Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

    Hallo,

    ook ik zou de stap overwegen om naar een systeemcamera meer bepaald de X-T3 over te gaan maar twijfels om de kit te bestellen met de XF 18-55mm f/2.8-4 R LM OIS lens of eerder de body met de XF 16-55mm f/2.8 R LM WR lens. Wie geeft de gouden tip?
    Last edited by dieterdr; 7 maart 2019, 18:37.

  • #2
    Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

    De kit lens is al zeer goed, maar de XF 16-55 f/2.8 is nog een paar stappen hoger.
    Maar uiteindelijk beslist u wat je welke lens je wilt.
    Persoonlijk blijf ik bij de kit lens en in PS de foto ietsje pietsje verscherpen.
    Voor mij is het verschil niet groot genoeg om een iets meer licht sterkere lens te hebben.
    Ik moet er wel aan toevoegen dat ik meestal landschappen fotografeer.
    Moest mijn favoriet partretten zijn dan kocht ik waarschijnlijk, en zonder twijfelen, de f/2.8 lens en dit alleen al om minder scherptediepte (en mooiere bokeh) te hebben bij portretten.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

      Bedankt voor je antwoord. Ik zou ook voornamelijk het toestel gebruiken voor landschapsfotografie, maar een lens dat iets meer licht opvangt is mss handiger wanneer de setting donkerder is. Ik vraag me enkel af of het verschil zo groot is...
      Last edited by dieterdr; 7 maart 2019, 18:45.

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

        Ik heb de X-T3 gekocht met de kit lens en ben er tevreden van . De kit lens heeft ook stabilisatie , de 16-55 niet.
        Indien de kit lens toch niet bevalt kun je de lens nog steeds los verkopen en eventueel de verwachte 16-80 f4 kopen of toch voor de 16-55 gaan.

        De X-T3 is een trouwens een pracht toestel , Fuji lenzen zijn eveneens top !
        Je kan wat foto's bekijken van de lens in mijn Flickr account.
        My flickr
        https://www.guyp-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

          Beiden lenzen zijn optisch aan elkaar gewaagd, waarbij ik wil zeggen dat de verschillen minimaal zijn.

          Ik zou mijn keuze eerder laten afhangen met de volgende punten...
          -2.8 lichtsterkte over het hele bereik
          - 2.8 DOF
          - 16mm vs 18 breedhoek
          - gewicht
          - filtermaat

          Zelf heb ik destijds gekozen voor de 18-55mm samen met de 14mm. Beiden hebben dezelfde filtermaat 58mm.
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

            Oorspronkelijk geplaatst door dieterdr Bekijk bericht
            Bedankt voor je antwoord. Ik zou ook voornamelijk het toestel gebruiken voor landschapsfotografie, maar een lens dat iets meer licht opvangt is mss handiger wanneer de setting donkerder is. Ik vraag me enkel af of het verschil zo groot is...
            Ga dan voor de kit lens en die kunt eventueel aanvullen met de 18-135.
            Die laatste heb ik erbij gekocht omdat ik bij het fotograferen van de "Molse Meren", vooral de grotere meren, millimeters te kort kwam.
            Zo heb ik bij mijn Canon 5D MKIII daarom ook de 70-300mm bij gekocht.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

              Oorspronkelijk geplaatst door dieterdr Bekijk bericht
              Bedankt voor je antwoord. Ik zou ook voornamelijk het toestel gebruiken voor landschapsfotografie, maar een lens dat iets meer licht opvangt is mss handiger wanneer de setting donkerder is. Ik vraag me enkel af of het verschil zo groot is...
              Dan krijg je ook weinig scherptediepte en dat willen de meeste landschap fotografen niet. Een statief is dan de oplossing vaak(als het niet te hard waait).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                Oorspronkelijk geplaatst door dieterdr Bekijk bericht
                Wie geeft de gouden tip?
                Ik heb beiden lenzen gehad.
                Dat zijn twee verschillende objectieven en totaal niet vergelijkbaar.
                De gouden tip = het objectief die het meeste aan jouw behoeften tegemoet komt .. welke behoeften dat zijn kunnen wij niet weten .. alleen jij dus ...
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                  Het grootste nadeel aan de 18-55 vind ik de 18mm waarmee de lens begint. Dat is omgekrekend 27mm op full frame. Voor landschapsfotografie of stadsfotografie vind ik de 16mm handiger.
                  De 16-55 f2.8 is wel een stuk groter en zwaarder dan de 18-55
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                    Wel, ik had tot een tijdje terug een X-E2s, en heb deze recent vervangen door een X-H1. Een toestel waar ik trouwens ferm tevreden over ben. Eerst was Fuji bedoeld als 2de camera vooral voor wandel en reisactiviteiten, maar is ondertussen mijn 5d3 serieus naar de achtergrond aan het duwen, maar dit terzijde.
                    Ik heb ook de kitlens, en die is echt niet slecht, en zeker voor de X-T3 toch handig dat die gestabiliseerd is. Ik vind Fuji vooral aantrekkelijk door zijn primes. Dus zoals ik bekijk, ik weet niet of dit voor TS ook een optie is, is van gewoon te starten met de kitlens, en na een tijdje te zien welk brandpunt je veel gebruikt, en dan hiervoor een prime te kopen. Ik persoonlijk werk heel graag met primes, en die van Fuji zijn dus echt top.
                    Maar dit is dus zoals ik het bekijk. In elk geval veel succes en fotoplezier gewenst met wat je ook beslist.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                      De 16-55 f2.8 is een knappe lens.

                      Enkel is het ontbreken van stabilisatie (voor mij) wel een gemis gezien er geen stabilisatie in de body zit (tgo de X-H1)

                      Daarom ben ik ook toch maar gegaan voor de XF 18-55mm f/2.8-4 en nog geen seconde beklaagd. Deze kan bij mij constant op de camera blijven tgo de 16-55 f2.8 omwille van het bovengenoemde ontbreken van stabilisatie eerder een occasionele lens zou worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                        Hoi,

                        bedankt voor jullie reacties! Ik heb de X-T3 gekocht met de kit lens en een battery pack erbij. Maar buiten een firmware update heb ik het nog niet kunnen testen. Dat zal voor komende zaterdag zijn... spannend! Ik vind het voorstel om na een testperiode een prime lens te kopen met vast brandpuntsafstand zeker het overwegen waard! Nu nog een degelijk statief, ik had eentje gekocht vorig jaar van MeFoto maar niet zo handig vind ik. Mss een Manfrotto, wel prijzig vind ik [emoji4]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                          Goeie keus gedaan, daar zal je zeker geen spijt van krijgen.
                          Kijk ook eens bij Benro voor een statief en koop zeker een carbon statief.
                          Manfrotto is zeker niet slecht maar als ik mij niet vergis hebben ze geen Arco Suis koppeling.
                          Zelf heb ik een Benro met Benro kop en ben daar zeer tevreden mee.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm X-T3 kit lens of Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

                            Gisteren een statief gekocht maar het is iets heel anders geworden dan de Manfrotto die ik in gedachten had. Ik heb een Leofoto "Urban Carbon" RF-284CT gekocht. Met zijn 1,2 kg ideaal om mee te nemen volgens mij op wandeltochten.

                            Comment

                            Working...
                            X