Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik hou van gitaren, ook al kan ik geen noot spelen.
    Wat ik uit die foto vooral afleid, is dat de fotograaf heel veel vertrouwen heeft in zijn ISO6400. Voor mij is dat een nieuw gegeven, aangezien ik met de 30D liefst niet boven ISO800 ga (hoewel ISO1600 meestal ook goed genoeg is als je correct weet te belichten). Kijk naar zijn exif: 18mm en 1/100s. Mijn reflex zou zijn om er minstens een stop af te doen, misschien ISO2000 te proberen met f/2.8 en een sluitertijd die net genoeg zekerheid biedt. Duidelijk niet meer nodig in dit geval, en dat opent perspectieven...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #47
      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

      Hoi,

      yip, een leuke plaat, met de gitaren.
      En respect voor z'n kwaliteit.
      Echter, ik vergelijk resultaten altijd op "Imaging-resource.com".

      Daar trekt de Fuji (X-T1 of X-E2) het niet tegen de nieuwe(re) Full Frames als 5D MkIII en D750 (in míjn ogen ).
      Maar dat is niet hét issue voor mij. Ik wil 'm vergelijken met camera's uit zijn eigen klasse.
      APC en 4/3 camera's, reflex en mirrorless.
      Waarbij kwaliteit één vergelijkingspunt is, maar AF snelheid én accuratesse een ander super belangrijk punt is.
      Waar wordt dat laatste objectief en duidelijk getest?? In het Duitse blad Colorfoto.de??
      En dan valt een goede keuze maken niet mee...
      Want ook grootte, gewicht, lenskeuzes, de "looks" en gebruikersgemak zijn, onder andere, punten die meetellen.
      'T wordt er niet gemakkelijker op om te kiezen...
      Misschien ook wel wachten tot begin 2015, kijken waarmee Sony dan uitkomt.

      Adrie

      Comment


      • #48
        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Echter, ik vergelijk resultaten altijd op "Imaging-resource.com".

        Daar trekt de Fuji (X-T1 of X-E2) het niet tegen de nieuwe(re) Full Frames als 5D MkIII en D750 (in míjn ogen ).
        Adrie
        Beste beoordeling is nog altijd deze die je zelf maakt.
        Ik heb de Fuji X-T1 als opvolger Nikon D3s en D800 en ben best tevreden over dat toestel, en zeker
        over het fuji glas, dat is echt wel uitmuntend.
        nu wachten tot de 50-140 met vast f2.8 diafragma in de winkel komt.

        Comment


        • #49
          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          Hoi,
          En respect voor z'n kwaliteit.
          Echter, ik vergelijk resultaten altijd op "Imaging-resource.com".

          Daar trekt de Fuji (X-T1 of X-E2) het niet tegen de nieuwe(re) Full Frames als 5D MkIII en D750 (in míjn ogen ).
          Allee, je vertrouwt blindelings op een wildvreemde snuit die foto's en toestellen met elkaar vergelijkt ?

          Er zal zo wie zo daar wel ergens juiste dingen in zitten, zoals ook wij wel correcte dingen melden.
          Ik vrees hier alleen, dat mijn Nikon-machinerie de duimen zal moeten leggen ten voordelen van de Fuji, of men daar nu met die uitspraak gelukkig is of niet.
          Ik loop nu al meer dan een 2-tal jaren naast een heel goede fotograaf, vriend en hij steekt met steeds de ogen uit met zijne foetsjie. Baloo neemt hetzelfde type foto's als ik, in dezelfde omstandigheden, zelfde type lens en ik sleur met 18 kg en hij met een paar gram en hij heeft pakken minder werk nadien.
          Sorry, maar dit is voor mij vergelijken.
          Maar, wanneer de kwaliteit nog enkel kan vergeleken worden door anderen, dan stel ik me toch de vraag.
          Maar, 't wordt tijd dat iedereen nu echt stopt met zijn eigen afgod naar voren te schuiven en steeds te akefieten op niet bewijsbare zaken om zijn aanschaf te verantwoorden ....
          Mijne Nikon-winkel kost 10 x meer dan de Futji, mijn foto's helaas zijn even slecht. Sorry, maar dat is de realiteit en heb nogal moet babbeleen om die Nikon-aankoop nu te verantwoorden.
          Ik wacht op de volledige Fuji-API en nu nog een treffelijk macrolens van om en nabij de 500mm en voor anderen een betere (lees sterkere) tele en voor mij mag de FF buiten, zo eenvoudig is het.
          Maar, ik verlies wel mijn fotograaf-sporen tov Jan Publiek als ik met die mirrorless kom aandraven.
          Ik moet zeggen, tijdens mijn reis naar Lissabon waren nogal wat ogen op mij gericht wanneer ik mijne Nikon boven haalde. In sommige situaties misschien zelfs teveel in de kijker.
          Dus, wie bij zijn FF zweert, houden zo, maar aanvaardt dan ook dat anderen herzweren bij een mirrorless zoals de Fuji en doe een poging om toch even te checken wat de laatste doet. En met checken bedoel ik dan een mirrorless ter hand te nemen en je ding doen zoals je het probeert te doen met je FF.
          En natuurlijk zal het laatste nieuwe toestel hopelijk beter scoren dan een ouder. Indien binnen een maand, paar maanden een update komt voor de Fuji X-T1 dan scoort hij hopelijk op dat ogenblik beter dan de D750 en dan geldt je opmerking niet meer.

