Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

    Momenteel 915 euro hier : http://nl.mydigitaland.com/fujifilm-...ody-black.html
    Toch wel heel scherpe prijs. Zou verzonden worden uit Londen.
    Een collega van me heeft er onlangs een sony a6000 gekocht, alles perfect verlopen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

      Zeker niet! Ik zou die dan ook niet verkopen hoor. Maar voor vakantiefoto's bijvoorbeeld, waarbij je een hele dag met je spul rondzeult, zou ik het wel makkelijk vinden, en de kwaliteit lijkt echt niet te moeten onderdoen. Voor shoots van dansoptredens en dergelijke ben ik ervan overtuigd dat dat beter zal gaan met mijn 6D, dus die blijft zeker.


      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Jij hebt je 6D toch nog niet zo lang? Ben je hem al beu?
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #18
        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

        Heb ondertussen al wat testjes gedaan voor macro ...
        't Is verdomd moeilijk, maar dat gaat ook en de resultaten worden beter en beter, ik ken het ding ook beter en beter ...
        Er volgt nog een tweede topic over de haaip of de technische hoogvlieger.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 21 oktober 2014, 14:08.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

          Ne mens zou zowaar beginnen te twijfelen en de overstap van de oude getrouwe APS-C D90 naar een D750 FX nog even uitstellen.
          De rug wil de laatste tijd ook al eens vaker tegensputteren en als je zo´n mooie testresultaten ziet en de lovende reacties her en der leest over de X-T1, eerder overwegen om Foetsjie in huis te halen
          BD0723BE

          Comment


          • #20
            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Ne mens zou zowaar beginnen te twijfelen en de overstap van de oude getrouwe APS-C D90 naar een D750 FX nog even uitstellen.
            De rug wil de laatste tijd ook al eens vaker tegensputteren en als je zo´n mooie testresultaten ziet en de lovende reacties her en der leest over de X-T1, eerder overwegen om Foetsjie in huis te halen
            Ik heb zelf nog een D80 die ik stilaan zou gaan willen vervangen en twijfel ook al een tijdje tussen de D750 en Fuji X-T1. De Fuji is inderdaad een pak kleiner en lichter maar een D750 met bvb. 28/35, 50 en 85 F1.8 weegt ook niet zo veel en geeft een niet te evenaren lichtsterkte (én heel goede kwaliteit). Verder spreekt langs de ene kant de retro styling en werking van de Fuji mij wel aan maar ben ik zodanig gewoon aan het gebruiksgemak, de optische zoeker, geluid van de spiegel en de 2 scrollwieltjes voor sluitertijd en diafragma van de nikon dat ik vrees dat ik dat zou missen bij de Fuji. Nog even over nadenken dus
            Nikon D80 + 18-70mm F3.5-4.5 + 50mm F1.8 || www.flickr.com/fre123

            Comment


            • #21
              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

              Oorspronkelijk geplaatst door frederik123 Bekijk bericht
              De Fuji is inderdaad een pak kleiner en lichter maar een D750 met bvb. 28/35, 50 en 85 F1.8 weegt ook niet zo veel en geeft een niet te evenaren lichtsterkte (én heel goede kwaliteit). Verder spreekt langs de ene kant de retro styling en werking van de Fuji mij wel aan maar ben ik zodanig gewoon aan het gebruiksgemak, de optische zoeker, geluid van de spiegel en de 2 scrollwieltjes voor sluitertijd en diafragma van de nikon dat ik vrees dat ik dat zou missen bij de Fuji. Nog even over nadenken dus
              En wat denk je van de diafragmaring waar hij hoort te zitten? En van het Fujinon 56mm F1.2 objectief ?

              Comment


              • #22
                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                Hoi,
                ook ik ben me aan informeren naar de prestaties en kwaliteiten van de X-T1.
                Maar om 'm te vergelijken met een Ff camera.
                Nee, dat zal ie nooit halen.
                Vergelijk 'm met een APC reflex.
                Dat zijn misschien appels met appels

                Adrie

                Comment


                • #23
                  Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                  adrie,

                  En toch heb ik m'n FF Canon 5DMkII ingeruild voor een Fuji X-T1 - tot volle tevredenheid en zonder enige spijt ...
                  Er zijn heel veel fotografische momenten waarbij de X-T1 het véél beter doet dan de 5DMkII en slechts enkele waarbij het andersom is.
                  Subjectief of objectief gezien - het maakt niet uit - maar mijn fotoplezier is in sterke mate gestegen.

