Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 78

Standaard Fuji X-trans verslaat Sony RX1 op iso3200/6400

Volgens Steve Huff zou de nieuwe X100s veel beter zijn op hoge iso dan Fullframe RX1!!

Beelden zie ergens in het midden naar hoge iso test:

http://www.stevehuffphoto.com/2013/0...by-steve-huff/

X100s heeft de X-trans sensor van x-e1 en x-pro1...

Standaard Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

Voor een crop sensor presteert die uitzonderlijk goed, klopt. Maar ik heb ernstige twijfels over de juistheid van de ISO waarden bij de Fuji. Ik heb zijn foto's gedownload en de meta data bekeken,

Fuji X100s : F4 1/40s ISO6400
    RX1 : F4 1/80s ISO6400

Als je de sample foto's van imaging resource bekijkt dan kom je tot dezelfde conclusie :

Fuji X-E1 : F8 1/250s ISO3200
    RX1 : F8 1/500s ISO3200

Dus ISO3200 is werkelijk ISO1600 bij Fuji, zowel de X100s als de XE1.

Bij alle vergelijkende tests vind ik de jpegs vd Fuji vrij soft, zeker in vergelijking met de RX1 die veel scherper ogen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

hmmm... met de introductie van een nieuwe toestel x100s zou je toch wel verwachten dat ze dit corrigeren...

Zo is het gemakkelijk om de beste te zijn...

Ik heb toch weer grote twijfels bij Fuji.... (twijfel over aankoop x-e1)

Hetgeen alex606 zei deed me effe zoeken bij DXOmark, en voila, hij heeft gelijk denk ik:

http://www.dxomark.com/index.php/Cam...and2)/Fujifilm

Het gaat wel NIET over de 100s, maar toch, roept toch vragen op.

Naar "Measurements" gaan wel hé .
    Laatst gewijzigd door TimberWolf; 15 maart 2013 om 18:26
    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Fuji X-E1 : F8 1/250s ISO3200
    RX1 : F8 1/500s ISO3200

Dus ISO3200 is werkelijk ISO1600 bij Fuji, zowel de X100s als de XE1.

Bij alle vergelijkende tests vind ik de jpegs vd Fuji vrij soft, zeker in vergelijking met de RX1 die veel scherper ogen.
    Desondanks dit, als je die fiets beelden x100s iso 3200 vergelijkt met rx1 iso6400 vind ik het nog steeds een wauw prestatie van de Fuji...

Het is ook bekend dat die fuji beelden heel goed scherpen in PP.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeki Bekijk bericht
    Volgens Steve Huff zou de nieuwe X100s veel beter zijn op hoge iso dan Fullframe RX1!!

Beelden zie ergens in het midden naar hoge iso test:

http://www.stevehuffphoto.com/2013/0...by-steve-huff/

X100s heeft de X-trans sensor van x-e1 en x-pro1...
    Steve Huff schrijft dat Leica M-E beter zou presteren op hoge ISO dan de RX1 in tegenstelling  resultaten focus-numerique, niet de x-100s !
    Opname fiets vd leica en sony zijn 6400ISO vd fuji 3200ISO.
    EXIF:
    RX1 6400ISO, f4, 1/80s
    X100s 3200ISO, f4, 1/20s
    Bij veronderstelling belichting identiek, wijkt ISO fuji 1 stop af toz van RX1 zou statement ALEX606 bevestigen, dan kom je in real life op een verschil tussen 1, 3 a 2 stops,  +/- vergelijkbaar met huidige andere  aps’ers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
    dan kom je in real life op een verschil tussen 1, 3 a 2 stops,  +/- vergelijkbaar met huidige andere  aps’ers.
    Kan je dit verklaren? grootte v/d sensor heeft toch niets te maken met gevoeligheid of zie ik dat verkeerd?

Veel eerlijkere review volgens mij:

http://www.martin-doppelbauer.de/fot...xe1/index.html

...een beetje veel "WHAT I DIDN'T LIKE" naar mijn goesting....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Veel eerlijkere review volgens mij:

http://www.martin-doppelbauer.de/fot...xe1/index.html

...een beetje veel "WHAT I DIDN'T LIKE" naar mijn goesting....
    Is inderdaad meer "to the point" en komt in grote lijnen overeen met mijn ervaringen als ik NEXen vergeleken heb met de x-e1.
    Het enigste positief, voor mij althans, was de zeer goede jpeg output, maar RAW is dan weer minder.
    Heb ook kleurverschuivingen opgemerkt bij felle helle kleuren, alsook magenta in de lucht met de breedhoek lens bij valavond.
    Integenstelling tot wat Doppelbauer schrijft is manuele bediening niet te vergelijken met de NEX, MF met E1 is niet echt handig, zou volgens spec heel goed zijn met de x100s.

Toestel wordt meer verkocht voor de vintage look, maar in combi met een van de nieuwe gestileerde HQ zeiss prime lenzen, met x-mount, is het totaal geen zicht volgens mij.

Weet niet hoe groot het verschil in beeldkwaliteit is tussen x100s en de E1, dacht dat enige verschil toevoeging van PDAF is.

De X100s is op papier een zeer sterk toestel hopelijk heeft men iets gedaan aan de ISO discrepancy , 1 stop verschil is verdomd niet weinig, en het rare is dat veel kwistebiet reviewers daar met geen woord over reppen, wat veel zegt over de kwaliteit van reviews.

