Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 - de ultieme test ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Volledig akkoord, LR werkt ook hier zeer goed, maar ik wil die mappen en al die rommel daar niet rond,
    gewoon een recht toe recht aan programma, zoals Nikon Capture NX2 ik wil het beheer van mijn mappen
    namelijk zelf blijven bijhouden en aanmaken, zoals ik dat reeds jaren gewoon ben, wat raad U mij dan aan?
    Gewoon ACR gebruiken, werkt voor mij perfect met de fuji RAF's.
    En dat is weer een voordeel van de Fuji bestanden, veel minder handelingen te doen om tot een hoog kwalitatief bestand te komen.
    En ik kan het weten, heb tot oktober (als full-time prof) steeds met Nikon ( D2x, D3x, D800 en D4 ) gewerkt.
    Is Fuji nu zoveel beter ? Misschien niet, maar heb er zelf meer plezier aan het fotograferen en net zoals JaJa , ben ik er ook razend enthousiast over.
    Een buikgevoel?, ....ok, ... maar dan met uitstekende resultaten.
    .

    Comment


    • #77
      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

      Misschien een domme vraag.., maar wat is ACR?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #78
        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Misschien een domme vraag.., maar wat is ACR?
        Adobe Camera Raw => raw converter van Adobe (Lightroom, Photoshop,...)

        Comment


        • #79
          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Adobe Camera Raw => raw converter van Adobe (Lightroom, Photoshop,...)
          Bedankt !
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #80
            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

            Een vriend Björn is ook overgestapt van Nikon naar Fuji X-T1.

            Björn is van Roeselare en beroepspiloot en Captain op een A380, dus kansen tot fotograferen als geen ander.

            Geniet van zijn blog. http://bjornmoerman.blogspot.be/2014...PHOTOGRAPHY%29

            Comment


            • #81
              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

              Aperture zou ik al zeker niet nemen want Apple stopt met de verdere ontwikkeling van dit programma.
              Maar met lightroom kun je toch ook het beheer, aanmaken van mappen en zo zelf doen zonder dat lightroom zich hiermee moeit.

              Ik plaats graag mijn foto's in mappen met de naam waar ik ze genomen heb omdat ik dat het beste onthou.
              Zo ben ik naar Rome geweest. Maak ik dus een map aan Rome onder de map Pictures. Ik open lightroom en importeer de foto's naar de map Rome. Simpel.In lightroom kun je volgens mij dus perfect werken met je eigen mappen inhoud.

              Van Capture One heb ik al veel goeds gelezen voor Fuji RAF bestanden.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

              Comment


              • #82
                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Een vriend Björn is ook overgestapt van Nikon naar Fuji X-T1.

                Björn is van Roeselare en beroepspiloot en Captain op een A380, dus kansen tot fotograferen als geen ander.

                Geniet van zijn blog. http://bjornmoerman.blogspot.be/2014...PHOTOGRAPHY%29
                prachtige foto's!
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #83
                  Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                  Misschien raar verzoek, maar is er hier een X-T1 eigenaar die regio Oudenaarde of Gent woont. Zou graag eens afspreken met een X-T1 eigenaar om die eens uit te proberen zodat ik kan zien hoe die zich zou verhouden tot mijn a6000 en 5D3 vooraleer die (eventueel) aan te kopen.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #84
                    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Misschien raar verzoek, maar is er hier een X-T1 eigenaar die regio Oudenaarde of Gent woont. Zou graag eens afspreken met een X-T1 eigenaar om die eens uit te proberen zodat ik kan zien hoe die zich zou verhouden tot mijn a6000 en 5D3 vooraleer die (eventueel) aan te kopen.
                    Check mail !
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #85
                      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                      Oei Lapino,

                      Je gaat in kosten vallen, ik voel het ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #86
                        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                        Lap! Na weken het ene bericht te lezen na het andere omtrent de Fuji X-T1 als mogelijke opvolger voor mijn Canon 1D IV, was ik er uit. De X-T1 zou de opvolger worden. Tot ik de berichten las omtrent de lichtlekken (die ondertussen opgelost zijn met alle recentere modellen) en de knoppen aan de achterzijde van de camera. De ene zegt dat het op zich nog wel meevalt, de ander zegt de camera gewoon niet te kopen omwille van de knoppen omdat ze zoveel frustratie opwekken.

