Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm XE-1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm XE-1

    Hallo,

    Ik kom hier niets mee tegen over de Fujifilm XE-1, een toestel dat me danig intrigeert.
    Omwille van zijn looks samen met de kitlens , maar ook ongetwijfeld over zijn prestaties ?
    Heb al een keer bijna op de knop gedrukt om te bestellen, maar 1300 euro is niet weinig, de sony RX 100 zou ik me ook willen aanschaffen.... maar niet beide.


    iemand ?
    Last edited by MDY; 17 december 2012, 18:21.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Fujifilm XE-1

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik kom hier niets mee tegen over de Fujifilm XE-1, een toestel dat me danig intrigeert.
    Omwille van zijn looks samen met de kitlens , maar ook ongetwijfeld over zijn prestaties ?
    Heb al een keer bijna op de knop gedrukt om te bestellen, maar 1300 euro is niet weinig, de sony RX 100 zou ik me ook willen aanschaffen.... maar niet beide.


    iemand ?
    zijn 2 verschillende toestellen, en je hebt al een NEX7 zie ik waarom dan XE-1 gaan ?

    wat ik er van denk:
    XE-1 en NEX6 zijn vergelijkbare toestellen beide met sterktes en zwaktes, XE-1 heeft betere beeldkwaliteit in jpeg dan NEX6, voor RAW is de nex6 aan te bevelen.
    nex6 verwacht ik is beter voor zowel manuele als automatische AF.
    zijn beide mijn favoriete systeemcameras, met geen van beide zit je verkeerd.
    EVF van beide is hetzelfde (sony),er kan kwaliteitsverschil zijn door verschillende implementatie.
    wat mogelijkheden betreft is de nex den uitblinker.

    persoonlijk zou ik heel moeilijk kunnen kiezen tussen beide

    de RX100 is een ander toestel, is heel compact, zeer goede beeldkwaliteit, maar niet vergelijken met nex6 of XE-1
    RX100 is compactcamera zonder verwisselbare lenzen en zonder EVF met kleinere sensor dan systeemcamera's

    keuze hangt meer van het uiteindelijk gebruik

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm XE-1

      Wil hem ook kopen als aanvulling voor een ff reflex om niet steeds kilo's te moeten sleuren. Het dilemma is voor mij de kitlens. Vind die nogal groot, maar zou erg goed zijn en een goeie deal. Ik zou eventueel kiezen voor de 35mm of de pancake die nog uit moet komen.

      Een ander punt vind ik de raw omzetting. Her en der lees je dat er geen echt goeie converter is, maar dat anderzijds de jpg's dermate goed zijn. Toch hou ik van de flexibiliteit van raw.
      Feedback is the breakfast of the champion

      website

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm XE-1

        Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
        Een ander punt vind ik de raw omzetting. Her en der lees je dat er geen echt goeie converter is, maar dat anderzijds de jpg's dermate goed zijn. Toch hou ik van de flexibiliteit van raw.
        Als je RAW wenst te fotograferen is dit niet het geschikt toestel, resultaat is veel minder dan van ander toestellen, je kunt dit zelf uitproberen zijn hier en daar RAW files beschikbaar van x-pr01 en nu ook wle van de x-e1, welke juist hetzelfde zijn.
        De 35mm is zeer goed voor zijn prijs, de andere vind ik minder, pancake is afwachten.

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm XE-1

          Ik had de Fuji X100 en deed hem van de hand om de XE1 aan te schaffen wegens de verwisselbare lenzen.
          Om een toestel te hebben dat ik steeds bij me heb kocht ik inmiddels de Sony RX100. (ik vond de X100 toch nog niet pocketable genoeg)
          Ben zeeeer content met de beeldkwaliteit en de mogelijkheden van deze kleine doe-al.
          Zodra de pancake er is koop ik de XE1, ofwel laat ik me toch vroeger verleiden tot de zoomlens of de 35 mm.
          De RX100 is super maar als het echt top moet zijn en als je graag het onderwerp van de achtergrond laat loskomen dan heb je wat anders nodig.
          Als ik niet zo verhangen zou zijn aan de old school manuele bediening van de Fuji, dan zou ofwel de OMDE5 ofwel de Nex 6 of 7 mijn keuze worden.
          Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm XE-1

            Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik kom hier niets mee tegen over de Fujifilm XE-1, een toestel dat me danig intrigeert.
            Omwille van zijn looks samen met de kitlens , maar ook ongetwijfeld over zijn prestaties ?
            Heb al een keer bijna op de knop gedrukt om te bestellen, maar 1300 euro is niet weinig, de sony RX 100 zou ik me ook willen aanschaffen.... maar niet beide.


            iemand ?
            Hier loopt al een draadje over: http://forum.belgiumdigital.com/f9/f...e1-431539.html

            Inderdaad interessant toestel, ware het niet dat ze ontzettend duur zijn, beperkte lenzen en ook die zijn duur. Heb het toestel irl gezien, en wat me direct opviel was dat het nog vrij groot is.

            Heb ook een tijdje met het idee gespeeld om de XE-1 aan te schaffen maar definitief naar de onderste lade geschoven. Denk in die prijsklasse dat de Oly OM-D E5 een betere prijs-kwaliteitsverhouding heeft, of zoals mezelf als het financieël wat minder mag zou ik voor een Pen EPL5 gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm XE-1

              Als je even kunt wachten tot eind januari/begin februari zou je geduld weleens beloond kunnen worden, misschien ook niet, is puur doordachte speculatie.
              Die periode is er een beurs in Amerika waar men meestal nieuwigheden voorstelt of aankondigt

              Nu als je naar de RX reeks kijkt van sony heb je de RX1 en de RX100, op IQ-testen zou men vragen wat ontbreekt er ? Dan zul je een punt krijgen als je RX10 antwoord.
              Volgende vraag zou kunnen zijn welk sensor formaat, als je weet dat RX1 full frame is en RX100 en kleine sensor heeft ? Denk dat je weer een punt krijgt als je antwoord APS sensor.

