leest, lees je dat hij niet overgeschakeld is, doch de A99 erbij genomen heeft als extra tool voor straat travel & fotografie

In the end it all boils down to the big adding and subtracting of features and things you like and don’t like.
    With the 5DMKIII there is actually nothing I don’t like.
    With the Sony Alpha99 there are some things I think can be improved but they are minor (except probably the small flash system), however the advantages I just summed up makes me very confident that for me to add the Alpha99 for my travel/street photography is a very good move, and now that tethering is solved I feel very confident to also be using the camera on stage and in workshops.
    mijn persoonlijke indruk is dat Frank heel erg commercieel gedreven is (lees: hij kreeg een Sony A99 en wordt betaald om hem te gebruiken)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Ik heb nog niet echt ervaring met studio werk maar hoop hier ooit mee bezig te zijn. Nu is het meer op

2 andere merken. Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
    Op locatie ben je enorm veel met CLS van Nikon, Canon probeert nu ook zoiets, maar heb niet het gevoel dat het even goed is als dat van Nikon.
    Welke lenzen heb je nu eigenlijk? En welke lenzen zou je willen aanschaffen (is toch zo goed als gelijk bij deze merken).

het is gewoon een merk dat minder 'gekend' is op de reflex-markt, doch zeker goede toestellen

en er zijn pro's die wel met sony werken hoor, vraag maar aan geertvandenbroeck

die heb ik weten een a300 kopen, dan achteraf een a700 welke hij nog altijd gebruikt en hij overweegt nu toch wel de a99 dacht ik

zou eerder lenzen vergelijken. een body vervang je ongeveer elke 2 jaar. de drie genoemde bodies liggen waarschnlijk in elkaars buurt. heb zelf nikon en kan zeggen dat de d800 de scherpste beelden levert van alle cameras waarmee ik al gewerkt heb (ook de 5d, maar niet lang genoeg om hem mij eigen te maken) .... let wel, ik gebruik de toplenzen van nikon.
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Als prof in spé zou ik kiezen voor één van de twee "gevestigde" waarden, Canon of Nikon.
    Een groter aanbod aangaande objectieven en een uitgebreide tweedehandsmarkt. Niet enkel interessant om iets aan te kopen maar ook om je materiaal te slijten indien nodig !

Belangrijk is de ergonomie van, zowel objectieven als camera. Het is aan te raden om een beurs te bezoeken ( niet naar Mediamarkt of Konijnenberg ...) en eens naar de stand van Canon en Nikon te gaan waar je diverse opstellingen/combinaties ziet en kan testen ( en niet onbelangrijk ...voelen !!!)

Het type fotografie dat je wilt beoefenen bepaalt ook voor een deel je keuze ! Beide merken hebben niet eenzelfde soort objectieven en dan nog, scheelt de prijs soms behoorlijk.

(op) Lange termijn denken is de boodschap !!! Je koopt geen camera en een objectief .... je koopt een systeem !!!!!!!!!
    Groetjes

Lukathi

Bij de professionele fotografen zie je zelden Sony. Niet dat dit
    De meesten hebben een 'besmet' verleden en daardoor een kapitaal aan spul voor een merk, ook even iets lenen wordt een stuk moeilijker.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    als je 't artikel echt leest, lees je dat hij niet overgeschakeld is, doch de A99 erbij genomen heeft als extra tool voor straat travel & fotografie

mijn persoonlijke indruk is dat Frank heel erg commercieel gedreven is (lees: hij kreeg een Sony A99 en wordt betaald om hem te gebruiken)
    het is aangewezen alles te lezen voor je verkeerde insinuaties maakt.

in zijn latere artikels schrijft hij dat hij overgeschakeld is naar sony, mogelijk dat hij de 5dmkiii nog heeft dat weet ik niet, maar al zijn foto's die ik van de laatste maanden gezien heb zijn gemaakt met a99 inclusief studio.

Hij schrijft ook in een van zijn artikels dat hij het toestel van sony een aantal weken heeft mogen gebruiken en dat hij het daarna met tegenzin moest teruggeven. (er zijn verschillende fotografen die dit toestel tijdens lancering een paar weken hebben mogen testen, groot deel daarvan is overgeschakeld) Schrijft ook dat overschakelen hem veel geld ging kosten door investering in lenzen en dat dit voor hem een struikelblok was.
    Schrijft ook dat het toestel beter geschikt is voor studio door betere focus mogelijkheden.
    Denk niet da hij geld krijgt van Sony maar als je dat precies wil weten vraag het hem ipv van valse geruchten de wereld in te sturen.

