Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full frame mirrorless

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Full frame mirrorless

    Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik zou graag de overstap maken naar een full frame camera. Heb lang getwijfeld tussen een DSLR of een mirrorless camera maar na wat opzoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen om voor een mirrorless camera te gaan met electronic viewfinder. Persoonlijk denk ik dat de meeste fabrikanten hun meer en meer zullen gaan focussen op mirrorless system ipv DSLR's.

    Sony heeft al enige tijd ervaring in full frame systeemcamera's terwijl Nikon, Canon & Panasonic onlangs pas hun eerste full frame systeem camera hebben aangekondigd.
    Ik twijfel dus om 1) een Sony A7 III of A7 IIIR te kopen of 2) te wachten en de eerste hands-on reviews van Nikon, Canon & Panasonic af te wachten (Mss gaat dit de prijs ook een beetje drukken ).
    Misschien zijn er wel enkele kinderziektes in de systemen gelopen en is het beter om te wachten totdat het concept van full frames volwassener is geworden (denk dat Sony & Panasonic hier wel al meer ervaring in hebben dan Nikon & Canon).

    Wat is jullie idee hierover? Wacht ik nog of koop ik meteen de Sony A7 III of A7 IIIR?

    Iemand ervaring met de Sony's?
    Zijn er nog andere interessante modellen in de markt?

    Ik heb momenteel een Canon en 3 lenzen, maar wil eventueel de overstap wel maken naar Sony, Panasonic of Nikon.

    Gr,
    D.

    Wachten ... !
    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #17
      Re: Full frame mirrorless

      Met de snelheid dat het nu gaat, zou ik even wachten om FF te gaan.
      De voorsprong die Sony had, is nu in 1 klap weg, je hebt nu veel meer keuze. Kijk naar de Nikon Z6 en Z7, de nieuwe Canon FF mirrorless...
      Mijn persoonlijk oordeel, als oud Canon en Sony gebruiker, en nu Fuji X (FF is me te zwaar en duur), als ik nu voor FF zou kiezen, zou de Z serie van Nikon voorkeur krijgen.

      Comment


      • #18
        Re: Full frame mirrorless

        ik ben begin van het jaar overgeschakeld naar Panasonic, maar mis voor landschappen en dergelijke toch wel een beetje FF, maar ik wacht nu eerst even af waar Panasonic mee komt, als die FF dezelfde bediening en interface heeft als mijn G9, gaat die er uiteindelijk wel komen denk ik. Anders zou ik (op dit moment toch) kiezen voor Nikon Z inderdaad.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #19
          Re: Full frame mirrorless

          Nikon Z...zonder twijfel. Sony heeft knappe camera's maar hun lenzenaanbod kan me niet bekoren. Te duur en te zwaar.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #20
            Re: Full frame mirrorless

            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
            Nikon Z...zonder twijfel. Sony heeft knappe camera's maar hun lenzenaanbod kan me niet bekoren. Te duur en te zwaar.
            Enige reden om aan te nemen dat de Nikon-Z-lenzen (die er trouwens nog maar nauwelijks zijn) goedkoper en lichter gaan zijn ?
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Full frame mirrorless

              Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
              Nikon Z...zonder twijfel. Sony heeft knappe camera's maar hun lenzenaanbod kan me niet bekoren. Te duur en te zwaar.
              Het duurt nog wel enkele jaren voor Nikon de native lenzen voor zijn mirrorless in de buurt van het E-mount aanbod heeft.
              Te duur? Verwacht maar niet dat Nikon of Canon of Panasonic goedkoper gaan uitvallen.
              Te zwaar? Alle FF lenzen wegen .... en Sigma steekt erboven uit. Wil je minder gewicht op een mirrorless, ga dan voor fixed focus.
              Last edited by Lagrange; 11 oktober 2018, 21:56. Reden: typo
              Vriendelijke groet, laGrange
              http://lagrange.1x.com
              "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

