Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 33

Lightbulb FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

Fuji presenteerde zijn Fujifilm GFX 50S, een 50 MP mirrorless Medium Format Camera.
    Deze is te bekomen begin 2017 in een pakket met 3 lenzen. Vermoedelijke prijs zou minder dan 10.000 dollar zijn.
    Voor dit toestel zijn er 6 GF lenzen te bekomen welke een bereik hebben van meer dan 100 MP.
    •Standard prime “GF63mmF2.8 R WR
    •Wide-angle standard zoom “GF32-64mmF4 R LM WR
    •Mid-telephoto macro 1:0.5 “GF120mmF4 Macro R LM OIS WR
    •Fast aperture mid-telephoto “GF110mmF2 R LM WR
    •Ultra wide “GF23mmF4 R LM WR
    •Wide “GF45mmF2.8 R WR

ps: in de toekomst voorziet men een GFX 100S - 100 MP

http://www.fujifilm.com/products/dig...549.1454724518

Standaard Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

Fuji maakte vroeger super midden formaat camera's en glas die Hasselblad het nakijken gaf, waarom zouden ze dat nu niet meer kunnen.

https://nl.hardware.info/nieuws/4935...ormaat-cameras

Ziet er heel zeker veelbelovend uit.

Alleen wat boven mijn budget voor deze hobby .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Hier ziet u de Fujifilm GFX 50S in 11 standen gefotografeerd tijdens Photokina 2016.
    Dit geeft een beter beeld over het toestel.

https://www.dpreview.com/news/031051...jifilm-gfx-50s

ik ben blij dat het toestel duur genoeg is om te beslissen dat ik die niet ga kopen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    ik ben blij dat het toestel duur genoeg is om te beslissen dat ik die niet ga kopen
    Lol! Wacht tot je ze 2de hands ziet passeren ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    gepassioneerd hobbyist, zoals de meeste hier
    https://www.bennybulke.com/
    https://www.instagram.com/bennybulke/

Ook dan zal het niet meteen goedkoop worden vrees is, want ik denk niet dat ze met tientallen tegelijk op marktplaats of 2dehands gaan verschijnen
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Even over de prijs :
    Er is Hasselblad en Fujifilm waarvan de prijs voorlopig ongeveer gelijkwaardig zal zijn,.. 8.995 dollar
    en wat krijgt u hiervoor :
    bij Hasselblad enkel de X1D body
    bij Fujifilm de GFX 50S body + PRIME lens GF63mm F2.8 R WR + vieuwfinder

ps: voor dit bedrag zal u in jan-feb 2017 bijna 9 Fujifilm X-T20 body's kunnen kopen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Fuji maakte vroeger super midden formaat camera's en glas die Hasselblad het nakijken gaf, waarom zouden ze dat nu niet meer kunnen.[/url]
    Omdat er niets sneller verdampt als kennis en ervaring
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Leg uit ?
    X-T4, GFX 50R , GF 32-64, GF 80 1.7, XF 23 2.0, XF 35 1.4, XF 56 1.2, XF 90 2.0, GoPro Hero 5 X100V

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Je wordt oud opa.

Het glas hadden ze reeds, mits wat aanpassingen.
    En in de plaats van FF kiezen ze meteen voor iets dat daar nog een stapje boven staat...
    Helemaal niet slecht bedacht zou ik zeggen.

Iets boven FF maar niet beter dan MF crop. Ze hebben nog altijd geen full frame

Ziet er de max uit als het goed gaat werken, blijkbaar is dat bij phase one en consoorten nog niet 100% in orde... misschien dat fuji in 1 keer de concurrentie in hun blootje zet, lets hope so!

Klein bommetje:
    Zeer veel fuji liefhebbers en x-photographers hebben verkondigd van het heiligdom van compactheid en apsc-sensor, hoeveel zouden er nu al getriggerd zijn voor een medium format erbij, toch nog groter dan fullframe toestellen (niet dat ze geen gelijk hebben é)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Ziet er de max uit als het goed gaat werken, blijkbaar is dat bij phase one en consoorten nog niet 100% in orde... misschien dat fuji in 1 keer de concurrentie in hun blootje zet, lets hope so!