Veel fotografen zijn gebonden aan hun merk door de lenzen en dat is sterkte van canikon, niet zozeer de kwaliteit alhoewel dat die goed is, kost gewoon heel veel geld om over te schakelen, maar wees gelukkig dat je daar niet bijhoort.
    Maar daar zijn ook verschillende top fotografen die sony gebruiken hoor bvb Nigel Baker etc..
    Sony heeft geen specifieke ff toestellen voor sportfotografie zoals nikon d4 en canon 1dxx reeks, maar dat zal in de toekomst allemaal geïntegreerd worden in 1 toestel.

Enkel voor de lenzen is het meer dan moeite om Sony te gebruiken, ze zijn niet goedkoop maar wel heel apart, is ook een van de redenen dat bvb Hasselblad , het top kwaliteits-merk bij uitstek, de a-mount (sony DSLR-lensvatting) gaat gebruiken voor hun kleinbeeld toestellen (35mm FF). Volgens hasselblad heeft hoogstaande technologische kwaliteit en de lenzen de doorslag gegeven om voor Sony te kiezen.

Zekers voor portret zijn de sony, sony-zeiss, zeiss en minolta lenzen uitblinkers.
    Frank Doorhof is nu bezig met tussendoor oudere minolta lenzen te testen op de a-99
    bvb http://www.frankdoorhof.com/site/201...5-mini-review/
    of http://www.frankdoorhof.com/site/201...0-mini-review/

Ik zie niet in waarom je zou overschakelen naar de a99, uiteraard is dit toestel beter dan je a65 maar als beginnend studio fotograaf is daar volgens mij totaal geen reden toe.
    Ik zou je aanraden van eerder een mooi portret lensje te kopen, bvb de sony-zeiss 85mm f1,4,dit gaat volgens mij meer verschil geven, dan eender welk FF toestel in combi met een doorsnee lens.
    Ik heb wel wat studio ervaring en de mogelijkheden van EVF in studio is gewoon een openbaring, maar je moet het wel leren gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Als prof in spé zou ik kiezen voor één van de twee "gevestigde" waarden, Canon of Nikon.
    Een groter aanbod aangaande objectieven en een uitgebreide tweedehandsmarkt. Niet enkel interessant om iets aan te kopen maar ook om je materiaal te slijten indien nodig !

Belangrijk is de ergonomie van, zowel objectieven als camera. Het is aan te raden om een beurs te bezoeken ( niet naar Mediamarkt of Konijnenberg ...) en eens naar de stand van Canon en Nikon te gaan waar je diverse opstellingen/combinaties ziet en kan testen ( en niet onbelangrijk ...voelen !!!)

Het type fotografie dat je wilt beoefenen bepaalt ook voor een deel je keuze ! Beide merken hebben niet eenzelfde soort objectieven en dan nog, scheelt de prijs soms behoorlijk.

(op) Lange termijn denken is de boodschap !!! Je koopt geen camera en een objectief .... je koopt een systeem !!!!!!!!!
    Daarom ook dat ik jullie mening graag wil weten. Maar de kwaliteit van de lenzen zijn toch niet slecht bij Sony? Ze hebben toch wel
    goede lenzen van Carl Zeiss?

Wat me wat dwars zit is als ik bvb nog een stap verder wil in de toekomst, dan kan je bij Canon bvb de 1DX kopen, maar bij Sony
    zit je aan de limiet bij de a99.

Toch al enorm bedankt voor jullie meningen!

Veel fotografen zijn gebonden aan hun merk door de lenzen en dat is sterkte van canikon, niet zozeer de kwaliteit alhoewel dat die goed is, kost gewoon heel veel geld om over te schakelen, maar wees gelukkig dat je daar niet bijhoort.
    Maar daar zijn ook verschillende top fotografen die sony gebruiken hoor bvb Nigel Baker etc..
    Sony heeft geen specifieke ff toestellen voor sportfotografie zoals nikon d4 en canon 1dxx reeks, maar dat zal in de toekomst allemaal geïntegreerd worden in 1 toestel.

Enkel voor de lenzen is het meer dan moeite om Sony te gebruiken, ze zijn niet goedkoop maar wel heel apart, is ook een van de redenen dat bvb Hasselblad , het top kwaliteits-merk bij uitstek, de a-mount (sony DSLR-lensvatting) gaat gebruiken voor hun kleinbeeld toestellen (35mm FF). Volgens hasselblad heeft hoogstaande technologische kwaliteit en de lenzen de doorslag gegeven om voor Sony te kiezen.

