Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X20

    HEb zonet ff een X20 in mijn handen gehad,zeer mooi toestel.
    Ik ben wel iemand die een viewfinder gewoon is dus met dit toestel wordt ik op mijn wenken bediend maar als je door de finder kijkt krijg je wel een eigenaardig beeld:
    Je ziet zelf een stukje van de lens.
    Klopt het dan als ik zeg dat je dan nooit 100% weet wat er op de foto staat(aan de uiteinden bedoel ik)

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Fuji X20

    Geen idee wat de X20 betreft, maar ik heb sinds kort de X10 (de X20 z'n voorloper) en inderdaad de viewfinder heeft geen 100% coverage van wat er op je uiteindelijke foto staat. Normaal gezien zijn de VF van de X10 en X20 toch identiek, buiten de info overlay die je nu krijgt bij de X20.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X20

      De X10 en X20 hebben een 85% viewfinder, dus je ziet idd niet het volledige beeld. Heeft mij nooit gestoord (je leert er rekening mee houden en lelijke elementen crop je zo weg). Is je framing echt zeer belangrijk dan gebruik je het scherm (= elektronische viewfinder), die heeft 100% coverage.

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X20

        Ik heb de x20 in huis. Het klopt dat de viewfinder 85% van het beeld dekt en dat je daar rekening mee moet houden, maar nog altijd beter een VF met 85% dekking dan geen VF :-)
        Het is omdat de x20 nog een VF heeft dat ik het aangeschaft heeft en ik heb er tot nu toe geen spijt van.
        Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X20

          Oorspronkelijk geplaatst door verheyf Bekijk bericht
          Ik heb de x20 in huis. Het klopt dat de viewfinder 85% van het beeld dekt en dat je daar rekening mee moet houden, maar nog altijd beter een VF met 85% dekking dan geen VF :-)
          Het is omdat de x20 nog een VF heeft dat ik het aangeschaft heeft en ik heb er tot nu toe geen spijt van.
          Het is idd beter zo'n OVF dan helemaal geen VF. Het is één van de betere OVF's van dit type als je vergelijkt met de G serie's van Canon en enkele Nikon modellen.
          Een degelijke EVF was niet mogelijk daar dit de prijs van het toestel serieus de hoogte in zou jagen.
          Ik vind die OVF van de X20 al bij al nog goed meevallen. Leuk toestel.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment

          Working...
          X