De E1 is zwakker tot veel zakker bij weinig licht dan de NEXen, de NEX7 heeft daarbij nog een hogere resolutie, de 7 klopt de 5dmkiii op detail in de lagere ISO reeks en de 7n zou nog eens 1/2 stop winst hebben toz van de nex7 in de hoge ISO.

Verschil in detail tussen E1 en RX1 is groot , RX1 is momenteel een van de toestellen met best beste hoge ISO prestaties bij de FF's, de E1 is een van de zwakkere bij weinig licht opnames binnen de huidige APS toestellen. Als de x100s beter zou zijn dan de RX1 bij weinig licht dan moet het toestel wel heel sterk verbeterd zijn toz van de E1.

Als iemand schrijft dat bvb de E1 goed presteert op hoge ISO liegt die in feite niet, wel als hij schrijft dat die goed presteert bij weinig licht !
    Maar ja fuji neemt wel een loopje met de interpretatie van ISO.

Zal straks een kaarsje branden voor al diegene die voor weinig licht toepassingen dat ding gekocht hebben, moet toegeven was ook bijna in de val gelopen, stond op het randje dat toestel te kopen.
    Dat maakt 2 kaarsjes ook nog eentje voor mezelf en al diegene die niet in de val gelopen zijn.

Niettegenstaande dat vind ik de x100s een mooi toestel op papier, heel sterk verbeterd toz van de x100, de pro en de e1. Maar zou toch eerst zelf het toestel is goed vergelijken met andere (bvb nieuwe compact nikon met APS-sensor) en als weinig licht opnames je ding zijn vrees ik toch wel dat dit het beste toestel zal zijn.

Beste Puerte, ik lees altijd graag uw berichten. Altijd objectief, enfin, zolang Sony maar als beste uit de bus komt.
    Zonder jou zou dit forum een stukje saaier zijn. Maar nu ga je er toch net weer dat stukje over. Waar haal je in godsnaam dat de Sony Nexen betere IQ hebben dan een 5DmIII? Eigenhandig getest? Kan je daar dan eindelijk eens iets van laten zien?
    Bij de studio shot comparison op de DPReview website 5DmII vs Nex vs A99 kan ik dat toch niet uit opmaken... Ook elders heb ik dat toch nooit iemand zien beweren. Ook uw bewering dat de Sony 35mm lens beter zou presteren dan de Fuji 35mm kan ik elders op het net nergens zien, in tegendeel. Men spreekt dat de Sony (CZ) nex lens de Fuji lens benaderd maar niet beter is.

Ik heb je ook al eens doorverwezen naar de site van Ken Rockwell die niet zo positief is over de nexen tov de Fuji (zelfs over de RX1). Zijn reviews zijn zeker met een korrel zout te nemen maar hij komt ten minste met zijne kop en zijn voorbeelden op het net. Kan van jou niet gezegd worden. Ik ook niet maar ik beweer dan ook niet alles te weten en getest te hebben. Volgens mij kan het gewoon niet dat in eender welke omstandigheid en in eender welke situatie telkens een toestel van Sony het beste is. De meeste toestellen van deze generatie en zeker in deze prijsklasse zullen wel goede foto's trekken. Elk toestel zal wel zijn voor en nadelen hebben en dan is het een persoonlijke keuze welk toestel het beste bij iemand past. Maar dat zal heus niet in alle omstandigheden een Sony zijn.

Voor diegene die de Fuji getest willen zien tov de nex6 kunnen eens kijken naar: http://www.youtube.com/watch?v=jmwEQB0KM8U
    Fuji duidelijk de winnaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Lijkt me een eerlijke review/test...maar wat me stoort (ik zou de camera gebruiken voor landschap) is vooral pagina 2 : http://www.martin-doppelbauer.de/fot...1-2/index.html

Ok, Canon 5D zal wel beter zijn maar de verschillen zijn wel heel groot of zie ik dat verkeerd? Het lijkt alsof er een waas voor de beelden van de Fuji is...
    Vooral in het midden met die huizen op een rij en het scherpte verschil met die toren beelden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
    Voor diegene die de Fuji getest willen zien tov de nex6 kunnen eens kijken naar: http://www.youtube.com/watch?v=jmwEQB0KM8U
    Fuji duidelijk de winnaar
    Hele toffe youtube review waar toch heel duidelijk de Fuji veel scherper uitkomt? zie 07:33

Waar zit de logica?

De logica zit hem in het feit dat je altijd kunt bewijzen datgene wat je wil bewijzen, en dat de meeste daar toch blindelings instappen, maar het meeste kun je zo doorprikken.
    Ik heb dat filmke een paar maanden ook gezien en was bijna in de val gelopen, kijk mijn eerste posts in de e1 topic
    Maar dan ben ik dat allemaal is wat beter gaan vergelijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat het filmpje volledige onzin is.
    De fuji E1 heeft zeer goede JPEG output, en daarmee is het meeste gezegd.
    En daar is voor een groot deel de video rond gebouwd, als je weet dat jpeg van NEX minder is dan van de Fuji en je gaat bvb op beide toestellen lenzen vergelijken met zelfde kwaliteit in jpeg weet je zo dat de fuji lens schijnbaar beter is.
    Nu zal ik de laatste zijn om te zeggen dat de fuji versie niet beter is dan de 16-50 van sony, maar het concept is totaal anders alsook de prijs.
    De nex versie is bedoelt als compact powerzoom , was heel grote vraag naar, een heel klein licht lensje dat zowel aantrekkelijk is voor nex3 en nex7 gebruikers en dat het geheel compact houdt, je kunt moeilijk iemand die een 3 a 400€ toestel koopt een lens van 6a 700€ kitlens aansmeren. Maar uiteindelijk is dat geen slechte lens, je gaat in veel gevallen geen verschil zien met de fuji versie. Maar sony brengt volgens de roadmap dit jaar een G-class standaardzoom op de markt waarvan je mag verwachten dat die top is zoals de supergroothoek zoom welke reeds op de markt is voor 6 a 700€.