Zekers voor portret zijn de sony, sony-zeiss, zeiss en minolta lenzen uitblinkers.
    Frank Doorhof is nu bezig met tussendoor oudere minolta lenzen te testen op de a-99
    bvb http://www.frankdoorhof.com/site/201...5-mini-review/
    of http://www.frankdoorhof.com/site/201...0-mini-review/

Ik zie niet in waarom je zou overschakelen naar de a99, uiteraard is dit toestel beter dan je a65 maar als beginnend studio fotograaf is daar volgens mij totaal geen reden toe.
    Ik zou je aanraden van eerder een mooi portret lensje te kopen, bvb de sony-zeiss 85mm f1,4,dit gaat volgens mij meer verschil geven, dan eender welk FF toestel in combi met een doorsnee lens.
    Ik heb wel wat studio ervaring en de mogelijkheden van EVF in studio is gewoon een openbaring, maar je moet het wel leren gebruiken.
    Bedankt voor je toelichting. Ik was van plan om eerst een paar goede lenzen te kopen maar voor ik dit zou doen moest ik zeker zijn
    van welk systeem ik het beste in zou investeren. Leuk om te zien dat er toch nog mensen hiermee fotograferen.

Ik kan u aanraden om als aankomend prof. deze beurs te bezoeken: http://www.professionalimaging.nl/ Ik zal er op 16 april ook weer zijn.

Daarom ook dat ik jullie mening graag wil weten. Maar de kwaliteit van de lenzen zijn toch niet slecht bij Sony? Ze hebben toch wel
    goede lenzen van Carl Zeiss?

Wat me wat dwars zit is als ik bvb nog een stap verder wil in de toekomst, dan kan je bij Canon bvb de 1DX kopen, maar bij Sony
    zit je aan de limiet bij de a99.

Toch al enorm bedankt voor jullie meningen!

Tenzij je een glazen bol hebt zou ik me daar niet druk om maken. Sony zal in de toekomst ook nog meer toestellen uitbrengen, net zoals Canon en Nikon.

Hi,
    Even voor de goede orde. Ik word NIET betaald door Sony, ik heb wel een basis set van hun in bruikleen voor langere tijd maar de verdere accessoires zoals extra lenzen zal ik toch echt zelf moeten aanschaffen.

Ik ben LETTERLIJK overgestapt van Canon naar Sony voor de kwaliteit en de EVF, vooral dat laatste is erg moeilijk in het begin en je zou het liefst willen dat het er niet in zit, tot het spreekwoordelijke muntje valt en je er mee om leert gaan, dan wil je niet meer anders. Sterker als ik nu met midden formaat schiet (wat ik ook nog steeds doe) mis ik het zelfs

Buiten kwaliteit waren er ook wat andere dingen die meespeelde.
    AF is simpelweg geavanceerder bij de Sony, motion tracking en gezichtsherkenning werkt in de viewfinder en ERG goed.
    Daarnaast reizen wij veel en de lenzen van Sony zijn door de ingebouwde IS in de body een stuk lichter en dus scheelt dat enorm bij het kiezen wat je meeneemt.

Dan hebben we de kwaliteit van het glas.
    Ik ben bij Canon jaren op zoek geweest naar de perfecte "walk arround" lens heb alles geprobeerd en altijd was het het net niet, bij de Sony koop je de Minolta 35-200 en je hebt een lens die niet alleen redelijk snel focussed maar ook simpelweg wijdopen ragscherp is en een fantastische kleuring en diepte geeft wat voor straat fotografie ideaal is in mijn optiek.

De switch hoeft niet duur te zijn trouwens, maar zal je altijd geld kosten.
    Ik ben nu (zoals je op mijn blog kan lezen) simpelweg oude lenzen aan het kopen, mijn hoofdlenzen heb ik van topkwaliteit (Zeiss 24-70 f2.8 en SonyG 70-200 f2.8) maar de rest ben ik er aan het bijkopen en is voornamelijk Minolta glas en een paar Pentax lenzen op M42 vatting, en dan heb je direct het andere voordeel.

Door de EVF die zichzelf aanpast aan de belichting kan ik met een M42 lens niet alleen via focuspeaking en focus bevestiging de focus zeer snel instellen maar ik kan de lens ook simpelweg manueel volledig sluiten en toch een heldere display houden (vooral bij lensbaby lenzen is dit een geschenk van ongekende waarde).

