Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-trans verslaat Sony RX1 op iso3200/6400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-trans verslaat Sony RX1 op iso3200/6400

    Volgens Steve Huff zou de nieuwe X100s veel beter zijn op hoge iso dan Fullframe RX1!!

    Beelden zie ergens in het midden naar hoge iso test:

    The full review of the Leica M 240 Digital Rangefinder Camera with nearly 100 image samples, comparisons, and 15,000 words by Steve Huff.


    X100s heeft de X-trans sensor van x-e1 en x-pro1...

  • #2
    Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

    Voor een crop sensor presteert die uitzonderlijk goed, klopt. Maar ik heb ernstige twijfels over de juistheid van de ISO waarden bij de Fuji. Ik heb zijn foto's gedownload en de meta data bekeken,

    Fuji X100s : F4 1/40s ISO6400
    RX1 : F4 1/80s ISO6400

    Als je de sample foto's van imaging resource bekijkt dan kom je tot dezelfde conclusie :

    Fuji X-E1 : F8 1/250s ISO3200
    RX1 : F8 1/500s ISO3200

    Dus ISO3200 is werkelijk ISO1600 bij Fuji, zowel de X100s als de XE1.

    Bij alle vergelijkende tests vind ik de jpegs vd Fuji vrij soft, zeker in vergelijking met de RX1 die veel scherper ogen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

      hmmm... met de introductie van een nieuwe toestel x100s zou je toch wel verwachten dat ze dit corrigeren...

      Zo is het gemakkelijk om de beste te zijn...

      Ik heb toch weer grote twijfels bij Fuji.... (twijfel over aankoop x-e1)

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

        Hetgeen alex606 zei deed me effe zoeken bij DXOmark, en voila, hij heeft gelijk denk ik:

        http://www.dxomark.com/index.php/Cam...and2)/Fujifilm

        Het gaat wel NIET over de 100s, maar toch, roept toch vragen op.

        Naar "Measurements" gaan wel hé .
        Last edited by TimberWolf; 15 maart 2013, 17:26.
        Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Fuji X-E1 : F8 1/250s ISO3200
          RX1 : F8 1/500s ISO3200

          Dus ISO3200 is werkelijk ISO1600 bij Fuji, zowel de X100s als de XE1.

          Bij alle vergelijkende tests vind ik de jpegs vd Fuji vrij soft, zeker in vergelijking met de RX1 die veel scherper ogen.
          Desondanks dit, als je die fiets beelden x100s iso 3200 vergelijkt met rx1 iso6400 vind ik het nog steeds een wauw prestatie van de Fuji...

          Het is ook bekend dat die fuji beelden heel goed scherpen in PP.

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

            Oorspronkelijk geplaatst door Roeki Bekijk bericht
            Volgens Steve Huff zou de nieuwe X100s veel beter zijn op hoge iso dan Fullframe RX1!!

            Beelden zie ergens in het midden naar hoge iso test:

            The full review of the Leica M 240 Digital Rangefinder Camera with nearly 100 image samples, comparisons, and 15,000 words by Steve Huff.


            X100s heeft de X-trans sensor van x-e1 en x-pro1...
            Steve Huff schrijft dat Leica M-E beter zou presteren op hoge ISO dan de RX1 in tegenstelling  resultaten focus-numerique, niet de x-100s !
            Opname fiets vd leica en sony zijn 6400ISO vd fuji 3200ISO.
            EXIF:
            RX1 6400ISO, f4, 1/80s
            X100s 3200ISO, f4, 1/20s
            Bij veronderstelling belichting identiek, wijkt ISO fuji 1 stop af toz van RX1 zou statement ALEX606 bevestigen, dan kom je in real life op een verschil tussen 1, 3 a 2 stops,  +/- vergelijkbaar met huidige andere  aps’ers.

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

              Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
              dan kom je in real life op een verschil tussen 1, 3 a 2 stops,  +/- vergelijkbaar met huidige andere  aps’ers.
              Kan je dit verklaren? grootte v/d sensor heeft toch niets te maken met gevoeligheid of zie ik dat verkeerd?

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                Veel eerlijkere review volgens mij:



                ...een beetje veel "WHAT I DIDN'T LIKE" naar mijn goesting....