De video houd ook geen rekening met het grote ISO verschil tussen beide toestellen, al je bij fuji spreekt over 3200ISO komt dat overeen met 1600ISO bij de NEX als je dan de beelden ga vergelijken.

Bediening van NEX is heel snel, is vrij goede opgebouwd alsook het menu systeem en grote customisatie mogelijkheden.Is allemaal veel sneller dan bij de fuji.
    Nex biedt heel veel mogelijkheden, E1 is heel beperkt.

De nex heeft lenzen voor gewone gebruikers, bvb voornamelijk nex3,nex5 gebruikers, maar ook de betere lenzen voor bvb nex6/7 gebruikers, is een grotere diversiteit, vandaar ook 3 versies van de 18-200 lens.

Herhaal steek in de e1 de technologie van de x100s en je hebt een goed toestel.

de e1 is een goed toestel als je zegt
    -AF of MF is niet belangrijk voor mij ik kan daar mee leven
    -betere 3th party lenzen, bvb m-reeks ga ik nooit gebruiken
    -video, heb ik niet nodig
    -ik werk vooral in jpeg
    -compactheid is voor mij niet belangrijk
    -object tracking , gezichtsherkenning, heb ik allemaal niet nodig, ik fotografeer geen mensen:kinderen in beweging
    -flexibiliteit, gebruik het toestel enkel zoals het is.
    -vast LCD scherm, kan ik mee leven
    -beweging of snelheid is niet voor mij (ghosting EVF)

Jouw eerste zin vat perfect samen wat ik meestal van jouw posts vind...

Los daarvan, hier en daar haal je zeker enkele zwakke punten van de Fuji aan maar weer nooit zonder te overdrijven. Ik heb geen ervaring met een Nex maar als de bediening daar nog beter en sneller is opgebouwd, chapeau. Bij de Fuji stel je diafragma op de lens in, sluitertijd en exposure met de draaiwieltjes en de functie knop gebruik ik voor iso. Aan al de rest kom ik direct met één knop: Q. Hoe kan dat nu nog beter en sneller??

AF is zeker niet zo snel dan op een om-d of een canon 5DmIII maar ook weer niet zo slecht als jij doet vermoeden. Indoor sport zal niet tot de mogelijkheden behoren maar mijn kinderen fotografeer ik perfect met de Fuji, zelfs als ze bewegen.
    Belangrijker vind ik dat de AF accuraat werkt en voor mij is dat zeker het geval. Vroeger met mijn X100 en de eerste firmware was de AF een ramp dat geef ik toe maar nu met de E1 en de laatste firmware is het voor mij OK.

Jpeg vs Raw is absoluut waar. Mijn Canon gebruik ik enkel in raw maar bij Fuji houd ik het bij jpeg. Nu, erg vind ik dat niet, de jpegs zijn bijna perfect en het scheelt in opslagruimte en tijd die je in de nabewerking moet steken.

Wat is er nu weer verkeerd met de EVF, ik dacht dat je daar grote voorstander van was? Ik vind die prima al verkies ik de OVF van mijne Canon boven elke EVF maar dat is dan weer een andere discussie.

Waarom zou ik in godsnaam een 3000 eur leica m lens moeten gebruiken als mijn fuji lenzen bijna even goed zijn en AF hebben?? Bovendien, waar hebben ze een 35 f1.4 of een 50 f1.4 summilux in stock?

Compactheid? Is een nex dan zoveel compacter? Mijn RX100, die is compact! (oei, ik heb een sony waar ik tevreden van ben )

Enfin, als het voor mij goed moet zijn dan neem ik mijn canon, gewoon omdat ik dat toestel het beste ken en voor MIJ (daarom niet voor iemand anders) het beste werkt maar als ik op uitstap ga met de kids en gewoon tussendoor wat "fun" wil hebben met mijn camera dan laat ik die zware canon thuis en neem ik de plezante Fuji mee.
    Wie weet wordt mijn volgende camera wel een nex nu de lenzen iets beter worden maar voorlopig houd ik het bij Fuji. De X100s staat weer hoog op mijn verlanglijstje maar daarvoor zal ik eerst afstand van de E1 moeten doen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

de e1 is een goed toestel als je zegt
    -AF of MF is niet belangrijk voor mij ik kan daar mee leven ????????
    -betere 3th party lenzen, bvb m-reeks ga ik nooit gebruiken ????????
    -video, heb ik niet nodig
    -ik werk vooral in jpeg
    -compactheid is voor mij niet belangrijk ????????
    -object tracking , gezichtsherkenning, heb ik allemaal niet nodig, ik fotografeer geen mensen:kinderen in beweging ???????
    -flexibiliteit, gebruik het toestel enkel zoals het is. ????????
    -vast LCD scherm, kan ik mee leven
    -beweging of snelheid is niet voor mij (ghosting EVF)
    ????