          Nu, ben ik gelukkig. Een topic gestart op 11 oktober en reeds meer dan 2300 lezers. Dat is bijna 190 per dag. Blijkbaar toch gevoelig, het onderwerp.
          Last edited by Wim.Vanmaele; 23 oktober 2014, 17:39.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #50
            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Allee, je vertrouwt blindelings op een wildvreemde snuit die foto's en toestellen met elkaar vergelijkt ?

            Er zal zo wie zo daar wel ergens juiste dingen in zitten, zoals ook wij wel correcte dingen melden.
            Ik vrees hier alleen, dat mijn Nikon-machinerie de duimen zal moeten leggen ten voordelen van de Fuji, of men daar nu met die uitspraak gelukkig is of niet.
            Ik loop nu al meer dan een 2-tal jaren naast een heel goede fotograaf, vriend en hij steekt met steeds de ogen uit met zijne foetsjie. Baloo neemt hetzelfde type foto's als ik, in dezelfde omstandigheden, zelfde type lens en ik sleur met 18 kg en hij met een paar gram en hij heeft pakken minder werk nadien.
            Sorry, maar dit is voor mij vergelijken.
            Maar, wanneer de kwaliteit nog enkel kan vergeleken worden door anderen, dan stel ik me toch de vraag.
            Maar, 't wordt tijd dat iedereen nu echt stopt met zijn eigen afgod naar voren te schuiven en steeds te akefieten op niet bewijsbare zaken om zijn aanschaf te verantwoorden ....
            Mijne Nikon-winkel kost 10 x meer dan de Futji, mijn foto's helaas zijn even slecht. Sorry, maar dat is de realiteit en heb nogal moet babbeleen om die Nikon-aankoop nu te verantwoorden.
            Ik wacht op de volledige Fuji-API en nu nog een treffelijk macrolens van om en nabij de 500mm en voor anderen een betere (lees sterkere) tele en voor mij mag de FF buiten, zo eenvoudig is het.
            Maar, ik verlies wel mijn fotograaf-sporen tov Jan Publiek als ik met die mirrorless kom aandraven.
            Ik moet zeggen, tijdens mijn reis naar Lissabon waren nogal wat ogen op mij gericht wanneer ik mijne Nikon boven haalde. In sommige situaties misschien zelfs teveel in de kijker.
            Dus, wie bij zijn FF zweert, houden zo, maar aanvaardt dan ook dat anderen herzweren bij een mirrorless zoals de Fuji en doe een poging om toch even te checken wat de laatste doet. En met checken bedoel ik dan een mirrorless ter hand te nemen en je ding doen zoals je het probeert te doen met je FF.
            En natuurlijk zal het laatste nieuwe toestel hopelijk beter scoren dan een ouder. Indien binnen een maand, paar maanden een update komt voor de Fuji X-T1 dan scoort hij hopelijk op dat ogenblik beter dan de D750 en dan geldt je opmerking niet meer.

            Nu, ben ik gelukkig. Een topic gestart op 11 oktober en reeds meer dan 2300 lezers. Dat is bijna 190 per dag. Blijkbaar toch gevoelig, het onderwerp.
            Er bestaat ook zoiets als het beste van de twee werelden nl. een fullframe mirrorless camera (zoals de Sony A7 reeks).
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #51
              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

              Ik zou begot niet weten waarom ik een FF mirrorless moet hebben. Ben content met 't geen dat ik heb.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #52
                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Ik zou begot niet weten waarom ik een FF mirrorless moet hebben. Ben content met 't geen dat ik heb.
                Jij zweert dan ook niet bij fullframe hé. Er zijn mensen die dat wel doen en die tegelijkertijd een mirrorless camera willen omwille van het gewichtsverschil met een DSLR. Voor die groep mensen is er dus ook al een tijdje een product op de markt (de Leica camera's even niet meegerekend).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #53
                  Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Jij zweert dan ook niet bij fullframe hé. Er zijn mensen die dat wel doen en die tegelijkertijd een mirrorless camera willen omwille van het gewichtsverschil met een DSLR. Voor die groep mensen is er dus ook al een tijdje een product op de markt (de Leica camera's even niet meegerekend).
                  Ik zweerde ook bij FF Nikon D700, D3, D3s en D800 heb ik zelf gehad, en met het beste glas.
                  Nu heb ik de Fuji X-T1 met het betere glas, en moet toegeven dat wat daar uit komt, zeker niet moet onder doen
                  tegenover mijn Nikon FF camera's.
                  Toegegeven dat de AF en het flitssysteem het moeten afleggen tegen de Nikon, maar hangt af waarvoor je de camera wil gebruiken hé.
                  Zelf proberen Jocau alleen dat kan je overtuigen van Fuji en het formidabele glas, weet dat Fuji weet wat glas moet zijn,
                  aan ervaring hebben die mannen geen gebrek, en hun mirrorless camera's zijn fantastisch "als je ze wil leren kennen".