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Veel eerlijkere review volgens mij:



                  ...een beetje veel "WHAT I DIDN'T LIKE" naar mijn goesting....
                  Is inderdaad meer "to the point" en komt in grote lijnen overeen met mijn ervaringen als ik NEXen vergeleken heb met de x-e1.
                  Het enigste positief, voor mij althans, was de zeer goede jpeg output, maar RAW is dan weer minder.
                  Heb ook kleurverschuivingen opgemerkt bij felle helle kleuren, alsook magenta in de lucht met de breedhoek lens bij valavond.
                  Integenstelling tot wat Doppelbauer schrijft is manuele bediening niet te vergelijken met de NEX, MF met E1 is niet echt handig, zou volgens spec heel goed zijn met de x100s.

                  Toestel wordt meer verkocht voor de vintage look, maar in combi met een van de nieuwe gestileerde HQ zeiss prime lenzen, met x-mount, is het totaal geen zicht volgens mij.

                  Weet niet hoe groot het verschil in beeldkwaliteit is tussen x100s en de E1, dacht dat enige verschil toevoeging van PDAF is.

                  De X100s is op papier een zeer sterk toestel hopelijk heeft men iets gedaan aan de ISO discrepancy , 1 stop verschil is verdomd niet weinig, en het rare is dat veel kwistebiet reviewers daar met geen woord over reppen, wat veel zegt over de kwaliteit van reviews.

                  De E1 is zwakker tot veel zakker bij weinig licht dan de NEXen, de NEX7 heeft daarbij nog een hogere resolutie, de 7 klopt de 5dmkiii op detail in de lagere ISO reeks en de 7n zou nog eens 1/2 stop winst hebben toz van de nex7 in de hoge ISO.

                  Verschil in detail tussen E1 en RX1 is groot , RX1 is momenteel een van de toestellen met best beste hoge ISO prestaties bij de FF's, de E1 is een van de zwakkere bij weinig licht opnames binnen de huidige APS toestellen. Als de x100s beter zou zijn dan de RX1 bij weinig licht dan moet het toestel wel heel sterk verbeterd zijn toz van de E1.

                  Als iemand schrijft dat bvb de E1 goed presteert op hoge ISO liegt die in feite niet, wel als hij schrijft dat die goed presteert bij weinig licht !
                  Maar ja fuji neemt wel een loopje met de interpretatie van ISO.

                  Zal straks een kaarsje branden voor al diegene die voor weinig licht toepassingen dat ding gekocht hebben, moet toegeven was ook bijna in de val gelopen, stond op het randje dat toestel te kopen.
                  Dat maakt 2 kaarsjes ook nog eentje voor mezelf en al diegene die niet in de val gelopen zijn.

                  Niettegenstaande dat vind ik de x100s een mooi toestel op papier, heel sterk verbeterd toz van de x100, de pro en de e1. Maar zou toch eerst zelf het toestel is goed vergelijken met andere (bvb nieuwe compact nikon met APS-sensor) en als weinig licht opnames je ding zijn vrees ik toch wel dat dit het beste toestel zal zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                    Beste Puerte, ik lees altijd graag uw berichten. Altijd objectief, enfin, zolang Sony maar als beste uit de bus komt.
                    Zonder jou zou dit forum een stukje saaier zijn. Maar nu ga je er toch net weer dat stukje over. Waar haal je in godsnaam dat de Sony Nexen betere IQ hebben dan een 5DmIII? Eigenhandig getest? Kan je daar dan eindelijk eens iets van laten zien?
                    Bij de studio shot comparison op de DPReview website 5DmII vs Nex vs A99 kan ik dat toch niet uit opmaken... Ook elders heb ik dat toch nooit iemand zien beweren. Ook uw bewering dat de Sony 35mm lens beter zou presteren dan de Fuji 35mm kan ik elders op het net nergens zien, in tegendeel. Men spreekt dat de Sony (CZ) nex lens de Fuji lens benaderd maar niet beter is.

                    Ik heb je ook al eens doorverwezen naar de site van Ken Rockwell die niet zo positief is over de nexen tov de Fuji (zelfs over de RX1). Zijn reviews zijn zeker met een korrel zout te nemen maar hij komt ten minste met zijne kop en zijn voorbeelden op het net. Kan van jou niet gezegd worden. Ik ook niet maar ik beweer dan ook niet alles te weten en getest te hebben. Volgens mij kan het gewoon niet dat in eender welke omstandigheid en in eender welke situatie telkens een toestel van Sony het beste is. De meeste toestellen van deze generatie en zeker in deze prijsklasse zullen wel goede foto's trekken. Elk toestel zal wel zijn voor en nadelen hebben en dan is het een persoonlijke keuze welk toestel het beste bij iemand past. Maar dat zal heus niet in alle omstandigheden een Sony zijn.

