Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji x20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji x20

    Wat zijn jullie ervaringen met de fujifilm x20??

  • #2
    Re: fuji x20

    Zo te zien zijn er nog niet veel Fuji X20 verkocht. Jammer, want ik ben er ook in geïnteresseerd.

    Comment


    • #3
      Re: fuji x20

      me too, heb ook info gevraagd in een ander bericht, maar eveneens nog geen reactie ...

      Comment


      • #4
        Re: fuji x20

        Ik twijfel of de mensen die een X10 hebben ( zoals ik ) overschakelen naar een X20, ik heb de X20 even kunnen testen van een vriend, autofocus leek me sneller en ook de ruiswaarden vond ik beter....meer kan ik er niet over zeggen....alleen, wel een bijzonder dure upgrade.
        Ik had er het geld niet voor over, zeker niet omdat ik de Fuji X-E1 met de 18-55 ondertussen in bezit heb en die overtreft beide Fuji's X10 en X20 ....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: fuji x20

          als je al een X10 hebt, kan ik aannemen dat je niet overstapt naar een X20,, gezien het prijsverschil; een X-E1 zal zeker beter zijn, maar kost ook ongeveer dubbel zoveel.
          ik blijf twijfelen tussen een X20 en de canon G1X, beiden kosten ongeveer evenveel; de eerste is beduidend compacter, wat een voordeel is om overal mee te nemen op reis, de zoom is met de hand in te stellen (vind ik handig), de bouwkwaliteit en look zijn top; de G1X is een stuk logger en zwaarder, maar hij heeft een grote sensor (en waarschijnlijk? kwalitatief betere foto's vooral in donkere omgeving) en een kantelbaar scherm; dilemma's ....

          Comment


          • #6
            Re: fuji x20

            Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
            als je al een X10 hebt, kan ik aannemen dat je niet overstapt naar een X20,, gezien het prijsverschil; een X-E1 zal zeker beter zijn, maar kost ook ongeveer dubbel zoveel.
            ik blijf twijfelen tussen een X20 en de canon G1X, beiden kosten ongeveer evenveel; de eerste is beduidend compacter, wat een voordeel is om overal mee te nemen op reis, de zoom is met de hand in te stellen (vind ik handig), de bouwkwaliteit en look zijn top; de G1X is een stuk logger en zwaarder, maar hij heeft een grote sensor (en waarschijnlijk? kwalitatief betere foto's vooral in donkere omgeving) en een kantelbaar scherm; dilemma's ....
            Ik heb ze beiden gehad, de X10 en de G1X.....en de Canon opnieuw verkocht, voldeed dus niet aan mijn verwachtigingen, het "grotere" sensor" voordeel kwam er volgens mij niet echt uit.....en ik vergeleek dan nog met de X10, de X20 zal nog beter presteren, de X20 is echt wel goed bij low light situaties. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik een echte Fuji aanhanger ben, dus toch misschien wat relativeren...
            Last edited by Franciskine; 23 april 2013, 18:07.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: fuji x20

              Franciskine, hoe zou je de verschillen omschrijven tussen de weergaves van Fuji en Canon ? vanwaar de voorliefde voor Fuji ?

              Comment


              • #8
                Re: fuji x20

                Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                Franciskine, hoe zou je de verschillen omschrijven tussen de weergaves van Fuji en Canon ? vanwaar de voorliefde voor Fuji ?
                Moeilijk te omschrijven, 't zijn vooral de kleuren die de Fuji voortbrengt die me steeds overhalen, en ik ben eerlijk gezegd niet echt een canon liefhebber, in totaal al 3 keer Canon toestellen gekocht en iedere keer kom ik tot de vaststelling dat ze me echt niet liggen, dit gezegd zijnde betekent niet dat het geen goede toestellen waren, het is gewoon een persoonlijk gevoel. Ik ben trouwens een Nikon gebruiker, een merk dat trouwens een beetje tegen Fuji aanleunt, ze hebben trouwens ooit de Fuji S5 uitgebracht, een Nikon Body ( D200 ) met een Fuji sensor en met een Nikon vatting.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: fuji x20

                  Fuji geeft ook fotografieplezier, je hebt een echt fototoestel in je pollen, in tegenstelling met de electronische doosjes tegenwoordig.
                  X10, heb net nog mijn laatste citytripbeelden bekeken, gewoon prachtig!

