Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI X sensor vraag..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJI X sensor vraag..

    Ik heb een Fuji xe1 en als handig bijcameraatje voor straat. een xq2 van fuji... ik las over deze camera de sensor gegevens, hij is heel klein 6,6x8,8mm.

    ik wil hier een vraag stellen. Ik las over verschillende sensoren van groot naar klein. apr cmos kleine maatjes. Bij deze kleintjes van bv compact staat 8,8x6,6mm, en wordt 2/3inch genoemd. Ik weet dat inch 25,4mm is .
    Je zou dus zeggen de diagonaal is dan 2/3" = ±16mm, maar dan is de afmeting geen 6,6x8,8mm. Wie weet waar deze 2/3" op slaat... is het de beeldverhouding...is het de cirkel rondom??? wie o wie. alvast bedankt ruud vd steeg

  • #2
    Re: FUJI X sensor vraag..

    kijk hier ...

    sensorsizes

    Comment


    • #3
      Re: FUJI X sensor vraag..

      bedankt zeg , das duidelijk, ik had me erin vastgebeten. Ik had het eigenlijk moeten weten lts elektro, maar elektronica was niet mn sterke kant. Het is fijn dat je me geholpen hebt..... ik heb heel wat afgesurft op internet....vriendelijke groet ruudvd steeg

      Comment


      • #4
        Re: FUJI X sensor vraag..

        Geen probleem, helaas hebben ze op de site van dpreview hun technische artikels diep weg begraven ... spijtig want er staat een schat aan technische info, nu, verstopt ! (ik heb zelfs de indruk dat er vroeger nog veel meer stond!)
        De site is echter wel een steengoede referentiesite voor al wat foto aangaat ..

        BTW .. een andere referentiesite is "Cambridge in color" .. vele goede en technisch onderbouwde tutorials !

        http://www.cambridgeincolour.com/lea...y-concepts.htm

        Comment

        Working...
        X