                    Voor diegene die de Fuji getest willen zien tov de nex6 kunnen eens kijken naar: http://www.youtube.com/watch?v=jmwEQB0KM8U
                    Fuji duidelijk de winnaar

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                      Lijkt me een eerlijke review/test...maar wat me stoort (ik zou de camera gebruiken voor landschap) is vooral pagina 2 : http://www.martin-doppelbauer.de/fot...1-2/index.html

                      Ok, Canon 5D zal wel beter zijn maar de verschillen zijn wel heel groot of zie ik dat verkeerd? Het lijkt alsof er een waas voor de beelden van de Fuji is...
                      Vooral in het midden met die huizen op een rij en het scherpte verschil met die toren beelden?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
                      Voor diegene die de Fuji getest willen zien tov de nex6 kunnen eens kijken naar: http://www.youtube.com/watch?v=jmwEQB0KM8U
                      Fuji duidelijk de winnaar
                      Hele toffe youtube review waar toch heel duidelijk de Fuji veel scherper uitkomt? zie 07:33

                      Waar zit de logica?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                        De logica zit hem in het feit dat je altijd kunt bewijzen datgene wat je wil bewijzen, en dat de meeste daar toch blindelings instappen, maar het meeste kun je zo doorprikken.
                        Ik heb dat filmke een paar maanden ook gezien en was bijna in de val gelopen, kijk mijn eerste posts in de e1 topic
                        Maar dan ben ik dat allemaal is wat beter gaan vergelijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat het filmpje volledige onzin is.
                        De fuji E1 heeft zeer goede JPEG output, en daarmee is het meeste gezegd.
                        En daar is voor een groot deel de video rond gebouwd, als je weet dat jpeg van NEX minder is dan van de Fuji en je gaat bvb op beide toestellen lenzen vergelijken met zelfde kwaliteit in jpeg weet je zo dat de fuji lens schijnbaar beter is.
                        Nu zal ik de laatste zijn om te zeggen dat de fuji versie niet beter is dan de 16-50 van sony, maar het concept is totaal anders alsook de prijs.
                        De nex versie is bedoelt als compact powerzoom , was heel grote vraag naar, een heel klein licht lensje dat zowel aantrekkelijk is voor nex3 en nex7 gebruikers en dat het geheel compact houdt, je kunt moeilijk iemand die een 3 a 400€ toestel koopt een lens van 6a 700€ kitlens aansmeren. Maar uiteindelijk is dat geen slechte lens, je gaat in veel gevallen geen verschil zien met de fuji versie. Maar sony brengt volgens de roadmap dit jaar een G-class standaardzoom op de markt waarvan je mag verwachten dat die top is zoals de supergroothoek zoom welke reeds op de markt is voor 6 a 700€.

                        De video houd ook geen rekening met het grote ISO verschil tussen beide toestellen, al je bij fuji spreekt over 3200ISO komt dat overeen met 1600ISO bij de NEX als je dan de beelden ga vergelijken.

                        Bediening van NEX is heel snel, is vrij goede opgebouwd alsook het menu systeem en grote customisatie mogelijkheden.Is allemaal veel sneller dan bij de fuji.
                        Nex biedt heel veel mogelijkheden, E1 is heel beperkt.

                        De nex heeft lenzen voor gewone gebruikers, bvb voornamelijk nex3,nex5 gebruikers, maar ook de betere lenzen voor bvb nex6/7 gebruikers, is een grotere diversiteit, vandaar ook 3 versies van de 18-200 lens.

                        Herhaal steek in de e1 de technologie van de x100s en je hebt een goed toestel.