                        Na wat verdere analyse, kwam ik dan uit bij de grote concurrent, Nikon. De D800(e) kan leveren wat ik zoek, maar dan zit ik eigenlijk terug in het dSLR schuitje. Die is natuurlijk lichter dan de 1D IV maar het is natuurlijk ook geen wereld van verschil. Maar goed, de D800 ging het dus worden (vanaf mijn materiaal verkocht is) tot ik natuurlijk in dit topic terecht kwam, en de foto's zag + de blog post zag van de lijnpiloot die net is overgestapt van een D800 systeem naar de X-T1. Een beetje om dezelfde redenen als ik in de eerste plaats af wou van de 1D IV.

                        Moeilijke keuzes. Is er toevallig iemand uit Antwerpen die een X-T1 heeft die ik eens van nader bij kan bekijken en eventueel testen? Vooral om die knoppen maak ik mij toch wat zorgen.
                        Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

                        Comment


                        • #87
                          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
                          Lap! Na weken het ene bericht te lezen na het andere omtrent de Fuji X-T1 als mogelijke opvolger voor mijn Canon 1D IV, was ik er uit. De X-T1 zou de opvolger worden. Tot ik de berichten las omtrent de lichtlekken (die ondertussen opgelost zijn met alle recentere modellen) en de knoppen aan de achterzijde van de camera. De ene zegt dat het op zich nog wel meevalt, de ander zegt de camera gewoon niet te kopen omwille van de knoppen omdat ze zoveel frustratie opwekken.

                          Na wat verdere analyse, kwam ik dan uit bij de grote concurrent, Nikon. De D800(e) kan leveren wat ik zoek, maar dan zit ik eigenlijk terug in het dSLR schuitje. Die is natuurlijk lichter dan de 1D IV maar het is natuurlijk ook geen wereld van verschil. Maar goed, de D800 ging het dus worden (vanaf mijn materiaal verkocht is) tot ik natuurlijk in dit topic terecht kwam, en de foto's zag + de blog post zag van de lijnpiloot die net is overgestapt van een D800 systeem naar de X-T1. Een beetje om dezelfde redenen als ik in de eerste plaats af wou van de 1D IV.

                          Moeilijke keuzes. Is er toevallig iemand uit Antwerpen die een X-T1 heeft die ik eens van nader bij kan bekijken en eventueel testen? Vooral om die knoppen maak ik mij toch wat zorgen.
                          Ik woon in lint, volgende,week ben ik terug thuis, en kan je de x-t1 wel eens proberen.

                          Comment


                          • #88
                            Kritische noot

                            Heb nu een paar weken de x-t1 met 23, 18-55 en 55-200
                            Over de beeldkwaliteit, handeling en fotografeergenot, geen enkele opmerking, zalig!
                            Maar is de camera wel kompakt te noemen? Is deze wel kleiner dan een instapreflex?
                            Ik vind hem te groot. Zeker met wat mooie lenzen.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Kritische noot

                              Bedankt Rudy. Dan krijg ik toch al een beter idee van een soortgelijke setup die ik in gedachten had.
                              Ook loont het misschien de moeite om te wachten tot na Photokina, wie weet wat Fuji daar in petto heeft, als mogelijke opvolger.
                              Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

                              Comment


                              • #90
                                Re: Kritische noot

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Maar is de camera wel kompakt te noemen? Is deze wel kleiner dan een instapreflex?
                                Ik vind hem te groot. Zeker met wat mooie lenzen.
                                Is in elke geval kleiner dan mijn D800e en bovendien zeer veel lichter met lenzen erop.
                                Men moet wel weer wat wennen aan de knoppekes (inderdaad, soms klein achteraan voor mannenvingers), maar een klein toestel met overal grote knoppen zal waarschijnlijk niet gaan.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X