Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji x100s of X-E1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji x100s of X-E1

    ik stop met de dslr en wil toch kwalitatief deftige foto's blijven nemen. Waarom mijn DSLR weg gaat is omdat ik er de laatste tijd te weinig gebruik van maak en ik meer op stap ben met met huidige fuji x10 door de compactheid van dit toestel. Nu zoek ik toch nog een klasse hoger dan de X10 of X20 en dacht ik aan de X100S. Maar nu lees ik ook ongelooflijk veel goed over de X-E1. Als ik dan zie naar de prijs komt een X100S op hetzelfde als een X-E1 met een 18mm lens. Later kan dit dan nog uitgebreid worden ook.

    Wat ik zoek:
    - compact
    - overal inzetbaar
    - iso goede prestaties
    - kwalitatieve beelden

    wat ik niet nodig heb
    - een baksteen van een body
    - een ander merk dan Fujifilm

    wat zouden jullie aanraden en wat zijn jullie bevindingen? Is er nog een ander model dat aan deze eisen kan voldoen?

    alvast dank

    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: Fuji x100s of X-E1

    Net hetzelfde dilemma gehad de laatste weken.
    Gegaan voor de X-E1 omwille van de flexibiliteit. Ook in de toekomst kan je je objectieven uitbreiden.
    Super content ervan.
    Indien enkel 35mm je ding is, zou ik de X100s kiezen, anders de X-E1.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji x100s of X-E1

      Ik begrijp eerlijk gezegd de liefde voor een camera met één vaste lens niet zo goed. Daar ben je toch veel te beperkt mee Ik zou dan ook geen seconde twijfelen en voor de X-E1 gaan als 't een Fujifilm moet zijn. Maar eh, waarom moet met persé een Fujifilm zijn?
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Fuji x100s of X-E1

        Als je je exif's bekijkt en vaststelt dat de meeste foto's in de range 28-40mm getrokken zijn, of je doet vooral aan straatfotografie, dan is dat toch ideaal? Bovendien is het weer 1 ding minder om aan te denken: welke lens moet ik gebruiken? Velen ervaren de X100(s) daarom net als een 'bevrijding' ipv als een beperking.

        X-E1 is langzamer, groter, mindere AF, duurder. Als het bovenstaande van toepassing is op jouw fotografie, dan twijfel je toch geen seconde?

        Comment


        • #5
          Re: Fuji x100s of X-E1

          Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
          Als je je exif's bekijkt en vaststelt dat de meeste foto's in de range 28-40mm getrokken zijn, of je doet vooral aan straatfotografie, dan is dat toch ideaal? Bovendien is het weer 1 ding minder om aan te denken: welke lens moet ik gebruiken? Velen ervaren de X100(s) daarom net als een 'bevrijding' ipv als een beperking.
          Ja maar dan nog. Als ik licht op pad wil gaan kan ik op mijn Oly OM-D ook een 20mm f1.7 of 17mm f1.8 schroeven (of in mijn geval een 25mm f1.4) en de rest thuis laten. Dan is mijn "bevrijding" net zo groot maar hou ik tenminste wel de mogelijkheid om op een ander moment een groothoek, tele of macro te gebruiken als ik dat wil. Nou ja, 't zal wel aan mij liggen hè. En toegegeven, mijn foto's liggen gemiddeld wel niet tussen een 28-40mm bereik...
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Fuji x100s of X-E1

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ja maar dan nog. Als ik licht op pad wil gaan kan ik op mijn Oly OM-D ook een 20mm f1.7 of 17mm f1.8 schroeven (of in mijn geval een 25mm f1.4) en de rest thuis laten. Dan is mijn "bevrijding" net zo groot maar hou ik tenminste wel de mogelijkheid om op een ander moment een groothoek, tele of macro te gebruiken als ik dat wil. Nou ja, 't zal wel aan mij liggen hè. En toegegeven, mijn foto's liggen gemiddeld wel niet tussen een 28-40mm bereik...
            Dat is inderdaad een mogelijkheid. Op mijn D90 gebruikte ik ook enkel een 35mm. Geeft theoretisch een zekere vrijheid omdat je andere lenzen kan kopen, maar dat deed ik niet, net om een overdaad aan keuzes te vermijden.