                  En voor de rest koopt iedereen de camera die aan zijn of haar behoeften voldoet - en die liggen nu eenmaal vaak ver uit elkaar.

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Hoi,
                  ook ik ben me aan informeren naar de prestaties en kwaliteiten van de X-T1.
                  Maar om 'm te vergelijken met een Ff camera.
                  Nee, dat zal ie nooit halen.
                  Vergelijk 'm met een APC reflex.
                  Dat zijn misschien appels met appels

                  Adrie
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    adrie,

                    En toch heb ik m'n FF Canon 5DMkII ingeruild voor een Fuji X-T1 - tot volle tevredenheid en zonder enige spijt ...
                    Er zijn heel veel fotografische momenten waarbij de X-T1 het véél beter doet dan de 5DMkII en slechts enkele waarbij het andersom is.
                    Subjectief of objectief gezien - het maakt niet uit - maar mijn fotoplezier is in sterke mate gestegen.

                    En voor de rest koopt iedereen de camera die aan zijn of haar behoeften voldoet - en die liggen nu eenmaal vaak ver uit elkaar.

                    Jaja
                    Ik kan alleen maar bevestigen... Hier staat ook alles te koop van Nikon (FF & DX)
                    Het is begonnen met weer plezier te vinden in het fotograferen door het gebruiken van een vaste brandpunt lens met de aanschaf van een Fujifilm X100s. Nu ook gekozen voor een volledige overstap naar de XT-1. Er zijn zoveel zaken die het aangenamer maken; gewicht, snellere workflow (de JPEG's die er uit komen zijn al goed genoeg voor de meeste doeleinden, ik schiet dan ook RAW+JPEG), super goede lenzen, ... Noem maar op. Moest ik echt mijn geld verdienen met het fotograferen en super grote afdrukken moeten maken of veel sport fotograferen, dan zou ik nog niet direct switchen, maar voor de rest zie ik het nut er niet van in om meer te moeten mee sleuren en meer te moeten betalen om zo goed als dezelfde resultaten te halen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                      Idem hier Canon 5D MKII er uit en alleen nog Fuji, nog geen spijt van gehad, en mijn rug zeker niet.
                      Integendeel veel plezier terug gevonden.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi,
                        ook ik ben me aan informeren naar de prestaties en kwaliteiten van de X-T1.
                        Maar om 'm te vergelijken met een Ff camera.
                        Nee, dat zal ie nooit halen.
                        Vergelijk 'm met een APC reflex.
                        Dat zijn misschien appels met appels

                        Adrie
                        Denk je dat Adrie ?
                        Hier een gewoon alledaags beeld jpg zo uit de camera alleen wat gecropt, doet een FF dat beter ? Ik denk het niet,
                        komende van Nikon D3s en D800 kan ik het weten.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                          Hier dan ook nog een paar opeenvolgende foto's aan 8 bps. met 56mm objectief bij gebrek aan langer.
                          De foto's zijn crops van JPG's zo uit de camera.







                          Comment


                          • #28
                            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                            Amai wat een prachtige foto's...en zo uit de camera jpeg's ik denk niet dat een FF dit veel beter kan. Ze zijn in ieder geval beter dan uit mijn D90!!

                            greetz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                              Met enig gevoel voor overdrijving zou ik stellen dat full frame een grotere hype is dan de X-T1 of de mirrorless systemen in het algemeen.
                              (Wat dat "groter" betreft, zit ik in elk geval al juist .)

                              Wie toch full frame wil combineren met het plezier van een mirrorless, en de pure snelheid van de SLR niet nodig heeft, kan altijd zijn gading vinden in de A7 van Sony. Leve de vrije markt!
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                Met enig gevoel voor overdrijving zou ik stellen dat full frame een grotere hype is dan de X-T1 of de mirrorless systemen in het algemeen.
                                Inderdaad, want wat is FF ??? het is gewoon een verwijzing naar het formaat van 35mm film, maar kon evengoed een gans ander formaat geweest zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X