Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fullframe

    Daar ik graag wou overstappen naar fullframe , zoek ik iemand - liefst in de regio Antwerpen - met een Canon 5D Mark II en de nieuwe hybride IS macro 100 mm . Ik heb reeds de Nikon VR versie getest en die gaf een prima resultaat moet ik zeggen . Daar ik Canon heb wou ik uiteraard liever daarbij blijven .
    Een paar testfoto's van een bloem is voldoende .
    Is er iemand die me kan en wil helpen ? Vriendelijk dank bij voorbaat ,
    Thierry Ysebaert
    thierryysebaert@hotmail.com

  • #2
    Re: fullframe

    vraag het eens aan GOOGLE
    Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

    Comment


    • #3
      Re: fullframe

      Ik zie niet in hoe google hiermee kan helpen, niemand verhuurd zoiets.

      Ik kan je niet verderhelpen spijtig genoeg.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: fullframe

        Als je voor de 5DiI gaat lijkt de nieuwe Can0n me de aangewezen lens.

        Google vond het niet zo snel, maar PBase gaf na 30 seconden zoeken een goed album:

        http://www.pbase.com/dentontay/canon_macro_28l
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: fullframe

          't Is wel de bedoeling van zelf - of de eigenaar zelf - enkele specifieke foto's te trekken en naast elkaar te kunnen vergelijken !( Daarom zoek ik iemand in het Antwerpse )
          In iedergeval bedankt v d Google tips , maar die helpen me niet zoveel verder . Ook reviews zijn erg beperkt (en persoonlijk getint)
          Vriendelijke groeten ,
          Thierry Ysebaert

          Comment


          • #6
            Re: fullframe

            Ik vermoed dat de nieuwe Canon 100mm f2,8 L IS Macro niet moet onderdoen voor de Nikon 105mm f2,8 VR.

            En ik denk ook dat de 5D MKII zeker niet minder details in de macrofoto's kan weergeven dan de Nikon full-frame camera's (tenzij je veel meer geld wil uitgeven).

            Review 5D MKII + 100mm f2,8 L IS Macro:
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: fullframe

              Review op slrgear. Hier wel met oude 5D.

              Met uitzondering van wat hogere CA, niet ongebruikelijk bij L lenzen, lijkt de nieuwe versie nog beter dan de gewone 100 mm macro.

              Comment


              • #8
                Re: fullframe

                Bij Calumet photo kan je de 5DMKII huren voor €75/dag.

                Calumet Photographic BV Antwerpen
                Graaf van Egmontstraat 35A
                B-2000 Antwerpen
                Tel : 0032 3 216 27 61


                grtz.

                Bram

                Comment


                • #9
                  Re: fullframe

                  Getest op dpreview.



                  Op 5DII tot en met f16 is alles blauw.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fullframe

                    Hallo Thierry , wij kennen elkaar,nog van op de academie

                    Welkom hier! Bij het lezen van je thread bedenk ik mij het volgende : als bloemen fotograferen je voornaamste ding is , waarom dan overstappen naar FF?
                    Niet dat je met een 5D geen mooie macro's kunt maken hé , maar nu net op macrogebied heeft de crop camera toch een voordeel: in het geval van Canon heb je meteen een 1,6X grotere scherptediepte , wat bij macro toch niet te versmaden is.
                    Bovendien heb je een grotere per pixel sharpness , want , je 1:1 macrolens projecteert bv. een bloempje van 17mm groot op je sensor .Als dat een kleine crop camera sensor is staat die bloem mooi beeldvullend op de sensor en heb je verhoudingsgewijs veel meer pixels ter beschikking om te gaan navergroten dan wanneer die bloem van 17mm op een sensor staat van 24X36mm.
                    De nieuwe 7D haalt het in dat geval van de 21MP sterke 5DII .Om het 5DII beeld met eenzelfde detailrijkdom te kunnen navergroten als het 7D beeld zou die welhaast 40MP moeten hebben! En dan nog heb je te lijden onder een kleinere scherptediepte.
                    Op het vlak van ruis en artefacten zal het 5DII beeld dan weer wel beter zijn.
                    Wat me meteen brengt bij de lenzenvergelijking : die Canonlens , je zal zelf het review ook al wel gelezen hebben,dat is natuurlijk een dijk van een lens.
                    Ik denk echter dat je de minieme verschillen tussen een Sigma 105mm , de bovenstaande Canonlens en pakweg de Nikon 105 mm macro alleen zal kunnen zien en aanduiden bij intens pixelpeepen , of bij extreem grote afdrukken , genre A0 .
                    Conclusie : ik denk , dat als je voor Canon wil gaan je beter én goedkoper af bent met de nieuwe 7D en een 105mm Sigma macro .



                    Walter

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: fullframe

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      De nieuwe 7D haalt het in dat geval van de 21MP sterke 5DII .Om het 5DII beeld met eenzelfde detailrijkdom te kunnen navergroten als het 7D beeld zou die welhaast 40MP moeten hebben!

                      Walter
                      Weet u dat zeker?

                      Comment


                      • #12
                        Re: fullframe

                        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Weet u dat zeker?
                        Verbeter mij als ik ongelijk heb maar kom niet af met cryptische vragen waar niemand wat aan heeft.


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: fullframe

                          Er is niets cryptisch aan mijn vraag.
                          Ik geef u gewoon de gelegenheid uw opmerking te herzien.
                          Koude resolutie cijfers geven u namelijk ongelijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fullframe

                            Voor macro en voor tele is een 18 MP APS beter dan een 21 MP FF.

                            Comment


                            • #15
                              Re: fullframe

                              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                              Er is niets cryptisch aan mijn vraag.
                              Ik geef u gewoon de gelegenheid uw opmerking te herzien.
                              Koude resolutie cijfers geven u namelijk ongelijk.
                              De vraag is inderdaad niet cryptisch maar een beetje rekenen van lengte maal breedte maal pixels toont het wel aan, daar hoef je geen vraag voor te stellen.
                              Ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen koude en warme cijfers.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X