Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    Ik heb even gekeken of deze X-T2 of -3 een interessant aternatief voor me zouden zijn, maar dan is mijn eerste conclusie toch dat deze niet zo goedkoop zijn, althans niet in vergelijking met een A6300 of A6500, en die laatste heeft dan bv. wel IBIS ondanks de kleine body. Een X-T2 in superpromo voor 999 is nog altijd zo'n 30% duurder dan een A6300 vandaag...
    Zie ik iets over het hoofd wat dat prijsverschil logisch maakt. Ik zie vooral een verschillende lay-out van knoppen en wieltjes ?
    Lees dit aub niet als een manier om een mooie nieuwe camera af te breken. Beide trouwens zien er héél aantrekkelijk uit. Ik zie enkel voor mezelf niet zo meteen de meerwaarde die het prijsverschil logisch maakt.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Ik ben indertijd van een a6300 naar een XT2 gegaan, aan véél hogere prijzen dan nu, dus denk dat ik beide perfect kan vergelijken. De Fuji is (imo) in alle opzichten een betere camera dan de A6300 behalve dan wat betreft spreiding van de AF punten (bij de Sony over hele frame in pdaf). De Sony is ook een pak kleiner/compacter. Maar de Fuji blinkt dan weer op elk ander vlak uit. De manier van kleur-reproductie, de bediening van de camera (die ik nog altijd hemels vind), betere evf, snellere opstart. Maar belangrijkste verschil zit hem in de lenzen, ik was eigenlijk altijd enorm tevreden over de Sony (zeker met mijn all-time favoriet de 24/1.8 lens) maar het was me duidelijk dat Sony helemaal niet verder wou investeren in het APS-C formaat en dan overgestapt op Fuji die echt wel subliem goede lenzen heeft. De kitlens op de XT2 is bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met de 16-50 van Sony. De XT2 zit echt qua mogelijkheden, beeldkwaliteit enz dichter tegen de A7III aan dan bij de A6300. En ik gebruik beide (A7III en XT2) nu naast elkaar dus kan dit best goed beoordelen.

      Dat gezegd zijnde, als je een performant toestelletje zoekt om vooral op reis snel wat foto's te schieten zonder in te boeten aan de mogelijkheid om er een lichtsterke prime op te zetten, dan is de A6300 zeker geen slechte camera, verre van!
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Ik hoor nog altijd weinig nieuws over de EVF in de X-T3 ... resolutie ? vergroting ?
        laatste mededeling wat de EVF betreft is : blackout-free EVF at 30 fps “sport mode” & more / 0.5 type organic EL finder Approx. 3.69 million dots 0.75 times

        batterij energie is verlengd met 15% (390 opnamen CIPA standaard) - met de NP-W126S batterij - de 15% winst is enkel van toepassing met de Fujifilm X-T3

        bijkomend beschikbaar "Color Chrome Effect",.... en om zeker niets te vergeten, de bron


        2018年9月4日火曜日
        【噂】富士フイルム「X-T3」の詳細
        国内のソースから富士フイルム「X-T3」のスペックを教えて貰いました。
        FUJIFILM X-T3
        • 新開発の有効画素数約2610万画素の裏面照射型「X-Trans CMOS 4」センサーを搭載(ローパスフィルターレス)
        • 高速画像処理エンジン「X-Processor 4」
        • 位相差画素数を現行比約4倍に増やしたことで、像面位相差AFエリアを画面全域(約100%) に拡大
        • 位相差AFの低照度限界を従来の-1EVから-3EVへ拡張
        • 4K/60P 4:2:0 10bitのカメラ内SDカード記録に対応。4K/60P 4:2:2 10bitのHDMI出力にも対応
        • 「スポーツファインダーモード」機能を新搭載。1660万画素(1.25倍クロップ)相当のフレーム内を最 速30コマ/秒のブラックアウトフリー高速連写が可能
        • シャッターボタンを半押しした時から撮影を開始し、シャッターボタンを全押しすることで撮影画像が記録され る「プリ撮影」機能を新搭載
        • 「フィルムシミュレーション」に「モノクロ調整」機能を新たに追加
        • 「カラークローム・エフェクト」機能を「Xシリーズ」として初搭載
        • USB端子はType-C(USB3.1 Gen1)規格を採用
        • 標準ISO:160~12800 (拡張ISO:80/100/125/25600/51200)
        • 連写:約11コマ/秒(メカシャッター)、約30コマ/秒(電子シャッター、1.25倍クロップ)
        • EVF: 0.5型有機ELファインダー 約369万ドット 0.75倍
        • 背面液晶:3.0型 約104万ドット 3方向チルト式 タッチパネル液晶
        • フィルムシミュレーション:16モード(ETERNA含む)
        • Wi-Fi・Bluetooth4.2搭載
        • バッテリー:NP-W126S
        • 撮影可能枚数:約390枚(ノーマルモード時)
        • サイズ:132.5 × 92.8 × 58.8mm
        • 重さ: 539g(バッテリー・SDメモリーカード含む)、489g(本体のみ)
        • カラー:ブラック・シルバー
        • 予約開始日:2018年9月6日
        • 2018年中のファームウェアアップデートにより、ハイブリッドログガンマ方式での動画撮影や「フィルムシ ミュレーション映像/F-Log同時出力」に対応する予定
        Last edited by ASA 400; 4 september 2018, 11:17.