Inderdaad ... je kunt altijd bewijzen datgene wat je wil bewijzen, en dat de meeste daar toch blindelings instappen, maar het meeste kun je zo doorprikken...

Je hebt zo te lezen ongetwijfeld al veel ervaring met dit toestel .... !!??
    Groetjes

Lukathi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Mijn logica kun je zo doorprikken. Bla bla bla
    Ooit al eens nagedacht om voor NASA te gaan werken? Dan kan je foto's met superlenzen (wel niet van Sony helaas ...) nemen zonder buiten te moeten gaan. En kan je elke pixel analyseren met talloze grafiekjes, wederom zonder ook maar 1x buiten te moeten gaan en foto's in de echte wereld te nemen. Puerte, daar heb je toch een kans laten liggen.

Het is niet omdat iemand (in dit geval jij?) niet de vaardigheden heeft om rond het gigantische probleem van een vast scherm of een minder-dan-Nikon-D4-snelle AF heen te werken dat de X-E1 geen goed toestel is. Intussen heb ik er enkele uren met de X-E1 van een vriend op zitten (in verschillende lichtsituaties), en dat toestel is vrijwel perfect voor wat het gemaakt is. De X-E1 pretendeert geen D4 te zijn en is het dan ook niet. Dat toestel is - net zoals elk consumentenproduct - gemaakt voor een bepaalde doelgroep, in dit geval zij die houden van een retro-look, geen supersnelle AF nodig hebben, houden van straatfotografie en graag goede primes gebruiken.
    Jazeker, onder die laatste zin kan je veel toestellen plaatsen, die het misschien beter doen in enkele categorieën ja, maar dat is irrelevant. Ga je ook op Apple vitten omdat hun software efficiënter is dan Windows en ze daarom minder zware specs in hun toestellen hebben?

Ikzelf heb m'n D90 met 35mm F1.8 verkocht en met dat geld een Fuji X10 gekocht, tot m'n grote tevredenheid. Voor straatfotografie had ik het niet beter kunnen treffen, want de X10 past in m'n jaszak en laat me toe wekelijks een veelvoud van de foto's te nemen van die met de D90. Resultaat: de foto's die ik nu neem zijn - ondanks de kleine sensor en standaardlens - kwalitatief beter dan die van de D90. Simpelweg omdat ik de X10 intussen perfect ken, weet hoe om te gaan met z'n 'quirky' eigenschappen en weet in welke omstandigheden ik de X10 kan pushen en in welke niet. Ook inhoudelijk - en dat is het enige belangrijke - zijn de foto's beter.
    De X10 heeft geen flitsende AF en zelfs praktisch geen AF bij low light. Don't care, daar zijn oplossingen voor te bedenken. Een camera is altijd een trade-off, ook de vers uit het Walhalla gevallen Sony's.

Jouw argumenten:
    - AF/MF niet belangrijk: zo verschrikkelijk is die echt niet. Weet je hoe ik dat weet? Omdat ik - pas op - het toestel in de echte wereld gebruikt heb!
    - De lenzen van Fuji zijn yummie, maar niets is perfect. Ook een Leica niet.
    - Nee voor video koop je geen Fuji, maar waarom is elke fabrikant verplicht een goede filmfunctie in te bouwen? Van mij mag al de overbodige rommel (WiFi, GPS, video, creatieve filters, ...) er gewoon uit voor een lagere prijs. Wil je filmen, koop dan een 5D MarkII of een NEX. Maar wie koopt er nu een straatfotografiecamera om er voornamelijk mee te gaan filmen ...
    - Met Jpeg is niets mis, RAW-ondersteuning komt er weldra aan.
    - De X-E1 is zéér compact.
    - Gezichtsherkenning: nee merci. Maar met de X-E1 kan je perfect beweging fotograferen.
    - Vast LCD-scherm: een mens zou zich toch afvragen hoe bv. Chase Jarvis of Zack Arias in godsnaam aan goede foto's kunnen komen zonder kantelbaar scherm he. Stel je dat voor, een wereld waarin je door de knieën moet gaan! Ik neem met de X10 heel veel shots vanuit de heup of boven het hoofd, en dat is geen enkel probleem als je je toestel kent en weet wat 35, 50 of 85mm is en trucjes hebt om de camera nog juist te richten ook.
    - Ghosting: stoort me niet. Echt niet ...

=> Is het product niks voor jou, koop het dan niet en zever er niet over, tenzij je het kan staven (maar ja, die vraag heb je al talloze keren onbeantwoord gelaten). K*nker niet op andermans keuzes aub en leer uw meningen te nuanceren. God en de maffia zullen het u lonen.

Jouw eerste zin vat perfect samen wat ik meestal van jouw posts vind...