              Comment


              • #22
                Re: Full frame mirrorless

                IK heb verleden jaar, komende van Canon 5D mark 2, een Sony A7 aangeschaft, de eerste, koste mij toen 1.000 euro incl lens, maar heb deze nog steeds, voor natuur en andere niet snelle takken van sport nog steeds uitermate geschikt, kost op dit moment geen drol meer, nieuw incl een (erg goede 28-70 uitlens) lens slechts 849,- geloof ik, koop daarbij een adapter en je kunt je Canon lenzen gewoon gebruiken, natuurlijk heel traag in AF, maar bruikbaar. Je kunt met deze "standaard" A7 geen buil vallen, natuurlijk is de A7 III vele male sneller, maar niet vele male beter in beeldkwaliteit, dus met weinig kun je alvast genieten van Sony mirrorless.

                Misschien een idee als tussenstap.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #23
                  Re: Full frame mirrorless

                  Sinds ik deze post heb gestart, ben ik nog steeds enorm aan het twijfelen.
                  2de hands zie ik soms wel een A7 II of een A7R II passeren aan schappelijke prijzen, maar de lenzen van Sony zijn vrij zwaar en prijzig en zeker als je een iets of wat lichtsterke lens wil.
                  Ondertussen ook al gedacht een een degelijke MFT (Panasonic DC-G9). De totale combinatie van MFT (body + lens) is meestal lichter dan een FF combinatie en de prijs is meestal ook beter . Maar twijfel of MFT wel goed zal werken in minder belichte situaties.

                  Soit, nog vele vragen dus
                  “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                  Comment


                  • #24
                    Re: Full frame mirrorless

                    jij had het over full frame, dus....
                    Maar Fuji, Olympus en ook gewoon Canon hebben prima camera's zonder spiegel, heb ze allemaal gehad (olympus OM-D, Fuji Xt en Xpro, Canon M serie, maar geen van alle kan tippen aan de Sony Full frame's, Fuji kwam nog het dichtbij, Olympus was het net allemaal niet (ook Panasonic heb ik gehad), geloof me op dit gebied is Sony koploper, zelfs op ap-c gebied is de Sony A6000 nog koploper qua beeldprestatie's.
                    Enige nadeel van de Sony's zijn de objectieven inderdaad, prijzig en groot ivm bv Olympus.

                    Op hoge ISO's is Sony erg goed, vele male beter dan de Olympus en (moet ik toegeven) ietsje beter dan Fuji welke ook heel erg goed is.

                    Maar staar je niet blind op mirrorless, er zijn voordelen (what you see is what you get is wel het grootste), maar ook nadelen, batterijduur is vaak dramatisch, responstijd is ietsje minder, sensor ligt gevoelig bloot bij lendenwissels.

                    Ik heb verleden jaar vanwege gewicht een Sony gekocht, maar nu toch weer een Canon full frame aangeschaft, de 6D is op dit moment erg voordelig en nog steeds een erg goede Full Frame camera, daarbij niet veel zwaarder dan de meeste mirrorless camera's, nog geen moment spijt daarvan gehad, fijne camera, hoge ISO's geweldig, lekker snel (althans voor landschap, natuur en dergelijke).

                    Dus als je puur voor Full frame wil gaan is dit wellicht ook geen verkeerde keuze.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Full frame mirrorless

                      Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
                      de lenzen ... zijn vrij zwaar en prijzig en zeker als je een iets of wat lichtsterke lens wil.
                      FF-lenzen gaan steeds wat groter zijn dan aps-c of MFT-lenzen, tenminste als je het over lichtsterke zoomlenzen hebt.

                      Een A7-reeks is wel perfect te combineren met relatief kleine, lichtsterke, uitstekende en niet al te dure primes zoals een Samyang 35/2.8 of Sony FE 85/1.8.

