Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

    Dat is een beetje mijn vraag: voor alledaagse foto's ben ik ervan overtuigd dat er geen verschil is, maar wat als je in moeilijkere omstandigheden moet werken, zoals concerten, fuiven, sportwedstrijden en dergelijke? Kan die dan nog altijd even goed mee?


    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Denk je dat Adrie ?
    Hier een gewoon alledaags beeld jpg zo uit de camera alleen wat gecropt, doet een FF dat beter ? Ik denk het niet,
    komende van Nikon D3s en D800 kan ik het weten.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #32
      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Dat is een beetje mijn vraag: voor alledaagse foto's ben ik ervan overtuigd dat er geen verschil is, maar wat als je in moeilijkere omstandigheden moet werken, zoals concerten, fuiven, sportwedstrijden en dergelijke? Kan die dan nog altijd even goed mee?
      Voor concerten geen idee, maar ik veronderstel van wel, zie wat Jaja er van gemaakt heeft, (veel op 6400 iso) en alles uit de hand meen ik.


      Voor sport wel degelijk bruikbaar, maar als het hoofdzakelijk sport is zou ik persoonlijk de Nikon D4s met afwijkend prijskaartje voorstellen.

      Comment


      • #33
        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Met enig gevoel voor overdrijving zou ik stellen dat full frame een grotere hype is dan de X-T1 of de mirrorless systemen in het algemeen.
        (Wat dat "groter" betreft, zit ik in elk geval al juist .)
        Niet helemaal met je eens. Ik heb de DX camera altijd als een tussenstap gezien en ik ben blij dat ik een FF heb en dat ik "verlost" ben van het cropfactor gedoe. Als ik een groothoek (16-35mm) op mijn camera zet is het ook een groothoek met bijbehorende beeldhoek en een tele van 200mm is ook een tele van 200mm. Zoals ik het dus van vele jaren geleden gewend ben en daarin ben ik vast de enige niet.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #34
          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Niet helemaal met je eens. Ik ben blij dat ik een FF heb en dat ik "verlost" ben van het cropfactor gedoe. Als ik een groothoek (16-35mm) op mijn camera zet is het ook een groothoek met bijbehorende beeldhoek en een tele van 200mm is ook een tele van 200mm. Zoals ik het dus van vele jaren geleden gewend ben.
          Zoals je zelf zegt, "zoals je het reeds jaren gewend bent" Het zit hem dus tussen de oren.
          Het ontstaan van FF formaat stamt uit de analoge tijd, gewoon omdat deze 35mm pellicule ontstaan is in de cinemazalen
          en het goedkoop was om daar filmpjes van te maken die in een fototoestel passen, zo is dat een standaard geworden, niets meer niets minder.
          Mensen die met midden formaat of technische camera werken denken ook niet in FF termen, het is maar zoals je het gewoon bent.
          Maar wat de huidige objectieven tegenwoordig presteren op een apsc is gewoon fantastisch.

          Comment


          • #35
            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zoals je zelf zegt, "zoals je het reeds jaren gewend bent" Het zit hem dus tussen de oren.
            Het ontstaan van FF formaat stamt uit de analoge tijd, gewoon omdat deze 35mm pellicule ontstaan is in de cinemazalen
            en het goedkoop was om daar filmpjes van te maken die in een fototoestel passen, zo is dat een standaard geworden, niets meer niets minder.
            Mensen die met midden formaat of technische camera werken denken ook niet in FF termen, het is maar zoals je het gewoon bent.
            Maar wat de huidige objectieven tegenwoordig presteren op een apsc is gewoon fantastisch.
            Natuurlijk en met je eens. De objectieffabrikanten denken echter ook deels nog op dezelfde ouderwetse wijze anders zouden ze toch wel de uiteindelijke beeldhoek van DX objectieven op de een of anndere wijze op hun lenzen vermelden? We hebben natuurlijk ook heel lang de spraakverwarring gezien. Men heeft een 200mm lens en op een DX camera wordt het een 300mm of 320mm. Niet begrijpende dat men slechts de beeldhoek behorend bij die objectief lengte had.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #36
              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              ik ben blij dat ik een FF heb en dat ik "verlost" ben van het cropfactor gedoe. Als ik een groothoek (16-35mm) op mijn camera zet is het ook een groothoek met bijbehorende beeldhoek en een tele van 200mm is ook een tele van 200mm. Zoals ik het dus van vele jaren geleden gewend ben en daarin ben ik vast de enige niet.
              Dat begrijp ik wel. Ik vond de switch tussen 1.3 crop en 1.6 crop voor sommige dingen ook vervelend. Het enige full frame materiaal dat ik zelf uitvoerig heb gebruikt, was pentax met schroefdraadlenzen Maar groothoek is absoluut een probleem geweest tot de komst van betaalbare full frame camera's.