Los daarvan, hier en daar haal je zeker enkele zwakke punten van de Fuji aan maar weer nooit zonder te overdrijven. Ik heb geen ervaring met een Nex maar als de bediening daar nog beter en sneller is opgebouwd, chapeau. Bij de Fuji stel je diafragma op de lens in, sluitertijd en exposure met de draaiwieltjes en de functie knop gebruik ik voor iso. Aan al de rest kom ik direct met één knop: Q. Hoe kan dat nu nog beter en sneller??
    Zo zwak zijn die punten niet hoor, was zelfs sterk verbaast.
    Wat bediening betreft, reageer daarmee op commentaar in dat youtube filmpje dat kant nog wal raakt, bediening van NEX is snel, zeer doordacht met veel personalisatie mogelijkheden, alsook een meer doordacht menu systeem.
    Maakt ten volle gebruik van de mogelijkheden welke EVF te bieden heeft, wat je van de E1 niet kunt zeggen.
    Vroeger in den ouwen tijd hadden alle lenzen een diafragma ring, van zodra het mogelijk was dit te bedienen van op het toestel vond iedereen dat veel handiger en is men gestopt met dit op de lens te plaatsen, nu bijna 35 jaar later plaatst men dat terug op de lens, alhoewel ik vind dat geen slecht idee maar je zou zelf de functie moeten kunnen toepassen aan die ring. (by wire)

AF is zeker niet zo snel dan op een om-d of een canon 5DmIII maar ook weer niet zo slecht als jij doet vermoeden. Indoor sport zal niet tot de mogelijkheden behoren maar mijn kinderen fotografeer ik perfect met de Fuji, zelfs als ze bewegen.
    Belangrijker vind ik dat de AF accuraat werkt en voor mij is dat zeker het geval. Vroeger met mijn X100 en de eerste firmware was de AF een ramp dat geef ik toe maar nu met de E1 en de laatste firmware is het voor mij OK.
    Als AF/MF systeem voldoet voor jou dan zijn er toch geen problemen, maar kijk eens naar tracking mogelijkheden van andere systemen die het wel mogelijk maken van spelende kinderen te volgen zelfs bij groot diafragma. Daarbij eerste gebruikerservaringen, en ik hoop dat dit niet waar is, vertellen dat AF bij weinig licht van de 100s niet echt verbetert is toz vd 100.

BTW als je kinderen wil fotograferen is een opklapbaar LCD scherm een groot comfort, in feite een must.

Indoor sport is bvb geen probleem met Nex als je LA-EA2 adapter gebruikt, dan heb je supersnelle AF, dat is wat men noemt flexibiliteit.

Jpeg vs Raw is absoluut waar. Mijn Canon gebruik ik enkel in raw maar bij Fuji houd ik het bij jpeg. Nu, erg vind ik dat niet, de jpegs zijn bijna perfect en het scheelt in opslagruimte en tijd die je in de nabewerking moet steken.
    Met DSLR (OVF) heb je geen visuele controle over het beeld, en maken die toestellen minder geschikt voor jpeg, bij toetellen met OVF licht dit anders.
    maar jpeg is volgens mij het meest positieve punt aan het e1 verhaal.

Wat is er nu verkeerd met de EVF, ik dacht dat je daar grote voorstander van was? Ik vind die prima al verkies ik de OVF van mijne Canon boven elke EVF maar dat is dan weer een andere discussie.
    Niettegenstaande dat fuji zelfde sony EVF element gebruikt zoals je terugvindt in de nexen is niet enkel beeldkwaliteit minder maar ook de beeldgrote kleiner en heb je daarbij nog het fenomeen van ghosting.

Waarom zou ik in godsnaam een 3000 eur leica m lens moeten gebruiken als mijn fuji lenzen bijna even goed zijn en AF hebben?? Bovendien, waar hebben ze een 35 f1.4 of een 50 f1.4 summilux in stock?
    Waarom maakt fuji dan m-adapters?
    bvb als je eens een zeer goede 35mm lens wenst te gebruiken, niet alle m-lenzen zijn Leica !
    Maar met MF lenzen heb je goede MF ondersteuning nodig.

Compactheid? Is een nex dan zoveel compacter? Mijn RX100, die is compact! (oei, ik heb een sony waar ik tevreden van ben )
    nogmaals nex is zeer flexibel toz van fuji

als je NEX wil gebruiken als compact heb je de pancake en powerzoom lenzen, dan heb je een vrij compact geheel.
    als systeemcamera met de gewone E-mount lenzen
    als DSLR met adapter

Het concept van fuji is goed maar toestellen als de xpro en de e1 waren in feite nog niet klaar, ze waren nog niet af, de opvolgers zullen dat waarschijnlijk wel zijn.

Beste Puerte, ik lees altijd graag uw berichten. Altijd objectief, enfin, zolang Sony maar als beste uit de bus komt.
    Zonder jou zou dit forum een stukje saaier zijn. Maar nu ga je er toch net weer dat stukje over. Waar haal je in godsnaam dat de Sony Nexen betere IQ hebben dan een 5DmIII? Eigenhandig getest? Kan je daar dan eindelijk eens iets van laten zien?
    Bij de studio shot comparison op de DPReview website 5DmII vs Nex vs A99 kan ik dat toch niet uit opmaken... Ook elders heb ik dat toch nooit iemand zien beweren. Ook uw bewering dat de Sony 35mm lens beter zou presteren dan de Fuji 35mm kan ik elders op het net nergens zien, in tegendeel. Men spreekt dat de Sony (CZ) nex lens de Fuji lens benaderd maar niet beter is.

Ik heb je ook al eens doorverwezen naar de site van Ken Rockwell die niet zo positief is over de nexen tov de Fuji (zelfs over de RX1). Zijn reviews zijn zeker met een korrel zout te nemen maar hij komt ten minste met zijne kop en zijn voorbeelden op het net. Kan van jou niet gezegd worden. Ik ook niet maar ik beweer dan ook niet alles te weten en getest te hebben. Volgens mij kan het gewoon niet dat in eender welke omstandigheid en in eender welke situatie telkens een toestel van Sony het beste is. De meeste toestellen van deze generatie en zeker in deze prijsklasse zullen wel goede foto's trekken. Elk toestel zal wel zijn voor en nadelen hebben en dan is het een persoonlijke keuze welk toestel het beste bij iemand past. Maar dat zal heus niet in alle omstandigheden een Sony zijn.