        Comment


        • #19
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Ik ben indertijd van een a6300 naar een XT2 gegaan, aan véél hogere prijzen dan nu, dus denk dat ik beide perfect kan vergelijken. De Fuji is (imo) in alle opzichten een betere camera dan de A6300 behalve dan wat betreft spreiding van de AF punten (bij de Sony over hele frame in pdaf). De Sony is ook een pak kleiner/compacter. Maar de Fuji blinkt dan weer op elk ander vlak uit. De manier van kleur-reproductie, de bediening van de camera (die ik nog altijd hemels vind), betere evf, snellere opstart. Maar belangrijkste verschil zit hem in de lenzen, ik was eigenlijk altijd enorm tevreden over de Sony (zeker met mijn all-time favoriet de 24/1.8 lens) maar het was me duidelijk dat Sony helemaal niet verder wou investeren in het APS-C formaat en dan overgestapt op Fuji die echt wel subliem goede lenzen heeft. De kitlens op de XT2 is bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met de 16-50 van Sony. De XT2 zit echt qua mogelijkheden, beeldkwaliteit enz dichter tegen de A7III aan dan bij de A6300. En ik gebruik beide (A7III en XT2) nu naast elkaar dus kan dit best goed beoordelen.

          Dat gezegd zijnde, als je een performant toestelletje zoekt om vooral op reis snel wat foto's te schieten zonder in te boeten aan de mogelijkheid om er een lichtsterke prime op te zetten, dan is de A6300 zeker geen slechte camera, verre van!
          kan ik enkel beamen, zeker wat die lenzen betreft...
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            Volledig akkoord met Lapino. In het fujisysteem stap je in de eerste plaats in omwille van de uitstekende lenzen. Voor mij komt dan op de 2de plaats de beeldkwaliteit (kleurweergave), die ik bij Sony wat teleurstellend vond, en op de 3de plaats de bediening die voorkomt dat je menu's in moet duiken. De looks, de ergonomie, de viewfinder, ... het is allemaal meegenomen.

            4 jaar geleden is de X-T1 in huis gekomen als extra camera, maar ondertussen zijn de Nikon + Sony en alle lenzen de deur uit. Helemaal geen spijt gehad van deze beslissingen.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              Zover ben ik (nog) niet. Eigenlijk omgekeerde, heb mijn Sony hele tijd terug de deur uit gedaan, vlak na lancering van de XT2. Behalve de RX100IV die hier al maanden stof ligt te vangen. Maar nu toch de A7III gekocht omwille van alle lovende kritieken en ook gewoon omdat ik toch terug eens de FF "look" wou ervaren (voorheen altijd FF gehad naast APS-C zoals de 5D3 en D750). De A7III is echt fenomenaal, en vooral het gemak en de scherpte van de bayer sensor steekt imo nog altijd stuk bovenuit de xtrans uit, en de AF van de Sony is echt fenomenaal. En toch blijf ik teruggrijpen naar mijn Fuji, en neem ik de "minderen" (ferme korrel zout) beeldkwaliteit voor lief. De Sony ga ik eerder nemen als ik portretten maak van onderwerpen die niet bepaald stilzitten (bijv kinderen) maar daarom interesseert de XT3 me zo erg. Als die betere eyeAF/faceAF heeft, én pdaf over heel het frame, én snellere verwerking enz dan is het voordeel van de Sony A7III voor mij weer een stuk minder. Ik vind overigens gezichtsdetectie bij de Fuji XT2 echt niet goed, zeker in vergelijking met Sony.