              We moeten er misschien direct bij vertellen dat de spiegel, en de afstand tussen sensorvlak en lensmount, eigenlijk aan de basis liggen van dat probleem.
              Nu de spiegel geen noodzaak meer is als je APS-C of full frame beeldsensors wil, is die beperking op de bouw van lenzen ook weggevallen. Met andere woorden het is nu te doen om een lens te ontwerpen die op APS-C het equivalent heeft van die 16-35, met vergelijkbare optische kwaliteit.

              Voor telelenzen zou ik je zelfs tegenspreken: geef mij maar een 600mm op een crop
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #37
                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                Ik zou er graag nog een APS-C toestel bij hebben voor mijn telelens, maar wel eentje die even goed is in de hoge ISO's als mijn 6D. Dus in die zin volg ik Pieter helemaal.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #38
                  Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                  Toevallig ivm een nieuwe aankoop kom ik nog eens uit chit-chat op een ander forum-onderdeel.
                  Ik heb vroeger steeds met fuji-film (analoog) gewerkt omwille van de mooie kleurweergave.

                  Mijn huidige D700 met vert.-grip en travel- lens weegt bijna 2,5 Kg.
                  Ik ben al 'n halve eeuw met fotografie bezig en merk nu, als ik eindelijk goed materiaal heb, bijna geen foto's meer maak.
                  Daarom heb ik dagenlang zitten zoeken, lezen en testkaarten te vergelijken van diverse alternatieven in APS-C of 4/3 Olympus.
                  Ik moet misschien enkele toegevingen doen, maar ik kon onmogelijk langs Fuji heen.
                  De kwaliteit qua scherpte, ruis/iso en weer die velvia kleur-settings zijn gewoon niet te kloppen.

                  Dus morgen komt hier een X-M1 aan met standaard kit-lens.
                  Wie weet, post ik zelfs nog terug foto's...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Dus morgen komt hier een X-M1 aan met standaard kit-lens.
                    Wie weet, post ik zelfs nog terug foto's...
                    W00ha!!!
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Denk je dat Adrie ?
                      Hier een gewoon alledaags beeld jpg zo uit de camera alleen wat gecropt, doet een FF dat beter ? Ik denk het niet,
                      komende van Nikon D3s en D800 kan ik het weten.
                      Beter?
                      misschien wel, misschien niet...
                      Ik kan (op dit moment) geen gegevens lezen van uw plaatje van een foto.
                      (Ben op dit moment op vakantie in Valentia...)
                      Maar als de lichtsituaties moeilijk genoeg zijn, durf ik de "wedstrijd" wel aan...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Maar als de lichtsituaties moeilijk genoeg zijn, durf ik de "wedstrijd" wel aan...
                        De X-E2 doet het al beter dan de 5D MKII in hogere ISO's, dat wordt krap hoor.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Met andere woorden het is nu te doen om een lens te ontwerpen die op APS-C het equivalent heeft van die 16-35, met vergelijkbare optische kwaliteit.
                          Geen probleem toch http://www.kenrockwell.com/fuji/x-mo...es/10-24mm.htm

                          Comment


                          • #43
                            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                            Beter?
                            misschien wel, misschien niet...
                            Ik kan (op dit moment) geen gegevens lezen van uw plaatje van een foto.
                            (Ben op dit moment op vakantie in Valentia...)
                            Maar als de lichtsituaties moeilijk genoeg zijn, durf ik de "wedstrijd" wel aan...
                            6400 iso http://www.flickr.com/photos/cameralabs/12573079323

                            Comment


                            • #44
                              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ik begin stilletjes aan ervan overtuigd te geraken dat dit zonder meer een schitterend toestel is waar men veel plezier aan kan beleven.
                              BD0723BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Die staat inderdaad op mijn lijstje "wat te kopen als ik voor Fuji kies"
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X