NEX7 24mp met sony/zeiss 24mm geeft meer detail en is scherper dan de 5dmkiii met weet ik veel canon lens, heb voorbeeld ooit gepost in het nex-topic, zoek maar eens op.
    NEX7 moet niet onderdoen op de lagere ISO’s
    Resolutie verschil tussen 5dmkiii en a99 is niet zo groot en verwaarloosbaar, maar canon loopt toch wel achter wat DR betreft. (1 a 2 stops)
    je mag er vanuitgaan dat wat resolutie betreft de nex7, a99 en 5dmkiii op het zelfde niveau zitten.
    De 35mm E1 is geen slechte lens, een zeer goede middclass lens, sweet spot licht ergen tussen de f5,6 en de f8, als je echt gaat pixelpeepen worden de hoeken pas scherp boven f5,6 maar dat stoort mij niet. Meer spijtig is het minder mooie bokeh van die lens.
    Bij de sony NEX versie ligt de sweet-spot tussen f2,8 en f4 dat is toch al wat anders dan kun je al eens beginnen te spreken, en zijn de uiterste hoeken al scherp op f2,8, daarbij heb je beeldstabilisatie wat je toch in veel situaties een 3-tal stops voordeel kan bieden, moet er nog zand zijn
    http://www.ephotozine.com/article/so...s-review-20665
    kijk dan ook eens naar de vrij goedkope sigma 30 voor E-mount !
    Dat zijn allemaal cijfertjes maar de “proof is in the tasting”.
    Voor NEX zijn er nu een 16tal lenzen van sony makelij, als je 3th-party bijtelt ergens in de 20 !
    Laatst gewijzigd door puerte; 20 maart 2013 om 10:11

Ik ga er verder niet meer teveel woorden aan vuil maken. Jij kunt mij niet overtuigen van de superioriteit van de nexen tov alle andere camera's en op zowat elk punt heb ik al mijn versie gegeven. Los daarvan, ik ben blij dat de nexen bestaan want voor sommigen zijn het wel de ideale camera's en het zorgt voor concurrentie! Daar worden alle consumenten beter van.

Enkele laatste opmerkingen. (kan het niet laten )
    Grappig dat je de lens reviews van ephotozine erbij haalt want die zijn ook voor de Fuji lens zeer positief. Wat de resolutie chart betreft zouden ze voor de fuji lens zelfs extra lijnen moeten bijzetten (OK, edge zijn niet zo goed maar ik persoonlijk heb daar minder problemen mee)

De manier waarover je over "da filmke op youtube" spreekt zegt genoeg... Ik vertrouw Chris Niccolls meer dan u

Allez, ik heb kinderen die ik regelmatig fotografeer en zelfs toen ik een om-d had, heb ik dat kantelbaar scherm zelden gebruikt. Maar ja, een mens kan al eens door de knieën zakken. Dus die opmerking dat je geen kinderen kunt fotograferen zonder kantelbaar scherm ... Alle kinderfotografen moeten dus snel overschakelen op een nex.

Ik blijf bij mijn mening over de nex vs 5DmIII. Chance dat je iets over lage iso zegt want bij hoge is het wel heel duidelijk. Los daarvan, het zijn geen directe concurrenten, al was het maar wegens de prijs.

Ik wens je veel succes met je nex maar hoop dat je in je toekomstige posts iets meer nuance kan leggen en iets meer respect voor iemand anders zijn mening kan opbrengen.

Hèr en dèr informatie verzamelen van het internet en dan gieten in één of ander betoog is één ding ... dingen ondervinden aan den lijve is een ander.

Met alle respect Puerte, hoeveel ervaring heb je met de X-serie van Fuji ?

Zelf spreek ik me niet uit over een "Nex" vanwege de eenvoudige reden dat ik er zelf nooit eentje heb vastgehad, laat staan over kan oordelen.
    Ik let er wel op om niet zoiets te beweren als " met een tilt display kan je geen goede foto's maken" of "een X-E1 is mogelijk nog groter dan een DSLR" ...

Een lijstje met loze argumenten opsommen waarom je beter niet kiest voor een bepaald toestel en in een andere mail dan weer beweren "Zo zwak zijn die punten niet hoor, was zelfs sterk verbaast." .... Sorry, maar niet echt geloofwaardig

Al ooit met Leica objectieven gewerkt op een X-E1 ? Blijkbaar wel, want volgens jou is accuraat manueel focussen niet mogelijk !?

AF niet belangrijk !? Is meer dan behoorlijk ! Fuji is ook één van de weinige fabrikanten die daadwerkelijk aan hun producten werkt op korte termijn.

Niet compact ? Hah ... gelukkig nog genoeg toestel om te fotograferen !

Maar trouwens, iets wat je niet weet met enkel te lezen ... je moet leren werken met een Fuji .. het is geen point and shoot maar een toestel voor fotografen !!!!

Een X100 bvb is in staat om een haarscherpe foto te nemen in een fractie van een seconde ... weer iets om te weerleggen !?

Heb me voorgenomen om niet meer te reageren ... scheelt in energie ...