Klein bommetje:
    Zeer veel fuji liefhebbers en x-photographers hebben verkondigd van het heiligdom van compactheid en apsc-sensor, hoeveel zouden er nu al getriggerd zijn voor een medium format erbij, toch nog groter dan fullframe toestellen (niet dat ze geen gelijk hebben é)
    even de werkelijke grote van de medium format Fujifilm GFX 50S tegenover de fullframe Nikon D810

er loopt wat fout met de foto verzending,.. excuus, maar de Nikon D810 is groter
    Laatst gewijzigd door ASA 400; 21 september 2016 om 20:41 Reden: fout met foto verzending

Idd zonder lens, en aan de mount te zien zal daarin nog wel verschil zitten
    Versta me niet verkeerd, het kan een supertoestel zijn en met zijn zeer beperkte scherptediepte wss een droom voor een bepaalde soort portret en reportagefotografie

[QUOTE=ASA 400;4494608]even de werkelijke grote van de medium format Fujifilm GFX 50S tegenover de fullframe Nikon D810

[IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Het glas hadden ze reeds, mits wat aanpassingen.
    En in de plaats van FF kiezen ze meteen voor iets dat daar nog een stapje boven staat...
    Helemaal niet slecht bedacht zou ik zeggen.
    Welk "stapje boven" je bedoeld is mij een raadsel ?
    Er is nog niets getest, niet de Body niet de lenzen.
    Hoe goed is de iso gevoeligheid ?
    Snelheid ?
    En wat met de fel bekritiseerde C-AF van systeemcamera's door zowat elke DSLR gebruiker ... deze camera zal niet bedoeld zijn voor het snelle werk maar eerder studio. (afwachten)
    En wat met de lenzen ? Het zullen verdraaid goede lenzen moeten zijn om die grote sensor goed te dekken (vooral in de hoeken)

En de grootte ? ook al iets waar systeemcamera's door DSLR gebruikers niet ontglipt van kritiek zoals "zet er een groot objectief op en je geheel valt even groot en zwaar uit dan een DSLR"
    Wel ik zeg je alvast .. idem voor deze GFX...
    Laat de Body je alvast niet misleiden... de lenzen die gepresenteerd worden zijn relatief compact.. een 63mm 2.8 (eq 50 2.2 FF) een 120mm 4.0 (eq 96 3.2) en een 32-64 4.0 (eq 25-50 3.2) maar......
    niet echt de lenzen waar je echt voordeel uithaalt voor betere Dof controle... zelfs de Olympus M43 25 1.2 lens doet het hier even goed (50 2.4)
    En over DOF controle gesproken.. hoeveel kleinere DOF moet het nog zijn dan FF camera's met zijn 1.2 lenzen (bv Canon) ??????

Objectieven met gelijke DOF equivalenten zullen gegarandeerd veel groter zijn en dan gaat hier ook de compacte body volledig teniet.
    Dan spreken we voor deze camera b.v van een 63 1.5 ... en deze zal dan nog meevallen omdat dit een prime is.
    Kan je u voorstellen hoe groot en zwaar een 30-80 3.5 (24-70 2.8) zou uitvallen ?

Een stapje boven ?... alleen maar als je de grootte van de sensor bekijkt en je daar op blindstaart...

Nog een geluk dat het geen Sony body is... anders was deze hier al (onterecht) met de grond gelijk gemaakt.

Deze camera zal zeker voor bepaalde doeleinden inzetbaar zijn.. maar een stapje boven... das voorlopig nog koffiedik kijken.
    X-T4, GFX 50R , GF 32-64, GF 80 1.7, XF 23 2.0, XF 35 1.4, XF 56 1.2, XF 90 2.0, GoPro Hero 5 X100V

Dat van die equivalenten klopt niet echt funcky, de 63mm f2.8 is in ff equivalent een 37mm tussen f1.1 en f1.2 naar mijn gedacht.... of mis ik iets, bij die beeldhoek lijkt mij het zeer leuk zo'n beperkte scherptediepte te hebben, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben

Dat van die equivalenten klopt niet echt funcky, de 63mm f2.8 is in ff equivalent een 37mm tussen f1.1 en f1.2 naar mijn gedacht.... of mis ik iets, bij die beeldhoek lijkt mij het zeer leuk zo'n beperkte scherptediepte te hebben, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben
    De sensor is 1.7x zo groot als een 35mm beeldvlak, maar dat is niet de crop factor. (Het is de verhouding tussen de diagonalen die je nodig hebt.)
    Als ik goed gerekend heb, zou de crop factor 0.79 moeten zijn. Dan wordt de 63mm een 50mm (f/2.2), zoals Fuji het aangeeft.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Welk "stapje boven" je bedoeld is mij een raadsel ?
    Er is nog niets getest, niet de Body niet de lenzen.
    Hoe goed is de iso gevoeligheid ?
    Snelheid ?
    En wat met de fel bekritiseerde C-AF van systeemcamera's door zowat elke DSLR gebruiker ... deze camera zal niet bedoeld zijn voor het snelle werk maar eerder studio. (afwachten)
    En wat met de lenzen ? Het zullen verdraaid goede lenzen moeten zijn om die grote sensor goed te dekken (vooral in de hoeken)

En de grootte ? ook al iets waar systeemcamera's door DSLR gebruikers niet ontglipt van kritiek zoals "zet er een groot objectief op en je geheel valt even groot en zwaar uit dan een DSLR"
    Wel ik zeg je alvast .. idem voor deze GFX...
    Laat de Body je alvast niet misleiden... de lenzen die gepresenteerd worden zijn relatief compact.. een 63mm 2.8 (eq 50 2.2 FF) een 120mm 4.0 (eq 96 3.2) en een 32-64 4.0 (eq 25-50 3.2) maar......
    niet echt de lenzen waar je echt voordeel uithaalt voor betere Dof controle... zelfs de Olympus M43 25 1.2 lens doet het hier even goed (50 2.4)
    En over DOF controle gesproken.. hoeveel kleinere DOF moet het nog zijn dan FF camera's met zijn 1.2 lenzen (bv Canon) ??????