                        de e1 is een goed toestel als je zegt
                        -AF of MF is niet belangrijk voor mij ik kan daar mee leven
                        -betere 3th party lenzen, bvb m-reeks ga ik nooit gebruiken
                        -video, heb ik niet nodig
                        -ik werk vooral in jpeg
                        -compactheid is voor mij niet belangrijk
                        -object tracking , gezichtsherkenning, heb ik allemaal niet nodig, ik fotografeer geen mensen:kinderen in beweging
                        -flexibiliteit, gebruik het toestel enkel zoals het is.
                        -vast LCD scherm, kan ik mee leven
                        -beweging of snelheid is niet voor mij (ghosting EVF)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                          Jouw eerste zin vat perfect samen wat ik meestal van jouw posts vind...

                          Los daarvan, hier en daar haal je zeker enkele zwakke punten van de Fuji aan maar weer nooit zonder te overdrijven. Ik heb geen ervaring met een Nex maar als de bediening daar nog beter en sneller is opgebouwd, chapeau. Bij de Fuji stel je diafragma op de lens in, sluitertijd en exposure met de draaiwieltjes en de functie knop gebruik ik voor iso. Aan al de rest kom ik direct met één knop: Q. Hoe kan dat nu nog beter en sneller??

                          AF is zeker niet zo snel dan op een om-d of een canon 5DmIII maar ook weer niet zo slecht als jij doet vermoeden. Indoor sport zal niet tot de mogelijkheden behoren maar mijn kinderen fotografeer ik perfect met de Fuji, zelfs als ze bewegen.
                          Belangrijker vind ik dat de AF accuraat werkt en voor mij is dat zeker het geval. Vroeger met mijn X100 en de eerste firmware was de AF een ramp dat geef ik toe maar nu met de E1 en de laatste firmware is het voor mij OK.

                          Jpeg vs Raw is absoluut waar. Mijn Canon gebruik ik enkel in raw maar bij Fuji houd ik het bij jpeg. Nu, erg vind ik dat niet, de jpegs zijn bijna perfect en het scheelt in opslagruimte en tijd die je in de nabewerking moet steken.

                          Wat is er nu weer verkeerd met de EVF, ik dacht dat je daar grote voorstander van was? Ik vind die prima al verkies ik de OVF van mijne Canon boven elke EVF maar dat is dan weer een andere discussie.

                          Waarom zou ik in godsnaam een 3000 eur leica m lens moeten gebruiken als mijn fuji lenzen bijna even goed zijn en AF hebben?? Bovendien, waar hebben ze een 35 f1.4 of een 50 f1.4 summilux in stock?

                          Compactheid? Is een nex dan zoveel compacter? Mijn RX100, die is compact! (oei, ik heb een sony waar ik tevreden van ben )

                          Enfin, als het voor mij goed moet zijn dan neem ik mijn canon, gewoon omdat ik dat toestel het beste ken en voor MIJ (daarom niet voor iemand anders) het beste werkt maar als ik op uitstap ga met de kids en gewoon tussendoor wat "fun" wil hebben met mijn camera dan laat ik die zware canon thuis en neem ik de plezante Fuji mee.
                          Wie weet wordt mijn volgende camera wel een nex nu de lenzen iets beter worden maar voorlopig houd ik het bij Fuji. De X100s staat weer hoog op mijn verlanglijstje maar daarvoor zal ik eerst afstand van de E1 moeten doen...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                            de e1 is een goed toestel als je zegt
                            -AF of MF is niet belangrijk voor mij ik kan daar mee leven ????????
                            -betere 3th party lenzen, bvb m-reeks ga ik nooit gebruiken ????????
                            -video, heb ik niet nodig
                            -ik werk vooral in jpeg
                            -compactheid is voor mij niet belangrijk ????????
                            -object tracking , gezichtsherkenning, heb ik allemaal niet nodig, ik fotografeer geen mensen:kinderen in beweging ???????
                            -flexibiliteit, gebruik het toestel enkel zoals het is. ????????
                            -vast LCD scherm, kan ik mee leven
                            -beweging of snelheid is niet voor mij (ghosting EVF)
                            ????

                            Inderdaad ... je kunt altijd bewijzen datgene wat je wil bewijzen, en dat de meeste daar toch blindelings instappen, maar het meeste kun je zo doorprikken...