Heb al meermaals gevraagd hoeveel ervaring je hebt met een X-serie ... misschien nu een antwoord ?
    Laatst gewijzigd door Lukathi; 20 maart 2013 om 21:05
    Groetjes

Lukathi

Hèr en dèr informatie verzamelen van het internet en dan gieten in één of ander betoog is één ding ... dingen ondervinden aan den lijve is een ander.

Met alle respect Puerte, hoeveel ervaring heb je met de X-serie van Fuji ?

Zelf spreek ik me niet uit over een "Nex" vanwege de eenvoudige reden dat ik er zelf nooit eentje heb vastgehad, laat staan over kan oordelen.
    Ik let er wel op om niet zoiets te beweren als " met een tilt display kan je geen goede foto's maken" of "een X-E1 is mogelijk nog groter dan een DSLR" ...

Al ooit met Leica objectieven gewerkt op een X-E1 ? Blijkbaar wel, want volgens jou is accuraat manueel focussen niet mogelijk !?

AF niet belangrijk !? Is meer dan behoorlijk ! Fuji is ook één van de weinige fabrikanten die daadwerkelijk aan hun producten werkt op korte termijn, maar trouwens, iets wat je niet weet met enkel te lezen ... je moet leren werken met een Fuji .. het is geen point and shoot maar een toestel voor fotografen !!!!

En zeer zeker compact maar gelukkig nog genoeg toestel om te fotograferen !

Heb me voorgenomen om niet meer te reageren ... scheelt in energie ...

Heb al meermaals gevraagd hoeveel ervaring je hebt met een X-serie ... misschien nu een antwoord ?
    Groetjes

Lukathi

Ben zelf te vinden voor de Nex camera's, bediening en handelbaarheid en filosofie die achter de toestellen zit.. maar....
    RAw is verplicht bij de Nex... Jpegs outputs zijn gewoonweg slecht. (voor een camera van dit caliber)
    Lelijke NR is al zichtbaar op iso 100, op iso 800 al destructief.
    Vooral te zien op effen kleuroppervlakken..bv bij auto's (vooral rood en blauw)
    Heb dit zelf getest met zowel de Nex 7 als de Nex 6.
    Het verschil met jpegs van een 5D3 en zelfs een 6D is frappant. Dag en nacht verschil.
    Ook als ik vergelijk met foto's van mijn 5D2 ...NEX6/7 is geen match voor de Canon's (jpegs)

Ik heb nog maar even kaartje in XE1 kunnen steken.. en de jpegs laten mij direct een zeer goede indruk na van deze camera.
    Niks van gelijkaardige artifacts te vinden op high iso in vergelijking met de Sony's
    Voor mij zijn goede jpegs belangrijk.
    Ik verkies de XE1 jpegs boven die van de Nexen. (en ook boven mijn OMDEM5)

Ik veronderstel dat deze nieuwe Fuji X100S dezelfde toer opgaat.
    Op basis van Jpeg zal je wel (heel) goed zitten met deze laatste en als je hem om deze reden wil kopen zit je volgens mij goed.
    De rest is allemaal heel persoonlijk.. (vaste lens, video, AF, bouw, look, handelbaarheid, lenskeuzemogelijkheden) hangt af wat je zelf verlangt.

vroeger ging je naar de winkel, kocht je en was je tevreden... met internet/fora krijg je alle soorten reacties en blijf je twijfelen

Ik heb de sony RX1 en Fuji X-E1 met 14 en 35mm lens. Allebei fantastisch. De RX1 heeft een ongelooflijke beeldkwaliteit, maar de Fuji X cameras moeten niet heel veel onder doen. Qua 'feel' vind ik ze aangenamer dan de RX1.
    Fuji verslaat de RX1 niet op hoge ISO vind ik. De files van de RX1 bevatten meer fijn detail, die van de Fuji zien eruit alsof ze in-camera al wat ruisreductie gehad hebben.

Ik begrijp verder de anti-Fuji toon van sommigen niet. Het zijn allemaal goede camera's, ik zie geen reden om er eentje gaan af te kraken.
    Voor ik de X-E1 koos heb ik tal van systemen geprobeerd (Nex5n, Nex7, Olympus OM-D,...) en wat mij voor Fuji heeft doen kiezen is de beeldkwaliteit, layout en lenzen. Hoe een camera eruit ziet zal me worst wezen.
    Niks mis met een NEX, maar een Fuji X camera voelt voor mij veel meer aan als... een camera. Voordat je het ding aanzet zie je je settings al. Menu is ook logischer.
    Fuji heeft goede lenzen, iets wat bij NEX nogal pover is vind ik (op dit moment).
    Het dynamisch bereik, lage ruis en tonaliteit (erg aangename kleuren) van de Fuji sensor zijn super. Na de laatste adobe update zijn de RAW files prima in Lightroom en photoshop. Erg flexibel.
    Een tiltbaar LCD zoals bij NEX en OMD zou ook fijn geweest zijn, maar dit is niet echt een must. De AF is niet schitterend (bij de RX1 ook niet). Bij de X100s wel veel beter geworden. De OM-D schittert hierin. De refresh rate van de EVF had ook iets sneller mogen zijn, maar echt storend vind ik het zelden.
    Wat Fuji goed doet is luisteren naar hun klanten. Er komen vaak firmware updates en de nieuwe X100s is ook een voorbeeld hiervan. Ze hebben exact die dingen aangepakt waar de gebruikers van de X100 om vroegen.

Een tip voor de X-E1 gebruikers: probeer de Fuji grip een keer. Een echte aanrader vind ik. Maakt de camera niet veel groter en ligt dan erg goed in de hand.

