Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

    Idd zonder lens, en aan de mount te zien zal daarin nog wel verschil zitten
    Versta me niet verkeerd, het kan een supertoestel zijn en met zijn zeer beperkte scherptediepte wss een droom voor een bepaalde soort portret en reportagefotografie

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

      [QUOTE=ASA 400;4494608]even de werkelijke grote van de medium format Fujifilm GFX 50S tegenover de fullframe Nikon D810


      [IMG][/IMG]
      [IMG][/IMG]

      Comment


      • #18
        Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Het glas hadden ze reeds, mits wat aanpassingen.
        En in de plaats van FF kiezen ze meteen voor iets dat daar nog een stapje boven staat...
        Helemaal niet slecht bedacht zou ik zeggen.
        Welk "stapje boven" je bedoeld is mij een raadsel ?
        Er is nog niets getest, niet de Body niet de lenzen.
        Hoe goed is de iso gevoeligheid ?
        Snelheid ?
        En wat met de fel bekritiseerde C-AF van systeemcamera's door zowat elke DSLR gebruiker ... deze camera zal niet bedoeld zijn voor het snelle werk maar eerder studio. (afwachten)
        En wat met de lenzen ? Het zullen verdraaid goede lenzen moeten zijn om die grote sensor goed te dekken (vooral in de hoeken)

        En de grootte ? ook al iets waar systeemcamera's door DSLR gebruikers niet ontglipt van kritiek zoals "zet er een groot objectief op en je geheel valt even groot en zwaar uit dan een DSLR"
        Wel ik zeg je alvast .. idem voor deze GFX...
        Laat de Body je alvast niet misleiden... de lenzen die gepresenteerd worden zijn relatief compact.. een 63mm 2.8 (eq 50 2.2 FF) een 120mm 4.0 (eq 96 3.2) en een 32-64 4.0 (eq 25-50 3.2) maar......
        niet echt de lenzen waar je echt voordeel uithaalt voor betere Dof controle... zelfs de Olympus M43 25 1.2 lens doet het hier even goed (50 2.4)
        En over DOF controle gesproken.. hoeveel kleinere DOF moet het nog zijn dan FF camera's met zijn 1.2 lenzen (bv Canon) ??????

        Objectieven met gelijke DOF equivalenten zullen gegarandeerd veel groter zijn en dan gaat hier ook de compacte body volledig teniet.
        Dan spreken we voor deze camera b.v van een 63 1.5 ... en deze zal dan nog meevallen omdat dit een prime is.
        Kan je u voorstellen hoe groot en zwaar een 30-80 3.5 (24-70 2.8) zou uitvallen ?

        Een stapje boven ?... alleen maar als je de grootte van de sensor bekijkt en je daar op blindstaart...

        Nog een geluk dat het geen Sony body is... anders was deze hier al (onterecht) met de grond gelijk gemaakt.

        Deze camera zal zeker voor bepaalde doeleinden inzetbaar zijn.. maar een stapje boven... das voorlopig nog koffiedik kijken.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

          Dat van die equivalenten klopt niet echt funcky, de 63mm f2.8 is in ff equivalent een 37mm tussen f1.1 en f1.2 naar mijn gedacht.... of mis ik iets, bij die beeldhoek lijkt mij het zeer leuk zo'n beperkte scherptediepte te hebben, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Dat van die equivalenten klopt niet echt funcky, de 63mm f2.8 is in ff equivalent een 37mm tussen f1.1 en f1.2 naar mijn gedacht.... of mis ik iets, bij die beeldhoek lijkt mij het zeer leuk zo'n beperkte scherptediepte te hebben, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben
            De sensor is 1.7x zo groot als een 35mm beeldvlak, maar dat is niet de crop factor. (Het is de verhouding tussen de diagonalen die je nodig hebt.)
            Als ik goed gerekend heb, zou de crop factor 0.79 moeten zijn. Dan wordt de 63mm een 50mm (f/2.2), zoals Fuji het aangeeft.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #21
              Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Welk "stapje boven" je bedoeld is mij een raadsel ?
              Er is nog niets getest, niet de Body niet de lenzen.
              Hoe goed is de iso gevoeligheid ?
              Snelheid ?
              En wat met de fel bekritiseerde C-AF van systeemcamera's door zowat elke DSLR gebruiker ... deze camera zal niet bedoeld zijn voor het snelle werk maar eerder studio. (afwachten)
              En wat met de lenzen ? Het zullen verdraaid goede lenzen moeten zijn om die grote sensor goed te dekken (vooral in de hoeken)

              En de grootte ? ook al iets waar systeemcamera's door DSLR gebruikers niet ontglipt van kritiek zoals "zet er een groot objectief op en je geheel valt even groot en zwaar uit dan een DSLR"
              Wel ik zeg je alvast .. idem voor deze GFX...
              Laat de Body je alvast niet misleiden... de lenzen die gepresenteerd worden zijn relatief compact.. een 63mm 2.8 (eq 50 2.2 FF) een 120mm 4.0 (eq 96 3.2) en een 32-64 4.0 (eq 25-50 3.2) maar......
              niet echt de lenzen waar je echt voordeel uithaalt voor betere Dof controle... zelfs de Olympus M43 25 1.2 lens doet het hier even goed (50 2.4)
              En over DOF controle gesproken.. hoeveel kleinere DOF moet het nog zijn dan FF camera's met zijn 1.2 lenzen (bv Canon) ??????

