Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 53 van 53

Standaard Re: Fullframe toestel kiezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
    ik heb geen vooroordelen
    iedereen is gelijk voor mij of je nu sony, canon ,fuji enz gebruikt
    der bestaan bijna geen slechte toestellen meer
    maar ik vind wel dat er in m69 zijn tekst toch veel frustratie zit( kan mis zijn ,maar da is toch mijn eerste indruk die ik heb)
    Het was idd niet mijn bedoeling om hier een oorlog tussen merken te starten. Ik apprecieer echter wel iedereen zijn mening. Ik merkte dat er toch wat frustraties in bepaalde teksten zat maar dat dit niet rechtstreeks op het gesprek bedoelt is. Ik weet dat er veel aanhangers en fanatisme is in de fotografie wereld maar soms moet je toch wat raad vragen aan mensen die er bepaalde ervaringen mee hebben.

Ik hoop gewoon dat iedereen oprecht is en zo weinig mogelijk fanatiek is en zover lijkt dit gelukt te zijn hier.

@mutley69: Ik wil van fotografie mijn beroep maken dus heb wil ik een zo goed mogelijk toestel. Een FF toestel lijkt me het beste.

Standaard Re: Fullframe toestel kiezen

Ondanks alle voors en tegens moet je gewoon de conclusie trekken dat er met alle 3 de merken eigenlijk niets mis is.
    Alle 3 leveren ze topkwaliteit.

En Pro(?) is iemand die zijn geld verdient met de foto's, NIET met de apparatuur.......

De reden dat ik als Pro ben over gestapt zat hem puur in het dynamische bereik en de EVF welke voor waar ik de A99 voor gebruik (buiten/straat) een behoorlijke verbetering betekend voor wat ik wel of niet mee naar huis neem als gelukt. Ik heb echter nog steeds een enorme liefde voor het merk Canon, de 5DMKIII was een van de beste DSLR's die ik ooit in handen gehad heb onder de 4K.

Maar ook Nikon heeft waanzinnige camera's zoals de D4, de D800 ben ik zelf geen fan van maar goed dat is persoonlijk voor dat soort resoluties pak ik MF.

Met andere woorden, laat de foto's het woord doen en dan zul je zien dat het nagenoeg onmogelijk is om het verschil te zien tussen een iPhone, Canon, Nikon, Sony of MF foto....
    Uiteindelijk kiest de "Pro" zijn systeem op basis van investering, wat heeft hij nog liggen en waarmee kun je het snelst de investering terug verdienen, voldoet een merk niet meer aan de eisen om je "geld" te verdienen dan pas switch je, want.... en dan kom je weer terug bij dat punt.... dan verdien je de investering terug met het andere merk.

3. Standaard Re: Fullframe toestel kiezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met de a99? Of kunnen jullie de pro/contra uitmaken?
    Sedert 4 maanden een a99 met 1200 clicks en ik moet zeggen dat deze camera gewoon superieur is als ik vergelijk met mijn a99.
    De manier waarop de live view werkt is gewoon fantastisch, Zelfs bij nachtopnames heb je goed beeld en je kan ook continu focussen MET liveview. De electronische zoeker is echt fantastisch om mee te werken; vele malen beter dan een prisma (zelfs vergeleken met de 100% zoeker van de a900) .

Je hebt ook alle aansluitingen om in de studio aan de slag te gaan en de camera heeft een mooi "filmsysteem" waarmee de autofocus blijft werken tijdens het filmen.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Soortgelijke discussies

1. Juiste toestel kiezen?
    Door JimmyVDE in forum Camera's
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 8 augustus 2012, 23:55
  2. Juiste toestel kiezen?
    Door JimmyVDE in forum Beginnershoek
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 augustus 2012, 09:40