Ik post hier niet vaak, maar nu wou ik toch snel even mijn ervaringen delen. Uiteindelijk komt het er op neer dat je -zoals altijd- best zelf even de camera's probeert.
    Laatst gewijzigd door J-B; 24 maart 2013 om 16:52

De nex7 klopt wat beeldkwaliteit betreft de e1 met glans en glorie , zekers in RAW , dus volgens jou redenering zou de NEX7 beeldkwaliteit gelijk zijn aan rx1 ?
    als je dan de mogelijkheden van een nex7 vergelijkt met e1 dan is het hek helemaal van den dam

op beeldkwaliteit niveau liggen alle toestellen vrij dicht bij elkaar , maar wat gebruik betreft, en dat is wat telt voor een fotograaf, zijn de verschillen vrij groot. Niet de gadgets maar de hulpmiddelen om gemakkelijker, beter en sneller foto's te maken in verschillende omstandigheden dat is belangrijk, en daar loopt de fuji's mijlen achter. Mogelijk dat x100s op niveau zit en de opvolgers van e1 en x-pro1 ook, en dan kun je starten met vergelijken, als je nog foto's wil maken als 50 jaar terug, ok, dan is fuji veruit den aanrader, wil je toch een beetje meer , wacht dan maar op de nieuwe modellen of eventueel de x100s

als je low-light fuji opnames vergelijkt, zelfs in lr, komt fuji er toch achterdoor hoor.
    en ik merk toch ook wel kleurschift op met de fuji als er heel heldere kleuren in het spel zijn zowel in jpeg als RAW

de fuji 35 mm lens is een goede lens maar niets bijzonder, heel nerveus bokeh, een gewoon sterk overroepen lenske, niet te vergelijken met 35mm voor NEX, nipt op niveau van sigma 30mm voor NEX.
    en de fuji breedhoek is nog minder zet die maar eens naast gewoon een 200€ sigma 19mm lens.

bij nex heb je toch wel een paar lenzen die uitstekend zijn hoor, zelfs beelden gemaakt met de relatief goedkope 50mm ga je heel moeilijk evenaren met fuji op gebied van kleur, contrast en bokeh.
    maar je moet leren zien, als fotograaf is dat nochtans heel belangrijk zien !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Ben zelf te vinden voor de Nex camera's, bediening en handelbaarheid en filosofie die achter de toestellen zit.. maar....
    RAw is verplicht bij de Nex... Jpegs outputs zijn gewoonweg slecht. (voor een camera van dit caliber)
    Lelijke NR is al zichtbaar op iso 100, op iso 800 al destructief.
    Vooral te zien op effen kleuroppervlakken..bv bij auto's (vooral rood en blauw)
    Heb dit zelf getest met zowel de Nex 7 als de Nex 6.
    Het verschil met jpegs van een 5D3 en zelfs een 6D is frappant. Dag en nacht verschil.
    Ook als ik vergelijk met foto's van mijn 5D2 ...NEX6/7 is geen match voor de Canon's (jpegs)

Ik heb nog maar even kaartje in XE1 kunnen steken.. en de jpegs laten mij direct een zeer goede indruk na van deze camera.
    Niks van gelijkaardige artifacts te vinden op high iso in vergelijking met de Sony's
    Voor mij zijn goede jpegs belangrijk.
    Ik verkies de XE1 jpegs boven die van de Nexen. (en ook boven mijn OMDEM5)

Ik veronderstel dat deze nieuwe Fuji X100S dezelfde toer opgaat.
    Op basis van Jpeg zal je wel (heel) goed zitten met deze laatste en als je hem om deze reden wil kopen zit je volgens mij goed.
    De rest is allemaal heel persoonlijk.. (vaste lens, video, AF, bouw, look, handelbaarheid, lenskeuzemogelijkheden) hangt af wat je zelf verlangt.
    slechte jpegs komen toch uit omdem5 ? kleuren, belichting en contrast zitten zelden goed en dat zie je zelfs op a5 printje, je moet je jepgs meestal gaan nabewerken wat is dan nog het punt van jpeg ?
    nogmaals als je hoge ISO beelden tussen nex en fuji gaat vergelijken moet je nex3200ISO gaan vergelijken met fuji 6400ISO , fuji neemt een loopje met zijn iso waardes , omd ook wel een beetje.

jpeg detail is zwakste punt van nex6 in vlg met E1 maar nog altijd vrij goed hoor, maar daardoor kan men ook hoge frame rate van 10fps halen, en heeft men ook betere EVF
    op a3 print of zelfs a3+ ga je weinig of geen verschil zien in jpeg, en nauwkeurigheid belichting, kleurweergave zit allemaal vrij goed bij nex hoor.

de e1 en de xpro-1 hebben beide 1 sterk punt toz van andere toestellen jpeg, maar dit maakt hun vrij traag en ook dat de refresh rate van de EVF ook vrij slecht is.
    op alle andere punten worden ze geklopt zelfs door een 400€ toestel.

leer de zaken nu toch eens praktisch te bekijken, of maken jullie geen foto's

Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 februari 2013, 16:51
  2. Compact verslaat Reflex?
    Door bramturb in forum Camera's
    Reacties: 39
    Laatste bericht: 18 oktober 2009, 01:03
  3. Iso3200
    Door Peter K in forum Fotobeoordeling Model, Studio & Glamour
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 december 2007, 10:03