Objectieven met gelijke DOF equivalenten zullen gegarandeerd veel groter zijn en dan gaat hier ook de compacte body volledig teniet.
    Dan spreken we voor deze camera b.v van een 63 1.5 ... en deze zal dan nog meevallen omdat dit een prime is.
    Kan je u voorstellen hoe groot en zwaar een 30-80 3.5 (24-70 2.8) zou uitvallen ?

Een stapje boven ?... alleen maar als je de grootte van de sensor bekijkt en je daar op blindstaart...

Nog een geluk dat het geen Sony body is... anders was deze hier al (onterecht) met de grond gelijk gemaakt.

Deze camera zal zeker voor bepaalde doeleinden inzetbaar zijn.. maar een stapje boven... das voorlopig nog koffiedik kijken.
    Ik baseer mij maar enkel op het feit dat ik jaren met een Fuji GX680 met digitale Imacon rug en bijhorend Fuji glas heb gewerkt Funcky
    deze rug was maar 22 MP en 40X50 mm formaat, maar was jaren geleden reeds top.

Ik staar mij helemaal op niets blind jong, en ik weet heus wel dat dat voor een beperkte groep fotografen zal zijn.
    Maar aangaande mijn ervaring met fuji glas weet ik gewoon dat dat in orde zal zijn, daar twijfel ik geen seconde aan.

Deze foto van mijn dochter bv. heb ik daar 13 jaar geleden nog mee gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Guest42; 23 september 2016 om 15:42

Cropfactor is 0,8 bulke. De 63 2.8 is een 50mm 2.2 (eq ff)

Dan is dat toch vrij misleidend vind ik....
    Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
    Maar dan snap ik idd niet echt the point van dit systeem...

Dan is dat toch vrij misleidend vind ik....
    Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
    Maar dan snap ik idd niet echt the point van dit systeem...
    Dit is concurrentie voor de digital backs genre Hasselblad en Phase One, net als de Pentax 645Z. De sensors van de "moderne" digital medium format zijn allemaal zowat 44x33mm groot.
    Inderdaad, dat lijkt een beetje mager naast een full frame SLR die tegenwoordig ongeveer evenveel MP registreert (al komt er ongetwijfeld een 100MP en is het glas erop voorzien), maar toch zijn door de lensmount en de registerafstand heel andere lensontwerpen mogelijk die voor bepaalde toepassingen een voordeel zijn. Het gaat niet over scherptediepte en bokeh alleen, al is een romig zachte achtergrond nog makkelijker te realiseren. De meeste van die systemen zijn ook niet eens zo indrukwekkend bij hogere iso.

De kwaliteiten van zoiets gaan eerlijk gezegd ook aan mij voorbij. Ik ben zelfs verbaasd dat hier een Photokina award aan vasthangt, als je ziet dat daar ook een nieuwe Sony A99 werd voorgesteld...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

het sensorformaat scheelt eigenlijk idd niet zoveel met fullframe, zonder erg lichtsterke lenzen zie ik hier toch zoveel verschil niet in hoor....
    hier een link waarbij de sensorgroottes vergeleken worden:

http://www.digifotopro.nl/content/fu...ief_2016-09-23

dit is in mijn ogen dan ook geen directe concurrentie voor hasselblad, phase one en consoorten, die lichtsterker materiaal op een nog grotere sensor hebben....
    misschien is het een baanbrekend dynamisch bereik of extreme scherpte die de vernieuwing moeten aantonen...
    ben nog altijd wel benieuwd, maar vind het nu ook logisch dat deze camera goedkoper zal zijn dan de échte middenformaatcamera's genre phase one...

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 2
    Laatste bericht: 24 juni 2016, 22:41
  2. Analoge medium format camera (Yashica, Mamiya ?)
    Door jantielens in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 31 december 2015, 07:49
  3. Reacties: 2
    Laatste bericht: 4 december 2015, 21:02
  4. [ Contax ] CONTAX 645 6x4.5 SLR Medium-Format Camera + Carl Zeiss 80 f2
    Door Lukathi in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 1 december 2015, 08:50
  5. [ Contax ] 645 6x4.5 Medium-Format Camera+ Carl Zeiss 80 f2
    Door Lukathi in forum Aangeboden