Sony was bij mij ook niet geliefd, sterker toen ze me vroegen om de persintroductie in Dubai te doen was mijn eerste reactie "niet verstandig van ze, aangezien ik de camera niet positief zal reviewen laat staan presenteren" maar Sony had blijkbaar een rotsvast vertrouwen in de camera aangezien ze me toch wilde gebruiken voor de introductie.... mijn plan was heel simpel... wees eerlijk en doe de introductie als het echt een goede camera is, en anders niet, en geef hem dan terug en ga gewoon weer lekker door met de Canon.... en tja.... dat pakte anders uit.

Mensen die met de A99 gespeeld hebben zullen zeer snel overtuigd zijn van de BEELDKWALITEIT (hij test niet voor niets als nagenoeg beste bij DxO), er zitten altijd wat dingen die anders zijn of minder dan Canon/Nikon maar dat is altijd het geval, en gezien de inzet die Sony laat zien weet ik zeker dat de opvolger nog een stuk beter zal worden.

Sorry voor het lange antwoord maar vind het rot als het zou lijken alsof ik "te koop" ben want dat is 100% pertinent niet waar, ik gebruik alleen waar ik 100% achter sta.

FrankD, heb je deze al vergeleken met de D600 van Nikon? Ze hebben dezelfde sensor MAAR zelfs wanneer de ruisreductie bij beide volledig afstaat heeft de D600 bijna een stop voordeel in hoge iso (en scherpte is ook een stuk beter). De kleuren vond ik ook beter op de D600 en de focus was ook accurater in af-C (de a99 is iets sneller in af-s, maar lockt wel niet goed; D600 lockt onmiddellijk gewoon!).
    Dan moet je deze eens vergelijken met een D800... Snellere af, betere af-c, nog betere beeldkwaliteit,...
    PS: net even dxo gecheckt en de a99 scoort inderdaad niet goed op hoge-iso:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cam.../(brand2)/Sony
    Laatst gewijzigd door playerofwar; 14 maart 2013 om 19:40 Reden: PS

Zoals al aangegeven speelt er voor mij veel meer.
    Hoge ISO vind ik meer dan acceptabel op de Sony, sterker we hebben onlangs een hele serie op 10.000ISO moeten schieten en dat zag er gewoon op A2 prints perfect uit.

De EVF is iets waar ik enorme voordelen mee zie en volgens mij heeft Nikon dat niet.
    Zelfde geldt een beetje voor glas, ik zie geen AF Zeiss glas voor de Nikon ?

Qua AF weet ik niet wat je getest hebt, maar de Sony A99 pakt de AF ENORM snel op, een stuk sneller nog dan de Canon 5DMKIII die ik ermee vergeleek. Mede omdat de EVF het contrast van de scene aanpast voor de focussing. Waarbij ik wel moet aangeven dat niet alle lenzen van het snelle focussysteem gebruik kunnen maken, maar wel alle nieuwe (en wat oudere) en dat je dit voordeel voornamelijk goed merkt in de donkere omgevingen.

Daarnaast dus de focus peaking en focus confirmatie voor Manuale lenzen zoals de M42, ook geen optie bij de Nikon (geen EVF).
    En zo kan je nog wel even doorgaan

De D800 vind ik trouwens zelf een redelijk matige camera, het is een hoge resolutie camera maar daar is alles mee gezegd om eerlijk te zijn en als ik hoge resolutie nodig heb dan pak ik midden formaat dat is nog steeds voor dat werk onverslagen, onlangs een vergelijk gedaan met een 33MP Leaf en de 36MP D800 en de D800 legde het enorm af in detail, de E versie hebben we niet getest trouwens maar ook daar schijnt het niet perfect te zijn. Ik schiet ondertussen met een 60MP leaf Credo en zoals aangegeven pakken we die als er echt resolutie gegenereerd moet worden, de D800 heeft bij helemaal mensen het wow effect omdat er 36MP op de doos staat, maar als je de huidstinten vergelijkt met bv een Canon 5DMKIII dan kom je al snel tot de conclusie dat de D800 er niet helemaal is. (zelfs na de colorchecker).

Maar goed, elke camera heeft iets unieks.
    Sony heeft nu een beetje het stigma van "SONY ??? WTF" maar ik denk dat dit snel zal veranderen, als ze op deze manier doorgaan met innoveren dan denk ik dat Canon EN Nikon goed moeten gaan oppassen, het zal niet binnen 2 jaar zijn omdat mensen toch vast zitten in hun systeem, maar over 5-6 jaar kan de markt er wel eens heel anders uit zien (of niet ).

Trouwens... even voor de duidelijkheid ik heb video er nog even buitengelaten maar kijk voor de grap eens naar de specs van de A99 tov de Canon en Nikon :-)
    En wij doen ook af en toe wel eens wat video.