                  Comment


                  • #10
                    Re: fuji x20

                    Ik heb op een aantal sites-blogs wat vergelijkende foto's bekeken tussen X10 en G1X, en heb de indruk dat Fuji de kleuren extra fel weergeeft, meer dan de werkelijke situatie, en dat Canon en Nikon hier beter bij aanleunen, ofwel geven de 2 laatste de werkelijke kleuren zwakker weer? Ik had ook de indruk dat (vooral) de foto's met de G1X meer gedetailleerd waren, maar dat kan waarschijnlijk ook aan de instelling van beide toestellen liggen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: fuji x20

                      Ik heb ook zo een X10 gekocht omdat ik naast mijn DSLR ook een degelijk compact toestel wilde.
                      De X10 is een prima toestel en echt een plezier om mee te werken.
                      Het is degelijk, voelt ook aan zoals vroeger maar produceerd wel prachtige beelden.
                      Wat ik er minder aan vind is dat beelden in RAW niet zo schitterend zijn, de in camera behandeling naar Jpeg is echter wel heel goed.
                      Hoewel ik altijd in Raw foto's neem op mijn DSLR doe ik dit niet bij mijn X10.
                      De kleuren zijn inderdaad in bepaalde instellingen fel maar het is niet zomaar verzadiging optrekken, er is over nagedacht.
                      Wat mij ook een beetje stoort is de nogal ingewikkelde instellingen.
                      Ik ben nu eenmaal iemand die graag exact weet waar wat voor staat, en dan is het een pak.
                      Maar nu ik het weet moet ik zeggen dat ik er snel mee werk.
                      Ruis valt goed mee en die lens is echt goed.

                      Comment


                      • #12
                        Re: fuji x20

                        Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                        Wat ik er minder aan vind is dat beelden in RAW niet zo schitterend zijn, de in camera behandeling naar Jpeg is echter wel heel goed.
                        Hoewel ik altijd in Raw foto's neem op mijn DSLR doe ik dit niet bij mijn X10.
                        daar zou bij de X20 een mouw aan gepast zijn ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: fuji x20

                          ik ben gisteren naar een winkel geweest waarvan ik dacht dat ik toch wel gedetailleerde info zou krijgen die mijn keuze gemakkelijker zou maken, niet dus; X20: prachtig toestel meneer ... ; G1X : ook een heel goed toestel meneer, met grotere sensor (wist ik al)... ; neit wijzer geworden dus; eerstdaags nog eens een andere winkel proberen - iemand een idee in regio Waregem - Kortrijk ?
                          wat is de gebruiksvriendelijkheid van de meegeleverde software van Canon - Fuji - Sony (RX100, blijkbaar ook kwalitatief toestel in die klasse) , ifv opslag en bewerken van foto's (ik heb geen kaas gegeten van fotoshop) ?
                          Last edited by noppenrijder; 27 april 2013, 08:13.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fuji x20

                            Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                            ik ben gisteren naar een winkel geweest waarvan ik dacht dat ik toch wel gedetailleerde info zou krijgen die mijn keuze gemakkelijker zou maken, niet dus; X20: prachtig toestel meneer ... ; G1X : ook een heel goed toestel meneer, met grotere sensor (wist ik al)... ; neit wijzer geworden dus; eerstdaags nog eens een andere winkel proberen - iemand een idee in regio Waregem - Kortrijk ?
                            wat is de gebruiksvriendelijkheid van de meegeleverde software van Canon - Fuji - Sony (RX100, blijkbaar ook kwalitatief toestel in die klasse) , ifv opslag en bewerken van foto's (ik heb geen kaas gegeten van fotoshop) ?
                            In de buurt is er niet veel te vinden denk ik.
                            Ik koop veel bij art & Craft in Gent , daar geven ze meestal veel uitleg en de prijzen zitten goed zie http://www.artencraft.be/nl/fuji-x20...x-silver-68027
                            Qua software weet ik het niet zo, ik gebruik Lightroom , ik denk nog steeds dat software zoals lightroom het beste is voor de opslag , organisatie en het snel bewerken van foto's .

                            Comment


                            • #15
                              Re: fuji x20

                              Ik heb de X10 en heb gedurende een uur de X20 mogen testen. Mijn eerste feeling was "wow, alles wat slecht was op de X10 is nu gewoon weg op de X20". De viewfinder toont nu ook de nodige info van sluitertijd etc. De AF is serieus sneller en accurater geworden zelfs in het donker. helaas kost dat ding ook weer 525euro en dan zou ik eerst mijn X10 moeten verkopen, terwijl hij het eigenlijk ook al super doet als camera die ik tegenwoordig overal meeneem ipv de 5D II die enkel nog gebruikt wordt voor shoots. En mocht ik het geld hebben, dan zou ik toch voor de X100S gaan
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X