              Objectieven met gelijke DOF equivalenten zullen gegarandeerd veel groter zijn en dan gaat hier ook de compacte body volledig teniet.
              Dan spreken we voor deze camera b.v van een 63 1.5 ... en deze zal dan nog meevallen omdat dit een prime is.
              Kan je u voorstellen hoe groot en zwaar een 30-80 3.5 (24-70 2.8) zou uitvallen ?

              Een stapje boven ?... alleen maar als je de grootte van de sensor bekijkt en je daar op blindstaart...

              Nog een geluk dat het geen Sony body is... anders was deze hier al (onterecht) met de grond gelijk gemaakt.

              Deze camera zal zeker voor bepaalde doeleinden inzetbaar zijn.. maar een stapje boven... das voorlopig nog koffiedik kijken.
              Ik baseer mij maar enkel op het feit dat ik jaren met een Fuji GX680 met digitale Imacon rug en bijhorend Fuji glas heb gewerkt Funcky
              deze rug was maar 22 MP en 40X50 mm formaat, maar was jaren geleden reeds top.

              Ik staar mij helemaal op niets blind jong, en ik weet heus wel dat dat voor een beperkte groep fotografen zal zijn.
              Maar aangaande mijn ervaring met fuji glas weet ik gewoon dat dat in orde zal zijn, daar twijfel ik geen seconde aan.

              Deze foto van mijn dochter bv. heb ik daar 13 jaar geleden nog mee gemaakt.
              Last edited by Guest42; 23 september 2016, 15:42.

              Comment


              • #22
                Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Dat van die equivalenten klopt niet echt funcky, de 63mm f2.8 is in ff equivalent een 37mm tussen f1.1 en f1.2 naar mijn gedacht.... of mis ik iets, bij die beeldhoek lijkt mij het zeer leuk zo'n beperkte scherptediepte te hebben, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                Cropfactor is 0,8 bulke. De 63 2.8 is een 50mm 2.2 (eq ff)
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                  Dan is dat toch vrij misleidend vind ik....
                  Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
                  Maar dan snap ik idd niet echt the point van dit systeem...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Dan is dat toch vrij misleidend vind ik....
                    Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
                    Maar dan snap ik idd niet echt the point van dit systeem...
                    Dit is concurrentie voor de digital backs genre Hasselblad en Phase One, net als de Pentax 645Z. De sensors van de "moderne" digital medium format zijn allemaal zowat 44x33mm groot.
                    Inderdaad, dat lijkt een beetje mager naast een full frame SLR die tegenwoordig ongeveer evenveel MP registreert (al komt er ongetwijfeld een 100MP en is het glas erop voorzien), maar toch zijn door de lensmount en de registerafstand heel andere lensontwerpen mogelijk die voor bepaalde toepassingen een voordeel zijn. Het gaat niet over scherptediepte en bokeh alleen, al is een romig zachte achtergrond nog makkelijker te realiseren. De meeste van die systemen zijn ook niet eens zo indrukwekkend bij hogere iso.

                    De kwaliteiten van zoiets gaan eerlijk gezegd ook aan mij voorbij. Ik ben zelfs verbaasd dat hier een Photokina award aan vasthangt, als je ziet dat daar ook een nieuwe Sony A99 werd voorgesteld...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                      het sensorformaat scheelt eigenlijk idd niet zoveel met fullframe, zonder erg lichtsterke lenzen zie ik hier toch zoveel verschil niet in hoor....
                      hier een link waarbij de sensorgroottes vergeleken worden:

                      http://www.digifotopro.nl/content/fu...ief_2016-09-23

                      dit is in mijn ogen dan ook geen directe concurrentie voor hasselblad, phase one en consoorten, die lichtsterker materiaal op een nog grotere sensor hebben....
                      misschien is het een baanbrekend dynamisch bereik of extreme scherpte die de vernieuwing moeten aantonen...
                      ben nog altijd wel benieuwd, maar vind het nu ook logisch dat deze camera goedkoper zal zijn dan de échte middenformaatcamera's genre phase one...
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #26
                        Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                        Bij Hasselblad begonnen ze te praten over het nieuwe V-systeem prototype alsof het er echt aan staat te komen.
                        Ik ben m'n interesse erin volledig verloren. Alhoewel het zeker en vast een vierkant formaat zal zijn groter dan 45x45, zullen de oude V-lenzen niet compatibel zijn... Ik snap er niets van, als ze het V-systeem nieuw leven willen laten inblazen moeten ze toch op z'n mindst dezelfde lenzen gebruiken.
                        De X1D is tenminste wel reeds beschikbaar tov de Fuji. Ik zie het nu van het H-systeem niet meer in als je nog niet reeds daarin geinvesteerd hebt. Meer dan dubbel van de prijs met als enige voordeel een spiegel en meer connecties.

                        Comment


                        • #27
                          Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                          H heeft niet enkel een spiegel maar ook een centraalsluiter. Dat is veel belangrijker dan die spiegel voor diegenen die zo'n camera's gebruiken. Flitssync op 1/1600 of nog sneller. Dat gaat wel met de X1D maar niet met de Fuji. En de H is echt voor studio, afmetingen en gewicht spelen daar geen rol. Nu wordt die 9/10 toch al aan een draad aan de pc gehangen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik baseer mij maar enkel op het feit dat ik jaren met een Fuji GX680 met digitale Imacon rug en bijhorend Fuji glas heb gewerkt Funcky
                            deze rug was maar 22 MP en 40X50 mm formaat, maar was jaren geleden reeds top.

                            Ik staar mij helemaal op niets blind jong, en ik weet heus wel dat dat voor een beperkte groep fotografen zal zijn.
                            Maar aangaande mijn ervaring met fuji glas weet ik gewoon dat dat in orde zal zijn, daar twijfel ik geen seconde aan.

                            Deze foto van mijn dochter bv. heb ik daar 13 jaar geleden nog mee gemaakt.
                            Maar mijn punt was dat Medium F. niet persé een stap hoger is zoals je zelf beweerde.

                            De foto die je hier plaatst is niks mis mee, mooi plaatje en dat meen ik.
                            Maar een foto hier plaatsen op dit forum zegt weinig of niets over de kwaliteit hiervan gezien de grootte van de afbeelding.
                            Dit plaatje zou even goed van een camera kunnen zijn met veel kleiner formaat zoals een Canon 5D, 7D en zelfs een M43 camera.


                            Ieder camera heeft zijn domein waar de éné wat beter is dan de andere maar wat dat éné het andere ook niet uitsluit.
                            Alhoewel deze Fuji GFX perfect in de studio kan .. draait het om deze camera meer om draagbaarheid/inzetbaarheid net zoals de XD1 en de Leica SL.
                            Hoe goed deze inzetbaar gaat zijn dat zal later wel blijken maar X-T2 of 5D4 mogelijkheden moet men niet verwachten
                            Dit zou wel een eerste trend kunnen zijn naar een nieuw formaat .. bovenvermelde "draagbaarheid/inzetbaarheid in acht genomen. (dus niet letterlijk een nieuw formaat)

                            Het verschil afm/gew. tussen een Pentax 645 en een XD1/GFX is groot.. althans wat de body betreft.

                            Voor mezelf laat ik deze Fuji in zijn huidige fase voorbijgaan...
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                              Ah, tof dat ze de de Fuji gf670 ook in de folder zetten, mooiste camera ooit gemaakt
                              Jammer dat de sensorgrootte nog steeds niet het formaat van film heeft

                              Deze Fuji ziet er wel erg mooi uit, vooral de compactheid is heel interessant.

                              Comment


                              • #30
                                Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                De foto die je hier plaatst is niks mis mee, mooi plaatje en dat meen ik.
                                Maar een foto hier plaatsen op dit forum zegt weinig of niets over de kwaliteit hiervan gezien de grootte van de afbeelding.
                                Dit plaatje zou even goed van een camera kunnen zijn met veel kleiner formaat zoals een Canon 5D, 7D en zelfs een M43 camera.
                                Ik vraag me af als u wel werkt met mediumformaat. Er zijn zeer veel situaties waar mediumformaat een enorm kwalitatief voordeel kan bieden tov een fullframe.
                                Zelfs online is het kwaliteitsverschil zeker merkbaar, maar op afdruk is het nacht en dag verschil! En dit is nogmaar met de 50MP digitale rug, de 100MP zal nog een stap hoger zitten qua scherpte op de koop toe.
                                Voor mij persoonlijk is het de meerprijs niet waard omdat ik reeds geïnvesteerd ben in een ander systeem. Mocht ik vandaag herbeginnen zou ik 100% voor één van deze nieuwe MF systemen gaan.
                                Last edited by LoP; 25 september 2016, 10:39.

                                Comment

                                Working...
                                X