              Hoedanook fantastische tijden. Keuze genoeg uit zéér goede APS-C cameras voor belachelijk lage prijzen, en in de FF mirrorless markt komt de concurrentie nu ook stilaan opzetten. Sony heeft nog altijd een voorsprong, maar die zal slinken, geen twijfel mogelijk. En krijg je dure FF lenzen maar verkocht aan de amateurs die toch wat beters willen dan hun iphone foto's. Dan is APS-C nog altijd een zeer aantrekkelijke optie, en daar doet Fuji véél beter dan Sony (zijn ook de enige 2 in mirrorless op dit moment met APSC).
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #22
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                Dus even een open vraag: wat zou een goede alternatieve Fuji-set zijn voor het volgende. Wie weet of het ook voor mij niet de moeite is om wat anders aan te schaffen.

                a6300
                CZ16-70/4
                Sony 70-200/4G
                Sony 35/1.8

                Ik hoef geen supertele- of superzoomtoestanden. Daarvoor gebruik ik graag de RX10-III.
                Daarnaast was ik bijzonder tevreden van de combinatie a6000 met deze 3 lenzen, qua beeldkwaliteit, scherpte en contrast volopen, kleur ook.
                Alternatieve lenzen die het minder zouden doen zijn voor mij geen optie. Dat verschillende knoppen van de camera qua functie instelbaar zijn vind ik ook een plus zodat ik niet of zelden naar een menu moet voor wat voor mij persoonlijk van belang is.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  Vrij eenvoudig (maar we gaan nogal off-topic hé) :
                  * XT2
                  * 18-55/2.8-4 kitlens (minstens zo goed als de 16-70, wel minder bereik)
                  * 55-200 zoom (geen f4 constant, maar zéér goed voor zijn geld), alternatief is de 50-140/2.8
                  * 35/1.4 (fantastische lens, relatief trage AF) , 35/2 (zeer goede en kleine lens, snelle AF)
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    U bezit een Fujifilm X ? - Bekijk hieronder of het voor u lonend is om over te stappen naar de Fujifilm X-T3


                    Comment


                    • #25
                      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      4K60 4:4:2 10bit
                      Touchscreen.
                      Headphone jack &
                      11fps zonder grip!
                      AF -3EV
                      ...
                      Dat zou mij wel kunnen bekoren

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Dus even een open vraag: wat zou een goede alternatieve Fuji-set zijn voor het volgende. Wie weet of het ook voor mij niet de moeite is om wat anders aan te schaffen.

                        a6300
                        CZ16-70/4
                        Sony 70-200/4G
                        Sony 35/1.8

                        Ik hoef geen supertele- of superzoomtoestanden. Daarvoor gebruik ik graag de RX10-III.
                        Daarnaast was ik bijzonder tevreden van de combinatie a6000 met deze 3 lenzen, qua beeldkwaliteit, scherpte en contrast volopen, kleur ook.
                        Alternatieve lenzen die het minder zouden doen zijn voor mij geen optie. Dat verschillende knoppen van de camera qua functie instelbaar zijn vind ik ook een plus zodat ik niet of zelden naar een menu moet voor wat voor mij persoonlijk van belang is.
                        Kijk eens bij Kamera express, een nieuwe X-H1 voor 1429€! (als enigste op de markt zo goedkoop), ik zou persoonlijk de X-T3 nu niet kopen zonder stabilisatie, zeker als je ziet dat de meeste mooie primes bij Fuji niet gestabiliseerd zijn.
                        Lenzen, zo ongeveer alle Fuji's zijn goed. En betaalbaarder dan de Sony's.
                        Kitlens van Fuji is zeer goed, de 55-200 mag misschien wel naast de véél duurdere sony 70-200 F4 staan, en voor de 35 heb je keuze tussen een zeer lichtsterke en een 2.0 versie.
                        Als je wil kan je eens met de X-H1 spelen hoor ;-)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          ...
                          Kitlens van Fuji is zeer goed, de 55-200 mag misschien wel naast de véél duurdere sony 70-200 F4 staan...
                          Ze mag er wel naast staan, maar dat is dan ook alles

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Ze mag er wel naast staan, maar dat is dan ook alles
                            ;-) Zeg jij!! ;-)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              ;-) Zeg jij!! ;-)
                              Is zeker zo goed als de nikon...lees de reviews er maar eens op na...
                              nikon coolpix s9100

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                                Is zeker zo goed als de nikon...lees de reviews er maar eens op na...
                                Oh, maar dat zal wel. Ik geloof dat. En voor dat geld zal het ook wel mogen nietwaar? Ze zat ik het pakket dat ik besteld had met de A7mkIII, die ongetwijfeld beter was dan de Fuji die ik nu heb, maar toch heb ik de Fuji gekozen, straf he.

                                Comment

                                Working...
                                X