                            Je hebt zo te lezen ongetwijfeld al veel ervaring met dit toestel .... !!??
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji X-trans veslaat Sony RX1 op iso3200/6400

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Mijn logica kun je zo doorprikken. Bla bla bla
                              Ooit al eens nagedacht om voor NASA te gaan werken? Dan kan je foto's met superlenzen (wel niet van Sony helaas ...) nemen zonder buiten te moeten gaan. En kan je elke pixel analyseren met talloze grafiekjes, wederom zonder ook maar 1x buiten te moeten gaan en foto's in de echte wereld te nemen. Puerte, daar heb je toch een kans laten liggen.

                              Het is niet omdat iemand (in dit geval jij?) niet de vaardigheden heeft om rond het gigantische probleem van een vast scherm of een minder-dan-Nikon-D4-snelle AF heen te werken dat de X-E1 geen goed toestel is. Intussen heb ik er enkele uren met de X-E1 van een vriend op zitten (in verschillende lichtsituaties), en dat toestel is vrijwel perfect voor wat het gemaakt is. De X-E1 pretendeert geen D4 te zijn en is het dan ook niet. Dat toestel is - net zoals elk consumentenproduct - gemaakt voor een bepaalde doelgroep, in dit geval zij die houden van een retro-look, geen supersnelle AF nodig hebben, houden van straatfotografie en graag goede primes gebruiken.
                              Jazeker, onder die laatste zin kan je veel toestellen plaatsen, die het misschien beter doen in enkele categorieën ja, maar dat is irrelevant. Ga je ook op Apple vitten omdat hun software efficiënter is dan Windows en ze daarom minder zware specs in hun toestellen hebben?

                              Ikzelf heb m'n D90 met 35mm F1.8 verkocht en met dat geld een Fuji X10 gekocht, tot m'n grote tevredenheid. Voor straatfotografie had ik het niet beter kunnen treffen, want de X10 past in m'n jaszak en laat me toe wekelijks een veelvoud van de foto's te nemen van die met de D90. Resultaat: de foto's die ik nu neem zijn - ondanks de kleine sensor en standaardlens - kwalitatief beter dan die van de D90. Simpelweg omdat ik de X10 intussen perfect ken, weet hoe om te gaan met z'n 'quirky' eigenschappen en weet in welke omstandigheden ik de X10 kan pushen en in welke niet. Ook inhoudelijk - en dat is het enige belangrijke - zijn de foto's beter.
                              De X10 heeft geen flitsende AF en zelfs praktisch geen AF bij low light. Don't care, daar zijn oplossingen voor te bedenken. Een camera is altijd een trade-off, ook de vers uit het Walhalla gevallen Sony's.

                              Jouw argumenten:
                              - AF/MF niet belangrijk: zo verschrikkelijk is die echt niet. Weet je hoe ik dat weet? Omdat ik - pas op - het toestel in de echte wereld gebruikt heb!
                              - De lenzen van Fuji zijn yummie, maar niets is perfect. Ook een Leica niet.
                              - Nee voor video koop je geen Fuji, maar waarom is elke fabrikant verplicht een goede filmfunctie in te bouwen? Van mij mag al de overbodige rommel (WiFi, GPS, video, creatieve filters, ...) er gewoon uit voor een lagere prijs. Wil je filmen, koop dan een 5D MarkII of een NEX. Maar wie koopt er nu een straatfotografiecamera om er voornamelijk mee te gaan filmen ...
                              - Met Jpeg is niets mis, RAW-ondersteuning komt er weldra aan.
                              - De X-E1 is zéér compact.
                              - Gezichtsherkenning: nee merci. Maar met de X-E1 kan je perfect beweging fotograferen.
                              - Vast LCD-scherm: een mens zou zich toch afvragen hoe bv. Chase Jarvis of Zack Arias in godsnaam aan goede foto's kunnen komen zonder kantelbaar scherm he. Stel je dat voor, een wereld waarin je door de knieën moet gaan! Ik neem met de X10 heel veel shots vanuit de heup of boven het hoofd, en dat is geen enkel probleem als je je toestel kent en weet wat 35, 50 of 85mm is en trucjes hebt om de camera nog juist te richten ook.
                              - Ghosting: stoort me niet. Echt niet ...

                              => Is het product niks voor jou, koop het dan niet en zever er niet over, tenzij je het kan staven (maar ja, die vraag heb je al talloze keren onbeantwoord gelaten). K*nker niet op andermans keuzes aub en leer uw meningen te nuanceren. God en de maffia zullen het u lonen.

                              Comment

                              Working...
                              X