            Ieder z'n ding natuurlijk, ik persoonlijk vind een X100s veel charme hebben en zou er zelf ook wel eentje willen

            Comment


            • #7
              Re: Fuji x100s of X-E1

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Ik begrijp eerlijk gezegd de liefde voor een camera met één vaste lens niet zo goed. Daar ben je toch veel te beperkt mee Ik zou dan ook geen seconde twijfelen en voor de X-E1 gaan als 't een Fujifilm moet zijn. Maar eh, waarom moet met persé een Fujifilm zijn?
              Een vaste lens doet je anders fotograferen, je denkt veel meer na over compositie ook, ik heb nu de Fuji X-E1 met de 18-55 en de 14 mm maar heb vandaag ook de X100S besteld ( vooral omdat ik het toestel afgelopen zaterdag een hele dag heb kunnen gebruiken deed me besluiten het toch maar aan te kopen )
              Waarom perse een Fuji? ik weet wel waarom, voorlopig ben ik nog geen evenwaardig toestel tegengekomen, iemand die al met de Fuji X100(S) of de X-E1 gewerkt heeft stelt zich die vraag niet meer ...
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Fuji x100s of X-E1

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Een vaste lens doet je anders fotograferen, je denkt veel meer na over compositie ook....
                Op zich mee eens, maar dat geldt toch net zo goed voor een DSLR of systeemcamera met een prime lens erop?
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji x100s of X-E1

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Op zich mee eens, maar dat geldt toch net zo goed voor een DSLR of systeemcamera met een prime lens erop?
                  Ik heb de X-E1 met de 14mm.....niet echt compact hoor in vergelijking met de X100S....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji x100s of X-E1

                    E1 is niet zulk een denderend toestel zit eerder bij de zwakste binnen de systeemcamera's, maar is geweldig veel hype rond gecreëerd.

                    X100s daarentegen is een top toestel dat mee kan met de rest, natuurlijk een nadeel is de vaste lens of dit voor jou een nadeel is moet je zelf bepalen, persoonlijk gebruik ik het meeste 24mm op APS met dit type toestellen. Je hebt wel niet de mogelijkheid om een lens van betere kwaliteit te gebruiken als je dit zou wensen, maar de ingebouwde lens voldoet ruimschoots en kun je vergelijken met een betere mid-class objectiev.

                    Als vaste lens geen obstakel is zou ik zonder de minste twijfel voor de x100s gaan en anders wachten op de opvolger, of deftige upgrade van de x-pr01 of de E1.
                    Verwacht, maar dat is met de natte vinger, dat deze zomer een nieuw model op de markt komt , waarschijnlijk opvolger x-pro1, mogelijk dat er dan degelijke firmware upgrade komt voor E1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji x100s of X-E1

                      Puerte ... sorry, maar wat een gelul over de X-E1 ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji x100s of X-E1

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        E1 is niet zulk een denderend toestel zit eerder bij de zwakste binnen de systeemcamera's, maar is geweldig veel hype rond gecreëerd.
                        Over klinkklare onzin gesproken.... beide toestellen, Fuji X-E1 en de Fuji X100S hebben zelfs dezelfde sensor.....dus de ene presteert ondermaats en de andere is een top toestel . . . tjonge tjonge, wat je hier allemaal leest.....
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji x100s of X-E1

                          Oorspronkelijk geplaatst door dneefs Bekijk bericht
                          Puerte ... sorry, maar wat een gelul over de X-E1 ...
                          En over al de rest

                          Nieuwe X-Pro1 deze zomer? No way, is echt uitgesloten. Firmware komt er, maar voor eind 2013 komt er sowieso geen update van de X-E1/X-Pro1.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji x100s of X-E1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Over klinkklare onzin gesproken.... beide toestellen, Fuji X-E1 en de Fuji X100S hebben zelfs dezelfde sensor.....dus de ene presteert ondermaats en de andere is een top toestel . . . tjonge tjonge, wat je hier allemaal leest.....
                            Beeldkwaliteit van alle toestellen licht zeer dicht bij elkaar, verschillende instapmodellen gebruiken zelfde sensor als de hogere en duurdere modellen, toestellen zijn uiteraard niet gelijk en verschillen kunnen vrij groot zijn.
                            Verschillen zitten hem vooral in de gebruiksmogelijkheden en de E1 scoort op dat gebied vrij zwak.

                            Zal het nog wat duidelijker stellen, vroeger had je analoge toestellen en daar plaatste men filmrolletjes in, filmrolletje kun je vergelijken met sensor in de digitale toestellen.
                            Dus men kon in elk toestel zelfde rolletje film (sensor) plaatsen, toch was er een vrij groot verschil, zowel in prijs als in mogelijkheden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji x100s of X-E1

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Beeldkwaliteit van alle toestellen licht zeer dicht bij elkaar, verschillende instapmodellen gebruiken zelfde sensor als de hogere en duurdere modellen, toestellen zijn uiteraard niet gelijk en verschillen kunnen vrij groot zijn.
                              Verschillen zitten hem vooral in de gebruiksmogelijkheden en de E1 scoort op dat gebied vrij zwak.

                              Zal het nog wat duidelijker stellen, vroeger had je analoge toestellen en daar plaatste men filmrolletjes in, filmrolletje kun je vergelijken met sensor in de digitale toestellen.
                              Dus men kon in elk toestel zelfde rolletje film (sensor) plaatsen, toch was er een vrij groot verschil, zowel in prijs als in mogelijkheden.

                              /Sarcasme ON "Gelukkig" zijn er de niet-gehypte NEX'en die over een véél betere kwaliteit beschikken /sacasme OFF

                              Comment

                              Working...
                              X