                  Comment


                  • #54
                    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                    Jij zweert dan ook niet bij fullframe hé. Er zijn mensen die dat wel doen en die tegelijkertijd een mirrorless camera willen omwille van het gewichtsverschil met een DSLR. Voor die groep mensen is er dus ook al een tijdje een product op de markt (de Leica camera's even niet meegerekend).
                    Ik snap echt niet dat iedereen maar weer blijft praten over FF. 10% van de FF fotografen hier op het forum hebben dit echt nodig, en de helft daarvan zou beter Medium Format schieten. Het hele FF verhaal stamt af van het analoge tijdperk en was een manier om (professionele) analoge fotografen helemaal over te laten stappen naar digitale camera's. De APS-C sensors hebben ondertussen niet stil gestaan en zijn vandaag voor 90% van ons meer als genoeg...

                    Comment


                    • #55
                      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                      Ik snap echt niet dat iedereen maar weer blijft praten over FF. 10% van de FF fotografen hier op het forum hebben dit echt nodig, en de helft daarvan zou beter Medium Format schieten. Het hele FF verhaal stamt af van het analoge tijdperk en was een manier om (professionele) analoge fotografen helemaal over te laten stappen naar digitale camera's. De APS-C sensors hebben ondertussen niet stil gestaan en zijn vandaag voor 90% van ons meer als genoeg...
                      Voila, nu hoor je het ook eens van een ander.
                      Bjorn Moerman een streekgenoot hier uit Roeselare en piloot op een A380 voor de Verenigde Emiraten heeft een mooi blog,
                      hij is ook over gegaan naar Fuji, in volgende link een stukje West-Vlaanderen van uit de lucht en met de Fuji X-T1
                      Vertel wat er beter zou zijn met een FF....

                      Comment


                      • #56
                        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        Ik snap echt niet dat iedereen maar weer blijft praten over FF. 10% van de FF fotografen hier op het forum hebben dit echt nodig, en de helft daarvan zou beter Medium Format schieten. Het hele FF verhaal stamt af van het analoge tijdperk en was een manier om (professionele) analoge fotografen helemaal over te laten stappen naar digitale camera's. De APS-C sensors hebben ondertussen niet stil gestaan en zijn vandaag voor 90% van ons meer als genoeg...
                        Medium format is veel te duur. Fullframe is nog betaalbaar. Ik verkies toch nog altijd de ISO prestaties van een fullframe sensor ook al doen de APS-C sensoren het tegenwoordig niet onaardig. En de beperktere scherptediepte die je kan bekomen, is ook mooi meegenomen. Ieder z'n ding dus, zonder afbreuk te willen doen aan de Fuji X-T1.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #57
                          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                          Ik ben overtuigd dat de beelden uit deze camera meer dan fantastisch zijn, maar ik heb ernstige bezwaren tegen een elektronische zoeker.
                          Ik heb mezelf voor op reis een Sony H400 bridge-camera gekocht, deze heeft een EVF en het doet me toch heel raar om daarin te kijken.
                          Het is alsof je naar een film met te weinig fps zit te kijken.
                          Eerlijk gezegd werk ik liever met een optische zoeker, en dan neem ik het extra gewicht er maar bij.
                          Nikon Df

                          Comment


                          • #58
                            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                            Hagartje,

                            Je hebt blijkbaar nog nooit door de zoeker van een Fuji X-T1 gekeken
                            Moet je eens doen - je weet echt niet wat je ziet ...
                            In de allerverste vertes en nog meer veel verder niet te vergelijken met die van de Sony (ik heb de H300).

                            Jaja

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                            Ik ben overtuigd dat de beelden uit deze camera meer dan fantastisch zijn, maar ik heb ernstige bezwaren tegen een elektronische zoeker.
                            Ik heb mezelf voor op reis een Sony H400 bridge-camera gekocht, deze heeft een EVF en het doet me toch heel raar om daarin te kijken.
                            Het is alsof je naar een film met te weinig fps zit te kijken.
                            Eerlijk gezegd werk ik liever met een optische zoeker, en dan neem ik het extra gewicht er maar bij.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                              Toegegeven, het is wat wennen in het begin, maar binnen de kortste keren weet je niet meer dat je door een EVF kijkt, in tegendeel de info in de zoeker van de X-T1 geeft je mogelijkheden die geen enkele OVF kan bieden, zoals scherptediepte info en een histogram bv. om er maar een paar te noemen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                                Ik heb een Canon 5D mark 3 maar er zijn elementen waarvoor ik niet die grote opvallende camera wil meenemen maar waar ik ook niet wil inboeten aan kwaliteit.
                                Heb van de week ene Fujifilm vast gehad, in de avond tijden moeilijke lichtomstandigheden. En wat een een fantastisch ding. Weet wel niet meer welk type.
                                Maar ik was nu aan het zien op de website. Ben er alleen niet goed uit welke type nu het best is voor mij.
                                EMBLEMATA.BE
                                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                                Comment

                                Working...
                                X