Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm S5600 lage ISO toch veel korrels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm S5600 lage ISO toch veel korrels

    Hallo,

    ik begin zwaar spijt te krijgen van mijn fujifilm s5600 10x zoom. Bijna elke foto (90%) van mijn vakantiefoto's vertoont korrels over heel het beeld ook al staat de ISO laag. De beeldkwaliteit is echt slecht te noemen.

    Hoe verbeter ik dat? dank u dank u
    hier is een link (colpy paste aub werkt niet anders blijkbaar)

    Last edited by donjohnson; 18 september 2006, 22:48. Reden: Link ingevoerd

  • #2
    Re: Fujifilm S5600 lage ISO toch veel korrels

    Ruis kun je verminderen door de foto's met bijvoorbeeld NeatImage te bewerken. Dat is een gratis programma dat behoorlijke resultaten geeft.

    Misschien kun je een voorbeeld posten, zodat wij kunnen bekijken wat er slecht is gegaan en wat verbeterd kan worden?
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm S5600 lage ISO toch veel korrels

      Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
      Ruis kun je verminderen door de foto's met bijvoorbeeld NeatImage te bewerken. Dat is een gratis programma dat behoorlijke resultaten geeft.

      Misschien kun je een voorbeeld posten, zodat wij kunnen bekijken wat er slecht is gegaan en wat verbeterd kan worden?
      De url die ik er bij heb gezet: je moet eens letten op zijn neus, oren, haarstengels opzij. Deze is wat ingezoomd, maar ik heb het ook met niet ingezoomde...
      En geloof me, dit is nog een van de beste foto's...

      Dank je voor je tips..

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm S5600 lage ISO toch veel korrels

        Is dit een uitsnede van een origineel, of is dit het originele exemplaar zelf? Is de foto verder nog bewerkt? Op welke kwaliteitsinstelling heb je de foto's gemaakt? (bv JPG Fine, small enz).
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment

        Working...
        X