                      Daarnaast is ook een FE 24-70/4 nog relatief licht en compact, en tweedehands zeker voor rond €600 te vinden.
                      Ik ben zelf van deze laatste heel tevreden, en als je de resultaten in combinatie met een veeleisend toestel als A7Rii op DxOMark bekijkt, dan bevestigt dat ook de intrinsieke kwaliteit van dit stuk glas, ondanks het minder positieve beeld dat sommigen ervan de wereld insturen. (EDIT: blijkbaar was vooral de sensor van de A7R er oorzaak van dat de testresultaten van deze lens niet altijd super waren. Net een stukje op Dyxum hierover gelezen. De DxOMark-resultaten die ondertussen op de site staan voor de combinatie met A7Rii zijn dan ook vele malen beter dan deze met de A7R. Waarschijnlijk zijn de eerste reviews en algemene indruk van sommigen over deze lens daardoor dus beïnvloedt.)
                      De bouwkwaliteit van deze standaardzoom is uitstekend, en qua beeldkwaliteit :
                      - beter dan de a-mount 16-35/2.8G, 24-70/2.8G, 24-70/2.8G2, 70-200/2.8G, 70-400G en Gii, wat stuk voor stuk uitstekende lenzen zijn, of ook FE100-400GM
                      - bijna even goed als FE16-35/4 en eveneens bijna even goed als een de hemel ingeprezen FE 24-70/2.8 GM of de eveneens uitmuntende 70-200/4G.

                      https://www.dxomark.com/lenses/brand...ataType=global
                      https://www.dxomark.com/best-zoom-le...he-sony-a7r-ii

                      Onlangs is er ook een niet al te dure Tamron 28-75/2.8 voor FE gelanceerd, maar zelf verkies ik toch nog steeds de extra 4mm aan de breedhoekzijde dan de f/2.8. Op FF vind ik de geringe scherptediepte bij f/4 al ruim voldoende. Het hoeft voor mij niet minder te zijn.
                      Last edited by K-2; 13 oktober 2018, 20:53.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Full frame mirrorless

                        Ik ben op 2de hands op onderstaand aanbod gebotst.



                        Graag had ik jullie mening omtrent deze A7 II geweten?
                        Heb mss wel interesse om deze te kopen.
                        Zou dit een goede keuze zijn voor een niet professional?
                        Als prijs dacht ik om een bod te doen van +/- 850EURO? Wat denken jullie? Is dit een correcte prijs of is dit eerder aan de hoge/lage kant?

                        Alvast bedankt voor de feedback!
                        “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                        Comment


                        • #27
                          Re: Full frame mirrorless

                          Op zich is de vraagprijs al helemaal niet overdreven, gezien er een FE28-70 en tas bij zit.
                          Mijn A7ii met kitlens is een paar maanden geleden verkocht voor €1000, ongeveer zelfde aantal opnamen op de teller.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Full frame mirrorless

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Op zich is de vraagprijs al helemaal niet overdreven, gezien er een FE28-70 en tas bij zit.
                            Mijn A7ii met kitlens is een paar maanden geleden verkocht voor €1000, ongeveer zelfde aantal opnamen op de teller.
                            Ik denk dat ik je een privé bericht heb gestuurd, maar kon niets terug vinden bij mijn verzonden items.
                            In het geval je niets te hebben ontvangen:

                            Kan je kort beschrijven wat jouw mening is over de A7 II?
                            Waarom heb je het toestel verkocht?
                            Ikzelf ben een amateur, die nog niet echte een bepaald genre heeft en dus een all-round toestel zoek (al denk ik wel dat mijn interesse uitgaat naar architectuur, landschappen, straat, Macro).

                            Thx,
                            D.
                            “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                            Comment


                            • #29
                              Re: Full frame mirrorless

                              zie PM
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: Full frame mirrorless

                                Een nieuwe A7II kan ook.

                                Vergis je niet met de A7III, dat is een heel grote stap vooruit.
                                Sensor beter/minder ruis, snelheid AF, snelheid wegschrijven naar kaart/grotere buffer, betere eye AF, langere batterijduur x2.2, betere grip/ergonomie, 4K video, 2 SD kaartsloten, ...
                                Last edited by alex606; 14 oktober 2018, 15:40.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

                                Comment

                                Working...
                                X