              Lijkt me niet zo onlogisch omdat het heel aanneembaar is dat men begin volgend jaar met een nieuwe versie van de NEX7 op de markt zal komen met een vernieuwde sensor.
              En Sony brengt meestal meerdere toestellen op min of meer gelijk tijdstip op de markt als ze een nieuwe sensor uitbrengen:
              (NEX5r - NEX6 16mp APS sensor met CDAF), (a99 - RX1 24mp FF sensor met CDAF) (nex7r - RX10 ? ? mp APS-sensor met CDAF)

              Als dit waar zou zijn mag je wel rekenen dat de prijs van de RX10 rond de 1000€ zal liggen, maar ik denk dat dit iets is waarnaar je opzoek bent.

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm XE-1

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy0847 Bekijk bericht
                Als ik niet zo verhangen zou zijn aan de old school manuele bediening van de Fuji, dan zou ofwel de OMDE5 ofwel de Nex 6 of 7 mijn keuze worden.
                Idem hier. Heb de x-e1 vastgehad en voor mijn gevoel ideaal qua bediening. Meer moet dat niet zijn. Maar eerlijk gezegd zijn ook de nex6 en de Olympus hier nog in de running.
                Feedback is the breakfast of the champion

                website

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm XE-1

                  Weet niet op het reeds gepost was: NEX-6 vs X-E1

                  If you're looking for a small mirrorless camera with a viewfinder, the Fuji X-E1 and Sony NEX-6 are two of the best options out there. But which is the bett...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm XE-1

                    iemand al echte ervaring met dit toestel? lijkt me wel iets

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm XE-1

                      X-E1 review op dpreview.com

                      Gold award!

                      When Fujifilm launched the X system in January 2012, it did so with an unusually high-end body: the X-Pro1. With its unique hybrid optical/electronic viewfinder, solid metal body and analogue dial-led control philosophy, it was clearly targeted at professionals and enthusiasts looking for an updated take on the classic rangefinder concept. The X-Pro1 was generally well-received, but its price was always likely to limit its appeal. Fujifilm's X-E1 aims to broaden the line's appeal to wider range of enthusiasts, and will compete directly with the likes of the Sony Alpha NEX-7 and Olympus OM-D E-M5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm XE-1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                        X-E1 review op dpreview.com

                        Gold award!

                        http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-e1
                        houden geen rekening met het feit, alhoewel dat ze daar zeer goed van op de hoogte zijn, dat er een verschil is tussen de reële en werkelijke ISO waarde van o,5 a 1 stop.
                        Het is te zeggen als je op dat toestel 3200ISO instelt zit je in werkelijkheid dichter tegen de 1600 ISO dan de 3200 ISO.

                        De RAW beeldkwaliteit zelfs met laatste LR versie blijft toch achter toz van goedkoopste APS-C DSLR of systeemcamera uitgerust met 16mp sensor.
                        De jpeg is zeer goed, maar dit ten koste van snelheid en kwaliteit van het beeld in de zoeker, maar dat zijn keuzes die fabrikanten maken.

                        Verder toch heel belangrijke zaken iets waar DPREVIEW weinig gewicht aan toe kent is de handelbaarheid, en toch heel ontzettend belangrijk volgens mij AF snelheid en vooral AF nauwkeurigheid, als je daarbij over een handig MF syteem zou beschikken zou dit nog aanvaardbaar zijn, maar zelfs dat is er niet. Maakt het toestel enkel geschikt voor fotograferen van vrij statische onderwerpen, is toch wel een grote handicap, en video functie is ook maar zo, zo, maakt toch dat het een vrij zwak toestel is toz van hetgeen de concurrentie aanbiedt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm XE-1

                          Duidelijk geen camera voor jou Puerte ... de X-serie van Fuji kan je moeilijk "beschuldigen" van "achterblijven tov goedkoopste DSLR's ..." en "enkel geschikt voor statische onderwerpen".
                          Hebben de betere sensors aan boord en zijn geen camera's voor beginners maar dien je te "leren kennen".
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm XE-1

                            Maar "de betere sensors" heb je geen fluit aan als de AF te traag is voor bewegende onderwerpen (kinderen bijvoorbeeld)... Ik deel Puerte's mening vaker niet dan wel maar ik denk dat hij hier toch wel een punt heeft. Vooral die trage AF heeft mij in ieder geval doen besluiten om niet voor de Fuji te gaan maar voor de Olympus OM-D, ondanks dat de beeldkwaliteit van de Fuji misschien wel iets beter is....
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm XE-1

                              Volgens vele reviews is de autofocus aanzienlijk verbeterd tov in het begin.
                              Een raket zal de camera nooit worden maar voor normaal (niet actie) zal deze wel voldoen denk ik...

                              Zo slecht zal de camera niet zijn denk ik...

                              Imaging-Resource "Technology Of The Year Award" => Fuji X-Trans Sensor
                              In testing the X-Pro1, we found exceptionally sharp images, with clean detail and very few artifacts -- and the X-Pro1's image sharpness was realistic, not oversharpened and rife with halos like we often see in JPEGs from even top DSLRs.
                              bron: http://www.imaging-resource.com/news...ar-awards-2012

                              Comment

                              Working...
                              X