Heb zelf geen ervaring met FF maar ik hou het allemaal wel een beetje in de gaten via reviews en dergelijke.

Ik zou kiezen tussen de 5DMarkIII en A99. Qua ruis zit er een halve stop verschil in het voordeel vd Canon en de jpegs zijn net iets cleaner vanaf ISO3200. Het dynamisch bereik vd A99 is dan weer hoger, 14EV tov 11,7EV, wat toch een redelijk verschil is. Kleurbereik gaat ook naar de A99, 24bits tov 23bits.

Qua AF zijn ze beide gelijkwaardig en ze doen 6fps. De Canon heeft een grotere buffer als je met jpegs werkt. In RAW is de buffer even groot en RAW+JPEG gaat naar de A99. De buffer wordt net iets sneller geledigd bij de Canon (in RAW 4sec tov 7sec na 18 frames).
    De A99 kan ook 8fps(1.5crop 10.3MP) of 10fps(2.4crop 4.6MP), maar daar zijn beperkingen aan. Zo kan je in AF-C het diafragma niet zelf instellen maar gaat die altijd volopen werken of F3.5. In AF-S kan je wel het diafragma regelen maar heb je geen AF tussen de shots door, dus alleen bij het eerste frame.

61-punts AF voor de Canon tov 19-punts AF voor de Sony. De A99 heeft wel extra 102 AF points op de sensor maar die kan je niet manueel selecteren. De 61 AF sensoren vd Canon zijn wel verspreid over een grotere oppervlakte, bij de A99 zijn ze erg gecentreerd.
    De A99 heeft AF Range Limit, je kan aangeven in de camera tussen welke afstand de AF mag werken. Zo wordt de camera niet afgeleid van voorwerpen in de voorgrond of achtergrond.

Het LCD scherm vd A99 kan je in allerlei standen maneuvreren, bij de Canon zit die vast geloof ik.

De Canon 24-70/2.8 en de Carl Zeiss 24-70/2.8 zijn erg aan elkaar gewaagd. De Canon heeft geen IS en bij Sony zit dat in de body, dus altijd stabilisatie. Je ziet het effect misschien niet in de zoeker maar het werkt wel.

Terwijl ik hier alle technische aspecten opsom heb ik gezien dat Frank Doorhof zijn eigen praktijkervaring heeft neergeschreven, wat natuurlijk veel meer waard is. Ik ben nog altijd geabonneerd op kelbytraining en zijn lessen zijn echt de moeite .
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
    De D800 vind ik trouwens zelf een redelijk matige camera, het is een hoge resolutie camera maar daar is alles mee gezegd om eerlijk te zijn en als ik hoge resolutie nodig heb dan pak ik midden formaat dat is nog steeds voor dat werk onverslagen, onlangs een vergelijk gedaan met een 33MP Leaf en de 36MP D800 en de D800 legde het enorm af in detail, de E versie hebben we niet getest trouwens maar ook daar schijnt het niet perfect te zijn. Ik schiet ondertussen met een 60MP leaf Credo en zoals aangegeven pakken we die als er echt resolutie gegenereerd moet worden, de D800 heeft bij helemaal mensen het wow effect omdat er 36MP op de doos staat, maar als je de huidstinten vergelijkt met bv een Canon 5DMKIII dan kom je al snel tot de conclusie dat de D800 er niet helemaal is. (zelfs na de colorchecker).
    Ja, als je de D800 met middenformaat camera's gaat vergelijken lijkt het me niet echt eerlijk hé.
    Zijn concurrenten zijn de 5D MarkIII en de a99.
    Uit zo goed als elke test die er te vinden is blijkt hoge ISO, dynamisch bereik en kleurbereik bij de D800 het beste.

Heb toch ook al wel shoots in studio meegedaan met professionals en die waren toch eerder sterk onder de indruk van de resultaten hoor. (Modellen met bodypaint en dergelijke)
    Daar waren de indrukken van de huidtinten toch niet negatief.
    Werd wel vergeleken met Canon 5D MarkIII en Nikon D4 en zo.
    Er waren geen middenformaat camera's noch Sony's bij.

Maar ja, ieder zijn gedacht natuurlijk .
    Laatst gewijzigd door TimberWolf; 14 maart 2013 om 20:47
    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Juiste toestel kiezen?
    Door JimmyVDE in forum Camera's
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 8 augustus 2012, 23:55
  2. Juiste toestel kiezen?
    Door JimmyVDE in forum Beginnershoek
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 augustus 2012, 09:40
  3. Nikon digitaal toestel kiezen.
    Door Quadranuple in forum Camera's